امکانات و مشخصات خودروی برلیانس h330

  یکشنبه، 26 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و مشخصات خودروی برلیانس h330
خودرو برلیانس h330 دارای پیشرانه ۱۴۹۸ سی‌سی است که به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۱.۵ لیتری با نیروی ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه  و حداکثر گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه مجهز شده است. ظرفیت باک ۵۵ لیتر است

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، H۳۳۰ محصول مشترك سايپا و برليانس ( شريك تجاري BMW) كه در شركت پارس خودرو و در دو مدل دستي و اتوماتيك توليد مي شود . اين محصول تمامي ويژگيهاي يك خودروي خوب را كه مي تواند شامل : ظاهر زيبا - موتور قدرتمند - راحتي سرنشينان - ايمني - ارگونومي - جادار بودن و ... باشد را در خود دارا مي باشد

ویژگی های طراحی ظاهری خودروی برلیانس H330

طراحی مدل خودرو برلیانس H330، از نسل اول خودرو BMV الهام گرفته است. شما با نگاه دقیق و جزئ نگرانه می توانید شباهت های شریک نامدار برلیانس را تشخیص دهید. درواقع طراحی فوق العاده بدنه و هماهنگی خطوژ آن، سهم مشارکت خودروسازان آلمانی را عیان می کند. در طراحی بخش جلوی خودرو، جلو پنجره جذاب و چراغ های پیشانی خوش ترکیب جلب توجه می کند. استفاده از رینگ های ۱۵ اینچی اسپرت نیز ترکیب ظاهری برلیانس h330 را تکمیل کرده است. درمجموع باید بگوییم که هماهنگی کامل و جذاب ترکیب ظاهری برلیانس این خودرو را نسبت به سایر خودروهای چینی برتر نشان می دهد.

تصویر
طراحی ظاهری برلیانس h330

طراحی کابین و رنگ بندی خودرو نیز بسیار عالی انجام شده است. اگرچه کابین از مواد لوکس و لاکچری بی بهره است، اما وجود تجهیزات پایه ای مناسب و برقراری ارگونومی عالی بین آنها بسیار قابل توجه است. وجود قابلیت هایی چون سانروف و مه شکن های جلو، مدل اتوماتیک فول آپشن برلیانس h340 را از مدل پایه اش جدا کرده است.

رنگ بندی مناسب کابین و جذابیت ترکیب ۲ رنگ کنسول جلو و پنل درب ها، حس وحال خودروهای گران قیمت را برای راننده و سرنشینان ایجاد می کند. کیفیت متریال کابین خودرو نیز قابل قبول بوده و چیدمان و ارگونومی آن نیز مناسب است. بنابراین تناسب خوبی که میان اجزای مختلف کابین این سدان وجود دارد، موجب کسب نمره قبولی از مشتریان شده است.

تنظیم برقی صندلی راننده در ۸ جهت و راحتی و جادار بودن کابین خودرو، باعث شده است که این خودرو در مسافت های طولانی و مسافرت ها یک خودروی عالی و مناسب قلمداد شود.

ویژگی های فنی خودرو برلیانس h330

خودرو برلیانس h330 دارای پیشرانه ۱۴۹۸ سی سی است که به یک موتور ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ ۱.۵ لیتری با نیروی ۱۰۳ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر در ۳۸۰۰ دور در دقیقه مجهز شده است. ظرفیت باک ۵۵ لیتر است. این پیشرانه با داشتن استاندارد آلایندگی یورو ۵، سیکل ترکیبی مصرف سوخت در مدل دنده اتومات حدود ۶.۷ لیتر و در مدل دستی حدود ۶.۴ لیتر بنزین در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف می کند.

مصرف کمتر ۱.۲ لیتر بنزین خودرو برلیانس h330 در مقایسه با رقیب خود یعنی دنا پلاس، این خودرو را در اولویت خرید قرار داده است. البته کم هزینه بودن قطعات و هزینه نگهداری پایین این خودرو نیز مزید بر علت شده است و درمجموع عملکرد برلیانس h330 را در مقایسه با رقبایش برتر جلوه داده است.

شاید قدرت متوسط پیشرانه این خودرو شما را در برابر خودروهای هم کلاس عقب بگذارد، اما کم سروصدا بودن پیشرانه و مصرف کم آن نظر شما را برای مسیرهای شهری به اندازه کافی جذب می کند. البته قبلاً نیز گفتم که خودرو برلیانس h330 با ۲ گیربکس اتوماتیک و دستی عرضه می شود. نمونه اتومات آن دارای یک گیربکس ۱۶ سرعته است که مصرف سوختش را در حدود ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر قرار داده است. البته با تعویض دنده ها در دورهای پایین، احتمال افت در سربالایی ها وجود دارد، ولی دور موتور در حالت دستی برلیانس بالا نگه داشته می شود.

این خودرو با داشتن ابعادی معادل ۴۵۱۰ میلی متر طول، ۱۷۵۸ میلی متر عرض، ۱۴۶۰ میلی متر ارتفاع جزو هاچ بک های کامپکت قرار گرفته است. در خصوص صندوق عقب نیز، معادل ۴۶۰ لیتر حجم دارد که البته می توانید با تا کردن صندلی ها این مقدار را نیز افزایش دهید. سیستم تعلیق جلو خودرو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب، نیمه مستقل میل پیچشی است. وزن خالص برلیانس اتومات ۱۲۵۰ کیلوگرم و برلیانس دستی ۱۲۴۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت این خودرو ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است و زمان رسیدن به صورت ۱۰۰ این خودرو در تست میدانی در ۱۶ ثانیه ثبت شده است.

تجهیزات و آپشن های رفاهی خودرو برلیانس h330

علاوه بر طراحی جذاب و چالاکی برلیانس h330 می توانیم آپشن های متنوع را از دلایل موفقیت این خودرو در ایران قلمداد کنیم. در ادامه به بیان امکانات رفاهی برلیانس h330 می پردازیم. البته همانطور که می دانید، نسخه اتوماتیک این خودرو دارای امکانات بیشتری نسبت به مدل دستی می باشد، که در ادامه این امکانات را بیان می کنیم.

  • قابلیت سیستم ورود بدون کلید به خودرو و استارت دکمه ای
  • وجود سانروف برقی ۲ حالته
  • کامپیوتر سفری
  • دارای سیستم صوتی ورودی USB و ۶ بلندگو (در مدل دستی ۲ عدد بلندگو کمتر است)
  • روکش چرمی در غربیلک فرمان برقی خودرو
  • وجود کلیدهای کنترل سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان
  • دارا بودن سیستم تهویه مطبوع خودکار با تنظیم هوای ورودی الکترونیکی
  • قابلیت تنظیم صندلی راننده در ۸ جهت مختلف به همراه تنظیم گودی
  • تنظیم برقی آینه های جانبی خودرو
  • قابلیت بسته شدن پنجره ها با ریموت
  • سیستم چند رسانه ای مجهز به GPS
  • مجهز به سنسور دنده عقب
  • چراغ مه شکن جلو
  • تنظیم کردن ارتفاع نور چراغ های جلو خودرو
  • وجود ۲ کیسه هوای سرنشینان جلو
  • باز شدن اتومات قفل درب ها در هنگام تصادف
  • تنظیم نور صفحه کیلومتر

ایمنی خودرو برلیانس h330

دارا بودن سیستم های پایداری ABS و EBD در خودرو برلیانس، رانندگی را در زمین های خیس و لغزنده قابل اعتماد می کند. همچنین وجود ترمز دیسکی در بخش جلو و عقب، البته در مورد دستی برلیانس از تماس کاسه ای در بخش عقب خودرو استفاده شده است، عملکرد مناسبی را در این بخش خودرو به وجود آورده است. درمجموع می توان گفت که همان طور که برای ارزیابی ایمنی یک خودرو به ۳ عامل و بخش توجه می شود، خودرو برلیانس، در ارزیابی این ۳ بخش از سوی موسسات معتبر یعنی،

  1. عملکرد ترمزگیری خودرو
  2. پایداری خودرو
  3. عملکرد خودرو در تصادف ها

قابل قبول ارزیابی شده است. به گونه ای که این خودرو توانسته است از موسسه چینی CNCAP موفّق به دریافت ۵ ستاره ایمنی شود.

تجربه رانندگی با خودروی برلیانس h330

یکی دیگر از ویژگی های برتر برلیانس h330 نسبت به رقبایش، فرمان پذیری نرم و مطمئن و هندلینگ راحتی آن است. این خودرو به خصوص در عبور از پیچ های تند عکس العمل دقیقی را نمایش داده و شما شاهد فرمان پذیری نرم آن در سرعت کم و چسبندگی لازم به جاده در سرعت های بالا و زیاد هستید.

موتور ۴ سیلندر برلیانس این مقاله قدرت و شتاب خوبی را برای راننده ایجاد کرده است. به همین دلیل تجربه رانندگی با توجه به کلاس قیمتی این خودرو بسیار راحت و نرم بوده و البته سیستم انتقال قدرت آن نیز روان می باشد. فرمان پذیری راحت خودرو و عملکرد سریع ترمزها این خودرو چینی موجود در ایران را جزو بهترین گزینه ها برای خرید قرار داده است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان