فیلر ها از چه موادی ساخته شده اند؟

  یکشنبه، 11 خرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
فیلر ها از چه موادی ساخته شده اند؟
تزریق فیلر امروز به یک شیوه بسیار محبوب برای افراد مختلف تبدیل شده و هر روز افراد زیادی در سراسر دنیا، این روش را برای خودشان انتخاب می کند.تزریق فیلر، زمان بسیار کمی را از فرد می گیرد و پس از انجام این تزریق، او آماده می شود که همه فعالیت های معمولی زندگی را از سر بگیرد.

به نوعی از پر کننده های پوستی که دارای ترکیبات مختلفی هستند و در زیر پوست تزریق می شوند، فیلر یا ژل می گویند.فیلر ها از جنس های مختلفی ساخته شده اند و فرمول های مختلف ساخته شدن آن ها، موجب می شود که فیلرها خواص متفاوتی داشته باشند و برای بخش های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرند.فیلرها یکی از امن ترین و سریع ترین روش ها برای جوانسازی پوست به شمار می روند و می توانند ظاهر جذابی برای شما به وجود بیاورند و همچنین سن شما را کم تر از میزان واقعی آن، نشان بدهند.انتقال این مواد به بخش های مختلف پوست باعث افزایش حجم این ناحیه می شود و اثرات پیری را کم می کند. با گذر زمان، تولید کلاژن در پوست به حداقل می رسد و با بالا رفتن سن، جوانی و شادابی ظاهر شما ممکن است تحت تاثیر قرار بگیرد.علاوه بر این احساسات مختلف شما در درجه اول روی صورت بروز پیدا می کنند و همین موضوع موجب شکل گیری خط و خطوط روی چهره می شود. استفاده از فیلرها با حجم بخشیدن به صورت و از بین بردن خط و خطوط برای مدتی؛ چهره شاداب برای شما ایجاد می کنند.مواد مختلفی در طی دوران تکامل این ژل ها مورد استفاده قرار گرفتند که روز به روز کیفیت آن ها افزایش یافته است.تزریق فیلر امروز به یک شیوه بسیار محبوب برای افراد مختلف تبدیل شده و هر روز افراد زیادی در سراسر دنیا، این روش را برای خودشان انتخاب می کند.تزریق فیلر، زمان بسیار کمی را از فرد می گیرد و پس از انجام این تزریق، او آماده می شود که همه فعالیت های معمولی زندگی را از سر بگیرد.زمان بسیار کم انجام این فرآیند و نتایج طبیعی حاصل از آن، دلایل مهمی هستند که افراد مختلف را به طرف انتخاب این شیوه، سوق می دهند.این فیلرها از انواع مواد موجود در بدن انسان و دیگر جانداران و حتی برخی از مواد مصنوعی تولید می شوند.

فیلر ها از چه موادی ساخته شده اند؟

مجموعه متنوعی از فیلر های درمانی وجود دارد که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده و جراحان زیبایی آن ها را به کار می گیرند. به طور کلی فیلر ها توسط مواد سازنده خود دسته بندی می شوند.همواره مطمئن شوید فیلر انتخابی شما به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده، نام تجاری معتبر داشته و تنها از طریق نسخه پزشکان معتبر قابل خریداری است. از جمله این پزشکان می توان به جراحان زیبایی معتبر اشاره کرد.

هیالورونیک اسید (HA)

هیالورونیک اسید یک ماده طبیعی است که در پوست یافت می شود. این ماده به حفظ رطوبت و حجم لب ها کمک می کند. فیلرهای هیالورونیک اسید معمولا نرم و ژل مانند هستند. نتایج درمانی حاصل از این فیلر ها موقت بوده و ۶ تا ۱۲ ماه یا بیشتر ماندگاری دارند. در طول این مدت بدن به صورت طبیعی و تدریجی اجزای این ماده را جذب می کند. اغلب فیلر های هیالورونیک اسید به همراه دارویی به نام لیدوکایین تزریق می شوند تا ناراحتی در طول فرایند و پس از آن به حداقل برسد.

فیلر های هیالورونیک اسید که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده اند شامل موارد زیر می شوند:

  • محصولات ژوویدرم: ژوویدرم XC، ولوما، وولبلا، ولور
  • محصولات رستیلن: رستیلن، سیلک، لیفت، ریفاین و دیفاین
  • بلوترو بالانس

کلسیم هیدروکسیل آپاتایت (CaHA)

کلسیم هیدروکسیل آپاتایت نیز یک ماده طبیعی دیگر است که عمدتا در استخوان ها یافت می شود. در فیلرهای حاوی این ماده، ذرات میکروسکوپی کلسیم در یک ژل روان شناور هستند. غلظت فیلر های CaHA بیشتر از فیلرهای هیالورونیک اسیدی بوده و معمولا ماندگاری بیشتری نیز دارند. مدت دوام نتایج درمانی این فیلر ها در اغلب بیماران تا ۱۲ ماه است. در تحقیقات بیان شده که کلسیم هیدروکسیل آپاتاتیت به تحریک تولید کلاژن طبیعی کمک کرده و معمولا برای رفع خطوط و چروک عمیق استفاده می شود. سازمان غذا و داروی آمریکا فیلر های CaHA از جمله رادیز را تایید کرده است.

پلی متیل متاکریلات (PMMA)

پلی متیل متاکریلات یک ماده صنعتی و ایمن برای بدن است که از اوایل قرن گذشته در پزشکی به کار گرفته شده است. فیلر های PMMA به صورت توپ های کوچک و همیشگی در زیر پوست باقی مانده و به صورت مداوم از آن حمایت می کنند. این فیلر ها حاوی کلاژن نیز هستند. کلاژن یک ماده طبیعی در پوست است که در ساختار و سفتی پوست نقش دارد. از جمله فیلر های PMMA که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا رسیده اند می توان به بلافیل اشاره کرد. این فیلر در گذشته تحت عنوان آرتفیل شناخته می شد.

انتخاب پزشک مناسب برای انجام درمان های فیلری

در هنگام انتخاب یک ارائه دهنده برای انجام درمان های تزریقی باید همانند انتخاب یک جراح دقت و موشکافی به خرج داد. با اینکه درمان با فیلر یک فرایند غیر جراحی است اما باز هم یک فرایند پزشکی به شمار آمده و نیازمند تبحر، دانش و مهارت تخصصی هستند تا از دستیابی به ایمنی و نتایج مطلوب اطمینان حاصل شود. ارائه دهنده این خدمات باید حس زیبا شناسی، مهارت، دقت و دانش بالایی از آناتومی صورت در این زمینه داشته باشد. قبل از انجام فرایند می توان عکس های قبل و بعد از فرایند بیماران قبلی را از ارائه دهنده درخواست کرد.

آیا تزریق فیلر (چه چربی و چه ژل) عارضه خاصی دارد؟

عوارض تزریق بستگی به چند عامل دارد ، در تزریق ژل ها برند تزریق شده بسیار مهم است اگر ژل از برند معتبر نباشد میتواند باعث یک سری واکنش های افزایش حساسیتی شده که بعد از تزریق خودشان را به صورت تورم و قرمزی در محل تزریق نشان می دهند.واکنش افزایش حساسیتی در تزریق چربی تقریباً هیچ گاه دیده نمی شود، از عوارض دیگر که ممکن است وقتی تکنیک تزریق اشتباه باشد دیده شود ، گلوله گلوله شدن ژل و چربی در محل تزریق است که با تکنیک درست تزریق و انجام تزریق توسط فرد متخصص این احتمال بسیار اندک می شود.عارضه بسیار مهم تزریق ژل ها وقتی تکنیک اشتباه باشد انسداد شریانی پوستی است که نتیجه آن می تواند باعث ایجاد نکروز و زخم روی پوست باشد.از عوارض کوتاه مدت و نسبتاً شایع در تزریق فیلر ورم موقت و کبودی است که اغلب ظرف مدت یک هفته بهتر می شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (243 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (164 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (133 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (124 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (90 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (76 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (65 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (63 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (60 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (52 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (35 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (29 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (26 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 4 مرداد 1403
فال روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 4 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 4 مرداد 1403+فیلم
تکلیف سربازی مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند مشخص شد / پاسخ قاطع مدیران تراکتور به یک سؤال حیاتی
خاطره تکان دهنده ناصرالدین شاه از موزه لوور
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 4 مرداد 1403
راستی آزمایی ادعای جنجالی مجری تلویزیونی پرسپولیسی علیه مهدی ترابی / آیا خرید 70 میلیاردی زنوزی مجبور به رفتن به فجر سپاسی شیراز می شود؟
تماس تلفنی سیدمحمد خاتمی با علی دایی برای عیادت از شهریار فوتبال ایران/ بسیار علاقه‌مند بودم که شخصاً به عیادت شما بیایم اما...+عکس
مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به عروسش: تو چرا ساکتی، چیزی نمیگی، سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود
تابستان و نوشیدنی‌های خنک: آب بهتر است یا شربت؟!
تفاوت گوشی ویتنام و چین چیست: کدام مونتاژ ارزش خرید دارد؟
(عکس) رونمایی از عروسک خوشگل المپیک 2024 پاریس/ چه رنگ جذابی داره + تصاویر کارخانه تولید کننده عروسک المپیک
(عکس) میز عسلی های سنگی و گلدان بسیار خوشرنگ خانه بهرام رادان و همسرش، مینا مختاری/ تاثیر حیرت‌انگیز اکسسوری‌های آبی رنگ درخانه‌ای با مبلمانی به رنگ خنثی
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....