فستیوال های جذاب کلمبیا

  چهارشنبه، 23 آذر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
فستیوال های جذاب کلمبیا
فستیوال های متنوعی در سراسر جهان برگزار می شوند که بستگی به فرهنگ مردمش دارد. کلمبیا نیز فستیوال هایی برگزار می کند که می خواهیم با آنها آشنا شویم. همراه ساعد نیور باشید.

شادی در هر کشوری به نوعی تعریف می شود. در بسیاری از کشورهای دنیا، معمولا مراسم شادی دسته جمعی تدارک دیده می شود تا مردم به صورت مشترک در یک مکان به جشن و پایکوبی بپردازند. کارناوال های شادی یکی از راه های برگزاری شادی دسته جمعی است. سالانه کارناوال های شادی فراوانی در سراسر دنیا برگزار می شود که کلمبیا هم از این قائده مستثنا نیست. در این مقاله می خوهایم با فستیوال های کشور کلمبیا آشنا شویم.

کارناوال کلمبیا

یکی از بزرگ ترین گردهمایی های رقص و پایکوبی دنیا، کارناوال کلمبیا است. این همایش بزرگ هر سال در تاریخ ۶ تا ۹ فوریه به مدت چهار روز، در شهر ساحلی بارانکیلا (Barranquilla) برگزار می شود. در زمان برگزاری کارناوال، گروه های مختلف با فرهنگ های گوناگون همراه با ساز و آواز حرکات منحصر به فرد خود را اجرا می کنند. این گردهمایی، بزرگ ترین کارناوال در حوزه ی دریای کارائیب است. برگزارکنندگان کارناوال، در تمام طول سال مشغول مدیریت و برنامه ریزی صحیح برای اجرای هر چه بهتر مراسم هستند. در حقیقت کارناوال کلمبیا، بعد از کارناوال برزیل دومین کارناوال بزرگ شادی و پایکوبی در جهان است. به صورت میانگین حدود ۱.۵ میلیون نفر در این کارناوال شرکت می کنند. این کارناوال برای مردم محلی بیش از ۲۰ هزار شغل ایجاد می کند. در حقیقت این جمعیت در طول سال به صورت مستقیم یا غیر مستقیم درگیر فراهم کردن امکانات کافی برای برگزاری کارناوال هستند. با حضور ۱.۵ میلیون نفر جمعیت و بیش از ۲۵۰۰۰ نوازنده در این شهر ساحلی، همچنان امکان اقامت در هتل های شهر بیشتر از ۹۸ درصد است.

اولین روز کارناوال با نام باتالا (Batalla) نامگذاری شده است. در این روز اقوام مختلف با لباس های محلی خود و با شیوه ی خاص خودشان مراسم آئینی کهن شادی قوم خود را به نمایش می گذارند. در این مراسم فرهنگ بومی آفریقایی بیش از پیش به چشم می آید. معمولا شرکت کنندگان از تنوع آداب و رسوم و غنای فرهنگی موجود در شهر شگفت زده می شوند. سازهای مختلف، گویش های متنوع و لباس های رنگارنگ چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند. همه ی شرکت کنندگان در فستیوال تلاش می کنند تا از تمامی لحظات لذت ببرند. تاکنون افراد مشهوری چون هوگو چاوز و پاپ فرانسیس نیز در این مراسم شرکت کرده اند.

فستیوال کوادریلا در کلمبیا

جشنواره سنتی موسوم به کوادریلا در شهر متا کلمبیا برگزار می شود. در این رویداد که همه ساله در ماه نوامبر برگزار می شود ۴۸ سواره نظام که لباس های جالب و ظاهری ترسناک دارند حضور پیدا می کنند. قدمت این مراسم به سال ۱۷۳۵ بازمی گردد و به افتخار قدیس سان مارتین د تورز بین مسیحیان، مسلمانان، بومیان و سیاهپوستان آفریقایی برگزار می شود.

فستیوال کوادریلا

فستیوال زیباترین خر

در این مراسم صاحبان خر ها آن ها را با پوشش‏ های گوناگون تزئین می‏ کنند و داوران زیباترین خر را انتخاب می‏ کنند. الاغ ها با لباس های متنوع مانند کلاه های سنتی، لباس های پرنسس و جوراب های صورتی در خیابان های شهر رژه می رفتند. در همین حال، مردم صدای خرها را تقلید کرده و سعی می کردند نشان دهند چه کسی می تواند به بهترین شکل این کار را انجام دهد. در این جشنواره از کشاورزان روستایی منطقه که برای کار روزانه خود در مزارع به الاغ متکی هستند، تجلیل می شود. نوهورا لوپز، یک گردشگر گفت: این یک سنت است. مردم همیشه آرزوی آمدن دارند، من همیشه می خواهم آنجا باشم، زیرا ما به یاد اجدادمان هستیم.

فستیوال زیباترین خر در کلمبیا

جشنواره سیاهان و سفیدان

کارناوال سیاهان و سفید هر ساله از 2 ژانویه ( سال جدید میلادی ) تا 7 ژانویه به مدت 5 روز برگزار می گردد. بر طبق آمار هر سال بیش از 10000 نفر از این جشنواره بازدید می کنند در سال ۲۰۰۹، این جشنواره توسط سازمان جهانی یونسکو، به عنوان شاهکار میراث بشر به ثبت رسید. مراسم سیاهان و سفیدها شامل چهار مرحله می باشد: مرحله اول کارناوالیتو نام دارد که به معنی جشن بچه ها می باشد. مرحله دوم ورود خاندان کاستاندا نام دارد، مرحله سوم روز سیاهان و مرحله چهارم و آخر روز سفیدها است. در کلمبیا در طول برگزاری این جشن ها، رژهٔ بزرگ Grand Parade که مهم ترین روز جشن هاست، برگزار می شود . همچنین قبل از شروع جشن اصلی تعدادی مراسم مخصوص در پاستو اجرا می شود که از مهمترین آنها کشتار بی گناهان (28 دسامبر) و شب سال نو می باشد. مراسم کشتار بی گناهان، به قتل عام کودکان بی گناه در بیت لحم توسط سربازان هرود در هنگام تولد عیسی مسیح اشاره می کند.

فستیوال گل

در مراسم سالانه فستیوال گل در شهر «مدلین» در «کلمبیا»، پرورش دهندگان و فروشندگان محلی گل با دسته گل های بزرگی موسوم به «سیلتا» به مدت 10 روز در مقابل مردم رژه می روند. سیلتاها وزنی معادل 75 کیلوگرم به ارتفاع 6 فوت می باشند که زنان و مردان بر پشت خود حمل می کنند. در ساخت آن ها 25 نوع گل مانند سوسن، آفتاب گردان، رز، ارکیده، داوودی و میخک به کار می رود. کلمبیا یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده گل در چهان می باشد. این فستیوال بیش از نیم میلیون گردشگر را به خود جلب می کند و 500 طراح گل، تزئینات خود را به نمایش در می آورند.

فستیوال گل

فستیوال بادبادک ها

کلمبیا کشوری زیبا با طبیعت خیره کننده، سواحل خالی و باد شدید در طول سال است! کلمبیا با سواحل سفید و شنی که در امتداد ساحل کشیده شده اند، یکی از بهترین مکان ها برای لذت بردن از بادهای بی پایان است. دسامبر تا آوریل قابل اطمینان ترین ماه هایی هستند که هر روز بادهای قوی و مداوم مانند ساعت کار می کنند، و بهترین زمان برای بادبادک هوا کردن است. در این فستیوال بالن ها و بادبادک های بزرگ را به هوا می فرستند. بالن های استفاده شده در این فستیوال از نوع خاصی هستند که به عروسک های مکزیکی و با نام Alebrije شهرت دارند.

فستیوال بادبادک غول آسا

سخن آخر

فستیوال بهترین کار برای تمدد اعصاب است. با شرکت در این فستیوال لحظات و خاطرات به یادماندنی در زندگی هر کسی ثبت می شود. آیا در فستیوال های کلمبیا شرکت کرده اید؟ چه تجربه ای از این فستیوال ها دارید؟ اگر به کلمبیا سفر کرده اید از تجربیات خود با ما در میان بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان