اشتباهات رایج در خرید حلقه ی نامزدی

  چهارشنبه، 03 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
اشتباهات رایج در خرید حلقه ی نامزدی
شما همسر دلخواهتان را پیدا کرده اید و اکنون زمان آن است که حلقه ی نامزدی که لایق این عشق باشد را خریداری کنید.

شما همسر دلخواهتان را پیدا کرده اید و اکنون زمان آن است که حلقه ی نامزدی که لایق این عشق باشد را خریداری کنید. بدون آنکه فشار زیادی به خود وارد کنید با زیرکی می توانید بفهمید که او از چه مدل حلقه هایی خوشش می آید. توصیه هایی بسیار کم اما مفید در رابطه با چگونگی خرید حلقه ی نامزدی وجود دارد.وب سایت های بسیار زیادی در این مورد وجود دارد که می تواند به شما کمک زیادی کند .اگر شما در مورد طلا و جواهرات اطلاعات زیادی ندارید حتما در هنگام خرید از افرادی که در این زمینه اطلاعاتی دارند کمک بگیرید. حتما شنیده اید که برای خرید یک حلقه باید 2 تا 3 ماه حقوقتان را کنار بگذارید. بهترین راه حل این است که از قبل به فکر باشید و هر ماه اندکی از پول خود را برای این کار پس انداز کنید که در هنگام خرید در ابتدای کار مشکل مالی نداشته باشید. برای آشنایی با چند اشتباه رایج که بیشتر مردم هنگام خرید حلقه نامزدی انجام می دهند تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

۱- انتخاب بهترین رنگ و شفاف ترین الماس برای حلقه

به هیچ عنوان عقلانی نیست که شما برای حلقه نامزدی، الماسی با شفاف ترین رنگ و درجه پاکی عالی خریداری کنید.حتی اگر توان مالی خرید گران قیمت ترین الماس را دارید هم توصیه می کنیم برای حلقه نامزدی سراغ الماسی نروید که بالاترین درجه رنگ و بالاترین درجه پاکی را دارد. بسیاری از کارشناسان جواهر اعتقاد دارند هزینه کردن برای خرید عالی ترین سنگ الماس برای حلقه نامردی یکی از اشتباهات بارز ثروتمندان است.دلیلش این است که چشم غیر مسلح انسان توانایی تشخیص درجه عالی رنگ و بهترین درجه پاکی الماس را ندارد. یعنی فرد با نگاه کردن به الماس درجه یک و الماس درجه ۴ نمی تواند تفاوت آنها را تشخیص دهد. به این خاطر که این تفاوت ها بسیار کم و غیرقابل شناسایی هستند. اما این در حالیست که قیمت آنها با هم تفاوت بسیاری دارد.درجه بندی رنگ الماس از D تا J تعیین شده است. حرف D نشان دهنده بهترین و عالی ترین درجه رنگ الماس است. اما جالب است بدانید با چشم معمولی و غیرمسلح شما نمی توانید تفاوت بین درجه D و درجه G را تشخیص دهید. فرق این دو الماس را فقط و فقط با ذره بین می توان متوجه شد.

بهترین درجه بندی برای پاکی الماس هم با کلمه اختصاری FL نمایش داده می شود به معنی «عاری از هرگونه ناخالصی» (flawless) است. پایین ترین درجه پاکی سنگ الماس هم SI2 است که تا حدی ناخالصی دارد. یعنی در بخش بیرونی و درونی سنگ الماس ممکن است لکه های مشاهده شود.

۲- انتخاب باریک ترین رکاب برای انگشتر

هرگز حلقه ای با رکاب بسیار باریک انتخاب نکنید.امروزه شاهد حلقه هایی هستیم که رکاب بسیار باریکی دارند. به این خاطر که باریک بودن انگشتر باعث می شود سنگ روی آن بزرگ تر دیده شود. اما این را بدانید که انتخاب رکاب باریک یکی از بزرگ ترین اشتباهات برای خرید حلقه نامزدی بشمار می رود. چرا؟به این خاطر که رنگ های مختلف طلا (که درجه سختی آن را مشخص می کند) به مرور زمان و در طول سال ها خورده می شود و در نتیجه حلقه از آن چیزی که هست هم باریک تر و نازک تر خواهد شد. در نتیجه، احتمال شکستن آن بسیار زیاد است. یعنی پس از چند سال همیشه باید در استرس این باشید که حلقه تان شکسته نشود.

شاید هنگام خرید تصور کنید با انتخاب باریک ترین رکاب، سنگ الماس (یا هر سنگ قیمتی دیگر) روی آن بیشتر جلوه می کند و حلقه جذاب تر دیده می شود. اما از آنجا که حلقه قرار است همیشه دست فرد باشد، انتخاب رکاب باریک برای آن چندان منطقی و حتی به لحاظ مالی به صرفه نیست (زیرا احتمال شکستن و آسیب دیدن آن زیاد است).توصیه کارشناسان طلا و جواهر این است که هنگام خرید حلقه نامزدی علاوه بر زیبایی و فاخر بودن انگشتر به دوام و استحکام آن در طول زمان هم توجه داشته باشید.اگر خیلی اصرار دارید که سنگ بیشتر از حلقه در انگشت فرد خودنمایی کند، بهتر است به سراغ انگشترهایی بروید که یک پایه روی رکاب دارند و سنگ روی آن پایه سوار شده است. به این ترتیب، الماس در بالای حلقه است و بیشتر از رکاب آن به چشم خواهد آمد.

۳- پرداخت پول زیاد برای خریدن گران ترین حلقه

پرداخت هزنیه زیاد برای خرید حلقه نامزدی نتیجه معکوس دارد.شما شاید تصور کنید که اگر گران قیمت ترین حلقه را برای نامزد خود خریداری کنید، او خوشحال تر خواهد بود و از این ولخرجی شما غرق در هیجان می شود. اما این دقیقا یکی از اشتباهاتی است که اغلب مردها هنگام خرید حلقه مرتکب می شوند.

وقتی قرار است با دختر موردعلاقه خود ازدواج کنید، برای او مهم است که پول و سرمایه خود را برای مسایل مهم و اصلی تر زندگی هزینه کنید. وقتی پول زیادی را فقط برای خرید حلقه نامزدی پرداخت می کنید، او به جای خوشحال شدن تصور می کند که ولخرجی زیاد کرده اید؛ که نباید می کردید. شما می توانید با مبالغ کمتر، انگشترهای جذاب و زیبای دیگری را خریداری کنید که در عین حال که اصل و زیبا هستند، پول گزافی هم برای خریدشان هزینه نشده است.یا حتی می توانید به جای خرید الماس، سراغ سنگ ماه تولد نامزد خود بروید و حلقه ای با این سنگ را برای او سفارش دهید. یا حتی انگشتری دست ساز و منحصر به فرد برای او سفارش دهید تا تک و ناب باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (512 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (8 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ اردکی که عاشق خواجۀ دربار شده بود!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس