ساعدنیوز
ساعدنیوز

گلیتر چیست و چه کاربردی در آرایش و زیبایی دارد؟

  چهارشنبه، 04 خرداد 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
گلیتر چیست و چه کاربردی در آرایش و زیبایی دارد؟
گلیترها کاربردهای مختلفی دارند. اما اگر از آن ها برای زیبایی و آرایش استفاده می کنید، می توانند جزو بهترین انتخاب ها برای مجالس عروسی و جشن های خاص باشند. برای اینکه با این محصول شگفت انگیز بیشتر آشنا شوید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

گلیتر چیست؟ زرق و برق، رنگ، درخشندگی و … همه این ها صفاتی هستند که می توانید در ذرات کوچکی به نام گلیتر پیدا کنید. اما گلیتر چیست؟ آیا تا به حال نام آن را شنیده اید؟ آیا می دانید که این ذرات کوچک چه تاثیری بر صنعت مد و زیبایی گذاشته اند؟ اگر شما هم دوست دارید آرایشتان زرق و برق بیشتری داشته باشد، حتما از این ذرات کوچک جذاب و دوست داشتنی استفاده کرده اید. ما تمام آنچه را که باید درباره گلایتر و کاربرد آن ها در صنعت زیبایی و آرایش بدانید به شما می گوییم.

گلیتر چیست و چه کاربردی دارد؟

گلیتر (Glitter) در انگلیسی به معنای زرق و برق است که ما در فارسی به آن اکلیل می گوییم. این محصول اساسا پلاستیکی است و در صنایع مختلفی مانند صنایع دستی، تزئینی و آرایشی از آن استفاده می شود. امروزه بیشتر گلایترها از ترکیب آلومینیوم و پلی اتیلن ترفتالات (PET) ساخته می شوند. همچنین برخی از انواع اکلیل که در صنایع دستی کاربرد دارند از فلز و شیشه ساخته می شوند. اما گلیترهای آرایشی معمولا محصولات درجه یکی هستند که در تولید آن ها مواد و پلاستیک های غیرسمی به کار رفته است. همچنین شکل برش ذرات اکلیل های آرایشی به صورت گرد و بدون زاویه است تا برای پوست و چشم شما مشکلی ایجاد نکند.

گلیتر چشم

انواع پودر گلیتر

گلیترها از نظر رنگ، شکل ظاهری، اندازه و کاربردشان به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم. گلایترها از نظر رنگ بندی و شکل ظاهری به دسته های زیر تقسیم می شوند:

  • گلایتر متالیک: این محصولات رایج ترین و محبوب ترین انواع اکلیل ها برای بدن هستند. گلایترهای متالیک از فلز ساخته نشده اند. علت این نام گذاری نحوه درخشش خارق العاده آن هاست. این نوع پودرهای پرزرق و برق دارای رنگ های جذاب و زیبایی هستند و ماده اصلی برای طراحی روی بدن محسوب می شوند.
  • گلیتر هولوگرافیک: این اکلیل ها نور تابیده شده را به صورت چند رنگ ساتع می کنند. به نظر می رسد هر تکه کوچک گلیتر شامل ۳ تا ۴ رنگ درخشان است! می توانید این گلیترهای هولوگرافیک را با متالیک ترکیب کنید تا ظاهر شیک تری داشته باشید.
  • اکلیل های رنگین کمانی: گلیترهای رنگین کمانی سایه های ملایم پاستیلی را از خود ساتع می کنند و درخششی آرامش بخش دارند. افزودن ۳۰ درصد اکلیل متالیک و ۱۰ درصد هولوگرافیک به ۶۰ درصد گلیتر رنگین کمانی می تواند جلوه ای جادویی ایجاد کند.
  • گلیترهای پودری: این نوع گلیتر بسیار ظریف و ریز است و برای استایل های ملایم و آرایش های کمرنگ مناسب است.

انواع گلیتر آرایشی

گلایترهای آرایشی در انواع مختلف و برای کاربردهای متفاوتی تولید می شوند. به عنوان مثال، برای سایه چشم، لب و حتی روی پوست بدن نیز از این اکلیل های درخشان استفاده می شود. در ادامه انواع اکلیل آرایشی و کاربرد آن ها را توضیح می دهیم.

سایه گلیتر چیست؟

چشم ها مرکز توجه هستند و نحوه آرایش آن ها تاثیر بسیاری در زیبا تر شدن چهره دارد. در مواقعی که می خواهید یک آرایش کامل داشته باشید، سایه یکی از مهم ترین بخش های آرایش است. سایه چشم گلیتر یک سایه اکلیل دار است که به شکل های مختلف تولید می شود. این سایه مناسب ارایش روزانه نیست. زیرا به دلیل شاینی که دارد بیشتر مناسب مراسم های عروسی و جشن ها است. اما با این محصولات می توانید یک مدل سایه چشم ساده و شیک داشته باشید. استفاده از این از نوع سایه نیاز به مهارت و توانایی خاصی دارد. سایه گلیتر در انواع پودری، مایع، کرمی و مدادی در دسترس است. برای آن که با کاربرد سایه گلیتر آشنا شویم ابتدا بهتراست مدل های مختلف آن را بشناسیم.

انواع سایه گلایتر

سایه گلایتر در چهار مدل مختلف تولید می شود که در این قسمت آن ها را معرفی می کنیم.

  • گلیتر پودری با پیگمنت پایین: این محصول به طور مخصوص برای چشم تهیه نشده و در هر قسمتی از پوست می توان از آن استفاده کرد. این نوع پودر گلایتر پیگیمت پایینی دارد و بسیار سبک است. این پودر را بر روی سایه چشم خود نیز می توانید استفاده کنید.
  • سایه اکلیلی کرمی چرب: همانطور که از نام آن مشخص است، این نوع سایه چربی بالایی دارد. برای استفاده از این نوع سایه گلیتر باید مهارت بالایی داشته باشید و تکنیک های مخصوصی را بدانید.
  • سایه گلیتر فشرده: بافت این سایه تقریبا چرب است. استفاده از این نوع سایه بسیار آسان است و برای افراد مبتدی مناسب است. این مدل در بسته بندی های پالتی به فروش می رسند.
  • پودر گلیتر با پیگمنت بالا: این مدل سایه برعکس پودر گلیتر، پیگیمنت بالایی دارد و مخصوص استفاده در چشم طراحی شده است. ولی پودر گلیتر و سایه پودری گلایتر یک شباهت با هم دارند. شباهت آن ها در نیاز به استفاده از چسب و ماده چسبنده است.
سایه گلایتر

چسب سایه چشم گلیتر چیست؟

بسیاری از افراد به سایه های اکلیلی علاقه دارند اما از ریختن آن و ماندگاری کم آن شکایت دارند. ما به این افراد چسب گلیتر را پیشنهاد می کنیم. یکی از نکات استفاده از این نوع سایه، استفاده از چسب مخصوص آن است. در واقع می توانید سایه گلیتر را بدون چسب هم استفاده کنید اما این کار حرفه ای نیست و باعث می شود ماندگاری سایه کم شود. این محصول همانند چسب عمل می کند و سایه اکلیلی را بر روی پوست ثابت نگه می دارد. چسب گلیتر مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

مزایای چسب گلایتر

چسب گلایتر مزایای زیادی دارد که ما به چند نمونه اشاره می کنیم:

  • براق تر نشان دادن سایه
  • ماندگارتر شدن گلیتر
  • جلوگیری از ریزش و پخش شدن اکلیل
  • بافت سبک

طرز استفاده از سایه گلیتر

برای استفاده از گلیتر چشم ابتدا باید زیرسازی آرایش خود مانند کرم پودر و…. را به طور کامل انجام دهید. سپس با نوک انگشتتان کمی از چسب گلایتر را بردارید و به صورت ضربه ای به قسمتی که قرار است در آنجا از سایه استفاده کنید، بزنید. و زمانی که هنوز چسب خشک نشده سایه مورد نظر خود را با انگشت یا با استفاده از براش بزنید. با انجام این مراحل سایه شما کاملا فیکس می شود و به دلیل استفاده از چسب ریزش آن به حداقل می رسد.

گلیتر لب چیست؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که به آرایش براق برای لب ها علاقه دارید، می توانید از گلیتر استفاده کنید. گلیترهای لب در انواع گلیتر مایع، جامد، پودری، لیپ گلاس گلیتر، رژ اکلیلی و .. در دسترس هستند. گلیترها به دلیل براقیت بالای خود خاصیت حجم دهندگی دارند و لب ها را پُرتر نشان می دهند. این محصولات آبرسان نیز هستند و پوست لب را نرم تر می کنند. گلیتر لب را می توانید هم به تنهایی و هم بر روی رژلب خود از آن استفاده کنید. همچنین، این اکلیل های زیبا دارای رنگبندی متنوع هستند و می توانید از انواع گلیتر هولوگرافیک نیز برای آرایش لب هایتان استفاده کنید.

گلیتر لب

کاربرد گلیتر در طراحی ناخن

اکلیل ها در زیبا تر کردن و جلوه بخشیدن به ناخن نقش و تاثیر به سزایی دارند. از گلیترها می توانید برای دیزاین ناخن استفاده کنید. گلیتر های ناخن انواع متفاوتی مانند گلیتر پودری ناخن، لاک اکلیلی مانند دیسکوژل ناخن، ،برق ناخن اکلیلی، گلیتر لاک ژل و…. دارند. از گلیترهای پودری ناخن می توانید هم بر روی لاک ناخن و هم بر روی برق ناخن استفاده کنید.

گلیتر بدن چیست؟

پوست درخشان جزو ترندهای این روزها است که ظطرفرداران بسیاری پیدا کرده است. گلیتر بدن در اصل اکلیل های رنگی است که درخشش و جلوه خاصی را به پوست می بخشد و از ماندگاری بالایی برخوردار است. اکلیل بدن را در هر قسمتی از بدنتان می توانید استفاده کنید تا درخشش بی نظیری را بر روی پوست خود مشاهده کنید. این اکلیل های بدن به صورت پودر و اسپری و کرم و … در دسترس هستند.

گلیتر مو چیست؟

موهای اکلیلی یکی از بهترین ترندهای مدل مو است. اکلیل مو یا همان گلیتر مو چندسالی است که طرفرداران زیادی پیدا کرده است. گلیتر های مو به صورت اسپری و پودر به فروش می رسند. شما می توانید اسپری یا پودر گلیتر را در هر قسمتی از موهای خود بزنید تا زیبایی موهایتان را دو چندان کنید.

گلیتر مو
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (120 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (99 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (86 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (42 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (33 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (31 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (24 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (20 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر +ویدئو😂👌 (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
روایت جالب و شنیده نشده از رابطه رهبر انقلاب و پدرشان: آنقدر برای پدرم کتاب میخواندم که سرم گیج می‌رفت+ویدیو دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم برادر قدبلند و چهارشانه الناز حبیبی، شیوای سریال دوپینگ/ ماشاءالله چقدرم خوشتیپ+عکس خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای نگه داشتن جای پارک حماسه آفرید/ اوج ابتکار با کمترین امکانات+ عکس نگاهی به حجله عزای مرتضی پاشایی خواننده ناکام و محبوب ایرانی+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی نکته جالب عکس جدید جواد عزتی و الناز حبیبی روش منحصربفرد رهبر معظم انقلاب برای مدیریت زمان در سخنرانی های خودشان در نماز جمعه + عکس تصویری معنادار و احساسی که مهران مدیری با انتشار آن خبر فوت مادرش را داد + عکس/ روحشون شاد عکسی از خانه ابدی ارشا اقدسی و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... تقابل آزاده نامداری و فرزاد حسنی در یک مراسم که توجه همه رو به خودش جلب کرد+عکس/ فقط نگاه های فرزاد حسنی (تصاویر) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق ماجرای عاشقانه پسر میوه فروش صداتو و بغض شدید کیایی و امیرمهدی ژوله/ صدای بهشتی پسر حنجره طلای ایرانی با آهنگ تنهاترین عاشق+ویدیو خلاقیت خنده دار اوستای صافکار در تعمیر ماشین مشتری حماسه ساز شد+عکس/ ببخشید دفتر صد برگ برای نوشتن جزوه کافیه😂 رونمایی از 4 قلوهای تو راهی مژده لواسانی و اسم های زیباشون/ خدا از الان حفظشون کنه+ویدئو ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری آرزوی محال پدر غزل بدیعی و رضا داوودنژاد برای بچه دار شدنشان/ 10 تا بچه هم کمه!+فیلم رونمایی از تیپ باکلاس و شیک دامادی فرهاد شهریزی، سنجر سریال گیلدخت / مبارکا باشه+عکس مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از آوازخوانی ترانه سریال پس از باران توسط پسر شمالی/ ماشالا چه صدایی!+فیلم خادمی ثریا قاسمی، خانم گل گیلدخت با چادر نماز سفید در صحن حرم امام رضا(ع)+عکس (ویدئو) دوربین مخفی این پسر خوش ذوق با سرکار گذشتن مردم/فقط واکنش مردم دیدنیه!!😂 آخرین عکس تهیه کننده ایرانی و همسر جوانش سارا صوفیانی قبل از ترک ایران/ زوجی که 28 سال اختلاف سنی دارند!+عکس لهجه اصفهانی بانمک و مسلط احمدرضا عابدزاده که به لطف داشتن همسر اهل اصفهان یاد گرفته +ویدیو/ فقط عرض ارادت آخرش! گریم معرکه آزیتا حاجیان و اکبر عبدی در نقش های ماندگار عجوزه پیر و پسرش/ اصلا قابل شناسایی نیست+عکس خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای حل مشکل درختان شهرداری حماسه ساز شد/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس😆 عرض ارادت منحصربفرد روسای جمهور دوره‌های مختلف از رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ روحانی، احمدی نژاد و... استفتاء از رهبری درباره چند همسری و نظر قابل تامل ایشان/خدا یکی محبت یکی یار یکی +فیلم سالن زیبایی اختصاصی همسر شاهرخ استخری داخل خونه شیک و لوکسشون در بلژیک/ مامان هنرمند داشتن نعمتیه+عکس (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ رونمایی داریوش فرضیایی از روسری منجق دوزی شده و گردنبند زیبای مادرش/ خوشگل موحنایی دوست دارم حسابی+ویدیو داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید...
تیتر امروز   
دفن جسد زن جوان در باغ شخصی یک مرد/ نمی‌خواستم او را بکشم فال قهوه با نشان روز جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 جزئیات آتش‌سوزی مهیب امامزاده ابراهیم شفت +عکس فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای آرزوی رهبر معظم در داشتن کفش بند دار که هرگز برآورده نشد؛ چقدر غصه خوردم، ولی چاره دیگری نداشتیم! تهیه فیلم سیاه از زن متاهل در یک گارگاه توسط مرد بدهکار برای باجگیری (ویدئو) آیا با گوی آذرخش، این پدیده‌ی نادر طبیعت آشنایی دارید؟ (ویدئو) صحبت‌های جدی با چاشنی طنز تلخ مهران مدیری/ عصر ابتذال است، دانشمند نابغه فالوور ندارد اما... (ویدئو) معلمی که معنی جایزه را نمی‌داند/ معلم کوچک 9 ساله با آرزوهای بزرگ (ویدئو) جانشین مریم میرزاخانی، نابغۀ ریاضی ایرانی چه کسی است؟ داستان کوتاه انگلیسی «جک و لوبیای سحرآمیز»/ با ترجمهٔ فارسی (ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...