امکانات و مشخصات فنی خودروی هایما S5

  چهارشنبه، 29 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات فنی خودروی هایما S5
5 ستاره ایمنی بهترین نتیجه‌­ای است که هایما S5 در سال 2012 در یک تست استاندارد به‌­دست آورده تا خاص بودن و بهتر بودن خود را به رخ رقیبان بکشد.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز، S5 بعد از دوقلوهای S7، سومین محصول هایما در کشورمان است که تولیدانبوه آن در اواخر پاییز 96 در ایران خودرو خراسان آغاز شد. S5 هرچند تفاوت ظاهری آشکاری با S7 ایران خودرو دارد اما از زبان طراحی جدید هایما بهره می برد؛ همان زبانی که اولین بار در سومین فیس لیفت S7 (مدل 2017 بازار چین) نیز استفاده شد. هایما S5 در رده کراس اورهای کامپکتی مانند ام وی ام X33S، لیفان X60، چانگان CS35 و جک S3 بوده اما به لطف توربو، تنها رقیب مستقیمش هاوال H2 است. در بحث تجهیزات نیز هایما S5 تقریبا مشابه جک S3 است ولی کروز کنترل و دوربین 360 درجه را بیشتر از جک دارد اما درعوض، جک S3 از فرمان برقی بهره می برد درحالیکه فرمان هایما S5 از نوع هیدرولیکی است. صندوق عقب S5 نیز هرچند 80 لیتر کوچک تر از S7 است اما با داشتن 320 لیتر، فضای نسبتا خوبی (تقریبا معادل 206 صندوقدار) در اختیارتان قرار می دهد.

تصویر
طراحی ظاهری هایما S5

هایما S5، پیشرو در طراحی

ابعادی به طول 4358 میلی متر در کنار 1823 میلی متر عرض، حکایت از یک کراس اوور کامپکت دارد. همان­ طور که گفته شد، هایما S5 یک شاسی بلند متوسط است که با ظاهر مدرن خود توانسته­ توجهات زیادی را به سمت خود جلب کند؛ هرچند که در طراحی آن نشانه هایی از S5 دیده می ­شود که تاحدی طبیعی است.

قسمت جلویی و مخصوصا جلوپنجره هایما S5 به ­قدری زیبا طراحی شده که یکی از عوامل فروش خوب آن نیز بوده است. جلوپنجره بزرگ در کنار لوگوی بزرگ هایما در کنار چراغ­ های عظیم توانسته­ اند ظاهر خشن و در عین حال لاکچری به هایما S5 بدهند. این تمام ماجرا نیست؛ کاپوت بزرگ و منحنی، سپر دو تکه بزرگ و در آخر چراغ دی ­لایت از دیگر ویژگی­ هایی است که چشم هر بیننده ­ای را به سمت خود سوق خواهد داد.

بریم به سمت کناره ­ها تا ببینیم این طراحی بی­ نظیر هایما S5 در این بخش نیز برقرار خواهد ماند یا خیر. اولین مسئله خطی ا­ست که از سمت چراغ عقب تا دستگیره درب جلو ادامه داشته، که البته این خط برگشتی نیز دارد و از آینه کناری تا چراغ عقب دوباره خطی دیده می ­شود که جلوه خوبی به کناره های خودرو داده است.

در نهایت نیز در طراحی عقب خودرو، وجود چراغ­ های زیبا و گرد در قسمت پائینی پنجره عقب باعث شده است تا بتوانیم هایما S5 را یکی از زیباترین شاسی­ بلندهای بازار خودرو در ایران بدانیم.

تصویر
طراحی داخلی هایما S5

طراحی داخلی

به نظر بعضی از کارشناسان طراحی داخلی بهتر از طراحی بیرونی است که ما را مجاب کرد تا نگاهی به فضای داخلی هایما S5 بیندازیم؛ طراحی بسیار زیبای کنسول مرکزی یکی از مهم ترین ویژگی ­های این خودروی دوست داشتنی است که در بدو ورود آن را حس خواهید کرد؛ دو دریچه هوا در کنار این کنسول مرکزی نیز وجود دارد.

تنها ایرادی که از هایما S5 در طراحی داخلی می توان گرفت، روکش چرمی فرمان است که کمی قدیمی به نظر می آید؛ درغیر این صورت صفحه کیلومترشمار و آمپرها به اندازه ای زیبا و مدرن طراحی شده­ اند که کم و کاستی فرمان را تاحدی جبران کند.

موتور هایما S5، بهترین در بین رقبا

موتور 4 سیلندری 1.5 لیتری توربو که مجهز به 16 سوپاپ است، یک موتور قوی در بین رقبای S5 محسوب می­ شود. این موتور نسبتا قدرتمند 161 اسب بخار و 223 نیوتون متر گشتاور دارد. قاعدتا این موتور بی­ نظیر نیست اما در بین رقبای خود حتی همتا هم ندارد و تک وتنها در رتبه اول قرار می­ گیرد. در آخر نیز باید بازگو کنیم که 161 اسب بخار توسط دنده اتوماتیک CVT به خودرو منتقل می ­شود. این قدرت منتقل شده به چرخ­ های جلو وارد می ­شود که حاکی از دیفرانسیل جلو بودن هایما S5 است.

آپشن­ های هایما S5

هایما S5 یک خودروی چینی بوده و همین موضوع کافی است تا بدانیم که هایما S5 پر از آپشن ­های مختلف است و این آپشن ها در بین رقبا نیز کاملا یکسان و هم­ اندازه هستند، پس نمی ­توان مقایسه دقیقی روی آن ها انجام داد. در کل هایما S5 دارای آپشن­ های زیر است:

صندلی برقی سرنشین قابل تنظیم در چهار جهت، سان روف برقی، سیستم تهویه مطبوع اتومات با قابلیت نمایش دمای بیرون و داخل کابین، استارت دکمه، فرمان چرمی با کلیدهای کنترلی مختلف، صندلی عقب 2 تکه برای استفاده بهینه از فضای کابین، چراغ های جلو قابل تنظیم از داخل کابین، سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه نمایش لمسی 7 اینچ، سیستم ورود بدون کلید، قابلیت تنظیم صدای سیستم صوتی با توجه به سرعت خودرو و صندلی برقی راننده قابل تنظیم در شش جهت که بدون شک رضایت مشتری را با توجه به امکانات دریافتی دربر خواهد داشت. اما باید گفت که این آپشن ­ها از کیفیت بالایی برخوردار نیستند؛ از همین رو پس از گذشت چند سال ممکن است خریدار خود را به دردسر بیندازند.

تجربه رانندگی

S7 در مواقعی که دور موتور بالا می ­رفت صدایی از خود به داخل کابین منتقل می ­کرد که انتقادهای زیادی را نیز دربر داشت، اما حالا این ایراد در هایما اس5 رفع شده است. البته باید اشاره کنیم که گیربکس CVT S5 در انتخاب وضعیت­ های P،N،R و D کمی دچار مشکل می ­شود که حتی به اصطلاح بعضی مواقع دنده هرز می­ رود که از یک شاسی­ بلند با این کلاس جهانی اصلا انتظار نمی ­رود.

ایمنی

تست­ های تصادف، مسئله ­ای گم شده در بین خودروهای چینی است؛ اما احتمالا تا به اینجای مقاله از این موضوع آگاهی پیدا کرده ­اید که هایما S5 با سایر چینی ­های بازار تفاوت ­های زیادی دارد. ایمنی نیز یکی دیگر از تفاوت ­های این خودرو است. 5 ستاره ایمنی بهترین نتیجه ­ای است که هایما S5 در سال 2012 در یک تست استاندارد به ­دست آورده تا خاص بودن و بهتر بودن خود را به رخ رقیبان بکشد.

هایما S5 این 5 ستاره را باید مدیون امکانات ایمنی خود نیز بداند؛ امکاناتی نظیر: 6 ایربگ راننده و سرنشین جانبی و پرده ای، کروز کنترل، کمربندهای ایمنی جلوی پیش کشنده، کمربندهای ایمنی عقب سه نقطه ای، قطع خودکار سوخت و باز شدن خودکار درب ها هنگام تصادف، آینه های جانبی برقی تاشو با گرم کن و راهنما، ایزوفیکس، دوربین 360 درجه، سنسور درب عقب، امکان خروج اضطراری سرنشین از درب عقب، ترمز ضدقفل، سیستم توزیع متعادل نیروی ترمز EBD، سیستم کمکی ترمز BAS، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HSA، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی ESP و سیستم کنترل کشش TCS. امکاناتی کافی، تا یک شاسی­ بلند با سایز متوسط بتواند بهترین امتیاز را در این بخش کسب کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (216 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (165 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (150 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (36 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
قدرت صدای علیرضا قربانی بنای تخت جمشید را خراب می‌کند؟ حاشیه‌های تازه کنسرتی که از امروز شروع می‌شود
از فحاشی به ایرانیان مقیم خارج پای صندوق های رای تا واکنش مردم به دو مرحله‌ای شدن انتخابات در حواشی داغ امروز یکشنبه 10 تیر 1403
وزیر علوم: علم قابل خرید و فروش نیست، ما به علم عنکبوتی اعتقاد نداریم
پیام پزشکیان خطاب به زنان و دختران ایرانی بعد از اعلام نتایج انتخابات
بار مسکن از چه زمانی روی دوش مردم سنگین شد؟
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند