قلعه هیمجی، بزرگ ترین قلعه ژاپن!

  سه شنبه، 26 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
قلعه هیمجی، بزرگ ترین قلعه ژاپن!
قلعه هیمجی، بزرگ ترین و پربازدیدترین قلعه ژاپن است، قلعه ای با بنای سفید و جذاب که درست مثل پرنده ای می ماند که بال هایش را باز کرده و در حال پرواز است. این قلعه بدون شک یکی از مهمترین آثار تاریخی ژاپن است و گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. کافیست سری به قلعه هیمجی بزنید تا با تماشای این قلعه چند صد ساله بخشی از تاریخ ژاپن را کشف کنید.

قلعه هیمجی، بزرگ ترین و پربازدیدترین قلعه ژاپن است، قلعه ای با بنای سفید و جذاب که درست مثل پرنده ای ست که بال هایش را باز کرده و در حال پرواز است. این قلعه بدون شک یکی از مهمترین آثار تاریخی ژاپن است و گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. کافیست سری به قلعه هیمجی بزنید تا با تماشای این قلعه چند صد ساله بخشی از تاریخ ژاپن را کشف کنید. اگر می خواهید از قلعه هیمجی بیشتر بدانید در ادامه ساعد نیوز را همراهی کنید.

قلعه هیمجی در شهر هیمجی، در استان هیوگو قرار دارد و یکی از بهترین قلعه های به جای مانده از اوایل قرن هفدهم است. محلی که این قلعه در آن قرار دارد از زمان باستان، مهمترین مرکز حمل و نقل در غرب ژاپن بوده است. مجموعه قلعه در کل، 107 هکتار مساحت دارد و بر روی قله تپه ای در بخش مرکزی دشت هاریما قرار گرفته است. در این مجموعه 82 بنای مختلف مثل راهرو، دروازه، اتاق و … وجود دارد که خیلی از آن ها از گنجینه های ملی هستند. اینکه قلعه روی بلندی قرار دارد باعث شده تا از همه جای شهر بتوانید آن را تماشا کنید پس بی جهت نیست که قلعه به نماد شهر تبدیل شده و مهمترین جاذبه شهر است.

 قلعه هیمه‌جی

تاریخچه قلعه هیمه‌جی

قلعه هیمه‌جی در سال 1346 و ساختمان اولیه آن از چوب ساخته شده است. به قلعه هیمه‌جی ژاپن "حواصیل سفید" نیز می‌گویند و نماد ژاپن است. ساخت اولیه قلعه هیمه‌جی به قرن چهاردهم می‌رسد، زمانی که آکاماتسو نوریمورا استحکامات محکمی در این مکان ساخت. قلعه هیمه‌جیسپس توسط پسرش در سال 1346 ساخته شد که در دوره سنگوکو، توسط کورودا شیگتاکا در سال 1545 بازسازی شد و از آن زمان شروع به برجسته شدن کرد. در سال 1580، نوبوناگا کنترل هاریما را به‌دست گرفت و آن را تحت کنترل تویوتومی قرار داد. هیدیوشی، قلعه هیمه‌جیرا بازسازی کرد و انبار کوچکی هم ساخت. هنوز هم می‌توانید برخی از بقایای قلعه هیدیوشی را در قلعه هیمه‌جی ببینید، زیرا ایکدا برخی از دیوارها و دروازه‌های سنگی را در قلعه خود ادغام کرد.

نام دیگر این مجموعه، قلعه معماری مدرسه استانی است، زیرا شهر هیمه‌جی نیز از یک مدرسه معماری استانی پیروی می‌کند. قصر هیمه‌جی در ژاپن در سال 1581 در جریان جنگ به آتش کشیده شد. تویوتومی هیدیوشی برج و ساختمان اصلی را بازسازی کرد، اما پس از آن رها شد. در سال 1871، تمام ساختمان‌ها به دلیل این آتش‌سوزی بزرگ از بین رفتند. در سال1931، دولت شهر هیمه‌جی شروع به جمع‌آوری بودجه برای پروژه‌های بازسازی کرد، بنابراین آن‌ها شروع به فروش خاک‌ رس برای کسب درآمد کردند.

در سال 1934، برج اصلی و ساختمان‌ها، تکمیل شده و به روی عموم باز شد. سقف قصر هیمه‌جی ژاپن در سال 1954 توسط طوفان منفجر شد. این قلعه با چوب ساخته شده، بنابراین به‌طورکامل سوخت. بااین‌حال، کار سریع آتش‌نشانان باعث نجات بیش‌تر این ساختمان‌ها شد ولی ساخت یک سقف جدید بسیار گران بود! در سال 1993 مجموعه قلعه هیمه‌جی به‌عنوان میراث جهانی به ثبت رسید. متأسفانه این ساختمان در برابر زلزله، مقاوم نیست و بازسازی آن بسیار هزینه در بر خواهد داشت.

قلعه هیمه‌جی با بیش از 3 میلیون نفر بازدیدکننده در سال، پربازدیدترین مکان گردشگری کشور ژاپن است. به‌نظر می‌رسد قلعه هیمه‌جی، به‌عنوان محل فیلمبرداری بسیاری از فیلم‌ها استفاده شده است. برخی از این فیلم‌های معروف عبارتند از: «آخرین سامورایی» (2003)، «آنمیوجی» (2001)، «شاهزاده مونونوکه» (1997). این قلعه در تبلیغات نیز کاربرد دارد.

 قلعه هیمه‌جی

بازدید از قلعه هیمه‌جی

چیزی که قلعه هیمه‌جی را به یکی از «سه قلعه بزرگ» ژاپن تبدیل می‌کند، نه تنها اندازه آن، بلکه طراحی منحصربه‌فردش است. برج اصلی قلعه هیمه‌جی از بیرون، پنج طبقه و از داخل شش طبقه است، بنابراین برای تطبیق با چیدمان نامتقارن خود، باید شالوده‌ای شیب‌دار داشته باشد. پایه برج اصلی 36.1 فوت (11 متر) بالاتر از سطح زمین قرار دارد که در اوایل قرن هفدهم یک ارتفاع باورنکردنی بود. شالوده آن از بلوک‌های سنگی غول‌پیکری تشکیل شده است که از بستر رودخانه‌ها در نزدیکی قلعه استخراج شده‌اند. طبقه چهارم 2600 فوت مربع (240 مترمربع) و طبقه نهایی 1240 فوت مربع (115 مترمربع) است.

پایه‌های قلعه هیمه‌جی بی‌نظیر و بزرگ هستند. به‌نظر می‌رسد این سنگ‌های پایه از یک تکه سنگ با سطوح صاف بریده شده‌اند. اگر واقعا می‌خواستند بریده شوند، فقط برای اره اولیه چند ماه طول می‌کشید. احتمال دیگر این است که این سنگ‌ها می‌توانستند با فشرده‌سازی درجا ساخته شده و سپس به آن شکل به بالای تپه منتقل شوند. دروازه الماس مجموعه قلعه یکی از این پنجره‌های سنگی معروف است.

صخره‌های دو طرف پشت بام‌های قلعه هیمه‌جی، گودال‌های طبیعی نیستند. به‌نظر می‌رسد که صخره‌های مجموعه قلعه هیمه‌جی با دقت حفاری شده‌اند و از خاک و سنگ برای ساختن مناطقی که این قلعه در آن قرار دارد، استفاده شده است. این صخره‌ها یک شیب تدریجی ایجاد کرده که به مدافعان از قلعه این امکان را می‌داده تا درحالی‌که پشت پالیسی‌های چوبی ایستاده بودند، روغن یا آب جوش را روی مهاجمان بریزند.

دیوارهای قلعه دیوارهای خاکی هستند که به رنگ سفید، رنگ شده‌اند. خندقی که قلعه هیمه‌جی را احاطه کرده از این جهت غیرمعمول است که سطح آن در کل محیط قلعه پراکنده شده است. بازدیدکنندگان امروزی هنوز هم با نگاه کردن به خندق از بالای برج اصلی، می‌توانند عمق آن را ببینند که حدود 49 فوت (15 متر) است. از آن‌جایی‌که هیچ رودخانه یا نهری در این نزدیکی وجود ندارد، آب خندق از اداره آبرسانی شهر هیمه‌جی در فاصله 1.2 مایلی (2 کیلومتری) تامین شده است.

قلعه هیمجی در بهار

مهمترین جاذبه شهر هیمجی قلعه ی تاریخی اش است قلعه ای که از سال 1993 تا به حال در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. قلعه هیمجی بزرگ ترین و پربازدیدترین قلعه ژاپن است و جذابیت ها و همینطور داستان هایی که درباره اش هست باعث شده تا این قلعه یکی از محبوب ترین جاذبه های تاریخی ژاپن باشد. ناحیه ای که در وسط خندق مجموعه ی قلعه وجود دارد سایت تاریخی ویژه است و 5 بنای قلعه از گنجینه های ملی هستند. قلعه هیمجی در کنار قلعه های «ماتسوموتو» و «کوماموتو» از مهمترین قلعه های ژاپن است. با اینکه در این قلعه بارها جنگ های زیادی اتفاق افتاده اما همیشه جان سالم به در برده و هیچ وقت صدمه ای جدی ندیده است. بارها برای گرفتن مالکیت قلعه، کشمکش های زیادی اتفاق افتاده اما در نهایت این قلعه به تصاحب خاندان تاداسومی در آمد و در دوران اصلاحات میجی هم به دولت رسید. این قلعه سال ها در دست ترمیم بود و تمام ساختمان های آن کاملا ترمیم شد، حتی سقف خاکستری اش هم در این مدت به رنگ سفید درآمد، بعد از این ترمیم ها قلعه در سال 2015 بازگشایی شد.

قلعه هبجمی از معروف ترین قلعه های ژاپن در کل، این قلعه از چوب و سنگ درست شده و همین مصالح به کار رفته جذابیت زیادی به آن داده است. با وارد شدن به راهروهای قلعه، در و دیوار چوبی و حصیرهای سنتی ژاپنی را می بینید که به خوبی معماری باستانی ژاپن را به نمایش گذاشته اند. قلعه در مجموع 6 طبقه دارد و با بالا رفتن از پله های پرشیب آن می توانید چشم انداز زیبایی از شهر را ببینید. طبقه اول بنای اصلی این قلعه 554 متر مربع مساحت دارد و در آن 330 حصیر تاتامی (کفپوش های سنتی ژاپن) به کار رفته است. روی دیوارهای طبقه اول قفسه های زیادی هست که بر روی آن ها انواع تفنگ ها و سلاح های دفاعی مثل نیزه وجود دارد به طوری که در قلعه، 280 تفنگ و 90 نیزه هست. طبقه دوم تقریبا 550 ، طبقه سوم 440 و طبقه چهارم 240 متر مربع مساحت دارد.

خلاصه

قصر هیمه‌جی یکی از کاخ‌های سلطنتی ژاپن در دوران چند دودمان سلطنتی آن کشور بوده‌است. قصر هیمجی در شهر هیمه‌جی، هیوگو در جنوب غربی جزیره هونشو قرار دارد. ساخت قلعه به سال 1333 میلادی می‌رسد هنگامی که آکیماتسو نوریمارو قلعه ای را بر فراز تپه هیمه‌یاما بنا کرد. این قلعه در سال 1581 توسط تویوتومی هیده‌یوشی به‌طور قابل توجهی بازسازی شد.این کاخ اولین اثر ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو از کشور ژاپن است. قصر هیمه‌جی به همراه قصرهای ماتسوموتو و کوماموتو از سه قلعه بسیار مشهور کشور ژاپن و یکی از مراکز اصلی جلب گردشگر محسوب می‌شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (211 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (100 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (47 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (43 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (36 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (34 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (32 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (31 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (29 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (29 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی متین ستوده خانم بازیگر خرم آبادی برنامه جوکر/ ماشالا سلیقش حرف نداره+عکس (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ عاشقانه "دلگیر" عرفان طهماسبی/ می‌ترسم از آن شب که تو آسوده بی من سر کنی...+فیلم
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
فال انبیاء روزانه سه شنبه 30 مرداد 1403
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!