علت صدای قل قل قمقمه آب رادیاتور پراید

  چهارشنبه، 15 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
علت صدای قل قل قمقمه آب رادیاتور پراید
این اتفاق ممکن است در شرایطی رخ دهد که عواملی مثل گرمای شدید تابستان و کم بودن آب رادیاتور با هم همراه شده اند. اگر بعد از مرتفع شدن این دو عامل، باز هم با مشکل فوق مواجه شدید، خودروی شما نیاز به بررسی تخصصی دارد تا علت اصلی مشکل مشخص شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،گاهی اوقات مشاهده نشانه های جدید و همراه شدنشان با سایر هشدارها باعث می شود رانندگان نگران وضعیت خودروی شان شوند و به صورت جدی تری موضوع را پیگیری کنند. یکی از این مواقع، زمانی است که از سمت قمقمه آب رادیاتور پراید ، صدای قل قل شنیده می شود.

شنیدن صدای قلقل از قمقمه آب رادیاتور پراید

قبل از آوردن هر توضیحی برای دلایل شنیدن این صدای غیرمتعارف، باید بپرسیم در طول هفته گذشته، چند بار این صدا را شنیده اید؟ به صورت مستمر بوده است یا مقطعی؟

در حال حاضر که در فصل تابستان قرار داریم، چنانچه به صورت مقطعی، از سمت قمقمه آب رادیاتور پراید خود صدای قل قل شنیدید، چندان جای نگرانی نیست. چنانچه شنیدن این صدای نامتعارف، طی روزهای متمادی و تکرار شونده و یا از خودرویی که در منطقه ای سردسیر تردد می کند، باشد، نگرانی شما به جا است.

قل زدن آب در قمقمه آب رادیاتور پراید ، زمانی اتفاق می افتد که دمای خودرو بیش از حد بالا رفته باشد. بالا رفتن دما و شنیده شدن صدای قل قل از قمقمه آب پراید دو علت دارد: بروز ایراد در سیستم موتور که معمولاً در چنین شرایطی متوجه آسیب دیدن سر سیلندر است و بروز ایراد در سیستم خنک کننده و اصطلاحاً جوش آوردن خودرو که یکی از عوامل آن، خرابی درب قمقمه آب رادیاتور پراید است. خرابی ترموستات، نشتی در اتصالات و شکستگی رادیاتور از جمله دیگر عوامل عدم عملکرد صحیح سیستم خنک کننده خودرو است.

بروز ایراد در سر سیلندر یکی از پر هزینه ترین مشکلات مربوط به خودرو است، بنابراین بهتر است برای اطمینان از نوع عملکرد آن به کارشناسان خودرو مراجعه کنید. در مورد مشکل دوم نیز مراجعه به تعمیرکار و متخصص، ضروری است، اما می توانید برای خنک کردن خودرو اقدام کنید.

نکته قابل توجهی که در اینجا باید متذکر شد، این است که این اتفاق ممکن است در شرایطی رخ دهد که عواملی مثل گرمای شدید تابستان و کم بودن آب رادیاتور با هم همراه شده اند. اگر بعد از مرتفع شدن این دو عامل، باز هم با مشکل فوق مواجه شدید، خودروی شما نیاز به بررسی تخصصی دارد تا علت اصلی مشکل مشخص شود.

بازرسی قمقمه آب رادیاتور پراید

توجه داشته باشید که قمقمه آب رادیاتور پراید همان منبع انبساط نیست. در برخی از خودروها این دو بخش مثل عکس فوق با هم ادغام شده اند، اما خودروی پراید از آن دسته خودروهایی است که قمقمه آب رادیاتورش به عنوان یک نگهدارنده جانبی عمل می کند.

با تعبیه قمقمه آب رادیاتور ، سیستم خنک کننده می تواند از مقدار آب موجود در خود کم و یا به آن اضافه کند. همانطور که گفته شد، قمقمه آب رادیاتور پراید نوعی نگهدارنده جانبی آب و ضد یخ به شمار می رود.

شما می توانید با بالا زدن کاپوت و نگاهی گذرا به قمقمه آب پراید ، خیلی راحت و سریع متوجه کم آبی آن شوید. بسته شدن درب قمقمه در جای خود به صورت صحیح، عدم خیس بودن اطراف آن و وجود آب و مایع خنک کننده مواردی است که باید بررسی کنید.

بی توجهی به آمپر بالای پراید ، عواقبی پردردسر و پر هزینه مثل سوختن واشر سرسیلندر را در پی دارد. هشدار گرم شدن بیش از حد موتور پراید هم مثل سایر خودروها، با بالا رفتن آمپر آب نشان داده می شود و به عهده راننده خودرو است که به این موضوع، توجه لازم را داشته باشد و برای چک کردن قمقمه آب رادیاتور پراید ، خودرو را متوقف کند.

در تمامی خودروها امکان خرابی یا آسیب دیدن هر یک از بخش ها و قطعات سیستم خنک کننده وجود دارد؛ اما مسئله اینجاست که قمقمه آب رادیاتور پراید ، یکی از بخش های سیستم خنک کننده خودرو است که در دسترس شماست. پس از امروز، نسبت به قمقمه آب رادیاتور پراید خود بی توجه نباشید.

اضافه کردن آب به قمقمه آب رادیاتور پراید

تا وقتی خودرو کاملاً خنک نشده باشد، نباید درب قمقمه آب رادیاتور پراید را باز کرد. در چنین مواقعی، برای بالا زدن کاپوت خودروی تان هم احتیاط کنید؛ چرا که بسیار داغ است و ممکن است به دلیل فشار زیادی که درون قمقمه آب است، به درب آن فشار بیاید و پرتاب شود.

وقتی از سرد شدن سیستم موتور اطمینان حاصل شد، مایع خنک کننده و آب را که به نسبت مساوی با هم ترکیب کرده اید، داخل قمقمه آب رادیاتور پراید بریزید.

بعد از اضافه کردن آب، اگر متوجه کم شدن آب درون قمقمه شدید، احتمال نشتی وجود دارد و باید قسمت های دیگر سیستم خنک کننده را نیز بررسی کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (331 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (227 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (157 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (56 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (36 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس (18 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (13 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) مانتوی تابستانی خاص و مجلسی سپیده بزمی پور برای خانم های شیک پوش /برا ایده گرفتن عالیه+عکس (7 نظر) نگاهی به جشن تولد رویایی و منحصربفرد الناز شاکردوست وسط دریا+عکس/از خلاقیت عکاسی خانوم بازیگر موقع غروب خورشید نمیشه گذشت👌 (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز