امکانات و آپشن های خودروی دنا پلاس اتوماتیک

  دوشنبه، 20 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
امکانات و آپشن های خودروی  دنا پلاس اتوماتیک
گرچه این سدان ملی از لحاظ تجهیزات رفاهی و ایمنی در سطح بالایی قرار ندارد، اما وجود امکاناتی همچون تهویه مطبوع اتوماتیک، ترمز دیسکی عقب، آینه‌های جانبی تاشونده اتوماتیک و سانروف (سفارشی) سبب می‌شود تا نسبت به سایر خودروهای اقتصادی تولید داخل اندکی مرفه‌تر به نظر برسد و گامی فراتر از آن‌ها در جهت رفع نیازهای رفاهی مشتریان، به‌ویژه خانواده‌ها بردارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، جدیدترین تیپ از خانواده خودروهای دنا ایران خودرو، دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیک (دنا اتوماتیک) - Dena Plus Turbo Automatic می باشد.
ایران خودرو با تجهیز این خودرو به قوای فنی و امکانات کامل و با قرار دادن جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک تلاش کرده تا این خودرو را به عنوان محصولی متفاوت مورد توجه مشتریان قرار دهد.
رینگ 16 اینچی با طرح جدید، فرمان چرمی با دوخت قرمز، سیستم پاور ویندوز و آنتی ترپ و شیشه های دودی عقب و ... از امکاناتی هستند که بر روی دنا پلاس توربو قرار گرفته اند. همچنین کیسه های هوای جانبی که ایران خودرو ابتدا بر روی دنا توربو دنده ای قرار داد و سپس اقدام به حذف آن کرد، بر روی دنا پلاس توربو اتوماتیک قرار گرفتند.
اولین بار در خرداد ماه سال 99 ایران خودرو لیست مشخصات قطعی این خودرو را منتظر کرد. بنظر می رسد دنا پلاس توربوش اتوماتیک از اواسط سال 1400 به بازار کشور وارد شود. با ما همگام شوید تا آپشن های دنا پلاس اتوماتیک را به حضورتان معرفی کنیم.

تصویر
طراحی ظاهری دنا پلاس اتوماتیک

آپشن های سیستم روشنایی دنا پلاس اتوماتیک

دنا پلاس اتومات از چراغ های جلو و عقب جدید با لامپ های LED و گرافیک داخلی زیبای طرح نئون استفاده می کند. بهره مندی از لامپ های ال ای دی، سبب افزایش طول عمر سیستم روشنایی و کاهش مصرف و فشار بر باتری خودرو می شود و بدین ترتیب، بار اضافی را از روی سیستم تامین برق اتومبیل برمی دارد.

هم چنین وجود چراغ های دی لایت یا روشنایی روز منجر به افزایش زیبایی خودرو به علاوه ایمنی بیشتر خواهد شد. ازجمله دیگر تجهیزات سامانه روشنایی دنا پلاس اتومات، می توان به مواردی هم چون چراغ های مه شکن جلو و عقب، چراغ نقشه خوان درون کابین، چراغ خطر سوم، چراغ داخل داشبورد، چراغ های سقفی ویژه سرنشینان جلو و عقب، سیستم روشنایی فضای پایین پا هنگام سوار و پیاده شدن و سامانه تنظیم زاویه نور چراغ های جلو از درون کابین اشاره کرد.

آپشن های آینه و شیشه دنا پلاس اتوماتیک

امروزه آینه های تاشونده برقی اتوماتیک یک آپشن مهم و متداول برای خودروهای جدید محسوب می شوند که ضمن افزایش پرستیژ ظاهری این خودروها، امنیت آینه ها را نیز افزایش می دهد و امکان برخورد خودروهای عبوری با آن را به حداقل می رساند. دنا پلاس علاوه بر این آپشن، از چراغ های راهنما، قاب آینه، چراغ آرایشی آینه روی آفتابگیر سمت شاگرد و شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب هم بهره می برد.

درنهایت نیز به سانروف (سفارشی) می رسیم که می توان آن را مهم ترین آپشن دنا پلاس اتوماتیک در این قسمت دانست. همان طور که می دانید، سانروف یکی از پرطرف دارترین آپشن های خودروهای امروزی است که وجود آن، می تواند تجربه سواری با یک خودرو را بسیار لذت بخش تر سازد.

تصویر
طراحی داخلی دنا پلاس اتوماتیک

آپشن های سیستم مالتی مدیا

سامانه چندرسانه ای دنا پلاس اتوماتیک به یک نمایشگر لمسی با سیستم ره یاب جی پی اس و قابلیت اتصال بلوتوث تلفن همراه مجهز شده است. بلندگوهای جلو و عقب به همراه تیوتر نیز قادر به پخش انواع موسیقی با کیفیت صدای مناسب هستند و از این جهت، تجربه لذت بخشی از سواری با دنا پلاس برای سرنشینان پدید خواهند آورد.

آپشن های صندلی دنا پلاس اتوماتیک

کاربران ردیف جلو دنا پلاس اتوماتیک می تواند صندلی های خود را با استفاده از سیستم برقی جابجا کرده و آنها را در بهترین موقعیت بر اساس قد خود تنظیم کنند. همچنین پشت سری های این صندلی ها از قابلیت تنظیم ارتفاع و زاویه برخوردار هستند در این صورت خستگی کمتری به سر و گردن کاربر وارد خواهد آمد.

دسترسی به صندوق عقب از طریق صندلی های ردیف دوم، زیر آرنجی هر دو ردیف صندلی ها به علاوه امکان نصب صندلی کودک در ردیف عقب ایزوفیکس، جزو دیگر امکانات رفاهی این خودرو محسوب می شوند.

سیستم تهویه مطبوع دنا پلاس اتومات

به واسطه بهره مندی از سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک، این امکان برای کاربران دنا پلاس اتوماتیک وجود دارد که دمای مورد نظر خود را در سیستم وارد کنند و از حضور در فضایی با دمای انتخابی خود لذت ببرند. وجود دریچه تهویه مجزا برای سرنشینان عقب نیز باعث می شود این لذت به میزان تقریبا مساوی بین تمامی سرنشینان تقسیم شود.

سیستم فرمان

متاسفانه سامانه فرمان دنا پلاس فاقد موتور برقی بوده و از همان جعبه فرمان هیدرولیک قدیمی مشابه سمند و ۴۰۵ استفاده می کند. در هر حال وجود کلیدهای کنترل سیستم صوتی، بلوتوث موبایل و سامانه کروز کنترل روی فرمان موجب رفاه بیشتر راننده در استفاده از این تجهیزات خواهد شد.

آپشن های ایمنی دنا پلاس اتوماتیک

یک نکته مهم در دنا پلاس نسبت به سدان های هم رده، بهره مندی آن از ترمزهای دیسکی عقب است که قدرت بازدارندگی سامانه ترمز این خودرو را نسبت به انواع کاسه ای بسیار ارتقا می بخشد.

وجود ترمز ضد قفل و سامانه توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD در این خودرو نیز گرچه چیز جدیدی نیست، اما عملکرد سیستم ترمز را به ویژه در مسیرهای لغزنده بسیار اطمینان بخش تر خواهد کرد. همچنین برخورداری از دو عدد کیسه هوا ویژه سرنشینان جلو یک استاندارد برای تمامی خودروهای تولید داخل بوده و دنا پلاس هم از آن بی بهره نیست.

آپشن های تزئیناتی دنا پلاس

استفاده از تریم داخلی تک رنگ مشکی یا دورنگ، قطعات دکوراتیو طرح چوب، دستگیره های آسان بازشو به رنگ کرومی، نوار کرومی دور شیشه ها، تودوزی پارچه ای مخمل و کفپوش موکتی از جمله مهم ترین آپشن های تزییناتی دنا پلاس اتوماتیک شمرده می شوند که به نوبه خود ظاهری زیبا و امروزی تر به این سدان میان رده اقتصادی بخشیده اند.

تجهیزات هشداردهنده و حفاظتی دنا پلاس اتومات

وجود دوربین و حسگر پارک عقب بیشترین امنیت را هنگام حرکت به سوی پشت برای راننده و افراد عبوری ایجاد خواهد کرد. سیستم ضد سرقت ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت و کمربند ایمنی جلو سه نقطه ای با قابلیت تنظیم ارتفاع هم از جمله معدود آپشن های حفاظتی ایمنی این خودرو به شمار می روند البته در انواع سدان های مشابه تولید داخل نیز یافت می شوند.

سایر تجهیزات دنا پلاس اتوماتیک

کروز کنترل یا سیستم تثبیت سرعت که در بزرگراه ها می تواند به کاهش خستگی راننده کمک شایانی کند، ستون فرمان تلسکوپی جمع شونده، سامانه روشنایی موقت در محیط های تاریک، نمایشگر دماسنج محیط روی داشبورد، بازکن قفل در صندوق از داخل، سیستم قطع سوخت خودکار در هنگام تصادف و سامانه کنیستر یا کنترل بخار بنزین که موجب کاهش تلفات و مصرف بنزین خواهد شد، از جمله دیگر تجهیزات رفاهی و ایمنی دنا پلاس اتوماتیک به حساب می آیند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (500 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان