قیمت رزین در ایران

  دوشنبه، 21 اسفند 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
قیمت رزین در ایران
رزین یکی از ماده‌های پر استفاده در بسیاری از صنایع به حساب می‌آید که با خواص و ویژگی‌های مختلفی که دارد، یک ماده مفید محسوب خواهد شد. بنابراین تمامی عوامل موثر بر آن باید به صورت کامل بررسی شوند.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، بدین شرح است:

  • رزین چیست؟

  • قیمت رزین به چه عواملی بستگی دارد؟

  • مزایای استفاده از رزین

  • قیمت روز رزین در بازار

  • خرید رزین به قیمت مناسب

رزین چیست؟

رزین‌ها موادی هستند که می‌توانند منشا مصنوعی یا گیاهی داشته باشند. این ماده خاصیتی چسبناک دارد که طی فرآیندی به پلیمر تبدیل می‌شود. رزین قبل از تبدیل به صورت مایع است و پس از انجام عملیات به ماده ای جامد تغییر شکل می‌دهد. در نتیجه، صمغ درخت یک نوع رزین به حساب می‌آید. برای تولید رزین از روش‌های هاردنر یا پخت با استفاده از اشعه فرابنفش استفاده می‌کنند که اغلب به صورت طبیعی انجام می‌شود.

از آن جایی که این ماده در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است و در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد، معمولا تولیدکنندگان ساخت آن به صورت مصنوعی را انتخاب می‌کنند. خواص رزین تولید شده به روش‌های طبیعی و مصنوعی تا حدودی متفاوت خواهند بود. رزین دو نوع دارد که به شرح زیر هستند:

رزین سنتزی

این نوع از رزین‌ها ترکیبات غیر آلی هستند که به صورت مصنوعی تولید شده و همیشه سخت هستند. از رزین سنتزی می‌توان در صنایع دستی، جواهرات، زیورآلات و موارد دیگر استفاده کرد. برخی از رزین‌های مصنوعی عبارتند از:

  • اکریلیک

  • سیلیکون

  • پلی استر

  • پلی اورتان

این نوع رزین‌ها به دو نوع کلی رزین ترموست و رزین ترموپلاستیک دسته بندی می‌شوند که نوع اول در اثر حرارت، غیر قابل ذوب می‌شوند و نوع دوم در اثر انجام یک عملیات حرارتی پلاستیکی به دست می‌آیند.

رزین طبیعی

رزین‌هایی که طبیعی هستند بیشتر از درختان به دست می‌آیند. وقتی حوادثی مانند آتش سوزی یا رعد و برق رخ می‌دهد و به درختان برخورد می‌کند، مایعی از درختان بیرون می‌ریزد که به مرور نرم شده و به رزین تبدیل می‌گردد. برخی از رزین‌ها محلول در روغن هستند و از درخت‌هایی مانند درخت کاج برگ بلند به دست می‌آیند. در صنعت صابون سازی از این رزین برای تولید صابون استفاده خواهد شد. این روزها استفاده از رزین‌های طبیعی به ندرت انجام می‌شود و رزین‌های صنعتی و مصنوعی کاملا جایگزین آن‌ها شده اند.

قیمت رزین به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت رزین به عوامل مختلفی بستگی دارد که به شرح زیر هستند:

نوع رزین

همان طور که اشاره شد، رزین‌ها به دو صورت طبیعی و مصنوعی به وجود می‌آیند. از آن جایی که فراوانی رزین‌های طبیعی بیشتر است و نیازی به انجام فرآیند برای تولید آن نیست، قیمت پایین‌تری دارند. بر خلاف آن، رزین‌های مصنوعی به مواد اولیه نیاز دارند و تولید آن‌ها مراحل زیادی دارد. به همین دلیل، تولیدکنندگان آن‌ها را با قیمت بیشتری در بازار عرضه می‌کنند.

هزینه تولید و فرآوری

برای تولید رزین مصنوعی نیاز به ایجاد یک کارخانه یا کارگاه، استخدام نیروی انسانی و تامین مواد اولیه است که این کار چندین آسان نبوده و باید هزینه زیادی را به این کار اختصاص دهید. در نتیجه، روی قیمت رزین تاثیر مستقیم خواهد گذاشت. تولیدکنندگانی که از مواد اولیه ارزان استفاده می‌کنند رزین آن ها از کیفیت پایین برخوردار است بنابراین با قیمت پایین به فروش می‌رسانند ولی در شرکت سیماب رزین به دلیل اهمیت بالا در ارائه محصولات با کیفیت برای تولید رزین اکریلیک و رزین پلی یورتان از مواد اولیه درجه یک برای تولید محصوالات خود استفاده میکند.

قیمت ارز

کشورهایی که مسئول تولید مواد اولیه رزین هستند، اگر تغییرات زیادی در قیمت‌های خود به وجود بیاورند، ممکن است تولیدکنندگان داخلی به مشکل بر بخورند و هزینه رزین را افزایش دهند. از طرفی هم بیشتر مواد اولیه تولید رزین در کشور وارداتی است و همین ابر سبب افزایش قیمت آن خواهد شد.

مواد اولیه

مواد اولیه ای که برای تولید رزین مصنوعی استفاده می‌شوند، ممکن است کیفیت‌های مختلفی داشته باشند. مسلما هر چه مواد اولیه باکیفیت‌تر باشند، قیمت رزین تولید شده بالاتر خواهد رفت. گاهی اوقات ممکن است تامین کنندگان مواد اولیه نتوانند به میزان موردنیاز مواد اولیه را تامین کند. به همین دلیل قیمت و هزینه رزین بالاتر خواهد رفت.

میزان مسافت برای حمل و نقل

بسته به شخصی که رزین را خریداری می‌کند، ممکن است مسافت بیش از حد زیاد باشد. به همین دلیل، حمل و نقل و جابجایی آن هزینه زیادی را خواهد داشت.

قیمت رزین به چه عواملی بستگی دارد

مزایای استفاده از رزین

از آن جایی که قیمت رزین برای بسیاری از خریداران اهمیت زیادی دارد، بهتر است که با مزایای این ماده آشنا شوید که بدین شکل هستند:

  • کار آسان: یکی از مزایایی که بیشتر مورد توجه تولیدکنندگان قرار می‌گیرد، راحتی و آسان بودن کار با رزین‌ها است. این مواد بسیار ساده هستند و نیازی به آموزش‌های سنگین برای یادگیری آنان ندارید.

  • کاربردهای زیاد: رزین‌های مصنوعی دارای انواع مختلفی هستند، به همین منظور قابلیت استفاده در بسیاری از موارد را خواهند داشت.

  • خواص و ویژگی‌ها: رزین خواصی دارد که نمی‌توانید آن‌ها در مواد دیگر پیدا کنید. مواد مختلفی برای ساخت رزین‌ها استفاده می‌شود که هر کدام را متفاوت‌تر از دیگری خواهد کرد.

قیمت روز رزین در بازار

با توجه به عواملی که به آن‌ها اشاره کردیم، قیمت رزین ثابت نیست و ممکن است دستخوش تغییراتی شود. به همین دلیل، اگر قصد خرید آن را دارید، برای داشتن قیمت دقیق این محصول (رزین اکریلیک و رزین پلی یورتان پایه آب) با مهندسان و کارشناسان متخصص در شرکت سیماب رزین تماس حاصل فرمایید.

قیمت روز رزین در بازار

خرید رزین به قیمت مناسب

قیمت رزین در بازار ایران تحت تاثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود. برای خرید این ماده به هر روشی که تولید شده باشد، باید همه مواردی که به آن‌ها اشاره شد را در نظر بگیرید. سیماب رزین یکی از برترین‌ها در زمینه فروش رزین اکریلیک و پلی یورتان پایه آب است که برای ارتباط با ما و سفارش می‌توانید با شماره تلفن درج شده تماس بگیرید.

تلفن:02188211216

آدرس وبسایت: www.SimabResin.com


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (515 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (108 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (80 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (16 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (10 نظر)
تیتر امروز   
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان برای دامادی من با فولکسشان شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
روش جدید احیای قلب در 3 دقیقه
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
برای جلوگیری از هک شدن موبایل چه کنیم؟
دانلود آهنگ جدید "نازنین" امیرعباس گلاب+فیلم/ زیبای من باید تو را از چشم بد دورت کنم ...
فتوایِ رهبر انقلاب در پاسخ به استفتای پوشیدن شلوار تنگ و پاره و مانتو نامتعارف +عکس
رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام
امیرحمزه 9 ساله قربانی چیست؟ جن یا حیوانات؟
(ویدئو) دختر 12 ساله یکی از متهمان آدم ربایی آرین 3 ساله / من به آرین وابسته بودم
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!