ساعدنیوز
ساعدنیوز

فاز دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان عملیاتی می شود/ ارائه تسهیلات خرید کالای منزل

  سه شنبه، 28 مرداد 1399 ID  کد خبر 97561
فاز دوم همسان سازی حقوق بازنشستگان عملیاتی می شود/ ارائه تسهیلات خرید کالای منزل
ساعد نیوز: مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: از ابتدای مهرماه سالجاری مرحله دوم طرح همسان سازی و متناسب شدن حقوق بازنشستگان کشوری با شاغلان همطراز عملیاتی خواهد شد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از اقتصادنیوز، اکبر افتخاری در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: امسال مجموعه اقداماتی انجام شده برای اینکه بتوانیم خدمت مناسبی را برای توسعه معیشت و سبد خانواده بازنشستگان فراهم کنیم که بحث همسان سازی حقوق بازنشستگان از جمله این اقدامات است.

وی اظهارداشت: بودجه طرح همسان سازی حقوق بازنشستگان در ابتدا سه هزار و 500 میلیارد تومان مصوب مجلس شورای اسلامی بود که با پیگیری های صورت گرفته این عدد به شش هزار و 500 میلیارد تومان افزایش پیدا کردو خوشبختانه یک مرحله همسان سازی در فروردین ماه سال جاری اتفاق افتاد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هم اکنون در حال برنامه ریزی و نهایی کردن احکام هستیم که از ابتدای مهر ماه سال جاری مرحله بعدی همسان سازی حقوق بازنشستگان را عملیاتی کنیم.

وی در ادامه افزود: بدون شک در این مرحله همسان سازی کاملی در راستای حقوق بازنشستگان صورت می گیرد.

افتخاری اظهارداشت: این موضوع یکی از مطالبات جدی بازنشستگان بود که در یک قالب مشخص حقوق بازنشستگان و شاغلین متناسب شود و دولت هم عزم جدی در این زمینه داشت که آن را رفع کند.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود بیمه تکمیلی درمان را مطالبه دیگر و خواسته بحق بازنشستگان این صندوق برشمرد و گفت: خوشبختانه در این حوزه هم اتفاق خوبی رخ داد و از خردادماه امسال سرانه بازنشستگان از 60 هزار تومان در ماه به 140هزار تومان در ماه افزایش پیدا کرده است.

پوشش بیمه های تکمیلی دو برابر شد

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود: معنا و مفهوم اقدام مزبور اینکه پوشش بیمه های تکمیلی دو برابر شد و همینطور در برخی از حوزه ها پوشش های جدیدی برای بازنشستگان ایجاد گردید.

وی اظهارداشت: دولت یک مصوبه ای طی فروردین ماه سال جاری در راستای ضوابط بودجه سال 99 صادر کرد.

افتخاری تصریح کرد: این مصوبه به دستگاه های اجرایی اجازه می دهد در قالب اعتبارات شان از امکانات رفاهی برای بازنشستگان همان دستگاه استفاده کنند.

وی ادامه داد: صندوق علاوه بر این مجموعه ای از اقدامات و طرح های رفاهی را برای بازنشستگان اجرا کرده است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: خرید بیمه نامه، اعطای تسهیلات برای خرید کالاهای ضروری، لوازم خانگی، خرید های روزمره از فروشگاه های سراسری، در نظر گرفتن تخفیف های مناسب برای خرید محصولات شرکت های زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری مثل پگاه، کفش ملی و غیره از جمله این طرح ها و اقدامات است.

ارائه تسهیلات بلندمدت برای خرید کالای خانگی

وی افزود: طرح های رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری با هدف بهبود کیفیت زندگی و افزایش قدرت خرید بازنشستگان عزیز در حال اجراست.

افتخاری بیان داشت: ارائه تسهیلات بلندمدت برای خرید کالای خانگی از جمله طرح های رفاهی که از هفته آینده عملیاتی می شود.

وی ادامه داد: در این طرح بازنشستگان می توانند با اقساط بلندمدت 5 ساله نسبت به خرید کالای خانگی با کیفیت مثل تلویزیون، یخچال و غیره اقدام کنند.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای خرید لوازم خانگی تا سقف 50 میلیون تومان وام برای بازنشستگان در نظر گرفته شده و پرداخت به تناسب حقوق بازنشستگان خواهد بود.

وی افزود: طبق معمول افرادی که حقوق پائین تری دارند سقف پرداخت وام هم کمتر خواهد بود چون باید توان بازپرداخت هم داشته باشند.

افتخاری اظهارداشت: بازنشستگان عزیز هم می توانند برای جهیزیه فرزندان و هم برای تهیه لوازم زندگی خودشان از این تسهیلات استفاده کنند.

وی ادامه داد: برای خرید کالاهای ضروری از فروشگاه های زنجیره ای بزرگ در سال سه میلیون و 600 هزار تومان تسهیلات قرض الحسنه با نرخ دو درصد برای بازنشستگان در نظر گرفته شده که در سه قالب یک میلیون و 200 هزار تومان در سه نوبت به کارت بازنشستگان بصورت اعتباری شارژ می شود وبعد طی دوره ای با یک ماه تنفس در چهار قسط از حقوق شان کسر خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بیان داشت: علاوه بر این صندوق امسال به بازنشستگان تسهیلات ضروری قرض الحسنه به مبلغ 10 میلیون تومان پرداخت می کند.

وی اضافه کرد: این تسهیلات پیش از این هفت میلیون تومان بود که اکنون به 10 میلیون تومان افزایش یافته است.

افتخاری بیان داشت: امسال 350 هزار فقره وام قرض الحسنه 10 میلیونی برای بازنشستگان تدارک دیده شده که آخر هر ماه به تعدادی به نوبت پرداخت می شود.

تسهیلات فصلی برای ازدواج فرزندان بازنشستگان

وی ادامه داد: مضاف بر این تسهیلات فصلی به مبلغ 20 میلیون تومان برای ازدواج فرزندان بازنشستگان در نظرگرفته شده که هر فصل بر اساس قرعه کشی به کسانی که فرزندان در آستانه ازدواج دارند، تعلق می گیرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: عمده این کارها طرح ها مشارکتی بوده و منابع صندوق درگیر آن نیست.

وی افزود: صندوق توانسته با مشارکت و تعامل بانک عامل و هم شرکت ها و سازمان های که با این مجموعه همکاری می کنند تسهیلات مزبور را برای بازنشستگان عزیز ایجاد کند.

افتخاری بیان داشت: صندوق بازشستگی منابع آن چنانی ندارد که بخواهد طرح های بزرگی را اجرا کند.

وی همچنین در خصوص سامانه جامع ثبت اطلاعات املاک نیز توضیح داد: این سامانه پس از تعطیلات نوروز سال جاری عملیاتی شده و املاک متعلق به صندوق در آن در حال ثبت و ضبط است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: صندوق طیف مختلف و متنوعی از املاک را در اختیار دارد که ضرورت ایجاب می کرد ابتدا این املاک شناسایی، ثبت و در عین حال آخرین وضعیت آن ها مشخص می شد.

وی افزود: با توجه به در اختیار داشتن تعداد بالایی از املاک و مستغلات در صندوق بازنشستگی کشوری، ساماندهی املاک و مستغلات صندوق همواره مورد توجه و نظر مسئولان صندوق بوده که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته هم اکنون در حال عملیاتی شدن است.

افتخاری درادامه یادآورشد: سامانه جامع املاک به منظور مستندسازی اموال غیرمنقول صندوق بازنشستگی کشوری طراحی و ایجاد شده است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (81 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (64 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (42 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (35 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (34 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (17 نظر) درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
بازی یکتا ناصر مقابل منوچهر هادی در فیلم مشترکشان قبل از طلاق +عکس/عجیب ترین تقابل عشق و نفرت... نگاهی به خونه زندگی لوکس و ایرانی پسند علیرضا نیکبخت واحدی با رونمایی از بریز و بپاش های همسرش برای تولدش+ویدیو/ چه مبلایی، چه دکوراسیونی😍 فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار اوستا معمار در تقسیم باد کولر گازی بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ مغز نیست که یه تیکه جواهره فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ مناطق محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم که توجه همه رو به خودش جلب کرد+عکس/ فقط نگاه های فرزاد حسنی (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستای صافکار در تعمیر ماشین مشتری حماسه ساز شد+عکس/استاد ببخشید دفتر صد برگ برای نوشتن جزوه کافیه😂 رونمایی از 4 قلوهای تو راهی مژده لواسانی و اسم های زیباشون/ خدا از الان حفظشون کنه+ویدئو ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 عرض ارادت احساسی روسای جمهور دوره‌های مختلف به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... استفتاء از رهبری درباره چند همسری و نظر قابل تامل ایشان/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما...
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...