ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی شهر زیبا و دیدنی فیلادلفیا

  یکشنبه، 25 مهر 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
معرفی شهر زیبا و دیدنی فیلادلفیا
جاذبه های گردشگری فیلادلفیا تنوع بسیار زیادی دارند؛ از سوی دیگر جمعیت زیاد این شهر و متنوع بودن فرهنگ مردمانش، باعث ازدیاد گردشگران شده است.در شرق کشور ایالات متحده آمریکا، شهری قرار گرفته است که زمانی پایتخت آمریکا بوده و اکنون بعد از نیویورک بزرگترین شهر سواحل شرقی آمریکاست.

فیلادلفیا (به انگلیسی: Philadelphia) پنجمین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا می باشد. این شهر دومین شهر بزرگ ساحل شرقی آمریکا بعد از نیویورک و شهر مهم ایالت پنسیلوانیا می باشد.فیلادلفیا اولین پایتخت آمریکا بوده و قانون اساسی آمریکا در این شهر و در تالار استقلال این شهر به امضا رسیده است.رودخانه سکوکل و رودخانه دلاویر از این شهر می گذرند.

فرهنگ شهر فیلادلفیا

از مشاهیر فرهنگی برجسته این شهر می توان به لوئی کان و بنجامین فرانکلین، و از مراکز جذب گردشگری این شهر موزه هنر شهر فیلادلفیا و مؤسسه فرانکلین را می توان نام برد. این شهر معروف به داشتن خوراکی های خاص خود است. معروفترین این خوراکی ها، «ساندویچ استیک پنیر فیلی» (به انگلیسی: Philly Cheesesteak) است که عمدتاً در جنوب شهر توسط دو مغازه رقیب هم به نام های پتز (Pat's) و جینوز (Geno's) تهیه می شود.کتابخانه آزاد فیلادلفیا در ۱۸۹۱ تأسیس شد.

جاذبه های گردشگری شهر فیلادلفیا

ششمین شهر پر جمعیت آمریکا که در منطقه اصلی نزدیک به 6 میلیون نفر جمعیت دارد از نظر توریستی بسیار مورد توجه است. جاهای دیدنی فیلادلفیا، شامل موزه ها، بناهای تاریخی و موارد از این دست می شود که سالانه گردشگران بسیاری را به سوی این شهر می کشانند. سواحل نیز از جاذبه های فیلادلفیا هستند که برای علاقه مندان به صدای دریا و دوست داران آرامش مکان مناسبی است، البته اگر در زمان شلوغی به ساحل نروند.با ما همراه باشید تا جاذبه های دیدنی را به شما نشان دهیم.

موسسه فرانکلین (The Franklin Institute)

موسسه فرانکلین (The Franklin Institute) مجموعه ای متشکل از مرکز علمی آموزشی و موزه علمی است. این موسسه در یادبود دانشمند و دولتمرد آمریکایی بنجامین فرانکلین نام گذاری شده است و یادمان ملی وی در این مرکز قرار دارد. همچنین از این موسسه به عنوان یکی از قدیمی ترین مراکز علمی در آمریکا یاد می کنند. علاوه بر نمایشگاه های دائمی، موسسه فرانکلین شامل جاذبه های متنوع دیگر و تئاتر آی مکس می شود. علاوه بر بازدید روزانه، این موسسه اقدام به ارائه برنامه اقامت شبانه نیز کرده است. در این برنامه مهمانان می توانند درباره موضوعات قلبی عروقی اطلاعات کسب کنند، به تماشای نمایش شهاب های آسمانی در افلاک نمای فلس و نمایش دریم بیگ در تئاتر آی مکس بنشینند و از طریق تلسکوپ پرقدرت رصدخانه ی بلوم، ستاره ها را نظاره کنند.

موسسه فرانکلین (The Franklin Institute)

آکادمی موسیقی فیلادلفیا

آکادمی موسیقی فیلادلفیا محل برگزاری مراسم ها، جشن ها و کنسرت ها است و ستارگانی همچون فرانک سیناترا، دوک الینگتون و لین فونتانا در این آن اجرا داشته اند. همچنین روسای جمهور پیشین آمریکا مانند اولیس سی.گرانت، گروور کلیولند و ریچارد نیکسون در میان دیوارهای این آکادمی موسیقی حاضر بودند. امروزه این مکان خانه اکستر فلارمونیک فیلادلفیا و باله پنسیلوانیا است.

آکادمی موسیقی فیلادلفیا

منطقه سیتی تاورن (City Tavern)

منطقه سیتی تاورن (City Tavern) به عنوان گنجینه ای با ارزش از فرهنگ غذایی کلنی نشینان سابق حائز اهمیت است. البته گاه گداری بشقاب های خوراک های سرو شده در رستوران های این منطقه با حضور ارواح طعم و مزه ای خاص به خود می گیرد. به همین خاطر گاهی بهتر است مراقب پیشخدمتی که ظرف غذای تان را روی میز می گذارد باشید، شاید او خدمتکاری است که مادام العمر در شغل همیشگی اش مشغول به کار بوده و مایل نیست برای استراحت ابدی رهسپار دیار باقی شود.

منطقه سیتی تاورن (City Tavern) 

دل ورث پارک

دل ورث پارک، یک پارک عمومی و فضای باز در کنار سمت غربی تالار شهر فیلادلفیا در مرکز شهر فیلادلفیا است. این پارک در سپتامبر ۲۰۱۴ افتتاح شده است. این شهر به افتخار ریچاردسون دل ورث، شهردار هجدهم فیلادلفیا نامگذاری شده است. یکی از ویژگی های برجسته این پارک که توجه زیادی از سمت مردم را به این نقطه مرکزی شهر می کشاند، چشمه دل ورث پارک است.در فصل تابستان، شهروندان فیلادلفیا و گردشگران برای خنک شدن از آن استفاده می کنند و در فصل زمستان، این چشمه تبدیل به رینگ اسکیت روی یخ می شود.

دل ورث پارک

بنیاد بارنز

بنیاد بارنز بین سال های ۱۹۱۲ و ۱۹۵۱ توسط آلبرت بارنز، یک مهندس شیمی ثروتمند، ساخته شد و مجموعه ای از نقاشی های مدرن، امپرسیونیست و پست امپرسیونیست را در خود جای می دهد. در میان ۳۰۰۰ شاهکار هنری مجموعه، آثاری از هنرمندان مشهور جهان دیده می شود که از آن جمله می توان به ۵۹ اثر از متیس، ۶۴ اثر از پیکاسو، ۱۶ اثر از مودیگیلیانی و ۷ اثر از ونگوگ اشاره کرد. بارنز با کنار هم قرار دادن دوره های زمانی، نواحی جغرافیایی و سبک های مختلف، مجموعه ای بی نظیر را خلق کرده است که بازدید از آن به تمام دوستداران هنر توصیه می شود.

بنیاد بارنز 

موزه هنر فیلادلفیا

موزه هنر فیلادلفیا سومین موزه بزرگ آمریکا به شمار می رود. اگر فیلم راکی ساخته ۱۹۷۶ را تماشا کرده باشید، نمایی از این موزه و مجسمه ی ورودی آن را حتما به یاد می آورید. مجموعه موزه شامل ۲۴۰ هزار اثر هنری از هنرمندان اروپا، آمریکا و آسیا در رشته های مجسمه سازی، نقاشی، چاپ، طراحی، عکس و هنرهای تزیینی می شود. در این موزه می توانید آثاری از برترین هنرمندان جهان را مانند پیکاسو، متیس، وینسلو هومر و توماس ایکینز را مشاهده کنید.

موزه هنر فیلادلفیا

کوچه الفرت فیلادلفیا

کوچه الفرت فیلادلفیا با قدمتی که به سال ۱۷۰۲ میلادی بازمی گردد، از اماکن تاریخی شهر به شمار می رود. با توجه به ارزش تاریخی، این خیابان در فهرست لندمارک های ملی تاریخی آمریکا به ثبت رسیده و موزه ای با همین نام در پلاک ۱۴۲ و ۱۲۶ خیابان جای گرفته است. با بازدید از این کوچه می توانید دورنمایی از زندگی یکی از سه هزار انسانی را که در طول سالیان در این منطقه زندگی کرده اند، پیش چشم خیال خود مشاهده کنید.

کوچه الفرت فیلادلفیا 

تالار استقلال (Independence Hall)

تالار استقلال (Independence Hall) یکی از ساختمان های تاریخی و ارزشمند با معماری خاص و جذاب بوده که یکی از مهم ترین بناهای این سرزمین را در معرض دید عموم قرار داده است. در واقع یکی از مهم ترین رویدادهای تاریخ این کشور در این تالار رقم خورد، جایی که اعلامیه استقلال و نیز قانون اساسی ایالات متحده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و در نهایت تصویب شد.

تالار استقلال (Independence Hall) 

موزه پن (Penn Museum)

موزه پن (Penn Museum) با موضوعیت باستان شناسی و مردم شناسی، بخشی از دانشگاه پنسیلوانیا به شمار می رود. با مجموعه ای بسیار گسترده، این موزه به دو بخش باستان شناسی با یافته های کشف شده در حفاری ها و مردم شناسی با سازه ها و ایده های مردم زنده دنیا تقسیم شده است. حدود ۲۰ گالری اشیایی را از سراسر جهان به نمایش گذاشته اند که برخی از آن ها شامل آفریقا، آمریکا شمالی، آمریکای پیشاکلمبی، جنوب آفریقا، چین، مصر و عراق می شود.

موزه پن (Penn Museum)

اولین بانک ایالات متحده

اولین بانک ایالات متحده در سال ۱۷۹۵ توسط اولین خزانه دار این کشور «الکساندر همیلتون» (Alexander Hamilton) در شهر فیلادلفیا تأسیس شد. بعدها الکساندر همیلتون بخت برگشته در اثر جراحات ناشی از یک دوئل جان خود را از دست داده و همسر و کودکان خود را بی پشت و پناه و البته مقروض تنها گذاشت. البته ظاهرا این تنها میراث او نبود، چرا که روح او نیز بخشی از ماترکی بود که برای این خانواده باقی ماند.

اولین بانک ایالات متحده

زندان ایسترن استیت

زندان ایسترن استیت که با نام زندان ایالتی ایسترن نیز شناخته می شود، دست کمی از یک قلعه ندارد. با ساخت در سال ۱۸۲۹، این زندان استانداردهای موجود در زمینه ی حبس انفرادی مجرمان را به سطوحی جدید منتقل کرد. زندانیان محبوس در این زندان به تنهایی زندگی می کردند، تمرینات ورزشی را انفرادی انجام می دادند و حتی تنها غذا می خوردند. حین جابجایی نیز سر آن ها با کلاه مخصوص پوشیده می شد. ظاهرا روش های اعمال شده جهت مجازات زندانیان خاطی در این زندان به سبکی جدید و خشن اجرا می شد. این زندان در حال حاضر در فهرست یادبود ملی تاریخی ایالات متحده به ثبت رسیده است و امکان بازدید از آن برای عموم وجود دارد.

زندان ایسترن استیت

پارک ملی تاریخی استقلال

پارک ملی تاریخی استقلال قلب تاریخی فیلادلفیا است و تالار استقلال یکی از جاذبه های مهم آن به شمار می رود. با ساخت در سال ۱۷۵۳، در این محل بیانیه استقلال و قانون اساسی آمریکا مطرح شد و در اواخر قرن هجدهم میلادی به تصویب رسید. در عرض خیابان، درون برج استقلال، ناقوس آزادی قرار گرفته است. این ناقوس نخستین بار در هشت جولای ۱۷۷۶، برای اعلام عمومی استقلال آمریکا به صدا درآمد و امروزه از آن به عنوان سمبل استقلال این کشور یاد می شود. در این پارک همچنین اولین ساختمان های بانک آمریکا و تالار نجاران جای گرفته اند. تالار نجاران در سال ۱۷۷۵ بنا شد و محل برگزاری اولین کنگره قاره ای مستعمره های متحد امریکای شمالی بوده است. این بنا هنوز به شرکت نجاران شهر فیلادلفیا تعلق دارد.

پارک ملی تاریخی استقلال

ناقوس آزادی

ناقوس آزادی، واقع در فیلادلفیا، نماد فرهنگی انقلاب آمریکا است که در سال ۱۷۵۲ ساخته شده است. جایگاه این ناقوس قبلاً در مناره کلیسا تالار استقلال بوده است. این زنگ در کارخانه ی ناقوس سازی وایتچپل واقع در بریتانیا ساخته شده است و سپس به پنسیلوانیا منتقل گشته است. شکاف روی این ناقوس پس از اولین زنگ زدن در پنسیلوانیا اتفاق افتاده است. در سال های نخستین از این ناقوس برای احضار قانون گزاران جهت تشکیل جلسات مربوط به وضع قانون، یا گردآوری مردم برای اعلامیه دادن به آن ها استفاده می شده است.

ناقوس آزادی

باغ وحش فیلادلفیا

باغ وحش فیلادلفیا با افتتاح در سال ‍۱۸۷۴، اولین باغ وحش آمریکا به شمار می رود و از آن به عنوان یکی از بهترین مقاصد جانورشناسی در آمریکا یاد می شود. این مجموعه ۱۷ هکتار مساحت دارد و در آن از بیش از ۱۳۰۰ جانور نگهداری می شود که تعداد زیادی از آن ها در خطر انقراض قرار دارند. برخی از جالب ترین بخش های باغ وحش شامل باغ وحش نوازش حیوانات، دریاچه قایق پدالی، چرخ و فلک جنگل های بارانی و بالون سواری می شود.

باغ وحش فیلادلفیا

کنیسه بث شولوم

کنیسه بث شولوم تنها کنیسه طراحی شده توسط فرانک لوید رایت، معمار و طراح داخلی معروف آمریکایی به شمار می رود. او طراحی بیش از هزار ساختمان را در کارنامه خود دارد. با بهره برداری در سال ۱۹۵۹، بنا که به شکل برجی هرمی با جداره های شیشه ای است، تصویری از خیمه و کوه را در ذهن تداعی و حس تقدس جمعی را منتقل می کند. در داخل این برج شیشه ای هرمی مملو از نور طبیعی دیده می شود که بر اثر وجود صفحه های پلکسی گلاس رنگی به وجود می آید. این صفحه ها در کنار هم شبیه به بادبادکی سه بعدی به نظر می رسند که فرانک رایت آن ها را «سبد نور» می نامد.

کنیسه بث شولوم

مکان تاریخ ملی ادگار آلن پو

مکان تاریخ ملی ادگار آلن پو در برنامه خود قرار دهید که به عنوان اثر تاریخی و ملی این کشور شناخته شده است. در قالب این تورها علاقه مندان می توانند در این مکان درنگی کرده و در مورد این نویسنده ی شهیر قرن نوزدهمی و داستان زندگی اش اطلاعاتی به دست بیاورند، جایی که ظاهرا هنوز هم سکونتگاه روح بی قرار آلن پو است.
مکان تاریخ ملی ادگار آلن پو

موزه ملی تاریخ یهودیان آمریکا

موزه ملی تاریخ یهودیان آمریکا تنها موزه ای در آمریکا به شمار می رود که به طور انحصاری به کاوش ها و تفاسیر یهودیان آمریکایی از تجربیات خود اختصاص داده شده است. با چهار طبقه، این موزه داستان های زیادی در خود دارد؛ ماجرای اولین یهودی که در سال ۱۶۵۴ به دلیل آزار و اذیت پرتغالی ها از برزیل به آمریکا پناه آورد، ماجراهای مهاجرت میلیون ها مهاجر از اروپا در قرن ۱۹ میلادی، داستان هایی در مورد جنگ جهانی دوم و پناهندگانی که از اروپای جنگ زده، خاورمیانه، کارائیب و اتحاد جماهیر شوروی به سوی آمریکا روانه شدند و بسیاری از ماجراهای شنیدنی دیگر. در طبقه همکف می توانید داستان هایی در مورد افراد واقعی و دارایی های آن ها را بیابید؛ از جمله اولین دوربین استیون اسپیلبرگ، کارگردان و تهیه کننده امریکایی و پیانوی ایروینگ برلین، آهنگساز بزرگ.

موزه ملی تاریخ یهودیان آمریکا 

نقاشی های دیواری فیلادلفیا

نقاشی های دیواری فیلادلفیا موقعیتی عالی برای تماشای آثار هنری در هوای آزاد است. با بیش از چهار هزار اثر، فیلادلفیا پایتخت نقاشی های دیواری در جهان به شمار می رود. این آثار هنری در طول ۳۰ سال کشیده شده اند و البته این رقم همچنان در حال افزایش است. پیشنهاد می کنیم در یکی از تورهای پیاده روی بازدید از نقاشی های دیواری فیلادلفیا عضو شوید و با صرف تنها ۲ ساعت اطلاعات جالبی کسب کنید؛ اطلاعاتی در مورد داستان های مردم، مکان های مختلف و ریشه ی هریک از این نقاشی های دیواری.

نقاشی های دیواری فیلادلفیا 

و در پایان...

در شرق کشور ایالات متحده آمریکا، شهری قرار گرفته است که زمانی پایتخت آمریکا بوده و اکنون بعد از نیویورک بزرگترین شهر سواحل شرقی آمریکاست. افراد بسیاری هستند که اسم این شهر برایشان آشناست اما نمی دانند فیلادلفیا کجاست و یا در کدام ایالت آمریکا واقع شده است.بزرگترین شهر ایالت پنسیلوانیا در آمریکا، برای مردم این کشور شهری مهم به حساب می آید زیرا قانون اساسی آمریکا برای اولین بار در این شهر امضا گشته است.این شهر که به نسبت برخی شهرهای آمریکا، از نظر تاریخی غنی تر می باشد، کتابخانه آزاد آن در حدود سال های 1890 تاسیس شده و از اصلیترین جاذبه های گردشگری فیلادلفیا پنسیلوانیا به حساب می آید.امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (81 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (63 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (34 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (32 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (24 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (18 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (18 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (15 نظر) درخواست جالب یک دختر کنکوری از رهبر معظم انقلاب برای شرکت در آزمون/ استرس نداشته باشید+ویدیو (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 خلاقیت فوق خنده دار اوستا معمار در تقسیم باد کولر گازی بین پذیرایی و اتاق حماسه آفرید + ویدیو/ مغز نیست که یه تیکه جواهره فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 کادوهای جالب و بامزه یک معلمِ مناطق محروم برای روز معلم که پربازدید شد+عکس/ عشق و صفا توی این هدیه ها خلاصه میشه😍 روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم که توجه همه رو به خودش جلب کرد+عکس/ فقط نگاه های فرزاد حسنی (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستای صافکار در تعمیر ماشین مشتری حماسه ساز شد+عکس/استاد ببخشید دفتر صد برگ برای نوشتن جزوه کافیه😂 رونمایی از 4 قلوهای تو راهی مژده لواسانی و اسم های زیباشون/ خدا از الان حفظشون کنه+ویدئو ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 عرض ارادت منحصربفرد روسای جمهور دوره‌های مختلف به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... استفتاء از رهبری درباره چند همسری و نظر قابل تامل ایشان/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه جمعه 14 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال شمع روزانه امروز جمعه 14 اردیبهشت1403 فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...