امکانات و مشخصات خودروی هیوندای سانتافه

  شنبه، 21 تیر 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
امکانات و مشخصات خودروی هیوندای سانتافه
آمار فروش بالای این خودرو در تمام این سال‌ها نشان از بازار خوب سانتافه، و در امتداد آن رضایت حداکثری مشتریان داشته است. هیوندای سانتافه دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های کاربردی است که می‌تواند برای علاقه‌مندان به خودروهای شاسی‌بلند، لذت یک رانندگی روان با حداکثر امکانات رفاهی را فراهم کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، هیوندای سانتافه - Hyundai Santa Fe توانست عنوان پر فروش ترین خودروی وارداتی را در کشور کسب کند.سواری نرم و امکانات فراوان در کنار کیفیت ساخت مناسب از ویژگی های هیوندای سانتافه هستند. سانتافه با موتور های 2 لیتری توربو، 2.4 لیتری تنفس طبیعی ( 4 سیلندر ) و 3.3 لیتری تنفس طبیعی ( 6سیلندر ) در بازار های جهانی عرضه شده است که از این 3 مدل تنها مدل 2.4 لیتری به ایران آمد. کیا سورنتو، تویوتا رو4، رنو کولوئوس و نیسان ایکس تریل رقبای اصلی سانتافه هستند.

با آپشن های هیوندای سانتافه 2017 آشنا شوید

کنترل کروز (Cruise control): کنترل کروز، یکی از آپشن های ارزشمند سانتافه است. بدون کنترل کروز، مسافرت های طولانی در جاده ها برای راننده خسته کننده خواهد بود. سیستم کنترل کروز با تنظیم موقعیت دریچه گاز، سرعت اتومبیل را به همان روشی که انجام می دهید کنترل می کند. اما این سیستم دریچه گاز را به جای فشار دادن پدال، توسط کابل متصل به یک محرک فعال می کند. شیر دریچه گاز با محدود کردن میزان هوای موتور، قدرت و سرعت موتور را کنترل می کند. یک سیستم کنترل کروز خوب بدون تغییر بیش از حد سرعت مورد نظر، به خودرو شتاب می بخشد و سپس بدون توجه به وزن اتومبیل، سرعت آن را با کمی انحراف حفظ می کند. به طور کلی، کنترل سرعت خودرو یک کاربرد کلاسیک از تئوری سیستم کروز است.

سیستم کنترل کشش (Traction Control): کنترل کشش به محدود کردن شیب تایر (چرخ خودرو) در سطوح لغزنده کمک می کند. در گذشته رانندگان مجبور بودند پدال گاز را پُر کنند تا از چرخیدن چرخ ها به دور خود در سطح جادهِ لغزنده جلوگیری شود. هنگامی که سیستم کنترل کشش مشخص می کند که یک چرخ با سرعتی بیشتر از اندازه در حال چرخش است، به طور خودکار ترمز را به آن چرخ «پمپ» می کند تا سرعت آن کاهش یابد و لغزش چرخ کمتر شود.

تصویر
طراحی ظاهری هیوندای سانتافه

کنترل پایداری الکترونیکی (Electronic Stability Control): کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) به رانندگان کمک می کند با کاهش خطر لغزندگی یا از دست دادن بیش از حد کنترل فرمان، از تصادفات جلوگیری کنند. کنترل پایداری در زمانی که راننده کنترل اتومبیل خود را از دست می دهد فعال می شود. این آپشن از فنآوری کنترل شده کامپیوتر (سنسورهای هوشمند) استفاده می کند تا ترمزهای تکی را به کار ببرد و کمک کند با خیال راحت و بدون خطر، اتومبیل در مسیر درست قرار بگیرد.

دستیار ترمز اضطراری (Emergency Braking Assist): از آپشن های هیوندای سانتافه 2017 می توان به کمک ترمز اضطراری (EBA) اشاره کرد که هدف آن کمک به راننده برای توقف سریع وسیله نقلیه خود است. درواقع، این ثانیه های حساس – معمولاً کسری از ثانیه – می تواند به معنای تفاوت بین تصادف و تماس نزدیک باشد. همان طور که پای شما به طور غریزی بر روی پدال ترمز می رود، یک سنسور بلافاصله از روی سرعت و فشار پای شما برروی پدال می داند که یک مورد اورژانشی به وجود آمده است. در کسری از ثانیه، سیستم کمک ترمز به ترمزها سیگنال می دهد تا حداکثر قدرت بستن را به کالیپرهای ترمز هدایت کند. پدال هنگام ورود به سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، به صورت هماهنگ با ترمز کار می کند.

تصویر
طراحی ظاهری هیوندای سانتافه

سیستم آلارم ضدسرقت از راه دور (Remote Anti-Theft Alarm System): سیستم دزدگیر از راه دور دارای سه مؤلفه اساسی به نام های ماشه، سوئیچ های کنترل ماشه و زنگ هشدار است که در هیوندای سانتافه تعبیه شده است. یک سیستم آلارم ضدسرقت از راه دور تمام نقاط ورودی یک وسیله نقلیه را پوشش می دهد تا هر گونه تلاش برای نفوذ را هشدار بدهد. بدون شک آلارم از اجزای مهم سیستم ضدسرقت ریموت است که برای روشن کردن زنگ هشدار استفاده می شود.

سیستم کنترل فشار تایر (Tire Pressure Monitoring System): یکی دیگر از آپشن های هیوندای سانتافه 2017، سیستم کنترل فشار تایر (TPMS) است. این قابلیت به طور معمول به سنسورهای سرعت چرخ که سیستم ترمز ضدقفل از آن استفاده می کند متصل است. این سنسورها میزان چرخش هر چرخ را اندازه گیری می کنند و می توانند توسط سیستم های رایانه ای درون صفحه برای مقایسه با یکدیگر و سایر داده های عملکردی وسیله نقلیه مانند سرعت، استفاده شوند. براساس میزان چرخش هر تایر، کامپیوتر می تواند اندازه نسبی فشار لاستیک های را تفسیر و سیگنال مربوطه را از طریق چراغ نمایشگر به کاربر ارسال کند.

راهنمای روی آینه (Turn Signal Mirrors): از آپشن های هیوندای سانتافه 2017، آینه های جانبی است که خود دارای سیگنال های چرخشی هستند. اگر یک ماشین در نقطه کور باشد، ممکن است راننده آن نتواند پشت ماشین شما را ببیند. این آینه ها حاوی دیودهای (لامپ دو الکترودی) پُرتابش با شدت بالا (LED) هستند که معمولاً برای تشکیل یک فِلِش (پیکان) ایجاد شده اند، که می تواند به چپ یا راست اشاره کند. ال ای دی ها در پشت شیشه آینه قرار گرفته اند به طوری که از داخل خودرو، راننده فقط یک پیکان کم نور می بیند، اما در خارج از اتومبیل، سایر رانندگان آن پیکان را بسیار روشن تر مشاهده می کنند.

تصویر
طراحی داخلی هیوندای سانتافه

سیستم هشدار نقاط کور خودرو (Blind Spot Detection System): هنگامی که یک سنسور رادار در سپر عقب سانتافه در ناحیه نقطه کور، یک خط مجاور به وسیله نقلیه دیگر را تشخیص دهد، چراغ نشانگر در نزدیکی آینه جانبی روشن می شود تا به راننده هشدار داده شود. اگر راننده سیگنال چرخشی را برای همان سمت وسیله نقلیه نزدیک شونده فعال کند، سیستم با یک صدای بلند به راننده هشدار می دهد. علاوه بر این، چراغ نشانگر در نزدیکی آینه جانبی در نظر گرفته شده که برای هشدار به راننده است. این سیستم از یک دوربین عقب برای شناسایی وسایل نقلیه در مجاورت خودرو نیز استفاده می کند.

سامانۀ خودکار چراغ جلو دومنظوره (Auto Delay Off Headlamps): یکی دیگر از آپشن های هیوندای سانتافه 2017، سامانۀ خودکار چراغ جلو دومنظوره است. این ویژگی، روشن یا خاموش شدن چراغ جلو را به تناسب میزان روشنایی اطراف تعیین کند. این عملکرد در مواقعی که اتومبیل خود را در مکانی تاریک پارک می کنید بسیار مفید خواهد بود. به این صورت که پس از خاموش شدن خودرو، چراغ ها به مدت 1 یا 2 دقیقه روشن می مانند و می توانید به خوبی مسیر روبرو را مشاهده کنید.

سنسور نور غروب (Dusk Sensing Headlamps): برای تشخیص کم نور بودن محیط، دو سنسور در سانتافه وجود دارد، یک سنسور نور که مخصوص نور محیط است و یک سنسور که برای اندازه گیری سطح نور در راستای دید مستقیم راننده در جلوی سانتافه تعبیه شده است. در کنار هم، این دو سنسور تنظیم شده اند تا تفاوت نور طبیعی محیط (یا کمبود آن) یا نور مصنوعی مثل چراغ های خیابان را تشخیص دهند. هنگامی که سیستم تعیین می کند سطح نور طبیعی از میزان مشخصی پایین آمده است، چراغ های نور غروب روشن می شوند تا کمبود نور را جبران کنند.

سامانه ایمنی پس از برخورد (Post-Collision Safety System): حدود 25 درصد از تصادفات ناشی از صدمات خودرو، تصادفاتی پی در پی هستند که پس از تصادف اولیه اتفاق می افتند. می توان از چنین برخورد های چندباره ای جلوگیری کرد یا عواقب آن ها را به حداقل رساند. پس از تصادف اول و جهت جلوگیری از تصادف دوم، ترمز اضطراری به طور خودکار همه ترمزها را فعال می کند تا از خطرات ثانوی جلوگیری کرده و هم خودرو و هم سرنشینان را در سلامت نگه دارد.

سنسور پارک عقب (Rear Parking Sensors): سنسور پارک از عقب که از آپشن های هیوندای سانتافه 2017 است، باعث می شود خودرو را در مکان های تنگ بدون مشکل پارک کنید. اتوپارک از چندین حسگر اولتراسونیک تشکیل شده است که بسته به مدل، در قسمت عقب سانتافه قرار دارد. سنسورها ضربان هایی را در محدوده 40،000 هرتز دریافت و ارسال می کنند. هنگامی که ضربه به یک مانع برسد، بازتاب می یابد. ارزیابی الکترونیکی با در نظر گرفتن اختلاف زمانی بین ارسال و دریافت، فاصله بین مانع و ماشین را محاسبه می کند. اگر فاصله تحت یک درجه مشخص کاهش یابد، راننده با یک سیگنال هشداردهنده از این فاصله کوتاه و خطرناک مطلع می شود.

سیستم ترمز چهار چرخ ای بی اس (4-Wheel ABS): با این سیستم هر کنترل گر، هر چرخ را به طور مجزا بررسی می کند تا به هر یک از آن ها بیشترین نیروی اصطکاک وارد شود. درواقع، ترمز ABS از قفل ماندن چرخ ها جلوگیری می کند، به طوری که در آن برای هر چرخ جلو یک حسگر و یک سوپاپ تعبیه شده است، اما برای چرخ های عقب تنها یک حسگر و یک سوپاپ وجود دارد. به عنوان یک مثال، ترمز ABS از لیز خوردن چرخ ها در زمین های یخی که سطح اصطکاک کمی وجود دارد، جلوگیری می کند.

سیستم رادیو ماهواره ای (Satellite Radio Service): رادیو ماهواره ای نوعی پخش دیجیتال است که سیگنال های صوتی را در مناطق بزرگ با وضوح و قوام بیشتری نسبت به رادیو معمولی منتقل می کند. یک سرویس رادیویی ماهواره ای به انتقال سیگنال خود از یک ایستگاه مستقر در زمین به یک یا چند ماهواره در مدار زمین می پردازد. ماهواره، این سیگنال را به گیرنده های موجود بر روی خودرو باز می گرداند تا صدا در بالاترین کیفیت ممکن در داخل ماشین پخش شود.

سیستم فرمان الکتریکی (Electric Power Steering): یک موتور الکتریکی بر روی ستون فرمان یا دنده فرمان ثابت وجود دارد. هنگامی که راننده فرمان را به سمت چپ یا راست می چرخاند، سنسورها در ستون موقعیت فرمان، سرعت چرخش چرخ را تشخیص می دهند. همراه با داده های اضافی از سنسور گشتاور (یعنی تلاش فرمان) که معمولاً در محور فرمان قرار دارد، تمام این اطلاعات ورودی توسط واحد کنترل الکتریکی (ECU) ارسال و ارزیابی می شود. به عنوان مثال رانندگی در جاده برفی یا شن و ماسه ای به راهنمایی بیشتری از فرمان نیاز دارد تا اینکه وسیله نقلیه در جاده ای تمیز در حال پیش روی باشد.

تهویه هوای داخل کابین (Interior Air Filtration): گرده، دوده، گرد و غبار ریز، مواد حساسیت زا و گازها از عوامل خطرناک برای سلامتی افراد در داخل خودرو هستند. آپشن تهویه هوا می تواند به طور قابل توجهی بر کیفیت هوای داخل سانتافه تأثیر بگذارد و شرایط مطبوعی را برای سرنشینان فراهم کند.

دیگر آپشن های هیوندای سانتافه 2017:

  • روشن شدن خودکار چراغ ها
  • سنسور باران
  • سیستم کمکی در سربالایی
  • روکش چرم صندلی ها
  • نوع استارت دکمه ای
  • چراغ مه شکن جلو
  • تعداد کیسه های هوا 10 عدد
  • قابلیت تنظیم صندلی راننده در 8 جهت
  • گرم کن و سردکن صندلی
  • قفل مرکزی
  • تنظیم برقی آینه ها
  • سانروف
  • سیستم هشدار صوتی باز بودن کمربند
  • سیستم مسیریاب (نویگیشن)

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (163 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (90 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (83 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (80 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (71 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (59 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (53 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (44 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...