گشتی در زیباترین و جذاب‌ترین آکواریوم های ایران، ویژه ی نوروز 1403

  شنبه، 30 دی 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
گشتی در زیباترین و جذاب‌ترین آکواریوم های ایران، ویژه ی نوروز 1403
آکواریوم‌ها، جاذبه‌های گردشگری جذابی هستند که ما را بیشتر با دنیای شگفت‌انگیز زیر دنیا آشنا می‌کنند و کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقه‌ای به بازدید از آن‌ها نداشته باشد.در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید تا جذاب ترین آکواریوم های ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

همه ما به خوبی می‌دانیم که هیچ چیز با آرامش دریا و اقیانوس قابل قیاس نیست و کمتر پیش می‌آید که ما به دنیای زیر آب فکر نکنیم. اگر شما هم به دنبال زمانی برای استراحت و فرار از آشفتگی‌های دنیای امروز هستید و می‌خواهید دنیای شگفت انگیز زیر آب را بیشتر بشناسید و از شنا کردن در زیر آب‌های دریا و اقیانوس‌ها هراس دارید تنها یک راه برای شما وجود دارد آن هم تماشای آکواریوم‌ها است.در ادامه به معرفی زیباترین و بهترین آکواریوم های ایران می پردازیم.


آکواریوم اصفهان، بزرگ ترین تونل آکواریوم کشور


از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان می‌توان به آکواریوم این شهر اشاره کرد که در دل یک پارک جنگلی با جاذبه‌های فراوان قرار دارد. آکواریوم اصفهان 4000 متر مربع مساحت دارد و دارای تونلی با طول 35 متر در عمق 7 متری زمین است و در آن انواع گونه‌های مختلف آبزیان آب‌های شور و شیرین از ماهی‌های کوچک گرفته تا کوسه‌های خطرناک و نادر نگهداری می‌شود.

آکواریوم اصفهان که اولین آکواریوم تونلی ایران به شمار می‌آید از 33 آکواریوم تشکیل شده و یک و نیم میلیون لیتر آب را در خود جای داده است.

در این آکواریوم حدود 6500 موجود آبزی زندگی می‌کنند که 300 تا 350 گونه آنها ماهی‌های 5 قاره جهان می‌باشند. 100 موجود زنده از آبزیان این آکواریوم از جمله خطرناک‌ترین، نادرترین و عجیب‌ترین گونه‌های ماهی به شمار می‌آید. در ضمن در آکواریوم اصفهان 6 نوع کوسه نیز در تونل آکواریوم زندگی می‌کنند.

  • آدرس: اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان

  • شماره تماس: 37780082 031

  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 21 شب

آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان


آکواریوم پروانه طلایی قشم


یکی از زیباترین و بهترین آکواریوم‌های ایران، آکواریوم پروانه طلایی است که در جزیره قشم واقع شده است.

این آکواریوم که یکی از اماکن دیدنی جذاب در جزیره قشم به شمار می‌آید که در نزدیکی مراکز خرید مهم جزیره قرار دارد. آکواریوم پروانه طلایی در طبقه زیرزمین مجتمع چهار طبقه سیمرغ واقع شده و دارای فضایی حدوداً 1000 متر مربع است که 189 آبزی منحصر به فرد از آب‌های دریای سرخ و گونه‌های کمیابی مانند: مجستیک، امپراطور و بلورینگ در آن نگهداری می‌شود.

نکته جالب در رابطه با این آکواریوم این است که آبزیانی که در آن نگهداری می‌شوند تنها منحصر به موجودات خلیج فارس نیست بلکه برخی از آنها از دریاهای دیگری به این آکواریوم آورده شدند. موجوداتی همچون: ماهی‌های دریای کارائیب (شاه میگو یا لابستر، ناسو یا ماهی لب ماتیکى، مارماهى، مارماهى گرگ، ماهیان جراح دم، دلقک‌ماهی‌هایی ‌مانند: تومی‌تو، کلارکی، پینک و دلقک آفریقایی، به‌همراه گونه‌هایی چون روباه‌ ماهی، ماهی دامسل آزرو و لاک‌پشت‌های بومی جزیره قشم.

  • آدرس: قشم، ضلع غربی میدان امام قلی خان، مرکز خرید سیمرغ

  • ساعت بازدید: 9 صبح تا 5 عصر

آکواریوم پروانه طلایی قشم


آکواریوم کیش


یکی دیگر از بهترین و معروف‌ترین آکواریوم‌های ایران که در جنوب کشور واقع شده، آکواریوم زیبا و دیدنی جزیره کیش است. به جرات می‌توان آن را یکی از کامل‌ترین و مجهز‌ترین آکواریوم‌های ایران به شمار آورد که سالانه میزبان گردشگران زیادی است که از سراسر کشور برای بازدید به جزیره کیش سفر کردند.

در آکواریوم جزیره کیش انواع آبزیان زیبا در اندازه‌های مختلف و شکل‌های متفاوت و منحصر به فردی نگهداری می‌شود.

این آکواریوم از دو قسمت اصلی تشکیل شده که یک قسمت آن حجم 50 هزار لیتری دارد و شامل آبزیان بزرگ همچون کوسه و ماهی‌های عظیم است و بخش دیگر حجم 20 هزار لیتر دارد که مختص به آبزیان آب شیرین است و چیزی نزدیک بر 70 ماهی کمیاب و منحصر به فرد در آن نگهداری می‌شود.

در آکواریوم زیبا و دیدنی جزیره کیش بخشی به عنوان دیرینه شناسی برای آبزیان تاکسیدرمی شده در نظر گرفته شده. در این آکواریوم علاوه بر انواع خزنده‌ها همچون انواع مار، کروکودیل و عقرب، لاک پشت‌های عظیم 2 متری نیز نگهداری می‌شوند.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر

  • ساعت بازدید: هر روز هفته به‌ جز جمعه‌ها از ساعت 8 صبح تا 8 شب

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش


آکواریوم بندرانزلی


یکی دیگر از بهترین آکواریوم‌های ایران که به عنوان بزرگترین آکواریوم ایران نیز به حساب می‌آید آکواریوم بندر انزلی است که در استان گیلان واقع شده است. این آکواریوم از نظر ساخت و ظاهر تونلی شکل است.

آکواریوم انزلی با بیش از 40 آکواریوم یکی از جاذبه‌های اصلی شهر انزلی به شمار می‌آید که دارای 40 تونل زیر آب، حجم 3 میلیون لیتر آب و آبزیان مختلفی از 5 قاره دنیا می‌باشد.

آکواریوم انزلی که به آن آکواریوم فانتستیک نیز گفته می‌شود در تیر ماه 1397 در منطقه آزاد انزلی تاسیس شد در این آکواریوم علاوه بر 200 گونه مختلف آبزیان بیش از 5000 خزنده آبزی و پرنده نیز نگهداری می‌شود.

مجموعه بزرگ آکواریوم انزلی شامل آکواریوم‌های معمولی، آکواریوم‌های روباز، مینی آکواریوم و آکواریوم تونلی است. این آکواریوم از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در هر بخش انواع مختلفی از ماهیان نگهداری می‌شود.

در سالن خلیج فارس این آکواریوم که بزرگترین سالن آکواریوم منطقه آزاد انزلی به شمار می‌آید انواع ماهی‌های خلیج فارس را می‌توانید مشاهده کنید. بخش آمازون این آکواریوم به ماهی‌های بومی منطقه آمازون همچون سفره ماهی آب شیرین، طوطی ماهی و اسکار ماهی اختصاص داده شده.

همچنین در بخش غار دریایی بیش از 35 گونه ماهی زندگی می‌کنند که از میان آنها می‌توان به ماهی مورای و جعبه ماهی مکعبی اشاره کرد. بخش دریای خزر آکواریوم بندر انزلی هم به ماهیان و آبزیان دریای کاسپین اختصاص داده شده که در آن ماهی خاویار معروف‌ترین ماهی است که نگهداری می‌شود. علاوه بر آن در این بخش فیلم ماهی که بزرگترین ماهی دریای خزر که گران‌ترین خاویار دنیا را نیز دارد نگهداری می‌شود.

  • آدرس: استان گیلان، منطقه آزاد انزلی، کیلومتر پنج بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری، در ورودی شماره یک

  • تلفن: 01334438596

  • ساعت بازدید: 6 ماهه اول از ساعت 12 تا 21 و 6 ماهه دوم از ساعت 12 تا 20

آکواریوم بندرانزلی

آکواریوم بندرانزلی


آکواریوم شهر دریایی مشهد


یکی دیگر از آکواریوم‌های ایران که در مقایسه با سایر آکواریوم‌هایی که تا به اینجا به شما معرفی کردیم دارای ابعاد کوچک‌تری است آکواریوم شهر دریایی در مشهد است. در این آکواریوم گونه‌های متنوعی از آب‌های شور و شیرین زندگی می‌کند.

در آکواریوم شهر دریایی مشهد انواع مختلف خرچنگ، صدفف هشت پاف ماهی‌های آب شور و آب شیرین نگهداری می‌شود.

  • آدرس: مشهد، میدان خیام، منطقه تجاری گردشگری سپاد، مرکز خرید الماس شرق، طبقه چهارم

  • تلفن تماس: 05137113013

  • ساعت بازدید: همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت 10 صبح الی 23 شب

آکواریوم شهر دریایی مشهد


آکواریوم گنج نامه همدان


یکی دیگر از زیباترین آکواریوم‌های ایران می‌توان به آکواریوم گنجنامه شهر همدان اشاره کرد. آکواریومی که به شکل غاری طبیعی طراحی شده و از خاص‌ترین آکواریوم‌های ایران به شمار می‌آید. این جاذبه دیدنی همدان الهام گرفته از غار علیصدر است که در وسعت 1000 متر مربع ساخته شده.در واقع می‌توان آکواریوم گنجنامه همدان شبیه به یک غار طبیعی است و دارای راهروهایی با ارتفاعات مختلف است. کل این مجموعه در دو طبقه ساخته شده که یک طبقه از آن مختص خزندگانی مانند: ایگوانا و آفتاب پرست است و طبقه دیگر که دارای سه بخش اصلی است از 21 آکواریوم تشکیل شده که ماهی‌ها و آبزیان متنوع آب‌های شور و شیرین را در خود نگهداری می‌کنند.

آکواریوم اصلی گنجنامه همدان که 85 هزار لیتر آب در خود جای داده است به عنوان آکواریوم اصلی همدان و بزرگترین آکواریوم دریاچه‌ای ایران شناخته شده است. از جمله ماهی‌های و آبزیانی که در این آکواریوم نگهداری می‌شوند می‌توان به سوهان ماهیان، فرشته‌ماهی، دلقک‌ماهی، صندوق‌ ماهیان و انواع سفره‌ماهی اشاره کرد.

  • آدرس: همدان، ضلع شرقی میدان گنج نامه، دهکده توریستی گنج نامه

  • تلفن تماس: 08158211644

  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 21:30 شب

غار آکواریوم گنج نامه

غار آکواریوم گنج نامه

کلام آخر


شما به کدامیک از این آکواریوم ها رفته اید؟ به نظر شما کدامیک از موارد معرفی شده بهترین آکواریوم ایران از نظر زیبایی و تنوع آبزیان هستند؟ تجربیات خود را ما به اشتراک بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (462 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (73 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (45 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس