فرودگاه بین‌ المللی ناریتا و زیبایی های آن!

  یکشنبه، 10 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
فرودگاه بین‌ المللی ناریتا و زیبایی های آن!
فرودگاه بین‌المللی ناریتا (به ژاپنی: 成田国際空港) در شهر چیبا واقع در قسمت جنوب شرقی استان چیبا قرار دارد. این فرودگاه همراه با فرودگاه بین‌المللی هانه دا دو فرودگاهی هستند که امور مربوط به پروازهای داخلی و خارجی توکیو پایتخت ژاپن در آنها انجام می‌شود. فرودگاه ناریتا در سال 1987 میلادی افتتاح شده‌است.

فرودگاه بین‌المللی ناریتا (به ژاپنی: 成田国際空港) در شهر چیبا واقع در قسمت جنوب شرقی استان چیبا قرار دارد. این فرودگاه همراه با فرودگاه بین‌المللی هانه دا دو فرودگاهی هستند که امور مربوط به پروازهای داخلی و خارجی توکیو پایتخت ژاپن در آنها انجام می‌شود. فرودگاه ناریتا در سال 1987 میلادی افتتاح شده‌است.این فرودگاه دارای دو ترمینال یک و دو است که از هم مجزا هستند. رفت‌وآمد مسافران بین این دو ترمینال توسط وسایل نقلیهٔ رایگان انجام می‌گیرد. زمان طی کردن فاصلهٔ بین این دو ترمینال با اتوبوس فرودگاه در حدود 10 تا 15 دقیقه است.

همه چیز در مورد فرودگاه ناریتا توکیو

فرودگاه بین المللی ناریتا، فرودگاه اصلی خدمات‌رسانی به مسافران بین المللی است. این فرودگاه در چیبا، در بخش شرقی ناحیه توکیو بزرگ، در حدود 60 کیلومتری مرکز توکیو واقع شده است. فرودگاه بین‌المللی ناریتا که تا سال 2004 با نام فرودگاه بین‌المللی نیو توکیو شناخته می‌شد، دومین فرودگاه شلوغ مسافری ژاپن، شلوغ‌ترین هاب بار هوایی ژاپن و سومین مرکز شلوغ بار هوایی در جهان است. این فرودگاه در سال 1978 به عنوان جایگزینی برای فرودگاه شلوغ Haneda افتتاح شد.

امکانات در هر دو پایانه شامل میزهای اطلاعات واقع در درب ورود و خروج است. بانک ها، صرافی‌ها و دستگاه‌های خودپرداز، دفاتر پست، کلینیک‌های بهداشتی، دندانپزشکی، اتاق کودک و مادر، مهد کودک، زمین بازی کودکان، محل خواب و استراحت، اینترنت وای فای، محل شارژ تلفن همراه، تلفن عمومی، فکس و فتوکپی؛ مغازه‌های معاف از مالیات، روزنامه فروشی، رستوران، کافه و فست فود از امکانات فرودگاه ناریتا هستند.

سرویس رفت و برگشت رایگان نیز بین ترمینال‌ها وجود دارد. هر دو ترمینال ایستگاه‌های قطار مجزایی دارند. اتوبوس‌هایی که با خطوط JR و Keisei در توکیو به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند، فرودگاه ناریتا را به فرودگاه‌ها و هتل‌های داخلی در مرکز شهر متصل می‌کنند. تاکسی و لیموزین نیز از روبروی ساختمان ترمینال موجود است. جابجایی از فرودگاه به مرکز شهر با توجه به شرایط ترافیکی حدود 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد.

برای کسانی که با ماشین به فرودگاه می‌رسند، پنج پارکینگ 24ساعته روبروی ترمینال وجود دارد. محل پارک خودرو بستگی به این دارد که مسافر از کدام ترمینال استفاده کند. پارکینگ‌های 1 و 5 برای کاربران ترمینال 1 است و پارکینگ‌های 2 و 3 برای کاربران ترمینال 2 است. پارکینگ 4 نیز برای کسانی است که تنها به قسمت بارگیری می‌روند.

  • وبسایت فرودگاه ناریتا: www.narita-airport.jp

  • ساختمان فرودگاه ناریتا: فرودگاه ناریتا توکیو از سه ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی تشکیل شده است. این سه ترمینال از طریق قطار و اتوبوس به یکدیگر مرتبط می شوند.

  • ترمینال شماره 1: این ترمینال در قسمت بال جنوبی خود میزبان اصلی ایرلاین هایی مثل آل نیپون ایرویز و اکثر ایرلاین های عضو اتحاد استار لاینس ( Star Alliance) است. در حالی که ایرلاین هایی مثل ایر فرانس، دلتا، کی ال ام و … از بال شمالی این ترمینال استفاده می کنند.

  • ترمینال شماره 2: هواپیمایی ژاپن ایرلاینز و اکثر ایرلاین های معتبر مثل بریتیش ایرویز، کانتاس و امریکن در این ترمینال فعالیت می کنند.

  • ترمینال شماره 3: این ترمینال در آوریل 2014 افتتاح شده است و بیشتر به پروازهای داخلی و پروازهای بین المللی ارزان قیمت اختصاص دارد.

 فرودگاه ناریتا توکیو

حمل و نقل فرودگاه ناریتا توکیو

  • تاکسی: ایستگاه تاکسی های استاندارد و کرایه ثابت در مقابل هر سه ترمینال وجود دارد. تاکسی های استاندارد کرایه را بر اساس کیلومتر شمار محاسبه می کنند، تاکسی های کرایه ثابت نیز بر اساس منطقه کرایه مشخصی را دریافت می کنند. از آنجا که فرودگاه ناریتا حدود 60 کیلومتر با مرکز شهر توکیو فاصله دارد کرایه تاکسی کمی گران تمام می شود و شاید برای تمام مسافران مقرون به صرفه نباشد.

  • اتوبوس: چندین شرکت اتوبوسرانی مسئولیت جابجایی مسافران را به نقاط مختلف توکیو نواحی اطراف بر عهده دارند. اتوبوس های لیموزین هم در این فرودگاه وجود دارد که البته کرایه بیشتری نیز دریافت می کنند. اما اتوبوس های ارزان تری نیز وجود دارند و با هزینه ای به صرفه تر مسافران را به مرکز شهر توکیو و سایر مناطق می رسانند.

  • اتوبوس شاتل فرودگاه: اتوبوس های شاتل مسافران را از فرودگاه ناریتا به مقصد فرودگاه هانه دا توکیو، ایستگاه توکیو، ایستگاه شینجوکو (Shinjuku Station) و اکثر هتل های مشهور در شهر توکیو جابجا می کند. همچنین مسیرهای مستقیمی به شهرهای نزدکی مثل سندای، اومیا و اوتسونومیا نیز وجود دارد.

  • قطار: در فرودگاه ناریتا توکیو از سه نوع قطار می توانید برای حمل و نقل استفاده کنید

خط ناریتا اکسپرس (Narita Express) از فرودگاه ناریتا به مرکز شهر توکیو حرکت می کند. این قطارها فاصله فرودگاه ناریتا تا مرکز شهر توکیو را در حدود 56 دقیقه طی می کنند و برای سوار شدن به این قطار می بایست از قبل رزرو کرده باشید.

همچنین قطارهای سریع السیری نیز وجود دارند که نیازی به رزرو ندارند و شما را از فرودگاه ناریتا توکیو به مرکز شهر و مقاصد نزدیک می رسانند. قطارهای پرسرعت ناریتا اسکای لاینر ( Narita Skyliner ) که متعلق به شرکت راه آهن کیسی (Keisei Electric Railways) است سریع ترین گزینه برای رسیدن به مرکز شهر توکیو است. اگر می خواهید از این فرودگاه به فرودگاه هانه دا بروید خط مستقیمی نیز وجود دارد که در عرض 90 دقیقه شما را به فرودگاه دیگر توکیو می رساند.

 فرودگاه ناریتا توکیو

امکانات فرودگاه ناریتا توکیو

  • دسترسی به اینترنت: اینترنت وای فای رایگان در فرودگاه ناریتا توکیو وجود دارد. برای دسترسی به اینترنت لازم است به شبکه FreeWiFi-NARITA متصل شوید.

  • اطلاعات فرودگاه: در فرودگاه ناریتا باجه هایی با علامت سوال ؟ وجود دارند که وظیفه راهنمایی و ارائه اطلاعات به مسافران را بر عهده دارند. چهار باجه اطلاعات در ترمینال شماره 1، چهار باجه در ترمینال شماره 2 و یک باجه اطلاعات در ترمینال شماره 3 فرودگاه وجود دارد. همچنین مرکز اطلاعات توریسم در ترمینال های شماره 1 و 2 نیز آماده خدمت رسانی به گردشگران است.

  • تبدیل ارز: در هر سه ترمینال فرودگاه دفاتر بانکی انواع خدمات تبدیل ارز و چنج کردن را برای مسافران انجام می دهند. همچنین دستگاه های تبدیل ارز اتوماتیک نیز در ترمینال های 1 و2 وجود دارند. این دستگاه ها به صورت 24 ساعته فعال هستند و انواع ارز خارجی را به واحد یِن ژاپن تبدیل می کنند.

  • خرید: فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری ( Duty-free) در هر سه ترمینال وجود دارد. علاوه بر این، طیف متنوعی از فروشگاه ها در محوطه فرودگاه وجود دارند و انواع سوغاتی، صنایع دستی ژاپن، پوشاک و غیره را به مسافران عرضه می کنند.

  • خورد و خوراک: فرودگاه ناریتا توکیو طیف متنوعی از رستوران ها و کافی شاپ ها را در خود جای داده است. اکثر این رستوران ها قبل از بخش کنترل امینیتی قرار دارند. در این رستوران ها می توانید انواع سوشی و غذاهای ژاپنی و آسیایی، فست فود و غذاهای بین المللی را میل کنید.

  • سایر امکانات فرودگاه: از دیگر امکانات فرودگاه ناریتا توکیو می توان به مرکز خدمات درمانی، داروخانه، دفتر خدمات پستی، امکان شارژ موبایل، صندلی های ماساژ و محوطه بازی کودکان اشاره کرد.

خلاصه

فرودگاه بین‌‌المللی ناریتا (Narita International Airport) که با نام‌های فرودگاه توکیو ناریتا و فرودگاه بین‌المللی جدید توکیو نیز شناخته می‌شود، در فاصله 60 کیلومتری شمال مرکز شهر توکیو قرار دارد. در سال 2015، این فرودگاه با جابجایی 50٪ از مسافران و 60٪ بار در مسیرهای بین‌المللی، به‌عنوان فرودگاه اصلی ژاپن معرفی شد. در سال 2016 نیز، این فرودگاه دومین فرودگاه پررفت‌و‌آمد ژاپن از نظر جابجایی مسافر و دهمین آن‌ها در جهان از نظر جابجایی بار شد. همچنین فرودگاه بین‌‌المللی ناریتا قطب ایرلاین‌های بین‌المللی اصلی ژاپن مانند ژاپن ایرلاینز است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز