فرودگاه بین‌ المللی ناریتا و زیبایی های آن!

  یکشنبه، 10 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
فرودگاه بین‌ المللی ناریتا و زیبایی های آن!
فرودگاه بین‌المللی ناریتا (به ژاپنی: 成田国際空港) در شهر چیبا واقع در قسمت جنوب شرقی استان چیبا قرار دارد. این فرودگاه همراه با فرودگاه بین‌المللی هانه دا دو فرودگاهی هستند که امور مربوط به پروازهای داخلی و خارجی توکیو پایتخت ژاپن در آنها انجام می‌شود. فرودگاه ناریتا در سال 1987 میلادی افتتاح شده‌است.

فرودگاه بین‌المللی ناریتا (به ژاپنی: 成田国際空港) در شهر چیبا واقع در قسمت جنوب شرقی استان چیبا قرار دارد. این فرودگاه همراه با فرودگاه بین‌المللی هانه دا دو فرودگاهی هستند که امور مربوط به پروازهای داخلی و خارجی توکیو پایتخت ژاپن در آنها انجام می‌شود. فرودگاه ناریتا در سال 1987 میلادی افتتاح شده‌است.این فرودگاه دارای دو ترمینال یک و دو است که از هم مجزا هستند. رفت‌وآمد مسافران بین این دو ترمینال توسط وسایل نقلیهٔ رایگان انجام می‌گیرد. زمان طی کردن فاصلهٔ بین این دو ترمینال با اتوبوس فرودگاه در حدود 10 تا 15 دقیقه است.

همه چیز در مورد فرودگاه ناریتا توکیو

فرودگاه بین المللی ناریتا، فرودگاه اصلی خدمات‌رسانی به مسافران بین المللی است. این فرودگاه در چیبا، در بخش شرقی ناحیه توکیو بزرگ، در حدود 60 کیلومتری مرکز توکیو واقع شده است. فرودگاه بین‌المللی ناریتا که تا سال 2004 با نام فرودگاه بین‌المللی نیو توکیو شناخته می‌شد، دومین فرودگاه شلوغ مسافری ژاپن، شلوغ‌ترین هاب بار هوایی ژاپن و سومین مرکز شلوغ بار هوایی در جهان است. این فرودگاه در سال 1978 به عنوان جایگزینی برای فرودگاه شلوغ Haneda افتتاح شد.

امکانات در هر دو پایانه شامل میزهای اطلاعات واقع در درب ورود و خروج است. بانک ها، صرافی‌ها و دستگاه‌های خودپرداز، دفاتر پست، کلینیک‌های بهداشتی، دندانپزشکی، اتاق کودک و مادر، مهد کودک، زمین بازی کودکان، محل خواب و استراحت، اینترنت وای فای، محل شارژ تلفن همراه، تلفن عمومی، فکس و فتوکپی؛ مغازه‌های معاف از مالیات، روزنامه فروشی، رستوران، کافه و فست فود از امکانات فرودگاه ناریتا هستند.

سرویس رفت و برگشت رایگان نیز بین ترمینال‌ها وجود دارد. هر دو ترمینال ایستگاه‌های قطار مجزایی دارند. اتوبوس‌هایی که با خطوط JR و Keisei در توکیو به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند، فرودگاه ناریتا را به فرودگاه‌ها و هتل‌های داخلی در مرکز شهر متصل می‌کنند. تاکسی و لیموزین نیز از روبروی ساختمان ترمینال موجود است. جابجایی از فرودگاه به مرکز شهر با توجه به شرایط ترافیکی حدود 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد.

برای کسانی که با ماشین به فرودگاه می‌رسند، پنج پارکینگ 24ساعته روبروی ترمینال وجود دارد. محل پارک خودرو بستگی به این دارد که مسافر از کدام ترمینال استفاده کند. پارکینگ‌های 1 و 5 برای کاربران ترمینال 1 است و پارکینگ‌های 2 و 3 برای کاربران ترمینال 2 است. پارکینگ 4 نیز برای کسانی است که تنها به قسمت بارگیری می‌روند.

  • وبسایت فرودگاه ناریتا: www.narita-airport.jp

  • ساختمان فرودگاه ناریتا: فرودگاه ناریتا توکیو از سه ترمینال مسافربری برای پروازهای داخلی و خارجی تشکیل شده است. این سه ترمینال از طریق قطار و اتوبوس به یکدیگر مرتبط می شوند.

  • ترمینال شماره 1: این ترمینال در قسمت بال جنوبی خود میزبان اصلی ایرلاین هایی مثل آل نیپون ایرویز و اکثر ایرلاین های عضو اتحاد استار لاینس ( Star Alliance) است. در حالی که ایرلاین هایی مثل ایر فرانس، دلتا، کی ال ام و … از بال شمالی این ترمینال استفاده می کنند.

  • ترمینال شماره 2: هواپیمایی ژاپن ایرلاینز و اکثر ایرلاین های معتبر مثل بریتیش ایرویز، کانتاس و امریکن در این ترمینال فعالیت می کنند.

  • ترمینال شماره 3: این ترمینال در آوریل 2014 افتتاح شده است و بیشتر به پروازهای داخلی و پروازهای بین المللی ارزان قیمت اختصاص دارد.

 فرودگاه ناریتا توکیو

حمل و نقل فرودگاه ناریتا توکیو

  • تاکسی: ایستگاه تاکسی های استاندارد و کرایه ثابت در مقابل هر سه ترمینال وجود دارد. تاکسی های استاندارد کرایه را بر اساس کیلومتر شمار محاسبه می کنند، تاکسی های کرایه ثابت نیز بر اساس منطقه کرایه مشخصی را دریافت می کنند. از آنجا که فرودگاه ناریتا حدود 60 کیلومتر با مرکز شهر توکیو فاصله دارد کرایه تاکسی کمی گران تمام می شود و شاید برای تمام مسافران مقرون به صرفه نباشد.

  • اتوبوس: چندین شرکت اتوبوسرانی مسئولیت جابجایی مسافران را به نقاط مختلف توکیو نواحی اطراف بر عهده دارند. اتوبوس های لیموزین هم در این فرودگاه وجود دارد که البته کرایه بیشتری نیز دریافت می کنند. اما اتوبوس های ارزان تری نیز وجود دارند و با هزینه ای به صرفه تر مسافران را به مرکز شهر توکیو و سایر مناطق می رسانند.

  • اتوبوس شاتل فرودگاه: اتوبوس های شاتل مسافران را از فرودگاه ناریتا به مقصد فرودگاه هانه دا توکیو، ایستگاه توکیو، ایستگاه شینجوکو (Shinjuku Station) و اکثر هتل های مشهور در شهر توکیو جابجا می کند. همچنین مسیرهای مستقیمی به شهرهای نزدکی مثل سندای، اومیا و اوتسونومیا نیز وجود دارد.

  • قطار: در فرودگاه ناریتا توکیو از سه نوع قطار می توانید برای حمل و نقل استفاده کنید

خط ناریتا اکسپرس (Narita Express) از فرودگاه ناریتا به مرکز شهر توکیو حرکت می کند. این قطارها فاصله فرودگاه ناریتا تا مرکز شهر توکیو را در حدود 56 دقیقه طی می کنند و برای سوار شدن به این قطار می بایست از قبل رزرو کرده باشید.

همچنین قطارهای سریع السیری نیز وجود دارند که نیازی به رزرو ندارند و شما را از فرودگاه ناریتا توکیو به مرکز شهر و مقاصد نزدیک می رسانند. قطارهای پرسرعت ناریتا اسکای لاینر ( Narita Skyliner ) که متعلق به شرکت راه آهن کیسی (Keisei Electric Railways) است سریع ترین گزینه برای رسیدن به مرکز شهر توکیو است. اگر می خواهید از این فرودگاه به فرودگاه هانه دا بروید خط مستقیمی نیز وجود دارد که در عرض 90 دقیقه شما را به فرودگاه دیگر توکیو می رساند.

 فرودگاه ناریتا توکیو

امکانات فرودگاه ناریتا توکیو

  • دسترسی به اینترنت: اینترنت وای فای رایگان در فرودگاه ناریتا توکیو وجود دارد. برای دسترسی به اینترنت لازم است به شبکه FreeWiFi-NARITA متصل شوید.

  • اطلاعات فرودگاه: در فرودگاه ناریتا باجه هایی با علامت سوال ؟ وجود دارند که وظیفه راهنمایی و ارائه اطلاعات به مسافران را بر عهده دارند. چهار باجه اطلاعات در ترمینال شماره 1، چهار باجه در ترمینال شماره 2 و یک باجه اطلاعات در ترمینال شماره 3 فرودگاه وجود دارد. همچنین مرکز اطلاعات توریسم در ترمینال های شماره 1 و 2 نیز آماده خدمت رسانی به گردشگران است.

  • تبدیل ارز: در هر سه ترمینال فرودگاه دفاتر بانکی انواع خدمات تبدیل ارز و چنج کردن را برای مسافران انجام می دهند. همچنین دستگاه های تبدیل ارز اتوماتیک نیز در ترمینال های 1 و2 وجود دارند. این دستگاه ها به صورت 24 ساعته فعال هستند و انواع ارز خارجی را به واحد یِن ژاپن تبدیل می کنند.

  • خرید: فروشگاه های بدون مالیات یا دیوتی فری ( Duty-free) در هر سه ترمینال وجود دارد. علاوه بر این، طیف متنوعی از فروشگاه ها در محوطه فرودگاه وجود دارند و انواع سوغاتی، صنایع دستی ژاپن، پوشاک و غیره را به مسافران عرضه می کنند.

  • خورد و خوراک: فرودگاه ناریتا توکیو طیف متنوعی از رستوران ها و کافی شاپ ها را در خود جای داده است. اکثر این رستوران ها قبل از بخش کنترل امینیتی قرار دارند. در این رستوران ها می توانید انواع سوشی و غذاهای ژاپنی و آسیایی، فست فود و غذاهای بین المللی را میل کنید.

  • سایر امکانات فرودگاه: از دیگر امکانات فرودگاه ناریتا توکیو می توان به مرکز خدمات درمانی، داروخانه، دفتر خدمات پستی، امکان شارژ موبایل، صندلی های ماساژ و محوطه بازی کودکان اشاره کرد.

خلاصه

فرودگاه بین‌‌المللی ناریتا (Narita International Airport) که با نام‌های فرودگاه توکیو ناریتا و فرودگاه بین‌المللی جدید توکیو نیز شناخته می‌شود، در فاصله 60 کیلومتری شمال مرکز شهر توکیو قرار دارد. در سال 2015، این فرودگاه با جابجایی 50٪ از مسافران و 60٪ بار در مسیرهای بین‌المللی، به‌عنوان فرودگاه اصلی ژاپن معرفی شد. در سال 2016 نیز، این فرودگاه دومین فرودگاه پررفت‌و‌آمد ژاپن از نظر جابجایی مسافر و دهمین آن‌ها در جهان از نظر جابجایی بار شد. همچنین فرودگاه بین‌‌المللی ناریتا قطب ایرلاین‌های بین‌المللی اصلی ژاپن مانند ژاپن ایرلاینز است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (390 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (66 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (51 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس