گمانه زنی‌ها از نفت ۲۰۰ دلاری پس از حمله یمن به آرامکو

  یکشنبه، 07 فروردین 1401 ID  کد خبر 197920
گمانه زنی‌ها از نفت ۲۰۰ دلاری پس از حمله یمن به آرامکو
ساعد نیوز: با ادامه دار شدن روند بحران انرژی، گمانه زنی هایی درخصوص افزایش قیمت‌های بین المللی نفت تا ۲۰۰ دلار می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، روز جمعه پنجم فروردین، ارتش یمن تاسیسات نفتی در عربستان سعودی را مورد حمله قرار داد. سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیرو های مسلح یمن گفته است: طی این حمله، تاسیسات نفتی آرامکو در جده، جیزان و نجران، تاسیسات زیربنایی در ریاض و همچنین پالایشگاه راس تنوره و پالایشگاه نفت رابغ هدف تعداد زیادی پهپاد قرار گرفتند.

طبق گزارش شبکه خبری المیادین، آتش سوزی در مخازن و تاسیسات سوخت به تخریب کامل تاسیسات آرامکو منجر شده است.

عربستان سعودی هم با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که به دلیل خسارت به پالایشگاه ها، احتمالا تولید نفت این کشور کاهش خواهد یافت.

خبرگزاری یورونیوز نوشته است: همزمان ۱۶ حمله به تاسیسات نفتی عربستان انجام شده و شدیدترین حمله یمنی ها به عربستان بود که در آستانه هفتمین سالگرد حمله نیرو های ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه یمن انجام شد.

طبق اعلام این خبرگزاری، این حملات همزمان با درگیری نظامی روسیه و اوکراین، باعث افزایش قیمت نفت در بازار های جهانی شده و کاهش تولید بزرگترین تولیدکننده نفت جهان یعنی عربستان، می تواند بازار انرژی جهان را با بحران روبرو کند؛ همانطور که عربستان سعودی هم در بیانیه خود تاکید کرده، در چنین شرایطی نمی تواند امنیت و ثبات در بازار نفت را تضمین کند.

پیش تر کارشناسان متعدد خارجی و داخلی حوزه انرژی و اقتصاد بین المللی درباره تبعات افزایش هزینه تامین انرژی در حوادث اخیر در سطح جهان هشدار داده بودند.

محمدعلی صادقی تحلیلگر بازار نفت و انرژی و کارشناس سابق معاونت امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفته بود: ممکن است قیمت نفت، تا حدودی از ۱۲۰ یا ۱۳۰ دلار برای هر بشکه نیز عبور کند.

در پی حمله یمنی ها به تاسیسات نفتی عربستان، قیمت های جهانی نفت دوباره روند افزایشی گرفت؛ به طوری که قیمت هر بشکه نفت خام برنت، از ۱۲۰ دلار هم فراتر رفته و قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا به نزدیک ۱۱۴ دلار رسیده است.

تصویر

جدول قیمت های جهانی نفت و گاز در سایت oil price که افزایشی هستند

نظرات کارشناسان خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ هم نشان می دهد که با ادامه دار شدن روند بحران انرژی به ویژه در اروپا، قیمت های بین المللی نفت تا ۲۰۰ دلار هم افزایش خواهد یافت؛ موضوعی که می تواند نرخ تورم جهانی را بالا ببرد و به هشت درصد برساند.

کارشناسان خبرگزاری بلومبرگ همچنین، مانند خبرگزاری رویترز، بیان کرده اند که در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات وین میان ایران گروه ۴+۱ می تواند با ورود نفت ایران به بازار های جهانی، قیمت نفت را ابتدا به ثبات رسانده و سپس کاهش دهد.

آمریتا سن، بنیانگذار و مدیر تحقیقات انرژی اسپکتز به شبکه خبری سی ان بی سی گفته است: قیمت نفت قطعا بالاتر می رود و مسئله فقط بر سر زمان آن است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (193 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (94 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (61 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر) (فیلم) ملاقات تاریخی هادی چوپان و وحید بادپی در کنار استیج مستر المپیا در آمریکا/ گرگ پارسی در حال آموزش یوز ایرانی در مسیر موفقیت (12 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعدام برای متجاوز هزار چهره / متهم نقش تاجر ،‌پرستار و ... را بازی می کرد
فال روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 8 مرداد 1403 + فیلم
ماجرای جالب دعوت مقام‌معظم رهبری به یک عروسی و واکنش ایشان به این درخواست+ عکس
فال انبیاء روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
پای رمال ها به باشگاه پرسپولیس باز شد/ متلک سنگین ناصر محمدخانی به رضا درویش! +عکس
فرار دختر ساده‌لوح با مرد غریبه / تتو آرتیست رویایی سابقه‌دار بود!
روایتی جالب از خرید رفتن ساده همسر رهبر معظم انقلاب با ماشین پیکان تا منع پسر از غذای دولتی
نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه
رهبر معظم انقلاب به پسرانشان:من راضی نیستم داخل اقتصاد شوید، در غیر اینصورت قسمت نام فامیلی در شناسنامه‌تان را عوض و لقب خامنه‌ای را بردارید!
آلبالوپلو قالبی، خوشمزه‌ترین آلبالوپلویی که تابه‌حال خورده‌اید!
مردی که بعد از 19 سال پی به مَرد بودن زنش برد
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌