فستیوال های جذاب ایالات متحده آمریکا

  سه شنبه، 29 آذر 1401   زمان مطالعه 15 دقیقه
فستیوال های جذاب ایالات متحده آمریکا
آمریکا کشوری با فرهنگ های متفاوت مردمش، فستیوال های رنگارنگی خواهد داشت. در این مطلب به بررسی فستیوال های ایالات متحده آمریکا می پردازیم. همراه ساعد نیوز باشید.

جشنواره های خوبی در ایالات متحده آمریکا وجود دارد. به نظر می رسد برای هر نوع موسیقی، غذا، هنر، مهارت، مد، ورزش و هر نوع سرگرمی خوب در جایی از ایالت متحده آمریکا جشنی برگزار می شود، برخی از این جشن ها در مسیرهای قابل پیش بینی و برخی در مناطقی دیگر اجرا می شوند. مثلا جشنواره لباس های چهارخانه یا جشنواره های فرانسوی و ...

قابل انکار نیست که برخی جشنواره ها به هدف عجیب غریب بودن برگزار می شوند. با این وجود گهگاه، غیر عادی بودن یک جشنواره بی اساس نیست بلکه ریشه این جشنواره به فرهنگ محلی، سنت های قدیمی و تمایل برای حفظ چیزهایی که باعث خاص بودن آن مکان می شود، برمی گردد.

سوزاندن سوسوبرا در ایالت نیومکزیکو

این جشنواره در غرب برگزار می شود و با نمایش مرد سوزان به پایان می رسد اما این جشنواره پیشینه ای بسیار قدیمی در مراسم سالانه سوزاندن سوسوبرا در سانتافه دارد و رویدادی مهیج است که شروع جشنواره " Fiestas de Santa Fe " را نشان می دهد.
سوسوبرا یا پیرمرد افسرده دل یک هیولای افسانه ای است که گفته می شود دشمن همه است. او هر سال به خاطر اعمال خبیثانه نوع بشر از نو متولد می شود (گروهی از داوطلبان عروسک خیمه شب بازی پنجاه متری می سازند ). در پایان جنگ خوبی و بدی که سوسوبرا می خواهد بچه های سانتافه را برای کمک به خود به دام بندازد، وقتی مردم فریاد می کشند که سوسوبرا را آتش بزنید عروسک خیمه شب بازی سرانجام شعله ور می شود. با مغلوب کردن مجسمه شیطانی، اکنون مردم دیگر از تاریکی و افسردگی دور شده اند و جشن با رقص و موسیقی ادامه می یابد. اما اجازه ندهید این جشنواره ها شما را فریب دهند چون سوسوبرا سال دیگر دوباره متولد خواهد شد.

فستیوال سوسوبرا

گردهمایی ملی شعر گاوچرانی در نوادا

یک مرد سیبیل دار با لحن صحبت کش دار مشابه سام الیوت به روی صحنه می آید و درباره ی یک اسب شعری شوخ طبعانه می خواند. سپس گروه شاعران انقلابی سانفرانسیسکو در مورد امریکا رجز خوانی می کنند و بچه های دبیرستانی آن ها را همراهی می کنند و شجاعانه شعرهایی چالشی را از حفظ می خوانند، سپس خوانندگان موسیقی محلی باسک شعرهایی بداهه می خوانند و در تاریخ عمیق موسیقی کابوی سیاه غرق می شوند. در زمستان بی جان و در زمان برگزاری گردهمایی ملی شعر گاوچرانی به ایالت نوادا سفر کنید و شاهد این جشنواره و کلاه های زیبا در آن باشید.
شعر گاوچرانی چیست؟ همانند هر شاعری، گاوچران ها نیز شعرسرایی را دوست دارند. این گردهمایی از سال 1984 هر ساله در الکو برگزار می شود و برای شرکت در آن نیازی نیست که حتما یک کابوی باشید بلکه در جلسات از تمامی شرکت کنندگان که جرات به خرج دهند و این شعرگویی را انجام دهند استقبال می شود. گردهمایی ملی شعر گاوچرانی نشان دهنده ی آیین بخشی از امریکاست ولی میزبان تعداد فراوانی از کابوی های جهانی است، در حالیکه گردهمایی های سال های قبل، بیشترروی فرهنگ اسب سواران ماهر آرژانتینی، گاوچرانان هاوایی، اسب سواران مغولی و ... متمرکز بوده اند. اگر اسب سواری بلد هستید، می توانید در این گردهمایی شرکت کنید.

گردهمایی ملی شعر گاوچرانی

روز بزرگداشت ارنست همینگوی در فلوریدا

هوا گرم است. مردهایی پا به سن گذاشته و ریش دار در اطراف پرسه می زنند و از نوشیدن لذت می برند. آنها شباهت زیادی به یکدیگر دارند. این مسابقه کاملا مشابه به زندگی همینگوی است و یک سنت خوبی است که یادآور همینگوی یعنی داستان سرای معروف جمهوری کانچ، در کی وست می باشد. این مراسم در میخانه " اسلوپی جو" برگزار می شود. قضات به دنبال افرادی با ویژگی های خاص هستند یعنی مردان مسن و قوی هیکل با ریش کامل. وارد شونده ها نباید فقط شبیه همینگوی باشند بلکه باید صدایی شبیه او نیز داشته باشند و قوانینی وجود دارد به مانند اینکه کلاه، بادکنک و یا حیوانی روی صحنه نباشد . فقط شما باشید و ریشتان و دلیری و صداقت تان .شاید بپرسید آیا بدون ریش و بدون کروموزوم مردانه نمی توان در مسابقه ی دیگری شرکت کرد؟ باید بگوئیم جای هیچ نگرانی نیست. فرار از ماکت گاوهای نر، خوانندگی به صورت زنده، سخنرانی در مورد همینگوی و میراث او و در نهایت مسابقه ی پایانی از دیگر مراسم این فستیوال می باشد.

فستیوال موسیقی تخته رختشویی در اوهایو

شهر لوگان در ایالت اوهایو و در تپه های هاکینگ در جنوب شرقی کلمبوس قرار دارد و محل شرکت تخته رختشویی کلمبوس یعنی تنها شرکت تولید کننده تخته رختشو در آمریکا می باشد. تقریبا دیگر کسی از این تخته ها برای شستن لباس استفاده نمی کند اما سنت استفاده از این تخته ها به عنوان ابزاری کوبه ای هنوز هم زنده و پا برجاست. این مراسم هر ساله در روز پدر در جشنواره ی موسیقی تخته رختشویی جشن گرفته می شود.
فعالیت های موزیکال از سبک های سنتی امریکایی پیشی گرفته اند مانند گروه های جاگ، گرو های دیسکلند، گروه موسیقی سیاهپوستان امریکایی، گروه موسیقی محلی و هر گروهی که می خواهد ریتمی متمایز و گامی متفاوت به این موسیقی بیفزاید.
این جشنواره همچنین شامل رونمایی از هنرها و صنایع محلی متنوع مثل نمایش دوخت لحاف و نمایش تراکتور عتیقه نیز می باشد.

جنبش چای بوستون در ماساچوست

جنبش و تقاضای آزادی از انگلستان برای محکوم کردن مالیات نامعقول چای. مردم باید کلاهی حداقل با دو لبه به سر کنند و سپس همراه با مهاجران به سوی اسکله رژه بروند تا سوار کشتی شوند و ببینند که مخزن چای به بندر ریخته می شود.
هر ساله در بوستون این رویداد مشهور برگزار می شود یعنی روزی که در سال 1773 انقلاب آمریکایی با جنبش چای بوستون رقم خورد. این صرفا یک رویداد برای تماشاگران نیست، بالای 100 نفر با لباس های محلی همه چیز را دوباره اجرا می کنند. اما این اجرا وابسته به مردم است که باید کمک کنند تا غوغای وحشتناک درآن شب ماه دسامبر در زمان های دور اتفاق افتاده، بازسازی شود. خود را در تاریخ غوطه ور کنید. هیچ فرقی ندارد که کلاهی سه لبه به سر دارید یا کلاه یک لبه. این رویداد بسیار معروف است و بلیط های آن هر ساله کاملا به فروش می رسد. بنابراین سریع بلیط خود را رزرو کنید و از قبل لباس های محلی خود را آماده کنید.

شب جامه سفید در نیواورلان

در عصر اولین شنبه ماه آگوست، کتانی های سفید خود را بپوشید و به مردم که در خیابان جولیا در منطقه ی ویرهاوس برای برگزاری بزرگترین گردهمایی هنری سال یعنی شب جامه سفید قدم می زنند، ملحق شوید. اما چرا لباس سفید؟ در روزهای قبل از وجود سیستم های خنک کننده هوا، ساکنان محلی دنبال راهی برای خنک کردن خود بوده اند. پاسخ اینجاست که رنگ سفید نور را انعکاس می دهد و در جنس کتان قابلیت تنفس وجود دارد.
اگر در حال مسافرت هستید و به دلیلی فراموش کرده اید که لباس و کتانی سفید با خود بردارید، نگران نباشید چون بیش از حد نیاز لباس کتان سفید برای پوشیدن خواهید یافت . اگر بهترین لباس های سفید تان را پوشیده اید و آنها در پایان شب کثیف شده اند، نگران نباشید چون یک هفته بعد در خیابان رویال مراسم لباس کثیف برگزار می شود یعنی نمایشی که نشان دهنده ی مارتینی و برنج کثیف در خیابان های بیگ ایزی است.

فستیوال پرش قورباغه در کالیفرنیا

در سال 1928 ، شهر اردوگاه فرشتگاه اولین جشن پرش قورباغه را به عنوان جشنی به مناسبت خیابان اصلی تازه تکمیل شده برگزار کرد. این ایده خود به خود ایجاد نشد، مارک تواین داستانی به نام " جشن قورباغه شهرتان کالاوراس" نوشته بود، بنابراین مردم این شهر تصمیم گرفتند تا ادبیات خود را به عرصه حضور بیاورند. این سنت امروزه به شکل جشن پرش قورباغه برگزار می شود. با دیگر اتفاقات موجود در این شهر، همه جاذبه ها به شکل اصلی خود باقی نمانده اند. زمانیکه جشن پرش قورباغه برگزار نمی شود، شما می توانید با مراسمی مانند موسیقی زنده، کاروان های شادی، نمایش های استعداد یابی، مسابقات آشپزی و دیگر مسابقات هنری و ... خود را مشغول کنید.
آیا می خواهید پرش قورباغه را امتحان کنید؟ لازم نیست غذا به همراه بیاورید، فقط حاضر شوید و یک بلیط ورودیه بخرید و سپس قورباغه به شما داده خواهد شد. به قورباغه خود کلماتی تشویقی یاد دهید و امیدوار باشید که رکورد زنی کند (21 متر و 5.75 اینچ) و رکورد Rosie the Ribeter در سال 1986 را بشکند، همان سالی که بالای 300 قورباغه به رقابت پرداختند.

فستیوال پرش قورباغه

روز خیار شور در نیویورک

با اینکه نیویورک مهد رستوران هایی با غذاهای متنوع از بین غذاهای جهانی است، برخی خوراکی ها در روز خیارشور ممکن است زیاد متداول نباشند. در بزرگترین جشنواره جهانی خیارشور، بیشتر از بیست نفر از افرادی که این خیارشورها را به بار آورده اند به همراه سی مورد از غذاخوری های محلی خوراکی هایی عجیب و غریب مانند کیک فنجانی خیارشوری با طعم شوید و یا بستنی میوه ای با طعم خیارشور و همچنین خوراکی های نام آشنا مانند خیارشور سرخ شده و خیارشور در سیخ را ارائه می دهند.

روز بین المللی مبارزه با بالش

روز تعطیل مبارزه با بالش ( اکنون رسمی نیست ولی وجود دارد ) اکنون نیز وجود دارد. با فرارسیدن یکم ماه آوریل، هزاران نیویورکی کودک درونشان را در روز مبارزه بسیار عظیم با بالش در میدان منهتن واشنگتن رها می کنند. نکته: همانطور که این فعالیت مربوط به زمان نیاکان دیگر حالت فرا واقعیتی زیادی ندارد، بیشتر شرکت کنندگان با لباس محلی از حیوانات مزارع یا با لباس شخصیت های افسانه ای به مبارزه با بالش می پردازند.

روز بین المللی مبارزه با بالش

مسابقه دوخت لباس عروس با دستمال کاغذی توالت

در این مسابقه که سالانه توسط کمپانی Cheap Chic Weddings and Quilted Northern برگزار می شود، طراحانی غیرمعمول لباس های این روز خاص را از موادی تهیه می کنند که مهمانان عروسی را به هیجان در آورد و به قول معروف با دیدن این لباس ها صورتشان از خجالت سرخ شود. این مسابقه به صورت یک نمایش یا شو در شهر نیویورک برگزار می شود و مطمئنا شما دلتان نمی خواهد تماشای چنین مسابقه ای را از دست دهید.

بابا نوئل

در این روز نیویورکی های مشتاق زیادی شبیه بابا نوئل لباس می پوشند و در خیابان قدیمی بنام نیک جمع می شوند (و میخانه گردی می کنند) تا در لیست افرادی که کارهای بی شرمانه می کنند، قرار بگیرند. با اینکه 397 شهر در سراسر جهان میزبان رویدادهای مشابهی هستند، این رویداد شهر نیویورک به واسطه ی ماهیت بی شرمانه اش یعنی ماراتن نوشیدن شراب بصورت ناهنجاردر میدتاون منهتن کم نظیر است.

بابانوئل

گاوسواران حرفه ای

عبارت " گاو سواری در میدتاون منهتن " خیلی هم آسان نیست، با این حال مشتاقان " سخت ترین ورزشها در دنیا " در مدت 12 سال گذشته در مدیسون اسکوئر گاردن شهر نیویورک، با انجام این ورزش احساس آرامش کرده اند. گاو سواران حرفه ای 750 تن خاک و به ارزش 2000 پوند گاو نر را به شهر تیم بسکتبال حرفه ای امریکایی و تیم حرفه ای هاکی روی یخ یعنی شهر نیویورک می آورند. انتظار می رود مراسم آتش بازی، اجرای آهنگ های معاصر و طرفداران پرشور تر از مسابقه دهندگان در این رویداد بسیار پر مخاطره وجود داشته باشند.

رژه سگ های هالووین

بهترین دوست انسان یعنی سگ شایسته رفتاری مناسب در روز هالووین نیست؟ این مراسم و هزاران تماشاچی آن بطور قطع پاسخ این سوال است. در این رویداد که به مدت 27 در حال برگزاری است، صدها سگ لباس پوش برای این رژه و بخت آزمایی تربیت می شوند و در مسابقاتی که شامل هزاران دلار جایزه مربوط به توله سگ ها است، شرکت می کنند. مسابقه ای برای تعیین سریع ترین شخصی که به طبقه ی 102 ام ساختمان امپایر استیت می رسد.
مشهورترین " مسابقه برج " جهان برای این نیست که شما از شدت ترس از هوش بروید. شامل 86 رشته پلکان ( 1576 پله ) و 1050 فوت ( 320 متر) فاصله که باید بالا رفت، این مسابقه که تقریبا 40 سال است برگزار می شود چالشی است مناسب حتی برای ورزشکاران بسیار برجسته. در خط پایان، به دوندگان تصاویر شبانه با چشم انداز وسیع و بسیار مهیج از شهر نیویورک جایزه داده می شود.

رژه سگ های هالووین

جشن خیابانی بیگ اپل باربیکیو

این جشن بزرگترین جشنواره امریکایی است که در آن دستور العمل آشپزی های جامعه برای بیش از 130000 مهمان که چندین ناحیه از شهر را احاطه کرده اند، ترجمه می شود. برای غذا خوردن بیایید و تصاویر بی نظیری از شهر را ببینید ولی در نهایت این سوال مطرح می شود که اصلا چند وقت یکبار شما کلاه های برند استتسون و کلی خوک که سراسر منهتن را فرا گرفته اند میبینید؟ پس این جشن بهترین زمان برای دیدن تمام این چیز ها است.

فستیوال های موسیقی

فستیوال های موسیقی زیادی در آمریکا برگزار می شود که نگاه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. برترین فستیوال موسیقی ایالات متحده امریکا که در ایالت های تگزاس، نیویورک، نوادا و جاهای دیگر برگزار می شوند را در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

فستیوال آستین سیتی لیمیتس

این فستیوال معروف موسیقی از سال ۱۹۷۶ شروع به کار کرد و تا کنون سبک های مختلف و خوانندگان بسیاری از جمله جانی کش (Johny Cash)، نیل یانگ (Neil Young) و بسیاری دیگر را میزبان بوده است. حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر و ۱۳۰ گروه موسیقی در ۸ استیج در سراسر پارک زیلکر (zilker) گرد هم می آیند. همین توضیح کوتاه نشان می دهد که چرا آستین معروف ترین پایتخت موسیقی زنده دنیا است. این فستیوال در سال های اخیر به قدری رشد کرده که برنامه خود را در دو آخر هفته متوالی تکرار می کند.
خوانندگان و نوازندگان: هنوز معلوم نیست اما خوانندگان سال گذشته شامل دریک (Drake)، ویکند (The Weeknd)، فو فایترز (Foo Fighters)، استروکس (The Strokes)، فلورنس + مشین (Florence + The Machine)، دیسکلوژر (Disclosure) و غیره بودند.

فستیوال آستین سیتی لیمیتس

بونارو

این فستیوال مقصدی برای عاشقان موسیقی است که همه ساله از در ماه جون به مدت ۴ روز یعنی از ۸ام تا ۱۱ام برگزار می شود. با وجود اینکه محل برگزاری دارای ۲۸۳۲۸۰۲ متر مربع و ۱۰ صحنه اجرا در سراسر منطقه است، این فستیوال موفق شده تا اجتماعی صمیمی، عواطفی مشترک، و ویژگی های فرهنگی ماندگاری به وجود آورد و آن را هر سال تکرار کند.
خوانندگان و نوازندگان: پیرل جم (Pearl Jam)، ال. سی. دی ساوندسیستم (LCD Soundsystem)، جی. کول (J. Cole)، الی گولدینگ (Ellie Goulding)، مکلمور اند ریان لویس (Macklemore & Ryan Lewis)، تیم ایمپالا (Tame Impala)، دث کب فور کیوتی (Death Cab for Cutie)، هایم (Haim)، و غیره.

برنینگ من

برنینگ من که ببیش تر شبیه به یک سبک زندگی است تا یک فستیوال، حرکتی فرهنگی است که تاثیر آن تا مدت ها در بلک سیتی راک باقی می ماند. با اینکه اصولا این یک فستیوال موسیقی نیست اما شرکت کنندگان از اجراها و دی جی های ثروتمند و معروفی لذت می برند. خوانندگان و نوازندگان: این فستیوال هر ساله شرکت کنندگان خود را غافل گیر می کند. در سال های گذشته افرادی چون میجر لیزر (Major Lazer)، دیپلو (Diplo)، ددماوس (Deadmau5)، و بسیاری دیگر در این جشن حضور داشتند.

کوچلا

این فستیوال که سرآمد تمام فستیوال های تابستانه است علاوه بر موسیقی یک جشنواره هنر نیز محسوب می شود. همه ساله افراد زیادی از مناطق مختلف به این منطقه می آیند و با افراد مشهور عکس می اندازند. در این مکان شاهد سازه های هنری زیادی نیز هستید. خوانندگان و نوازندگان: الی گولدینگ (Ellie Goulding)، کلوین هریس (Calvin Harris)، سیا (Sia)، میجر ایزر، سوفیان استونس (Sufjan Stevens)، ال. سی. دی ساوندسیستم، گانز ان روزز (Guns N Roses)، دیسکلوژر، چورچس (ChVRCHES)، هالسی (Halsey)، و غیره.

الکتریک دیزی

در فستیوال شاد الکنریک تا طلوع آفتاب به پایکوبی، و آتش بازی های زیبا و عجیب می نشینید. برای شرکت در این فستیوال باید حسابی پر انرژی باشید زیرا انواع سبک های موسیقی رقص مانند ترپ (trap)، تکنو، بانوس (bounce)، و غیره را تجربه خواهید کرد. این جشنواره سه روزه جمعیتی حدود ۴۰۰۰۰۰ نفر را میزبان است. خوانندگان و نوازندگان: کلوین هریس، اویچی (Avicii)، باسنکتار (Bassnectar)، موبی (moby)، فلوم (Flume)، و غیره.

گاورنرزبال

این فستیوال میزبان هنرمندان بسیاری با سبک های متفاوت از جمله راک، الکترونیک، هیپ هاپ، ایندی، پاپ، فولک، و غیره است. خوانندگان و نوازندگان: کانیه وست (Kanye West)، استروکس، کیلرز (The Killers)، بک، رابین (Robyn)، دث کب فور کیوتی، ام۸۳ (M83)، و غیره.

نیوارولئانز جز اند هریتج

این فستیوال به تازگی جمعیت بسیاری را میزبان است. ارزش های اصلی جشن به نمایش گذاشتن موسیقی، فرهنگ و در کل میراث این منطقه است. خوانندگان و نوزاندگان: اسنوپ داگ (Snoop Dogg)، نیک جوناس (Nick Jonas)، رد هات چیلی پپرز (Red Hot Chili Peppers)، جی. کول (J. Cole)، ال کینگ (Elle King)، پیرل جم (Pearl Jam) ون موریسون (Van Morrison)، فلو ریدا (Flo Rida)، پائول سیمون (Paul Simon)، لورین هیل (Lauryn Hill)، استیوی واندر (Stevie Wonder)، بک (Beck) و غیره.

فستیوال نیوارولئانز جز اند هریتج 

اوتساید لند

همه می دانند که فرهنگ های شمال و جنوب کالیفرنیا خیلی یگدیگر متفاوت نیستند، که این درباره فستیوال های موسیقی نیز صدق می کند. این فستیوال تعادلی میان تمام موسیقی ها است و همچنین بهشتی برای طرفداران غذا و فضای باز. خوانندگان و نوازندگان: ریدیوهد (Raidiohead)، لیونل ریچی (Lionel Richie)، ال. سیو دی سانودسیستم، لانا دل ری، جی. کول، دوران دوران (Duran Duran)، زد (Zedd)، میجر لیزر، ایر، سوفیان استونز (Sufjan Stevens)، چنس د رپر (Chance the Rapper)، بیچ هاوس (Beach House)، هالسی (Halsey)، گریمز و غیره.

سخن آخر

در این مطلب نگاهی داشتیم به انواع فستیوال هنری و موسیقی در ایالات مختلف آمریکا. مردمان زیادی در آمریکا با فرهنگ های مختلف زندگی می کنند. آمریکا کشوری هزار رنگ است. چون از تمام مردم دنیا در آمریکا جمع شده اند. شما در چه فستیوال های جذابی شرکت کرده اید؟ خوشحال می شویم، نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (664 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان