انتخاب رنگ لباس بچگانه و ارتباط آن با علم روان شناسی

  چهارشنبه، 02 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
انتخاب رنگ لباس بچگانه و ارتباط آن با علم روان شناسی
دز هنگام خرید و انتخاب لباس برای کودکان باید روان شناسی رنگ را خیلی خوب بشناسید.. هرکودکی به نسبت سن، جنس و حلقه دوستان همسن و سالش، نیازهایی دارد که باید به آن ها در انتخاب لباس دقت کند. هیچ وقت تلاش نکنید لباس دخترانه را تن پسرتان کنید و برعکس. حتی اگر به لباسی از نظر جنسیت شک داشتید، لطفا از خیر آن بگذرید.

رنگ های مناسب برای تن پوست های گرم

اگر پوست شما تن گرمی دارد بهترین انتخاب رنگ برای لباس انتخاب رنگ های طبیعی مانند قرمز، هلویی، نارنجی، کهربایی، طلایی و زرد است. اگرشما به رنگ های سرد علاقه دارید تن های گرم تر مانند زیتونی، ارغوانی، بنفش-قرمز را انتخاب کنید.

از بین رنگ های خنثی نیز می توانید رنگ هایی مانند خاکستری مایل به قهوهای، کاپوچینو و کرم را انتخاب نمایید . بهتر است لباس هایی به رنگ های جیغ و سرد مانند آبی یخی یا یاقوتی را انتخاب نکنید زیرا این رنگ لباس ها رنگ پوست شما را بی روح و خاکستری می کنند.

رنگ های مناسب برای تن پوست های سرد

اگر پوست شما نیز مانند ستارگانی مثل سرد است . بهترین رنگ لباس برای شما آبی روشن، زمردی و بنفش تیره است . از دیگر رنگ لباس هایی که به رنگ پوست شما می آید رنگ هایی مانند اسطوخودوس، آبی یخی و صورتی است . در صورت تمایل ،شما می توانید از رنگ های دیگری مانند یاقوتی، قرمز روشن یا زرد کم رنگ نیز استفاده نمایید.

افراد دارای رنگ پوست سرد اگر به رنگ های خنثی علاقه مند هستند می توانند رنگ خاکستری، سفید و سورمه ای را برای لباس هایشان انتخاب نمایند . اما به هیچ وجه انتخاب لباس هایی به رنگ های نارنجی، گوجه ای و زرد پر رنگ برای شما مناسب نیست.

روانشناسی در انتخاب رنگ لباس بچگانه :

دز هنگام خرید و انتخاب لباس برای کودکان باید روان شناسی رنگ را خیلی خوب بشناسید.. هرکودکی به نسبت سن، جنس و حلقه دوستان همسن و سالش، نیازهایی دارد که باید به آن ها در انتخاب لباس دقت کند.
هیچ وقت تلاش نکنید لباس دخترانه را تن پسرتان کنید و برعکس. حتی اگر به لباسی از نظر جنسیت شک داشتید، لطفا از خیر آن بگذرید.
رنگ های دخترانه و پسرانه، تقریبا تفکیک شده هستند. اما این به آن معنا نیست که تخطی از آن ها کار خیلی بدی باشد. گاهی می طلبد که تن دخترتان لباس آبی کنید و تن پسرتان یک پیراهن مردانه فسقلی قرمز.
لباس هایی که برای کودک تان تهیه می کنید مخصوصا آن هایی که در مهدکودک یا مدرسه تن می کنند، هم سطح لباس های دوستانش باشد. هیچ وقت کودک تان را با سر و وضعی آشفته یا بر عکس لباسی خیلی مجلل و گرانقیمت بین دوستانش نبرید. بگذارید او در کنار دوستانش از دنیای کودکی لذت ببرد.

الف :ترکیب رنگ های گرم در لباس بچگانه

رنگ های گرم رنگ هایی انرژی بخش هستند. این رنگ ها شادی و آرامش را در درون انسان به وجود می آورند. رنگ هایی همچون قرمز، نارنجی، زرد و قهوه ای در این دسته قرار می گیرند. رنگ قرمز از رنگ های اصلی است که در دسته ی رنگ های گرم قرار می گیرد. قرمز از اولین رنگ هایی است که نوزاد به آن عکس العمل نشان می دهد. قرمز باعث ایجاد هیجان شده و میزان انرژی بدن را بالا می برد. به همین دلیل حضور این رنگ در لباس بچه ها می تواند شور و هیجان کودک شما را بیشتر کند. این رنگ ها بهترین انتخاب به عنوان لباس بازی کودک می باشند.
توجه کنید که این رنگ ها برای کودکانی که بیش فعال می باشند، مناسب نیست. حضور بیش از حد رنگ های گرم در لباس هایشان ممکن است بیش فعالی آن ها را تشدید کند. می توانید به مقدار کمی ترکیب این رنگ را با رنگ های آرامش بخشی همچون آبی استفاده کنید.

ب : ترکیب رنگ های سرد در لباس بچگانه

رنگ های سردی همچون رنگ آبی و سبز و بنفش نیز احساسات مخصوص به خود را در کودک شما به وجود می آورند. برای مثال رنگ سبز موجب می شود یگانگی وجود انسان با طبیعت در وجود کودک شما شکل بگیرد. این رنگ به او حس رشد و نو شدن می دهد. رنگ آبی حس پرواز و صلح و آرامش را به وجود می آورد. باعث کاهش سرعت ضربان قلب و تنفس می شود. آبی تیره نیز حس اعتماد به نفس به کودک شما خواهد داد.

چه رنگ لباسی برای کودکمان بخریم؟

سوالی که ممکن است برای والدین هنگام خرید لباس بچه گانه پیش آید این است که چه رنگ لباسی می توانیم برای کودکمان بخریم؟ در ابتدا به یاد داشته باشید که رنگ ها را با جنسیت کودکتان محدود نکنید و کلیشه های قدیمی را فراموش کنید.

برای مثال رنگ آبی برای پسر و رنگ صورتی برای دخترها ساخته و طراحی نشده است. پسرها هم می توانند رنگ صورتی و دخترها هم می توانند رنگ آبی به تن کنند. از این رو شما می توانید از هر رنگی برای خرید لباس استفاده کنید. در صورتی که کودکتان بیش از ۵ سال سن دارد، می توانید از همین سنین پایین بسیاری از مسئولیت های کوچک، همچون انتخاب رنگ لباسش را به او بسپارید.

از این جهت رنگ مورد علاقه خود را به کودکتان تحمیل نکنید و اجازه بدهید که او دنیایی با رنگ های مورد علاقه خودش بسازد. با این حال توصیه می کنیم کمتر در پی خرید لباس مشکی بچگانه برای فرزندتان باشید. چرا که رنگ های شاد و روشن به کودکتان انرژی و روحیه می بخشد.

لباس بچگانه باید راحت باشد

پیش از خرید شلوار دخترانه یا پسرانه، تیشرت، پیراهن، لباس زیر بچگانه، کفش بچگانه و… حتما به راحتی لباس کودکتان توجه کنید. برای مثال بسیاری از کودکان از زیپ لباس، یک دکمه شلواری که به شکمشان فشار وارد می کند، گره کروات بچگانه، یقه اسکی پلیور پسرانه یا دخترانه، جوراب توری، پیراهن توری و… احساس ناراحتی می کنند.

نوزاد و کودکان نوپا با گریه ناراحتی لباس را نشان می دهند و کودکان بزرگ تر نیز ممکن است با جیغ، گریه، و نپوشیدن آن لباس یا حتی درآوردنش اعتراض و نارضایتی خود را اعلام کنند. از این رو اگر کودکتان قادر به تکلم است، از او درباره راحتی لباسش سوال بپرسید.

آیا جنسیت کودک در خرید لباس بچگانه اهمیت دارد؟

پاسخ به این سوال می تواند مثبت یا منفی باشد. در صورتی که خانم بارداری می خواهد برای کودکش لباس بخرد، می تواند تعدادی از لباس های نوزادی را بدون در نظر گرفتن جنسیت کودکش تهیه کند. اما اگر فردی می خواهد لباس مناسبی برای کودک چند ماهه اش تهیه کند، شاید تعیین جنسیت کودک در انتخاب کمک کند. با این حال به یاد داشته باشید که شما تنها تا یک سن مشخصی می توانید برای خرید لباس به کودکتان کمک کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (501 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (17 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان