قلعه کوش آداسی کجاست؟

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
قلعه کوش آداسی کجاست؟
در نزدیکی کوش آداسی جزیره کوچکی به نام جزیره کبوتر (Guvercin Ada) وجود دارد که در آن قلعه‌ای باستانی، متعلق به دوران بیزانس و قرت ۱۳ میلادی قرار دارد. دیواره‌های قلعه در اطراف جزیره کشیده شده‌اند و این دیواره‌ها در قرن ۱۹ به قلعه اضافه شده‌اند. این جزیره و قلعه زیبایی چشمگیری دارند و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی محسوب می‌شوند. 

قلعه کوش آداسی (Kusadasi Castle) که یک دژ نظامی تاریخی است، از جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی مشهور شهر کوش آداسی به شمار می رود. هنگامی که به شهر کوش آداسی در ترکیه می روید، مطمئنا این زیبایی های دریای اژه و سواحل زیبای کوش آداسی بوده است که شما را به این شهر ساحلی کشانده است. اما دیدن منظره دریا از ساحل شاید خیلی با چشم اندازی از ارتفاع یک قلعه متفاوت باشد.
قلعه کوش آداسی یک دژ نظامی و دفاعی بازمانده از دوره بیزانسی است که در جزیره کبوتر و در کنار شهر کوش آداسی در میان دریای اژه جای گرفته است. جزیره کبوتر با یک باریکه به خود شهر کوش آداسی متصل شده است.

دسترسی به این قلعه توسط گذرگاهی است که از روی آب به سمت شرقی جزیره منتهی می شود و چشم انداز کوش آداسی را دارد. این گذرگاه مسیری بسیار محبوبی برای قدم زدن زوجین می باشد. این قلعه متعلق به دوران عثمانی است و توسط آدمیرال بارباروسا در سال 1534 پس از میلاد ساخته شده. قلعه معمولاً بسته است ولی موزه ای در درونش دارد که برای بازدید عموم باز است. این قلعه یکی از برجسته ترین مکان های گردشگری در کوش آداسی می باشد.

راز و رمز قلعه کوش آداسی

برای افرادی که با کوش آداسی آشنا هستند صحبت کردن از قلعه تاریخی که در دل آن جای گرفته است جذاب خواهد بود. این قلعه بی نظیر یکی از جاذبه های دیدنی این شهر به حساب می آید و بازدید از آن می تواند سفیر باستانی و بی نظیر برایتان رقم بزند.بهتر است بدانید که این قلعه کل جزیره شناور در ساحل تفریحی کوش آداسی را به خود اختصاص داده است. شاید همین امر دلیل جذابیت قلعه باشد. همانطور که می دانید قلعه ها در روزگاران دور برای مقاصد مختلفی ساخته می شدند.یکی از اصلی ترین کارکرد قلعه ها در گذشته محافظت از شهر و آدم هایی بود که در آن زندگی می کردند. در دوران عثمانی نیز برای دیده بانی و محافظت از شهر در برابر دزدان و مهاجمان قلعه ای ساخته شد و توانست وظیفه خود را در برابر دشمنان به خوبی ایفا کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید این قلعه بی نظیر در محله حاجی فیض الله و در میان کرانه آب های خلیج به نام دیگری شناخته می شود که از جمله آن ها می توان به دژ کوش آداسی و قلعه گووار جینه دا اشاره کرد.

 قلعه کوش آداسی

قلعه کوش آداسی کجاست؟

این قلعه بر روی جزیره کبوتر بنا شده است و همین امر بر جذابیت بی نظیر آن می افزاید. کافی است خودتان را به این ناحیه برسانید و چند ساعتی را در زیبایی هایش غرق شوید.زمانی که در ابتدا قلعه را تماشا می کنید دیوارهایی که سه متر ارتفاع دارند نظرتان را به سمت خود جلب می کند. این دیوارها بخش های بزرگی از جزیره کبوتر را پوشانده اند و نمای بسیار زیبایی به آن می بخشند. در ساخت این قلعه از مصالح مختلفی استفاده شده است که از جمله آن ها می توان به سنگ ها و موادی که از معدن ییلانجی به دست آمده است اشاره کرد.

بعد از اینکه قلعه کوش آداسی را از نزدیک تماشا کردید و سفری به روزگاران دور داشتید می توانید جزیره کبوتر را نیز کند و کاو کنید و زیبایی هایش را تحسین نمایید. شک نکنید که در این جزیره تجربه های نابی انتظارتان را می کشد و خاطرات بی نظیری را برایتان رقم می زند.

اگر از پیاده روی خسته شدید و خواستید چند دقیقه ای را به آرامش سپری کنید سری به رستوران های اطراف بزنید و غذاهای دریایی و حتی ترکی را که با بهترین مواد تهیه شده اند امتحان کنید.

جزیره کوش آداسی

شما در قلعه کوش آداسی تنها یک چشم انداز از دریا در پیش رویتان ندارید. بلکه چون از فراز یک جزیره به پیرامون نگاه می کنید، چشم انداز شما فراگیر و پانورامایی است. علاوه بر اینکه می توانید شهر کوش آداسی را نیز به خوبی ببینید.
قلعه کوش آداسی نه تنها در گذشته تاریخی خودش که در حال حاضر نیز در محل ویژه ای قرار گرفته است. در شمال جزیره کبوتر، بندر اج و در جنوب آن دماغه یالانچی جای دارد.
در پیرامون این قلعه و جزیره کبوتر شما می توانید با ماهی گیران محلی و فضای بومی منطقه آشنا شوید. همچنین یک موزه فضای باز کوچک برای نمایش سبک زندگی ماهیگیری و قایقرانی در گذشته این منطقه از جمله یک اسکلت ۱۴.۵ متری نهنگ، برای بازدید گردشگران وجود دارد.
همچنین رستوران های غذای دریایی و کافه هایی در پیرامون قلعه و جزیره کبوتر وجود دارد که می توان در آن کمی استراحت کرد و همراه با یک قهوه از تماشای غروب خورشید لذت برد.از دیگر تفریحات جانبی جزیره کبوتر می توان به تورهای قایق سواری اشاره کرد که شما را به گردشی در دریای اژه و پیرامون قلعه کوش آداسی می برند.

چگونه خودمان را به قلعه کوش آداسی برسانیم؟

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم این قلعه در جزیره ای شناور در بخش بندری شهر کوس آداسی قرار گرفته است و می تواند فضای بی نظیری برای گشت و گذار باشد.زمانی که در کنار دریای اژه قدم می زنید کافی است کمی به گام هایتان سرعت ببخشید و خودتان را به این ناحیه برسانید. مینی بوس هایی هم وجود دارند که شما را به محله حاجی فیض الله می رسانند.از طریق همین مسیر هم می توانید به قلعه کوش آداسی بروید. به خاطر داشته باشید که برای بازدید از این قلعه محدودیت خاصی ندارید و هر وقت که دوست داشتید به کمک افراد کاربلد می توانید خودتان را به آن برسانید و از جاذبه هایش دیدن کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان