فرق حلقه با انگشتر در چیست؟

  پنجشنبه، 26 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
 فرق حلقه با انگشتر در چیست؟
توجه داشته باشید که حلقه با انگشتر فرق دارد. انگشترهای بزرگ و پرنگین حلقه به شمار نمی آیند ، حلقه معمولا ظریف است که گاهی بدون نگین و ساده است و گاهی روی آن یک ردیف نگین قرار دارد گاهی نیز می تواند یک نگین درشت روی آن کار شده باشد.

فرق حلقه با انگشتر

توجه داشته باشید که حلقه با انگشتر فرق دارد. انگشترهای بزرگ و پرنگین حلقه به شمار نمی آیند ، حلقه معمولا ظریف است که گاهی بدون نگین و ساده است و گاهی روی آن یک ردیف نگین قرار دارد گاهی نیز می تواند یک نگین درشت روی آن کار شده باشد.اگر خیلی نسبت به طرح و نقشه ی حلقه ازدواج تان حساس هستید و مدل های موجود در بازار را نمی پسندید می توانید یک جواهر سازی معتبر پیدا کنید و حلقه ی مورد نظرتان را به او سفارش دهید. برای پیدا کردن مدل مورد نظرتان می توانید از قسمت مقالات سایت مدل های مختلف حلقه عروسی را جست و جو کنید.

حلقه ساده یا پر نگین

اگر به دنبال یک حلقه ی ارزشمند هستید می توانید حلقه ای بخرید که نگین های درشت تر و کم تری داشته باشد. حلقه های تک نگین می توانند یک انتخاب ارزشمند باشند.
در صورتی که حلقه ی شما نگین دارد حتما توجه کنید که هر نگین در یک قاب محکم شده باشد چون در غیر این صورت احتمال افتادن و جداشدن نگین ها بیشتر است. نگین هایی که با چسب چسبیده اند یا قاب محکمی ندارند ممکن است با ضربه و زمین خوردن از حلقه جدا شوند.حلقه ای را انتخاب کنید که برای دست شما تنگ و کیپ نباشد چون شما می خواهید این حلقه را یک عمر به دست کنید و در طول این سال ها ممکن است کمی چاق شوید . معمولا حلقه را نیم سایز بزرگ تر از اندازه یدست خریداری می کنند زیرا حلقه اگر گشاد هم باشد از دست تان لیز می خورد و می افتد.
بهترین حالت برای عروس خانم ها این است که یک حلقه ی ساده برای دم دست و انجام کارهای منزل و ... بخرند و یک حلقه ی نگین دار (یک ردیف نگین یا یک نگین درشت ) برای زمانی که می خواهند به میهمانی بروند بخرند.از خریدن حلقه هایی که گوشه ها و زائده های تیزی دارند بپرهیزید زیرا تیزی آن ها در هنگام کارهای روزانه و یا لباس پوشیدن به این سو و آن سو و حتی به پوست بدن گیر می کنند.
خریدن حلقه های جفت را برای آن هایی که به دنبال سمبولی برای ازدواج شان هستند توصیه می کنیم. مردم می توانند یک زوج را از روی حلقه های جفت شان در میهمانی ای که میهمان ها زیاد با یکدیگر آشنا نیستند بشناسند. البته هنگام خرید حلقه ی جفت دقت کنید که رنگ طلا سفید یا زرد بودن آن و شکل حلقه به دست هر دوی عروس و داماد بیاید و حلقه ی عروس کمی مردانه و حلقه ی داماد دارای خصوصیات زنانه نباشد.

حلقه نامزدی را بر انگشت های مختلف امتحان کنید:

با وجود آنکه محل همیشگی قرارگیری حلقه نامزدی و انگشتر ازدواج بر انگشت چهارم دست چپ است؛ ضرورتاً نیازی نیست که حتی بعد از انجام مراسم عروسی باز هم آنها را بر همان دست بپوشید. مطابق سلیقه خود حلقه و پشت حلقه را بر انگشتان مختلف دست جا به جا کنید تا به بهترین حالت ممکن در هنگام دیده شدن شان دست یابید – قطعاً جا به جا کردن حلقه و پشت حلقه به دست راست نیز مشکلی را در پی ندارد؛ تنها چیزی که بایستی به آن توجه داشته باشید تفاوت های اندازه ای انگشتان است

انگشتر پشت حلقه ای را برای مناسبت های خاص و ویژه در نظر بگیرید:

بسیاری از زنان حتی پوشیدن هر روزه خود حلقه ازدواج را نیز گرفتاری بزرگی می بییند؛ حالا به چنین دغدغه مهمی پوشیدن انگشتر پشت حلقه را نیز اضافه کنید – حتی اگر نگرانی بابت خراب شدن انگشتر را نیز کنار بگذاریم، گیر کردن دائمی شیارها و یا تزئینات مدل های آجدار انگشتر به این طرف و آن طرف مسأله را به یک دردسر واقعی بدل می کند.راه حل ساده و مناسب آن است که در زندگی روزانه و امور مربوط به آن تنها از حلقه تنها استفاده نمائیم و متعاقباً پوشیدن انگشتر پشت حلقه ای را به مناسبت های خاص و ویژه موکول کنیم. البته این موضوع از توجیه زیبایی شناسانه نیز برخودار است؛ چراکه انگشتر پشت حلقه با جزئیات و تزئینات بسیار بیشتری، به صورت پیچیده طراحی می شود و متناسب با این موضوع معمولاً از ظاهر تجملاتی و کلاسیک مجلسی برخوردار است. در نتیجه شاید بهتر باشد که به شکل روزانه تنها حلقه را بپوشیم و درخشش و برق پشت حلقه را برای مهمانی های مجلل که برای همه چیز نیاز به جلوه بیشتری است حفظ نمائیم.

روش درست دست کردن حلقه

طریقه ی درست دست کردن حلقه در روز عقد بدین صورت است که دست چپ همسرتان را به آرامی در کف دست چپ خودتان بگذارید بدون آن که دستش را محکم گرفته یا به آن فشار آورید سپس با دو انگشت شست و سبابه ی راست تان حلقه را به آرامی در انگشت او بیندازید.

نگهداری حلقه

حلقه نیاز به مراقبت دارد و برای این کار باید به چند نکته توجه کنید:اولا حتی الامکان با حلقه دستشویی نروید و یا با آن ظرف نشویید، زیرا احتمال افتادن نگین، آلودگی و کدر شدن حلقه وجود دارد.دوم این که هرگز حلقه را با صابون نشوئید، زیرا شفافیت خود را از دست می دهد و جرم می گیرد. در صورت استفاده ی مکرر از حلقه تان بهتر است سالی یکبار آن را برای آبکاری به همان فروشگاهی بیرید که حلقه را از آن خریده اید تا مثل روز اول نو و شفاف شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (119 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (69 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (65 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (49 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان