امکانات و مشخصات خودروی هیوندای i30

  شنبه، 21 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
امکانات و مشخصات خودروی هیوندای i30
هیوندای i30 ازجمله خودروهای موفقی است که عناوین زیادی را برای شرکت هیوندای به همراه داشته است و با اینکه چند سالی از تولید هیوندایi30 می‌گذرد اما تقریبا تنها مدل‌های موجود از این خودرو در ایران مربوط به سال‌ ۲۰۱۲ و پیش از آن است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هیوندای i30 هاچ بک برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ در نمایشگاه ژنو معرفی شد. بلافاصله پس از این رونمایی و عرضه این خودرو، طرفداران هیوندای نیز در ایران از ورود این ماشین استقبال کردند و پس از مدتی این خودرو به دلیل ظاهر جمع و جورش به یکی از خودروهای محبوب خانم ها شد.

مدل خودرو پنج در هیوندای در نسخه های استیشن و فست بک به بازار عرضه شد. همچنین طی این سال ها شرکت Hyundai بارها شکل ظاهری این خودرو را تغییر داد که البته این تغییرات تنها به ظاهر محدود نشد و تغییرات فنی و داخلی نیز بی نصیب نماندند.

شرکت کره ای هیوندای در سال ۲۰۰۷ این مدل را با هدف جایگزین کردن مدل هیو۳۰ندای اکسنت طراحی و معرفی کرد.

شکل ظاهری و بدنه این خودرو در نگاه اول نبود صندوق عقب و راحتی در حرکت و پارک کردن آسان در کلان شهرها را یادآوری می کند. ماشینی جمع و جور و البته راحت که بسیار مورد علاقه خانم ها است

تصویر
طراحی ظاهری هیوندای i30

آپشن های هیوندای i30

هفت کیسه ی هوا

یکی از امکانات ضروری برای ایمن سازی خودروها قطعا کیسه های هوا هستند. شرکت های خودروسازی برای بالابردن ایمنی خودرو و جلب رضایت بیشتر مشتریان همواره درتلاش برای افزایش تعداد این کیسه های هوا و قراردادن آن ها در نقاط حساس تر هستند. شرکت هیوندای نیز در این زمینه با قراردادن ۷ کیسه ی هوا یعنی دو عدد درجلو، دو عدد پرده ای، دو عدد سرنشینان عقب و یکی برای زانو راننده خوب عمل کرده است.

سیستم کنترل پایداری(ESP)

تصویر
سیستم کنترل پایداری(ESP)

ازدیگر آپشن هایی که به منظور ایمنی بیشتر و رانندگی دلﭘذیرتر در هیوندای i30 قرارداده شده است. سیستم ESP است، مخفف electronic stability program به معنای سیستم کنترل پایداری. همانطور که از اسم آن مشخص است وظیفه ی این سیستم کنترل خودرو در مواردی است که کنترل از دست راننده خارج شده و خودرو دچار انحراف می شود. در واقع سیستم کنترل پایداری ازطریق کنترل فرمان و ترمزها به راننده کمک می کند کنترل خودرو را مجددا به دست بگیرد.

سیستم کنترل کشش(Traction Control)

سیستمی که در اغلب خودروهای مدرن و جدید که حداقل استاندارهای ایمنی را داشته باشند دیده می شود همین سیستم کنترل کشش یا ترکشن کنترل است. این سیستم به میزان قابل توجهی در جلوگیری از تصادفات موثر بوده است. عملکرد این سیستم اینگونه است که همواره برای نگه داشتن خودرو در مسیر اصلی تلاش می کند. در مواقعی که شرایط جاده یا آب وهوا سبب هرزگردی لاستیک ها می شود و در نتیجه کنترل خودرو از بین می رود این سیستم وارد عمل شده و مانع از دست رفتن کنترل خودرو می شود.

سیستم ترمز ABS به همراه EBD

سیستم EBD در واقع تکمیل کننده سیستم ترمز ABS است و به تنهایی کارایی ندارد این سیستم کمک می کند در پیچ ها یا در مواقعی که خودرو باری را حمل می کند یا در شرایط جاده ای متفاوت ترمزها عملکرد بهتری داشته باشند و خودرو منحرف نشود.

سیستم انتخاب حالت فرمان(Driver Selectable Steering Mode)

تصویر
سیستم انتخاب حالت فرمان(Driver Selectable Steering Mode)

در واقع این آپشن به این صورت است که به راننده امکان می دهد با فشردن یک دکمه بین سه حالت نرمال، اسپورت و راحت(COMFORT) بهترین حالت را برای رانندگی خود انتخاب کند.

آینه عقب الکتروکرومیک

یکی از مشکلاتی که بسیاری از رانندگان خصوصا در هنگام شب همیشه از آن شاکی هستند استفاده از نوربالا در خودروی عقبی است که دید آنها را یا کاملا از بین می برد یا تا حد زیادی کاهش می دهد. اما اکنون با پیشرفت تکنولوژی یکی از امکاناتی که برای حل این مشکل تقریبا در اغلب خودروهای جدید قرار داده شده است آینه های عقب الکتروکرومیک است. این آینه بازتاب نورخودروی عقبی را خنثی می کند و دید بهتری را برای راننده فراهم می کند.

نمایشگر میزان فشار لاستیک ها

فشار باد لاستیک ها یکی از مواردی است که از جهات گوناگون مانند مصرف سوخت و ایمنی خودرو اهمیت فراوانی دارد امری که اغلبب خودروهای استاندارد مانند هیوندای i30 را برآن داشته است تا با قراردادن سنسور روی لاستیک ها میزان باد لاستیک ها را به راننده اطلاع دهد و از مشکلات احتمالی و حتی تصادفات تا حدود زیادی جلوگیری کند.

سیستم تنظیم اتوماتیک نور چراغ ها

این سیستم برای تنظیم ارتفاع خودکار چراغ های خودرو قرارداده شده است و با توجه به موقعیت های مختلف ارتفاغ آن ها تغییر می کند که سبب می شود راننده بهترین دید را داشته باشد.

سنسور باران

در خودروهای با تکنولوٰی های جدید مانند هیوندای i30 سنسوری تحت عنوان سنسور باران قرار داده شده است که این سنسور در محل آینه ی جلو نصب می شود و با ارسال امواجی به شیشه کار می کند. به این صورت که اگر شیشه جلوی خودرو خشک باشد این امواج از آن رد می شود اما در صورت وجود قطرات باران روی شیشه این امواج به قطرات برخورد کرده و به گیرنده بازمی گردد و با انجام بررسی های لازم که در این دستگاه درنظرگرفته شده است نسبت به فعال کردن برف پاک کن با سرعت لازم اقدام می کند.

سنسورهای پارک(parking sensors)

سنسورهایی تحت عنوان سنسور پارک(parking sensors) که پارک کردن را برای بسیاری از افراد آسان تر کرده است. به گونه ای که فاصله خودرو را با اشیا، خودروهای موجود و حتی نقاطی که دور از دید راننده هستند را به راننده گزارش می دهد تا از تصادفات احتمالی جلوگیری کند.

دیگر آپشن های هیوندای i30

  • کروز کنترل
  • سانروف
  • آینه های برقی جانبی همراه با گرم کن
  • ورودی usb ، aux،ipod
  • چراغ های مه شکن در جلو
  • بخارزدایی اتوماتیک شیشه ها
  • سنسورهای پارک
  • نمایشگر اطلاعات راننده و سفر به صورت SUPERVISION
  • صندلی برقی راننده
  • بالابر شیشه آنتی ترپ
  • خروجی ۱۲ ولتسردکن موادغذایی در داشبورد جلو


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (472 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان