ساعدنیوز
ساعدنیوز

گشتی در زیباترین و جذاب‌ترین آکواریوم های ایران، ویژه ی نوروز 1403

  شنبه، 30 دی 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
گشتی در زیباترین و جذاب‌ترین آکواریوم های ایران، ویژه ی نوروز 1403
آکواریوم‌ها، جاذبه‌های گردشگری جذابی هستند که ما را بیشتر با دنیای شگفت‌انگیز زیر دنیا آشنا می‌کنند و کمتر کسی پیدا می‌شود که علاقه‌ای به بازدید از آن‌ها نداشته باشد.در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید تا جذاب ترین آکواریوم های ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

همه ما به خوبی می‌دانیم که هیچ چیز با آرامش دریا و اقیانوس قابل قیاس نیست و کمتر پیش می‌آید که ما به دنیای زیر آب فکر نکنیم. اگر شما هم به دنبال زمانی برای استراحت و فرار از آشفتگی‌های دنیای امروز هستید و می‌خواهید دنیای شگفت انگیز زیر آب را بیشتر بشناسید و از شنا کردن در زیر آب‌های دریا و اقیانوس‌ها هراس دارید تنها یک راه برای شما وجود دارد آن هم تماشای آکواریوم‌ها است.در ادامه به معرفی زیباترین و بهترین آکواریوم های ایران می پردازیم.


آکواریوم اصفهان، بزرگ ترین تونل آکواریوم کشور


از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان می‌توان به آکواریوم این شهر اشاره کرد که در دل یک پارک جنگلی با جاذبه‌های فراوان قرار دارد. آکواریوم اصفهان 4000 متر مربع مساحت دارد و دارای تونلی با طول 35 متر در عمق 7 متری زمین است و در آن انواع گونه‌های مختلف آبزیان آب‌های شور و شیرین از ماهی‌های کوچک گرفته تا کوسه‌های خطرناک و نادر نگهداری می‌شود.

آکواریوم اصفهان که اولین آکواریوم تونلی ایران به شمار می‌آید از 33 آکواریوم تشکیل شده و یک و نیم میلیون لیتر آب را در خود جای داده است.

در این آکواریوم حدود 6500 موجود آبزی زندگی می‌کنند که 300 تا 350 گونه آنها ماهی‌های 5 قاره جهان می‌باشند. 100 موجود زنده از آبزیان این آکواریوم از جمله خطرناک‌ترین، نادرترین و عجیب‌ترین گونه‌های ماهی به شمار می‌آید. در ضمن در آکواریوم اصفهان 6 نوع کوسه نیز در تونل آکواریوم زندگی می‌کنند.

  • آدرس: اصفهان، خیابان الفت، پارک ناژوان

  • شماره تماس: 37780082 031

  • ساعت بازدید: همه‌روزه از ساعت 10 صبح تا 21 شب

آکواریوم اصفهان

آکواریوم اصفهان


آکواریوم پروانه طلایی قشم


یکی از زیباترین و بهترین آکواریوم‌های ایران، آکواریوم پروانه طلایی است که در جزیره قشم واقع شده است.

این آکواریوم که یکی از اماکن دیدنی جذاب در جزیره قشم به شمار می‌آید که در نزدیکی مراکز خرید مهم جزیره قرار دارد. آکواریوم پروانه طلایی در طبقه زیرزمین مجتمع چهار طبقه سیمرغ واقع شده و دارای فضایی حدوداً 1000 متر مربع است که 189 آبزی منحصر به فرد از آب‌های دریای سرخ و گونه‌های کمیابی مانند: مجستیک، امپراطور و بلورینگ در آن نگهداری می‌شود.

نکته جالب در رابطه با این آکواریوم این است که آبزیانی که در آن نگهداری می‌شوند تنها منحصر به موجودات خلیج فارس نیست بلکه برخی از آنها از دریاهای دیگری به این آکواریوم آورده شدند. موجوداتی همچون: ماهی‌های دریای کارائیب (شاه میگو یا لابستر، ناسو یا ماهی لب ماتیکى، مارماهى، مارماهى گرگ، ماهیان جراح دم، دلقک‌ماهی‌هایی ‌مانند: تومی‌تو، کلارکی، پینک و دلقک آفریقایی، به‌همراه گونه‌هایی چون روباه‌ ماهی، ماهی دامسل آزرو و لاک‌پشت‌های بومی جزیره قشم.

  • آدرس: قشم، ضلع غربی میدان امام قلی خان، مرکز خرید سیمرغ

  • ساعت بازدید: 9 صبح تا 5 عصر

آکواریوم پروانه طلایی قشم


آکواریوم کیش


یکی دیگر از بهترین و معروف‌ترین آکواریوم‌های ایران که در جنوب کشور واقع شده، آکواریوم زیبا و دیدنی جزیره کیش است. به جرات می‌توان آن را یکی از کامل‌ترین و مجهز‌ترین آکواریوم‌های ایران به شمار آورد که سالانه میزبان گردشگران زیادی است که از سراسر کشور برای بازدید به جزیره کیش سفر کردند.

در آکواریوم جزیره کیش انواع آبزیان زیبا در اندازه‌های مختلف و شکل‌های متفاوت و منحصر به فردی نگهداری می‌شود.

این آکواریوم از دو قسمت اصلی تشکیل شده که یک قسمت آن حجم 50 هزار لیتری دارد و شامل آبزیان بزرگ همچون کوسه و ماهی‌های عظیم است و بخش دیگر حجم 20 هزار لیتر دارد که مختص به آبزیان آب شیرین است و چیزی نزدیک بر 70 ماهی کمیاب و منحصر به فرد در آن نگهداری می‌شود.

در آکواریوم زیبا و دیدنی جزیره کیش بخشی به عنوان دیرینه شناسی برای آبزیان تاکسیدرمی شده در نظر گرفته شده. در این آکواریوم علاوه بر انواع خزنده‌ها همچون انواع مار، کروکودیل و عقرب، لاک پشت‌های عظیم 2 متری نیز نگهداری می‌شوند.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره کیش، بلوار مرجان، ساختمان کانون هنر

  • ساعت بازدید: هر روز هفته به‌ جز جمعه‌ها از ساعت 8 صبح تا 8 شب

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش


آکواریوم بندرانزلی


یکی دیگر از بهترین آکواریوم‌های ایران که به عنوان بزرگترین آکواریوم ایران نیز به حساب می‌آید آکواریوم بندر انزلی است که در استان گیلان واقع شده است. این آکواریوم از نظر ساخت و ظاهر تونلی شکل است.

آکواریوم انزلی با بیش از 40 آکواریوم یکی از جاذبه‌های اصلی شهر انزلی به شمار می‌آید که دارای 40 تونل زیر آب، حجم 3 میلیون لیتر آب و آبزیان مختلفی از 5 قاره دنیا می‌باشد.

آکواریوم انزلی که به آن آکواریوم فانتستیک نیز گفته می‌شود در تیر ماه 1397 در منطقه آزاد انزلی تاسیس شد در این آکواریوم علاوه بر 200 گونه مختلف آبزیان بیش از 5000 خزنده آبزی و پرنده نیز نگهداری می‌شود.

مجموعه بزرگ آکواریوم انزلی شامل آکواریوم‌های معمولی، آکواریوم‌های روباز، مینی آکواریوم و آکواریوم تونلی است. این آکواریوم از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که در هر بخش انواع مختلفی از ماهیان نگهداری می‌شود.

در سالن خلیج فارس این آکواریوم که بزرگترین سالن آکواریوم منطقه آزاد انزلی به شمار می‌آید انواع ماهی‌های خلیج فارس را می‌توانید مشاهده کنید. بخش آمازون این آکواریوم به ماهی‌های بومی منطقه آمازون همچون سفره ماهی آب شیرین، طوطی ماهی و اسکار ماهی اختصاص داده شده.

همچنین در بخش غار دریایی بیش از 35 گونه ماهی زندگی می‌کنند که از میان آنها می‌توان به ماهی مورای و جعبه ماهی مکعبی اشاره کرد. بخش دریای خزر آکواریوم بندر انزلی هم به ماهیان و آبزیان دریای کاسپین اختصاص داده شده که در آن ماهی خاویار معروف‌ترین ماهی است که نگهداری می‌شود. علاوه بر آن در این بخش فیلم ماهی که بزرگترین ماهی دریای خزر که گران‌ترین خاویار دنیا را نیز دارد نگهداری می‌شود.

  • آدرس: استان گیلان، منطقه آزاد انزلی، کیلومتر پنج بلوار شهید فاتحی، فاز تجارت و گردشگری، در ورودی شماره یک

  • تلفن: 01334438596

  • ساعت بازدید: 6 ماهه اول از ساعت 12 تا 21 و 6 ماهه دوم از ساعت 12 تا 20

آکواریوم بندرانزلی

آکواریوم بندرانزلی


آکواریوم شهر دریایی مشهد


یکی دیگر از آکواریوم‌های ایران که در مقایسه با سایر آکواریوم‌هایی که تا به اینجا به شما معرفی کردیم دارای ابعاد کوچک‌تری است آکواریوم شهر دریایی در مشهد است. در این آکواریوم گونه‌های متنوعی از آب‌های شور و شیرین زندگی می‌کند.

در آکواریوم شهر دریایی مشهد انواع مختلف خرچنگ، صدفف هشت پاف ماهی‌های آب شور و آب شیرین نگهداری می‌شود.

  • آدرس: مشهد، میدان خیام، منطقه تجاری گردشگری سپاد، مرکز خرید الماس شرق، طبقه چهارم

  • تلفن تماس: 05137113013

  • ساعت بازدید: همه روزه به غیر از ایام تعطیل از ساعت 10 صبح الی 23 شب

آکواریوم شهر دریایی مشهد


آکواریوم گنج نامه همدان


یکی دیگر از زیباترین آکواریوم‌های ایران می‌توان به آکواریوم گنجنامه شهر همدان اشاره کرد. آکواریومی که به شکل غاری طبیعی طراحی شده و از خاص‌ترین آکواریوم‌های ایران به شمار می‌آید. این جاذبه دیدنی همدان الهام گرفته از غار علیصدر است که در وسعت 1000 متر مربع ساخته شده.در واقع می‌توان آکواریوم گنجنامه همدان شبیه به یک غار طبیعی است و دارای راهروهایی با ارتفاعات مختلف است. کل این مجموعه در دو طبقه ساخته شده که یک طبقه از آن مختص خزندگانی مانند: ایگوانا و آفتاب پرست است و طبقه دیگر که دارای سه بخش اصلی است از 21 آکواریوم تشکیل شده که ماهی‌ها و آبزیان متنوع آب‌های شور و شیرین را در خود نگهداری می‌کنند.

آکواریوم اصلی گنجنامه همدان که 85 هزار لیتر آب در خود جای داده است به عنوان آکواریوم اصلی همدان و بزرگترین آکواریوم دریاچه‌ای ایران شناخته شده است. از جمله ماهی‌های و آبزیانی که در این آکواریوم نگهداری می‌شوند می‌توان به سوهان ماهیان، فرشته‌ماهی، دلقک‌ماهی، صندوق‌ ماهیان و انواع سفره‌ماهی اشاره کرد.

  • آدرس: همدان، ضلع شرقی میدان گنج نامه، دهکده توریستی گنج نامه

  • تلفن تماس: 08158211644

  • ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 9 صبح الی 21:30 شب

غار آکواریوم گنج نامه

غار آکواریوم گنج نامه

کلام آخر


شما به کدامیک از این آکواریوم ها رفته اید؟ به نظر شما کدامیک از موارد معرفی شده بهترین آکواریوم ایران از نظر زیبایی و تنوع آبزیان هستند؟ تجربیات خود را ما به اشتراک بگذارید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (80 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (39 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (28 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ماجرای مفقود شدن کارگر شهرداری؛ جستجو ادامه دارد خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک! (ویدئو) پایان فضا، راز حل شده یا افسانه‌ای ابدی؟ قبول شدگان ماده 28 پس از قبولی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش باید چه کنند؟ (ویدئو) با رعایت این نکات از آسیب نرسیدن به ماشین خود در فصل گرما اطمینان حاصل کنید
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...