فواید خوردن آناناس در دوران بارداری

  شنبه، 30 آذر 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
فواید خوردن آناناس در دوران بارداری
اگر می‌خواهید آناناس را در رژیم غذایی دوران بارداری خود قرار دهید اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید می‌توانید راه‌های متفاوتی را امتحان کنید. مثلا تکه‌های آناناس را در ماست صبحانه قرار دهید، آناناس منجمد را در یک اسموتی مخلوط کنید، آناناس تازه را برای تهیه یک دسر سالم استفاده کنید و...

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، وقتی باردار هستید ممکن است حرف های زیادی از اطرافیان و خانواده بشنوید، برخی از این اطلاعات مفید است و برخی دیگر شایعه است. به عنوان مثال ممکن است شنیده باشید که اگر یک آناناس کامل بخورید، مجبور به زایمان می شوید، یا مصرف آناناس در بارداری باعث سقط جنین می شود. قبل از اینکه قید این میوه خوشمزه و مغذی را برای 9 ماه بارداری بزنید، بهتر است با حقایقی در مورد آن آشنا شوید.

آیا مصرف آناناس در بارداری باعث سقط جنین می شود؟

آناناس یک انتخاب سالم در دوران بارداری است. ممکن است شنیده باشید که باید از خوردن این میوه خودداری کنید زیرا ممکن است باعث سقط جنین یا زایمان شود، اما بهتر است بدانید که این فقط یک باور قدیمی است و هیچ مدرک علمی مبنی بر این که آناناس در دوران بارداری خطرناک است، وجود ندارد.

آنزیم موجود در آناناس خطرناک نیست؟

آناناس حاوی برملین، نوعی آنزیم است. قرص های برملین برای استفاده در دوران بارداری توصیه نمی شود. آنها می توانند پروتئین ها را در بدن تجزیه کرده و منجر به خونریزی غیرطبیعی شوند. اگرچه برملین در هسته آناناس یافت می شود اما در گوشت بدن آناناس بسیار ناچیز است. مقدار برملین موجود در یک وعده آناناس به احتمال زیاد نمی تواند در بارداری شما تاثیر بگذارد. نکته مهم این که مصرف مقدار طبیعی این میوه بعید است که بر بارداری شما تاثیر منفی بگذارد.

آیا آناناس می تواند بخشی از رژیم غذایی در بارداری باشد؟

براساس اعلام وزارت کشاورزی آمریکا رژیم غذایی ایده آل در دوران بارداری شامل پنج گروه است:

سبزیجات

میوه ها

لبنیات

دانه ها

پروتئین

آنچه در این گروه های غذایی وجود دارد به ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز جنین برای رشد و توسعه کمک می کند. برای داشتن احساس بهتر باید سعی کنید ترکیبی دلچسب از غذاهای سالم و حاوی مواد مغذی دست یابید و آب زیادی بنوشید.
آنچه می خورید با سن، قد، وزن و سطح فعالیت شما ارتباط دارد.

چطور آناناس را در رژیم غذایی خود اضافه کنید

یک پیمانه آناناس می تواند حاوی 100 درصد منابع مورد نیاز ویتامین C یک خانم باردار را داشته باشد. این میوه همچنین منبع خوبی از مواد زیر است:

فولات

آهن

منیزیوم

منگنز

مس

ویتامین B6

این مواد مغذی همگی برای رشد جنین و سلامت کلی شما مهم است.
اگر می خواهید آناناس را در رژیم غذایی دوران بارداری خود قرار دهید اما نمی دانید از کجا شروع کنید می توانید راه های متفاوتی را امتحان کنید. مثلا تکه های آناناس را در ماست صبحانه قرار دهید، آناناس منجمد را در یک اسموتی مخلوط کنید، آناناس تازه را برای تهیه یک دسر سالم استفاده کنید و...

چه میوه ها و سبزیجات دیگری در بارداری مصرف کنید

بسته به فصل انواع مختلف میوه و سبزی برای امتحان کردن وجود دارد. گزینه های زیر را می توانید در رژیم غذایی قرار دهید:

سیب

پرتقال

لوبیا سبز

زردآلو

انبه

سیب زمینی شیرین

اسفناج

خطری در مصرف آناناس در دوران بارداری وجود دارد؟

مصرف آناناس خطرناک نیست و به رشد جنین کمک می کند اما خوردن مقادیر زیاد می تواند اثرات ناراحت کننده ای داشته باشد، اگر معده حساسی دارید، مراقب باشید. اسیدهای موجود در آناناس ممکن است باعث سوزش سردل یا ریفلاکس شود. برای جلوگیری از این عوارض جانبی بهتر است این میوه خوشمزه را به مقدار مناسب و متعادل بخورید. اگر بعد از مصرف آناناس هر نوع علائم آلرژیک زیر را تجربه کردید با پزشک مشورت کنید:

خارش یا تورم دهان

واکنش پوستی

آسم

احتقان یا آبریزش بینی

از جمله عوارض دیگری که ممکن است در اثر مصرف بیش از حد آناناس در بارداری اتفاق بیفتد می توان به ریفلاکس، افزایش قند خون، افزایش وزن بدن، اسهال و حتی سقط جنین اشاره کرد.

چه مقدار مصرف آناناس در بارداری مجاز است؟

در سه ماهه اول بارداری از مصرف آناناس خودداری کنید. در طول سه ماهه دوم می توانید حدود 50 تا 100 گرم آناناس در هفته میل کنید. در سه ماهه سوم شما میتوانید روزانه حدود 250 گرم آناناس مصرف کنید. با این حال از آنجا که مصرف زیاد نمی تواند باعث انقباضات رحمی شود در مورد تعداد آناناسی که می توانید بخورید با پزشک مشورت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (176 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!