اقدامات و مراقبت های لابیاپلاستی چیست؟

  شنبه، 06 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
اقدامات و مراقبت های لابیاپلاستی چیست؟
در برخی خانم ها به دلایل متفاوتی لابیاهای دستگاه تناسلی بزرگ، بدشکل و بد رنگ شده و در نتیجه منجر به تحریک جنسی مزمن، قابل دیدن بودن از روی لباس های تنگ و حتی عدم اعتماد به نفس حین برقراری رابطه جنسی می شود. در این شرایط خانم ها در صدد اصلاح این مشکل ساختاری بر می آیند.

اکثر خانم ها به هنگام صحبت کردن در مورد مسائل و مشکلات جنسی و تناسلی احساس راحتی نمی کنند. صحبت کردن در مورد این مسائل همیشه تابو بوده است. یکی از این مسائل که در میان خانم ها بسیار رواج دارد، نارضایتی و یا خجالت از شکل ظاهری و اندازه ی واژن می باشد. بزرگ بودن لب های واژن در هنگام انجام حرکات ورزشی، پوشیدن لباس های تنگ و حتی رابطه جنسی باعث ایجاد ناراحتی می شود. اگر شما هم با چنین مشکلی رو به رو هستید، پیشرفت علوم پزشکی این امکان را داده است تا از طریق عمل زیبایی Labiaplasty این مشکل را برطرف نمایید.

در دنیای امروز علاوه بر توجه به زیبایی ظاهر، زیبایی اندام های بدن نیز به صورت چشمگیر مورد توجه قرار گرفته است. یکی از مواردی که توجه خانم ها را به خود جلب نموده است، زیبایی ظاهری اندام جنسی می باشد. اندام جنسی زنان از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. یکی از این قسمت ها لابیا نام دارد. لابیا، یک اندام گوشتی مانند است که از اعضای داخلی دستگاه تناسلی زنان مانند کلیتوریس و دهانه واژن محافظت می کند.

در برخی خانم ها به دلایل متفاوتی لابیاهای دستگاه تناسلی بزرگ، بدشکل و بد رنگ شده و در نتیجه منجر به تحریک جنسی مزمن، قابل دیدن بودن از روی لباس های تنگ و حتی عدم اعتماد به نفس حین برقراری رابطه جنسی می شود. در این شرایط خانم ها در صدد اصلاح این مشکل ساختاری بر می آیند. عمل جراحی که به اصلاح این مشکل می پردازد، لابیاپلاستی نام دارد. در این عمل لبه های داخلی و یا خارجی واژن کوتاه شده و اصلاح می گردد.

اقدامات و مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

بعد از پایان عمل، تمام نکات و مراقبت های لازم در اختیار بیمار توسط دکتر لابیاپلاستی قرار خواهد گرفت. نکته ای که وجود دارد این است که دوره نقاهت این عمل در هر فردی متفاوت است و پزشک مراقبت ها را با توجه به شرایط بیمار خود در نظر خواهد گرفت. اما لابیاپلاستی یک دوره نقاهت کلی را به همراه دارد که در این جا به بررسی آن ها می پردازیم.

  • بعد از عمل، احتمال مشاهده التهاب و تورم در نواحی اطراف لابیا وجود دارد، که کاملا طبیعی بوده و به مرور محو خواهد شد. برخی افراد از بی حس بودن ناحیه شکایت می کنند که این مورد نیز با گذشت زمان برطرف خواهد شد.
  • در خصوص مدت زمان استراحت و زمان بازگشت به کار، که سوال بسیاری از بیماران می باشد باید بگوییم که طول مدت زمان استراحت در هر فردی متفاوت است و تا حد بسیاری به توانایی جسمانی بستگی دارد. اما نکته مهم این است که توصیه می شود بیمار اگر می تواند یک تا دور روز را کامل در منزل استراحت کند.
  • انجام فعالیت های شدید و ورزش به مدت دو هفته ممنوع است. چرا که این قبیل حرکات، باعث افزایش تورم می شوند. بعد از دو هفته توصیه می شود تمرینات بدنی با پیاده روی آغاز و سپس به شدت تمرینات افزوده شود. انجام برخی ورزش ها مانند دوچرخه سواری و یا اسب سواری، باعث افزایش اصطکاک لابیاها با سطح می شود.
  • بعد از جراحی، برقراری رابطه جنسی به مدت حداقل یک ماه ممنوع می باشد. آن هم به این دلیل که حین رابطه امکان تغییر شکل و فرم لابیای جدید وجود دارد. استفاده از کاندوم و یا ابزارهای مشابه نیز ممنوع می باشد.
  • یکی دیگر از نکاتی که بیمار باید به آن اهمیت دهد این است که پوشیدن لباس زیر تنگ نیز در طول دوره نقاهت می تواند باعث تغییر شکل لابیا و بی اثر کردن جراحی شود.
  • ممکن است تا یک هفته بعد از جراحی، خونریزی اتفاق بیفتد که می توان از پدهای بهداشتی استفاده کرد. اما در صورت ادامه شدن خونریزی حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

آیا لابیاپلاستی میل جنسی را کم می کند؟

یکی از سوالاتی که امروزه ذهن بسیاری از خانم ها را به خودش مشغول کرده این است که آیا لابیاپلاستی باعث کاهش یا افزایش میل جنسی می شود؟

میزان لذت بردن از رابطه جنسی در افراد متفاوت است و عوامل متعددی وجود دارد که بر روی امیال جنسی خانم ها نقش به سزایی دارد مانند:

  • تحریک پذیری کلیتوریس
  • سن
  • ماهیچه های واژن

در واقع عمل لابیاپلاستی در اولین مرحله باعث زیبایی ناحیه تناسلی می شود زیرا از بین برنده چین وچروک و پوست اضافی است که باعث پنهان سازی کلیتوریس می شود، این عمل نقش به سزایی در روابط زناشویی دارد.

جراحی زیبایی لابیاپلاستی برای دوشیزگان نیز قابل انجام است، زیر باعث آسیب به پرده بکارت یا هیمن نمی شود.تحریک جنسی خانم ها در ناحیه واژن از نقطه جی (G Spot) و کلیتوریس انجام می شود. بنابراین هیچ نقطه تحریک جنسی در لابیاها وجود ندارد و در نتیجه، جراحی لابیاپلاستی نمی تواند باعث کاهش میل جنسی در خانم ها شود.

از یک هفته پیش از انجام عمل باید از مصرف دخانیات و نوشیدنی های الکلی خودداری کنید.پزشک به شما توصیه می کند که قبل از عمل برای پیشگیری از خونریزی، رقیق کننده های خون مانند آسپرین و همچنین ضدالتهاب های غیراستروئیدی (مانند ژلوفن و دیکلوفناک) مصرف نکنید. مصرف برخی مکمل ها مانند ویتامین E و اسیدهای چرب امگا ۳ ممکن است خطر خونریزی حین و پس از جراحی را افزایش دهد. بنابراین پیش از عمل حتماً پزشک خود را از مکمل ها و داروهای گیاهی ای که مصرف کنید، قرار دهید. شب پیش از جراحی نزدیکی نداشته باشید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (308 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (228 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (132 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (126 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (99 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (88 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (66 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (57 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (38 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (37 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (37 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (30 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (29 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
تصاویر دیدنی از دیزاین مجلل جشن تعیین جنسیت برادرزاده‌ی سپیده بزمی‌پور، همسر شاهرخ استخری با دیزاین شیک و جذاب/ عمه خانم که دلش پسر میخواست، ببینین نتیجه چی شد
کنترل انتشار ویروس تب دنگی دشوار است
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....