انتخاب رژگونه بر اساس رنگ پوست و نحوه ی استفاده ی صحیح از آن

  پنجشنبه، 13 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
انتخاب رژگونه بر اساس رنگ پوست و نحوه ی استفاده ی صحیح از آن
اگر دنبال جذابیت بیشتر در آرایش هستید و می خواهید زیباتر به نظر برسید رژگونه یکی از انتخاب هایی است که به زیبایی شما کمک می کند .برای انتخاب رژگونه مانند کرم پودر باید به رنگ پوست توجه کرد و بر اساس آن بهترین رژ گونه را انتخاب نمود.اگر رنگ رژگونه مناسب انتخاب نشود نه تنها این آرایش اثر مثبتی روی چهره نخواهد داشت بلکه باعث بدتر شدن ظاهر شما نیز است

رژگونه یکی از محصولات آرایشی است که مورد علاقه بسیاری از خانم هاست و این محصول آرایشی در زیبایی و طراوت چهره نقش مهمی را ایفا میکند. اما نکته ای را که باید در انتخاب و استفاده از رژگونه مدنظر داشته باشید رنگ رژگونه مناسب برای انواع پوست می باشد. رژگونه ها در انواع پودری، کرمی و مایع در بازار وجود دارند که با توجه به سلیقه خود میتوانید آن ها را انتخاب کنید. این رژگونه ها با مواد مختلفی ساخته و عرضه میشوند.

پرکاربردترین رژگونه، رژگونه هایی هستند که به صورت پودری عرضه میشوند زیرا سهولت استفاده از آن ها باعث میشود که مورد انتخاب بسیاری از خانم ها واقع شوند. مواد تشکیل دهنده و رنگ دهنده رژگونه های پودری ماده ای به نام تالک است که باعث انتقال رنگدانه بر روی گونه های شما میشوند. این نوع از رژگونه ها مدت ماندگاری زیادی بر روی پوست ندارند و برای افرادی مناسب هستند که تمایل به آرایش ملایم دارند. به این نکته توجه داشته باشید که رژگونه های پودری برای افرادی مناسب اند که پوست خیلی خشک و یا خیلی چربی ندارند. اما رژگونه هایی نیز در بازار وجود دارند که به صورت کرمی و مایع عرضه شده اند. ماده ای که در تولید رژگونه های کرمی استفاده شده است مواد سیلیکونی و جاذب هستند.

انتخاب رژگونه بر اساس رنگ پوست

اگر دنبال جذابیت بیشتر در آرایش هستید و می خواهید زیباتر به نظر برسید رژگونه یکی از انتخاب هایی است که به زیبایی شما کمک می کند .برای انتخاب رژگونه مانند کرم پودر باید به رنگ پوست توجه کرد و بر اساس آن بهترین رژ گونه را انتخاب نمود.اگر رنگ رژگونه مناسب انتخاب نشود نه تنها این آرایش اثر مثبتی روی چهره نخواهد داشت بلکه باعث بدتر شدن ظاهر شما نیز خواهد شد. لازم است بدانید که انتخاب رنگ رژگونه در کنار استفاده صحیح از آن اهمیت بسیار زیادی دارد و به طریقه زیر می باشد.

  • رژگونه مناسب برای پوست روشن صورتی سایه روشن و خوبی است.
  • رژگونه مناسب برای پوست بژ ، صورتی ، صورتی روشن و هلویی روشن است.
  • رژگونه مناسب برای پوست تیره ، نارنجی ، قهوه ای و صورتی روشن می باشد.

رنگ رژگونه برای پوست بژ

افرادی که مانند لوسی لو از نژاد زرد هستند ته رنگ بژ روی پوست خود دارند و بهترین رنگ برای هماهنگ شدن با ته رنگ بژ رنگ صورتی کمرنگ است که زردی چهره را برطرف می کند و حالتی زنده و بشاش به چهره می دهد که با تن بژ پوست و موهای تیره هم هماهنگی خوبی دارد.

رنگ رژگونه برای پوست تیره

میندی کالینگ بازیگر و ستاره تلویزیون هندی الاصل مانند بیشتر هموطنانش پوستی تیره دارد و این درجه تیرگی باعث می شود مانند الکسا چانگ جزو خوش شانس ها در انتخاب رنگ برای رژگونه باشد. بیشتر رنگ ها با این رنگ پوست هماهنگی دارند و دامنه گسترده ای از رنگ های رژگونه را می توان در آرایش این پوست به کار برد. البته اگر شما چنین پوستی دارید بهتر است از رنگ های گرم مایل به قهوه ای و مرجانی با ته رنگ بنفش و تیره برای آرایش خود استفاده کنید.

رنگ رژگونه برای پوست تیره طلایی

کریسی تیگن همیشه به خاطر آرایش زیبا و گونه های برجسته خود شهرت داشته است، اگر شما نیز مانند کریسی تیگن رنگ پوستی مایل به طلایی و تیره دارید و می خواهید آرایشی کامل داشته باشید بهتر است از رنگ های هلویی مایل به صورتی و یا رنگ گل سرخ (صورتی و قرمز) برای رژگونه خود استفاده کنید تا با ته رنگ طلایی پوست شما هماهنگ شود و ترکیبی درخشان و زیبا به وجود آورد.

طریقه زدن رژگونه برای فرم های مختلف صورت

اگر صورت گرد دارید، باید حتی الامکان با آرایش صورت را کشیده تر جلوه داد یعنی با پوشاندن ناحیه زیر استخوان گونه تا شقیقه صورت خود را باریک تر نشان دهید بنابراین بهتر است رژگونه را به شکل کشیده بزنید باید رژگونه را از روی استخوان بالایی گونه به سمت گوش و از روی استخوان زیر گونه کمی به سمت دهان بزنید.

اگر صورت لوزی شکل دارید ، اول از همه باید کاری کنید که با کم کردن پهنای گونه ها و افزایش مو در اطراف فک ها و نگه داشتن مو به طورفشرده در اطراف سروخط استخوان گونه ها باعث شوید که شکل صورت بیضی به نظر بیاید. بهتر است رژ گونه را به شکل مثلث بزنید و بخش بیرونی استخوان های گونه را تیره تر کنید و اجازه ندهید از قسمت بالای صورت رژ گونه شما به چشم ها نزدیک شود.

صورت های مربع باید گردتر نشان داده شوند. یک رژگونه گرد که تا خط فک شما امتداد یابد و به سمت بیرون صورت محو شود، می تواند تاثیری ایجاد کند که صورت گردتر به نظر برسد.

همچنین می توانید یک مثلث روی استخوان گونه بکشید و آن را با برس رژ گونه به سمت پایین پخش کنید و قسمتی که به سمت گوشه بیرونی صورت وخط فک است را کمی تیره تر کنید.

اگر صورت بیضی شکل دارید بهترین کار این است که سعی کنید با افزودن رنگی غلیظ به تمام ناحیه گونه خود آن را پهن تر نشان دهید.

اگر صورت کشیده دارید باید با آرایش مناسب صورتتان را کوتاه تر و پهن تر نشان دهید بنابراین از قسمت لاله گوش به سمت استخوان گونه و به صورت افقی رژ گونه بزنید. همچنین با زدن کمی رژگونه تیره و مات در ناحیه چانه می توانید کاری کنید که صورت شــــما کوتاه تر به نظر بیاید.اگر صورت قلبی شکل دارید برای کوچک تر نشان دادن گونه هایتان باید رژگونه را به شکل کشیده از روی استخوان بالایی گونه به سمت گوش و از روی استخوان زیر گونه کمی به سمت دهان بزنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (114 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (71 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (25 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (21 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (14 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (8 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر) نگاهی به کیک تولد شیک و 3 طبقه نعیمه نظام دوست با طرح بال فرشته/ جذاب و لاکچری+عکس (7 نظر)
تیتر امروز   
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403