انتخاب اسم راحیل برای کودک

  سه شنبه، 24 آبان 1401   زمان مطالعه 2 دقیقه
انتخاب اسم راحیل برای کودک
در روایات آمده است راحیل نام فرشته‌ای است که زیباروترین و خوش‌بیان‌ترین فرشته الهی است که عقد امام علی علیه السلام با حضرت زهرا سلام الله علیها را در آسمان‌ها خوانده است. پاک، معصوم و بی‌گناه و ریشه عربی آن رحل به معنی مسافر است.

اسم راحیل یک اسم دخترانه با ریشه عبری است که معانی مختلفی برای آن آمده. از آنجا که نام راحیل در قرآن هم آمده است این اسم از نظر خیلی از پدر مادر ها یک اسم مذهبی دخترانه به حساب می آید.

اطلاعات اسم راحیل

  • جنسیت: دختر
  • نام به انگلیسی: rahil
  • عدد ابجد: 249
  • تلفظ به فارسی: راحيل
  • تلفظ نام به انگلیسی: /rāhil/
  • ریشه نام: عبری

معنی اسم راحیل در فرهنگ اسم ها

  • اسم: راحیل (دختر) (عبری) (مذهبی و قرآنی) (تلفظ: rāhil) (فارسی: راحيل) (انگلیسی: rahil)
  • معنی: نام زیبارو ترین و خوش بیان ترین فرشته الهی، پاک، مسافر، نام همسر حضرت یعقوب و مادر حضرت یوسف ( ع )، در عبری گوسفند، ( اَعلام ) همسر حضرت یعقوب ( ع ) و دختر لابان و مادر حضرت یوسف و بنیامین به روایت تورات، ( در اعلام ) زوجه ی حضرت یعقوب ( ع ) و دختر لابان و مادر یوسف و بن یامین، نام همسر یعقوب ( ع ) و مادر یوسف ( ع )

معنی اسم راحیل در لغت نامه دهخدا

راحل. زوجه ٔحضرت یعقوب بود. یعقوب عاشق راحیل دختر لابان (خال خود) شد و برای آنکه به وصل او برسد هفت سال به لابان خدمت کرد. پس از انقضای هفت سال وی خواست دختر بزرگ خود لیا را بزنی به وی دهد اما یعقوب برای رسیدن به معشوق خود مجبور شد هفت سال دیگر خدمت کند شش سال پس از ازدواج حضرت یوسف از راحیل بدنیا آمد و شانزده سال بعد کوچکترین پسرش بنیامین متولد شد.

معنی راحیل در ثبت احوال

راحیل در ثبت احوال به عنوان یک اسم عبری ثبت شده است و به معنی ۱- در عبری گوسفند؛ ۲- نام همسر حضرت یعقوب (ع) و دختر لابان و مادر حضرت یوسف و بنیامین (به روایت تورات).

معنی اسم راحیل بر اساس برخی دوستان

راحیل نام یک فرشته مقرب خداوند است. راحيل عربی شدهٔ لغت عبری رَجِل به معنای بی گناه است و معنای عربی آن نیز: روی بر گرداننده از هر گونه پلیدی و بدی است.راحیل اسم فاعل رحیل به معنای کوچ کننده و مسافر نیز هست و دیگر اینکه در زبان عبری راح =به معنی شادی و یا = بو و ایل = به معنی خدا هست و راحیل یعنی شادی یا بوی خدا که خالی از هر گونه گناه و پلیدی است.

اسم های شبیه راحیل و هماهنگ با آن

  • لیلا، رویا، نورا، هلیا، ریحانه، رومینا، شایلین، رایا و النا از اسمی دخترانه مشابه راحيل هستند.
  • آریا، آرمین، آروین، آرمان، رادین، رامین و رایان از نام های مشابه راحیل هستند.

فراوانی راحیل در ثبت احوال

تعداد اسم راحیل در ثبت احوال ۲۱۴۱۷ نفر است. که البته این رقم از سال ۱۳۹۶ تا به امروز به روز نشده است. اما راحیل از جمله نام های با فراوانی متعادل نه خیلی زیبا و نه خیلی کم در ایران است که در بین خانواده های مذهبی بیشتر رایج بوده و هست.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (452 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (260 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (118 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (57 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (22 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (17 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (13 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (11 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (10 نظر) نشسته نماز خواندن احمدرضا عابدزاده در خانه اش در کنار کریم باقری+عکس (8 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی با برگزاری مهمانی در خیابان جلوی خانه اش حماسه آفرید/ این مهمونا برن پشت سرشونم نگا نمیکنن🤣 (8 نظر) گریه های تلخ سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه در خانه ابدی پدرش / روحش شاد و یادش گرامی (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد