حاج صفی نگذاشت بقیه بازیکنان سرود ملی را بخوانند، او را اخراج کنید

  دوشنبه، 14 آذر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
حاج صفی نگذاشت بقیه بازیکنان سرود ملی را بخوانند، او را اخراج کنید
ساعدنیوز: احسان حاج‌صفی در قامت یک کاپیتان، نه تنها حواشی را از تیم دور نکرد بلکه به آن‌ها دامن زد و در کنار عملکرد فنی ضعیفش، نقش موثری در ناکامی ایران در رقابت‌های جام‌جهانی داشت.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین، جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برای ایران به پایان رسید. وداع تلخ ملی پوشان با این رقابت ها، ایران را بار دیگر در حسرت صعود از مرحله گروهی جام جهانی باقی گذاشت. اگر چه در جریان بازی های تیم ملی در برابر حریفان، حمایت بی چون و چرا از ملی پوشان اولویت داشت اما حال و پس از پایان کار تیم و نتیجه نه چندان مطلوب آن، میتوان در خصوص نقاط ضعف تیم و عملکرد برخی از بازیکنان اظهار نظر کرد.

احسان حاج صفی یکی از بازیکنانی است که نه تنها در داخل زمین نتوانست انتظارات را برآورده کند بلکه در خارج زمین نیز با شیطنت های خود حواشی ای را برای تیم به وجود آورد.

احسان حاج صفی دفاع چپ ۳۲ ساله تیم ملی و باشگاه آ.ا.ک یونان، در جریان رقابت های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عملکرد ضعیفی را از خود به نمایش گذاشت. با توجه به سن و سال بالای حاج صفی انتظار می رفت کی روش به جای او از بازیکنان جوان تری بهره گیرد. اما ترجیح سرمربی پرتغالی تیم، حضور حاج صفی در ترکیب اصلی در هر سه بازی ایران برابر حریفان بود.

اشتباهات او و عملکرد ضعیفش در کار دفاعی در شکست تلخ ایران برابر انگلیس بی تاثیر نبود. البته در این شکست سنگین عوامل بسیاری از جمله اتخاذ تاکتیک غلط توسط کیروش نیز دخیل بود و به هیچ عنوان نمی توان این شکست را تنها به یک فرد نسبت داد اما بدون شک حاج صفی در کنار روزبه چشمی به نسبت سایرین پراشتباه تر ظاهر شدند.

در ترکیب اولیه دیدار مقابل ولز نیز، در حالی نام حاج صفی در پست هافبک به چشم می خورد که بازیکنانی چون وحید امیری و مهدی ترابی روی نیمکت بودند. او که در این بازی با توجه به آمار رسمی فیفا بدترین عملکرد را در بین ملی پوشان داشت؛ در دقیقه ۷۷ تعویض شد و با به میدان آمدن مهدی ترابی، ایران توانست در کار تهاجمی بهتر ظاهر شود و در نهایت دو گل به ثمر برساند.

در بازی برابر آمریکا نیز طبق آمار رسمی فیفا، باز هم حاج صفی در کنار میلاد محمدی بدترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشتند و با تعویض حاج صفی در دقیقه ۷۲ و به میدان آمدن ابولفضل جلالی به جای او تغییرات مشخصی در بازی ایران به وجود آمد و جلالی جوان توانست سرعت خوبی به بازی ببخشد. عملکرد کوتاه اما تاثیرگذار این بازیکن خود به خوبی نشان می دهد اگر کی روش به جای به کارگیری بازیکنان پا به سن گذاشته ای چون حاج صفی به جوانان با انگیزه ای چون جلالی میدان می داد شاید سرنوشت ایران در این رقابت ها به گونه دیگری رقم می خورد.

اما این همه ماجرا نیست و اشتباهات حاج صفی تنها در داخل مستطیل سبز خلاصه نمی شود. انتظار میرفت حاج صفی به عنوان کاپیتان تیم بیش از دیگران از به وجود آمدن حواشی حول تیم جلوگیری کند. اما او رویه دیگری را در پیش گرفت. در کنفرانس خبری پیش از بازی مقابل انگلیس، در جایی که طبق روال باید از مسائل مرتبط به تیم در جریان رقابت ها سخن به میان آورد حاج صفی با طرح مطالبی شیطنت آمیز و بی ربط به این رقابت ها بر حواشی به وجود آمده دامن زد.

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و او در جریان نخواندن سرود ملی توسط بازیکنان در بازی مقابل انگلیس، نقش موثری ایفا کرد. براساس کسب اطلاع خبرنگار رجانیوز اکثر ملی پوشان می خواستند سرود را بخوانند اما حاج صفی و برخی دیگر مخالفت کرده و بازیکنان را تشویق به نخواندن سرود ملی کردند. نخواندن سرود ملی کشور، خود از عوامل موثر در عدم انسجام فکری بازیکنان در جریان بازی مقابل انگلیس و از هم پاشیدن نظم تیم بود که نهایتا منجر به سنگین ترین شکست ایران در تمام ادوار حضور آن در جام های جهانی شد.

پس از بازی نیز این اتفاق بازتاب های بسیاری را در رسانه ها به دنبال داشت. تیمی که از همان ابتدا هدف حملات رسانه های معاند و عده ای بی وطن بود؛ با این کار به نوعی در زمین دشمنان خود بازی کرد و بهانه ای برای جوسازی های مسموم آنان حول تیم شد و از سوی دیگر هواداران واقعی خود را آزرده خاطر کرد.

سرود ملی هویت تیم است و امتناع بازیکنان از خواندن آن تصمیم غلطی بود که به حیثیت تیم لطمه زد و صد افسوس که کاپیتان تیم، بازیکنان را در این امر ناشایست هدایت کرد و به عنوان مدافع با سابقه تیم این بار از هویت تیم دفاع نکرد.

احسان حاج صفی در قامت یک کاپیتان، نه تنها حواشی را از تیم دور نکرد بلکه به آن ها دامن زد و در کنار عملکرد فنی ضعیفش، نقش موثری در ناکامی ایران در این رقابت ها ایفا کرد. با این اوصاف بنظر می رسد کنار گذاشتن این بازیکن پرحاشیه هم به نفع تیم ملی خواهد بود هم به نفع خودش.


14 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

اگر واقعا این حرف صحت داشته باشه وایشون مانع خواندن سرود جمهوری اسلامی شده باید جوابگو باشد
میرزائی
2 سال پیش

همون موقعی که در تیم اروپاییش مقابل تیم صهیونیستی بازی کرد باید پدرش را در می‌آورند.
راحیل
2 سال پیش

با صعود نکردن به دور بعدی هیچ بازیکنی یا مربی رو محکوم نکنیم حالا اگه ایران صعود می‌کرد کاملا نظرات متفاوت بود و القابی نظیر بهترین مربی و بهترین بازیکنان سال ایران و..... بهترین کار جوانگرایی در کنار یک مربی جوان اما با تجربه میتونه آینده درخشان تیم رو تضمین کنه..و گرنه هر سال همین آش و همین کاسه
سیاوش
2 سال پیش

به قهرمانان توهین و افترا ی ناروا نزنید چون عاقبت خوبی ندارد
ناشناس
2 سال پیش

اخراجش کنید این شیطان کثیف وطن فروشو
ااااااا
2 سال پیش

باید از تیم امید و لیگ بازیکنان کن سن بویژه دو مهاجم انتخاب کنین هشتاد درصد تیم ملی باید تغییر کند
Zm
2 سال پیش

اگر واقعا چنین بود باید از تیم ملی خط بخورد این همه هزینه نشد که بروند و در زمین دشمن بازی کنند حالا چه عمدا و چه سهوا کار غلط جلوش باید گرفته بشه تا اشاعه پیدا نکند
علیرضا
2 سال پیش

به نظرم بازیکنان دخیل در نخواندن سرود ملی و بازیکنانی که سرود ملی رو نخواندید باید مواخذه و پاسخگو باشند .سردار آزمون هم قبل از اینکه به سرنوشت دیگران گرفتار بشه باید گوش مالی بشه که اینقدر غلط اضافه نکنه .
ستایش
2 سال پیش

چقد بی صفت و پست
پرستو
2 سال پیش

گل گفتی ان شاء الله که حذفش کنن
دهقانی
2 سال پیش

سلام بسیار عالی بررسی شده و من همون اول که سرود تیم ملی خوانده نشد، گفتم این تیم می بازه و همین طور هم شد
حسن
2 سال پیش

این وطن فروش را از تیم ملی اخراج کنید تا درس عبرت بشود برای بقیقه وطن فروش ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

باید بررسی شود و اگر واقعیت داشته باشه باید از تیم ملی اخراج سود.
علی
2 سال پیش

نظر شمارو خوندم نظرات دیگران کو؟؟؟؟
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (510 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (34 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (8 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
(تصاویر) سفر به عصر قاجار؛ اردکی که عاشق خواجۀ دربار شده بود!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس