فواید اسپرم و منی مردان بر رحم زنان

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
فواید اسپرم و منی مردان بر رحم زنان
مطالعاتی انجام شده است که نشان می دهد مایع منی دارای اثر ضد افسردگی است‌. اثرات ضد سرطانی در مواردی وجود دارد که نشان می دهد مایع منی از سرطان سینه جلوگیری کرده و با آن مبارزه می کند. در ادامه سایر فواید ریختن آب منی در رحم زنان را بررسی می کنیم.

منی که در زبان یونانی به آن اسپرما می گویند مایعی است متشکل از اسپرم، ترشحات بدنی، ترشحات غددی و ترشحات پروستات که در اندام های جنسی مرد تولید می شود و توسط انزال از بدن مرد خارج می شود. حجم مایع منی که در هربار انزال از بدن مرد خارج می شود یکسان نیست. رنگ سفیدی که مایع منی دارد به دلیل ترشحات غده پروستات که شامل اسید سیتریک، برخی آنزیم ها و لیپیدها و اسیدفسفاتاز است.

برخی تصور می کنند مایع منی همان اسپرم است اما این دو کاملا متفاوت هستند. اسپرم تنها بخش کوچکی از منی است. اسپرم یک سلول است که در اندام جنسی مرد تولید می شود و در ترکیب با تخمک باعث فرآیند لقاح می شود. به زبان ساده اسپرم همان سلول جنسی مردان است که با سلول جنسی زنان در شرایط خاص ترکیب می شود و جنین را به وجود می آورد. اسپرم سلول بسیار کوچکی است، با اینکه در هر بار انزال حدود ۲-۵ میلی لیتر مایع منی از بدن خارج می شود بخش کوچکی از آن را اسپرم تشکیل می دهد اما همین بخش کوچک شامل ۱۵ تا ۲۰ ملیون اسپرم است.

آب منی چطور باعث حاملگی می شود؟

اسپرم های موجود در مایع منی مسئول لقاح سلول های تخمک در زنان است .علاوه بر اسپرم مواد دیگری در مایع منی وجود دارد که به اسپرم ها برای رسیدن به تخمک کمک میکند . بعضب از اسپرم ها بلافاصله به سمت تخمک شنا می کنند باقی اسپرم ها و سایر مایعات منی از راه دهانه واژن خارج می شوند . اسپرم ها تا ده 5 روز می توانند در رحم بمانند . اسپرم مرد از راه واژن به بدن زن وارد می شود بعد از طریق دهانه رحم و رحم وارد لوله های رحمی می شود جایی که تخمک بارور می شود . اگر اسپرم مرد تخمک زن را بارور کند بارداری اتفاق می افتد .

 اسپرم

فواید اسپرم برای رحم

شایعات مختلفی در مورد مغذی بودن مایع منی و اسپرم وجود دارد، شایعاتی مثل اینکه مایع منی به اندازه یک تخم مرغ پروتئین دارد. اما تحقیقات علمی نشان داده میانگین غلظت پروتئین مایع منی در هربار انزال چیزی حدود 252 میلی گرم پروتئین است. محققان سعی می کنند تاثیرات زیادی از اسپرم و مایع منی را بر سلامت کلی بدن نشان دهند. اما بررسی ها در مورد برخی موارد خاص در حال افزایش است و هنوز اثبات نشده اند. در این جا چندین مزیت بالقوه بیان شده است:

1. کاهش افسردگی و استرس در زنان

پایین آوردن میزان اضطراب و افسردگی در میان شریکان جنسی تایید شده است. رهایی بعد از ارگاسم باعث آرامش افراد می شود. محققان بررسی کرده اند که اسپرم به خودی خود یک داروهای ضد افسردگی قوی برای زنان است. هنگامی که اسپرم وارد رحم زن می شود به دلیل ترکیبات مختلفی که در رحم شکل می گیرد سبب می شود هورمون های شادی آور و ضد افسردگی در بدن زن بیشتر شود. هم چنین اسپرم به خوابیدن راحت و بهتر کمک می کند.زنانی که در رابطه ی جنسی با همسران خود از کاندوم استفاده نمی کنند علائم کمتری از افسردگی نسبت به زنان دیگر که با کاندوم رابطه ی جنسی برقرار می کنند؛ دارند. درواقع مایع منی مرد در واژن زن طی چند ساعت به سرعت جذب خون در بدن می شود و علائم افسردگی را به دلیل داشتن مواد تقویتی مانند کلسیم و پروتئین کاهش می دهد.

2. تسکین درد

به ارگاسم رسیدن در رابطه جنسی خود یک مسکن قوی است. اکسی توسین، یک ماده شیمیایی طبیعی در بدن است که قبل و در زمان اوج رابطه افزایش می یابد، همراه با چند ترکیب دیگر مانند اندورفین، کمک به تسکین درد های جسمی می کند. بر اساس مطالعات مختلفی که متخصصان سکسولوژیست کرده اند، ورود اسپرم به رحم در هنگام رسیدن به ارگاسم، آزاد سازی و افزایش هورمون اکسی توسین در بدن زن را تسریع می بخشد. همین امر سبب می شود که بلافاصله بعد از رابطه ی جنسی درد های فیزیکی بدن و هم چنین درد های مختلف حین رابطه جنسی کاهش یابد و فرد احساس سبکی داشته باشد.

3.تقویت قلب و عروق

این احتمال وجود دارد که مایع منی مردان بتواند فشار خون و مشکلات قلبی عروقی را کاهش دهد. یک مطالعه اخیر دیگر نشان داد زنانی که با همسران خود رابطه دهانی برقرار می کنند و مایع منی مرد وارد دهان زن شود، سبب می شود که کمتر در معرض ابتلا به پره اکلامپسی (فشار خون خطرناکی که گاهی اوقات همراه بارداری است) قرار بگیرند. رابطه جنسی فشار خون را پایین می آورد و حتی ممکن است به دلیل توانایی در کاهش استرس از سکته مغزی محافظت کند.

4. مبارزه با سرطان سینه

همان طور که اسپرم سبب کاهش سرطان پروستات در مردان می شود، در زنان هم موجب کاهش بروز سرطان سینه می شود. همان طور که در مقاله گفته شد هورمون اکسی توسین سبب دفاع بدن می شود که می تواند از هجوم سلول ها به خود جلوگیری کند. هم چنین سرطان سینه با افسردگی ارتباط مستقیم دارد. هرچه در مقاربت جنسی افراد از میزان استرس و افسردگیشان کاسته شود؛ همان میزان در سلامت بدن افراد تاثیر دارد.

5. التیام زخم ها

برخی شواهد نشان می دهد که رابطه جنسی می تواند جوان کننده باشد تا جایی که به بهبود سریع زخم ها کمک می کند. چندین آزمایش نشان داده است که اکسی توسین می تواند حتی زخم های سرسخت مانند آن هایی که دیابتی ها از آن رنج می برند، با بازسازی سلول های خاص بهبود یابد. ورود اسپرم به رحم زن طبق معمول آزادسازی هورمون اکسی توسین را تسریع بخشیده و بر روی سیستم دفاعی بدن تاثیر می گذارد.

6. مبارزه با پیری

برقراری رابطه ی جنسی خود کالری زیادی میسوزاند. پس مانند ورزش است و سلامت بدن را حفظ می کند. زوج هایی که در هفته سه الی چهار بار رابطه ی جنسی برقرار می کنند از نظر سلامت و ظاهر سالم تر و جذاب تر از دیگران هستند. در زنان یائسه که به آتروفی واژن (خشکی یا نازک شدن دیواره ی واژن) مبتلا هستند و بعد ها دچار عفونت ادراری می شوند توصیه می شود رابطه ی جنسی داشته باشند. در حقیقت ورود مایع منی و اسپرم ها به درون واژن زن، خشکی دیواره را با کمک ترشح هورمون استروژن کاهش می دهد.

7. افزایش طول عمر

این که مقاربت جنسی سبب افزایش طول عمر می شود یک نظریه است و هنوز نه تایید و نه رد شده است. در مطالعاتی در آمریکا که بر روی 100 نفر از مردان و زنان انجام شده بود؛ مشخص شد افرادی که رابطه ی جنسی بدون محافظت بیشتری با یکدیگر در طول زندگی خود داشتند نسبت به مردان و زنانی که رابطه ی جنسی با کاندوم دارند یا میزان مقاربت آن ها کم است؛ طول عمر بیشتری دارند.البته این موضوع به بحث کاهش استرس و افزایش شادی و لذت در افراد نیز اشاره دارد. با کاهش استرس و اضطراب و میزان دفعات بیشتری از مقاربت می توان زندگی سالم تر و طولانی مدت تری داشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (28 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (21 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (16 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود