گلایه شدید پدر حسن یزدانی؛ سر پسرم را بریدند

  دوشنبه، 27 شهریور 1402 ID  کد خبر 356624
گلایه شدید پدر حسن یزدانی؛ سر پسرم را بریدند
ساعد نیوز:پدر حسن یزدانی گفت: باعث تاسف است که کشور زورگوی آمریکا بعد از این‌که در دنیا به همه زور می‌گوید حالا روی تشک کشتی هم دست از این کارش برنمی‌دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از اعتماد،علی‌اعظم یزدانی، پدر حسن یزدانی نایب‌قهرمان کشتی آزاد کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره دیدار فینال وزن 86 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد جهان در بلگراد صربستان و اتفاقات قبل و بعد از مسابقه حسن یزدانی مقابل تیلور آمریکایی اظهاراتی را مطرح کرد.

به گزارش خبرورزشی، این اظهارات را در ادامه می خوانید.

پیش بینی شما در رابطه با شرایط کتف آسیب‌دیده حسن یزدانی تا چه اندازه درست از آب درآمد؟

متاسفانه اتفاقی که دوست داشتیم بیافتد رخ نداد و شرایط به شکل دیگری رقم خورد.

به نظر شما به دلیل حضور حسن یزدانی در فینال مسابقات و رویارویی مجدد با نماینده کشور آمریکا فشار رسانه‌ای روی پسرتان بیش از حد نبود؟

من خبر ندارم! چون من در اردو نبودم و اطلاع دقیقی از این‌که چه شرایطی برای پسرم ایجاد شده باشد ندارم. ما هم در منزل نشسته بودیم و توکل کردیم به خدا تا ببینیم چه اتفاقی برای کشتی حسن در فینال رخ می‌دهد.

کارشناس تلویزیونی بعد از مسابقه اعلام کرد که حسن یزدانی معمولا در 3 دقیقه‌های دوم به تیلور باخته است. آیا این موضوع نباید از سوی کادر فنی به حسن یزدانی منتقل می‌شد؟

من در این خصوص خبر ندارم که چه صحبت‌هایی قبل از مسابقه با حسن صورت گرفته. به هر حال این‌ها نظرات و صحبت‌های کارشناسی است. قطعا کادر فنی تیم ملی بهتر از ما در این باره اطلاع دارد. در چنین شرایطی حسن که در اختیار ما نیست، در اختیار کادر فنی تیم ملی است.

این‌که گفته شد حسن یزدانی طی 48 ساعت گذشته خودش را در اتاق محبوس کرده بود تا با کسی حرف نزند و تمرکزش روی مسابقات باشد تا چه اندازه صحت دارد؟

من در این باره هم اطلاع دقیقی ندارم. چون ما این‌جا بودیم و از اتفاقاتی که در صربستان رخ می‌داد بی‌خبر هستیم. اگر هم این کار را کرده من خبر ندارم.

گروه تصویربرداران صداوسیما هم در منزل شما بودند؟

بله اینجا تشریف داشتند و تا زمانی که مسابقه تمام شد هم کنار ما بودند. بعد از آن هم رفتند. انشاالله اتفاقات خوبی در مسابقات آینده رخ بدهد تا حسن بتواند در دیدارهای آینده این شکست را برای خودش و ملت کشتی‌دوست کشورمان تلافی کند.

درباره حرکت پایان مسابقه و شمارش انگشتان دست توسط تیلور چه صحبتی دارید؟ آیا این رفتار او جوانمردانه و ورزشی بود؟

به هر حال می‌دانیم که آمریکایی‌ها نفوذشان را در خیلی از مسائل تا حد زیادی بالا برده‌اند. به همین خاطر به خودشان اجازه می‌دهند روی تشک کشتی هم رفتاری را به نمایش بگذارند که شاید از نگاه دیگران درست نباشد، اما آن‌ها این نفوذ را دارند هر کاری بخواهند می‌کنند.

درباره امتیازی که در 3 دقیقه اول برگردانده شد چه صحبتی دارید؟ به نظر شما در لحظه‌ای که داوران وسط 4 امتیاز به یزدانی دادند چه اتفاقی افتاد که به یک‌باره امتیازات به این شکل برگشت؟

آمریکایی‌ها استاد حق‌خوری هستند. اصلا نفهمیدیم این آقا از کجا این 5 امتیاز را گرفت! چه کسی این 5 امتیاز را به تیلور داد؟ اصلا چه اتفاقی رخ داد که 5 امتیاز باید به او می‌دادند! مگر او کاری کرد؟ در صورتی که مجری فن و کسی که فن را به شکل دقیق و زیبا اجرا کرد حسن بود! پسر من بود که او را روی پل برد. باید این امتیاز به او می‌رسید.

در آن لحظه تعجب نکردید؟

متاسفانه آمریکا همه‌جوره زور دارد و به همه زور می‌گوید. آمریکایی‌ها زورگویی‌شان را در روی تشک کشتی هم به رخ کشیدند و سر پسر من که نماینده ایران بود را به این شکل بریدند. وقتی یک کشور تا این اندازه به خودش اجازه می‌دهد که به همه کشورها زور بگوید دیگر روی تشک کشتی کاری برایش ندارد که بخواهد چنین امتیازی را برگرداند. این رفتار و این امتیاز به هیچ عنوان جوانمردانه نبود.

به نظر شما اگر ما در فیلا کرسی‌ داشتیم و نفوذمان بیشتر بود، باز هم می‌توانستند به این راحتی سر کشتی‌گیرمان را ببرند؟

آرزو می‌کنم شرایطی به وجود بیاید که ما باز هم مثل گذشته در فیلا جایگاه مستحکمی داشته باشیم و بتوانیم در چنین شرایطی از حق بچه‌های این مملکت دفاع کنیم. در آخر باز هم از همه ملت ایران که یک‌دل پشت حسن بودند و او را دعا کردند ممنونم ولی وقتی عدالت بر روی تشک کشتی رعایت نشود دیگر کاری از دست پسر من و دیگر بچه‌های تیم ملی ساخته نیست.


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
ایمان ارزانش
9 ماه پیش

من دبیر آموزش و پرورشم و دیشب به خاطر شب سیاه کشتی و زورگویی تام آمریکایی ها روی تشک و خوردن حق شیر حسن یزدانی تا صبح خواب به چشمم نرفته. تیلور چکار کرد 5 امتیاز بهش راحت داده شد!!!! فقط به خاطر رفتن به پشت شیر حسن بعد از اجرای خیلییییی زیبای فن اونم در این وزن و این حریف تک امتیاز داشت. داور وسط عدالت رو در سوت اول داد ولی هیئت آمریکایی طلا رو تقدیم تیلور کردند!!!! کشتی 6 بر 1 میشد و راحت طلا مال ایران بود.دیشب قدرت آمریکا در ظلم به دیگر کشورها رو به عینه دیدم. اینم دموکراسی آمریکا که هم
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (280 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس