ساعدنیوز
ساعدنیوز

همه چیز درباره زگیل تناسلی در مردان و زنان+تصاویر

  چهارشنبه، 03 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 20 دقیقه
همه چیز درباره زگیل تناسلی در مردان و زنان+تصاویر
همه کسانی که به  گونه های مختلف  HPV آلوده شده اند ، زگیل تناسلی نخواهند داشت. معمولا خیلی از افرادی که به HPV آلوده هستند علائمی ندارند. اما کسانی که علائم دارند ، زگیل دستگاه تناسلی به شکل ها ، اندازه ها و ابعاد  متفاوتی  ظاهر می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از کامشیار،

زگیل تناسلی چه شکلی است؟

زگیل های تناسلی می توانند درشکل ها و تعداد و اندازه های متفاوت از پلاکهای بزرگ و برآمده گرفته تا برجستگیهای کوچک و تنها خودشان را نشان بدهند.ولی عموما در اکثر بیماران این زگیل ها در بدنه آلت و به صورت چند برجستگی های گرد و تیره دیده می شود. حتی کاهی اوقات زگیل های تناسلی خیلی کوچکند و فقط در لمس قابل تشخیص و با ذره بین قابل مشاهده، و به این معنی نیست که فرد آنها را ندارد.

بعضی از زگیل های آلت تناسلی ممکن است داخلی باشند (مانند داخل واژن یا مقعد) ، در حالی که افراد دیگر ممکن است این ویروس را بدون نشان دادن علائم در خود داشته باشند و ناقل سالم باشند.

دو نوع ویروس پاپیلومای انسانی - HPV 6 و HPV 11 responsible مسئول اکثر موارد زگیل تناسلی هستند

تصاویر زگیل تناسلی

تصویر
عکس زگیل تناسلی مردان
تصویر
عکس زگیل تناسلی زنان

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی یک عفونت مقاربتی (STI) است که در اثر برخی گونه های ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود. HPV یک ویروس بسیار شایع با بیش از 100 گونه است . برخی از این گونه ها می توانند باعث ایجاد تغییرات سرطانی شوند ، در حالی که برخی دیگر علائم جسمی ایجاد نمی کنند و خود بخود از بین می روند. دو نوع HPV به ویژه HPV 6 و HPV 11 for مسئول90 ٪ موارد زگیل تناسلی هستند . زگیل های تناسلی همچنین ممکن است با نام های دیگری مانند زگیل های آلت ، زگیل های آنوژنیتال یا کندیلوماتا آکومیناتا شناخته شوند.

علائم زگیل تناسلی چیست؟

بهترین کار برای دیدن زگیل تناسلی معاینه کامل بدن فرد است . گاهی فرد از وجود زگیل در سایر قسمت های بدن خود خبر ندارد و در معاینه کشف می شوند .

همه کسانی که به گونه های مختلف HPV آلوده شده اند ، زگیل تناسلی نخواهند داشت. معمولا خیلی از افرادی که به HPV آلوده هستند علائمی ندارند. اما کسانی که علائم دارند ، زگیل دستگاه تناسلی به شکل ها ، اندازه ها و ابعاد متفاوتی ظاهر می شود.

ظاهر زگیل تناسلی

زگیل های تناسلی می توانند کوچک یا بزرگ باشند به صورت تکی یا چند تا در یک جا باشند. زگیل ها معمولاً غیر رنگی هستند. به این معنی که همان رنگ اطراف پوست و گاهی کمی تیره تر هستند.البته بعضی اوقات این زگیل ها می توانند در رنگهای مختلفی مانند صورتی یا قرمز و گاهی خاکستری و سفید هم وجود داشته باشند .

بیمارانی که بر روی این ضایعات از تیغ استفاده کرده اند بعد از مدتی با تعداد بسیار زیادی زگیل های کنار هم مواجه شده اند. زگیل های تناسلی در این افراد غالباً در گروه های5-10 تایی ظاهر می شوند که هر کدامشان 1 تا 5 میلی متر قطر دارند.

در بعضی موارد زگیل ها شبیه به گل کلم هستند. این زگیل ها ی گل کلمی اغلب در مناطق مرطوب اطراف دستگاه تناسلی یا مقعد یا داخل واژن و دهانه رحم مشاهده می شوند. ولی به طور کلی زگیل های تناسلی بیشتر شبیه زگیل های معمولی (برآمدگی با پوست ضخیم) هستند و معمولاً روی قسمت های خشک قرار دارند. گاها زگیل های دستگاه تناسلی صاف به نظر می رسند و برآمدگی ندارند، وبعضا حتی دیدن آنها دشوار است

محل زگیل تناسلی چه حسی دارد؟

زگیل های تناسلی معمولاً باعث درد یا ناراحتی نمی شوند. البته بعضی اوقات مراجعین خارش ، خونریزی یا رابطه جنسی دردناک را تجربه می کنند .

معمولا زگیل تناسلی در کجاست؟

زگیل های تناسلی می توانند خارجی یا داخلی باشند. زگیل های دستگاه تناسلی خارجی در هردو جنس دیده می شود ، از جمله در قسمت بیرونی آلت زن ،لب های آلت ، کلیتوریس ، ورودی مجرای ادرار ، پرینه (ناحیه بین دستگاه تناسلی و مقعد) ، بدنه آلت تناسلی مرد، بیضه ها و اطراف ورودی مقعد. من همیشه به بیمارانم توصیه می کنم استفاده از یک آینه دستی می تواند برای دیدن نواحی پایین مفید باشد.

گاها ممکن است زگیل های تناسلی نیز در داخل بدن وجود داشته باشد ، مانند واژن ، گردن رحم ، قسمت داخلی لبه آلت زن و داخل کانال مقعد.

زگیل های تناسلی چگونه پخش می شوند؟

اگر شخصی زگیل تناسلی داشته باشد ، این به معنای این نیست که وی آنها را از جدیدترین شریک زندگی خود دریافت کرده است. این امر می تواند ماهها یا حتی سالها بعد از ابتلا به HPV طول بکشد. یعنی گاهی بعد از سالهای زیادی که از ورود ویروس HPV گذشته است فرد علائم زگیل را از خود بروز می دهد.

زگیل تناسلی معمولا از طریق تماس با پوست دارای زگیل و یا لایه های مخاطی (پوست مرطوب و نرم که در دهانه دستگاه تناسلی و لب های داخلی آلت شما وجود دارد) پخش می شود. این بدان معنی است که زگیل ها معمولاً از طریق رابطه جنسی ، از جمله دخول در واژن ، یا رابطه جنسی مقعدی، تماس دستگاه های تناسلی با هم و رابطه جنسی دهانی گسترش می یابد. زگیل های تناسلی بسیار مسری هستند ، بنابراین حتی بدون داشتن رابطه جنسی همراه دخول ، HPV می تواند فقط از طریق مالش از یک شخص به فرد دیگر منتقل شود .

حتی اگر شما هیچ زگیل تناسلی قابل مشاهده ای نداشته باشید، این لزوماً به معنای عدم ابتلا به زگیل تناسلی نیست . و شما هنوز هم می توانید ویروس را حتی بدون وجود زگیل در خود داشته باشید.

زگیل تناسلی چقدر شایع است؟

بیشترین عفونتی که در کلینیک ما شاهد آن هستیم زگیل تناسلی است . شایع ترین عفونت مقاربتی در ایران زگیل تناسلی است. البته آمار رسمی در این مورد از طرف وزارت بهداشت وجود ندارد .

ولی به طور کلی اکثر افراد دارای فعالیت جنسی حداقل یک بار در طول زندگی خود ویروس پاپیلوما را دریافت می کنند.

چگونه می توان از زگیل تناسلی جلوگیری کرد؟

استفاده از کاندوم می تواند به جلوگیری از شیوع زگیل تناسلی کمک کند. با این حال ، اگر زگیل شما یا شریک جنسی تان خارج از جایی باشد که کاندوم را پوشانده باشد و تماس پوستی رخ بدهد ، ممکن است زگیل های تناسلی به سمت شریک زندگی تان پخش شود. حتی اگر زگیل تناسلی وجود نداشته باشد ، HPV هنوز هم می تواند در پوست وجود داشته باشد و در طول تماس جنسی گسترش یابد.

واکسیناسیون زگیل تناسلی

در حال حاضر واکسیناسیون هایی وجود دارد که از برخی گونه های HPV که باعث سرطان دهانه رحم می شوند محافظت می کند.این واکسیناسیون ها همچنین از پاپیلوما ویروس های بسیار شایع نیز محافظت می کند. در حال حاضر این واکسیناسیون ها شایع تر شده و برای بزرگسالان و جوانان توصیه می شود. البته این واکسن ها عفونت های HPV موجود را درمان نمی کنند. در طول درمان حتما با شما در باره واکسیناسیون صحبت خواهیم کرد که آیا شما یا شریک زندگی تان نیاز به واکسیناسیون دارید یا نه.

چگونه زگیل تناسلی تشخیص داده می شود؟

معمولا به مراجعین توصیه می کنم تا در هنگام معاینه کلیه لباس ها را در بیاورند تا تمام بدن به طور کامل معاینه شوند. در بسیاری از موارد زگیل های دیگری در نواحی دیگر نیز کشف می شود. زگیل های تناسلی معمولاً هنگام معاینه لگن از طریق معاینه تشخیص داده می شوند. گاهی اوقات از یک زگیل شما بیوپسی (نمونه برداری) انجام داده و آن را برای تأیید به آزمایشگاه می فرستیم.

در صورتی که در شما پاپیلوما ویروس تشخیص داده شود، بهتر است که شریک جنسی شما نیز معاینه شود.

تشخیص زگیل تناسلی در اکثر بیماران ، مانند تشخیص هر نوع بیماری مقاربتی دیگر ( STI ) ، اثرات روانی منفی ایجاد میکند. وجود زگیل تناسلی گاهی منجر به احساس اضطراب ، افسردگی و احساس کاهش کیفیت زندگی در مراجعین بخصوص درابتدای تشخیص می شود.

در جدول زیر بیماری های جنسی مختلف به همراه نوع ضایعه و علت ایحاد کننده آورده شده است.

تصویر

زگیل تناسلی چگونه درمان می شود؟

هدف درمان زگیل تناسلی از بین بردن زگیل تناسلی و کاهش علائم است. نوع درمان زگیل به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله اندازه ، شکل ، محل ، هزینه و ترجیحات بیمار .

به طور کلی ، زگیل تناسلی هیچ علائمی ایجاد نمی کند ، اما ممکن است دردناک ، خارش دار و ناخوشایند باشد. درمانهای متفاوتی وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند. برای زگیلهای خارجی ، این روشهای درمانی شامل موارد زیر است:

کرم ، ژل و پماد

محلول های اسید

عمل جراحی

کرایوتراپی (یخ زدن زگیل)

بر اساس محل ضایعه و نوع زگیل برای شما روش درمانی خاصی توصیه می شود. گاهی در بعضی بیماران بسته به تعداد زگیل ، محل وجود زگیل ها، و میزان بزرگ بودن آنها چند روش درمانی به ترتیب استفاده می شود.

کرم یا ژل برای درمان زگیل تناسلی

کرم ایمیکیمود imiquimod

ژل پودوفیلوکس podofilox

پماد سینکاتچین sinecatechins

درمان زگیل تناسلی با کرم ایمیکیمود

کرم ایمیکیمود 5٪ برای تقویت سیستم ایمنی بدن به کار می آید. روی زگیل های خارجی می زنید. کرم را در زمان خواب ، 3 بار در هفته به مدت 16 هفته استفاده کنید. یا کرم ایمیکیمود 3.75٪ را هر شب بر روی زگیل ها بزنید . شما باید 6 تا 10 ساعت بعد از زدن کرم آن را با آب و صابون بشویید. اگر ایمیکیمود بر روی پوست شماست باید از رابطه جنسی خودداری کنید .

درمان زگیل تناسلی با ژل پودوفیلوکس

رزین پودوفیلوکس و یا رزین پودوفیلین ژل هایی هستند که برای از بین بردن زگیل ها طراحی شده اند. پس از استفاده از ژل بر روی زگیل ها، محل را در معرض هوا بگذارید تا خشک شود. پودوفیلوکس برای زگیل های داخلی مانند گردن رحم ، مهبل یا کانال مقعد توصیه نمی شود. اگر بیش از حد استفاده می کنید یا اجازه نمی دهید خشک شود ، می توانید ژل را در مناطق دیگر پخش کرده و باعث تحریک مناطق پوستی شوید.

درمان زگیل تناسلی با پماد سینکاتچینس

پماد Sinecatechins از عصاره چای سبز ساخته شده است. پماد Sinecatechins 15٪ روی زگیل 3 بار در روز تا 16 هفته استفاده می شود. در حالی که پماد روی پوست شماست باید از تمام تماس های جنسی خودداری کنید.

قالبا به بیماران توصیه می کنیم که اگر زگیل در ناحیه مرطوب است ، یا در محلی که پوست به هم مالیده می شود ،حتما باید مدتی در هوای باز نگه داشت تا محل خشک شود.

گاهی خانم بارداری به کلینیک مراجعه می کند و به جای درمان های مرسوم می خواهد برایش کرم تجویز کنیم. باید توجه داشت که استفاده از کرم های موضعی در درمان زگیل تناسلی در دوران بارداری اکیدا ممنوع است

روش جراحی برای درمان زگیل تناسلی

در بعضی از موارد با استفاده از برش در ناحیه پوست٬ زگیل ها را از پایه در می آوریم. با این کار در یک جلسه از شر همه زگیل ها خلاص می شوید. بعد از اینکه بی حسی موضعی انجام دادیم با استفاده از روشهای مختلف زگیل را خارج کند. این شامل:

1- آنها را با چاقو جراحی از پایه قطع کنید

2- برداشتن پوست در محل زگیل هابا تیغ جراحی

3- استفاده از لیزر برای از بین بردن زگیل های تناسلی

4- سوزاندن آنها با استفاده از برق ، فرایندی که از یک دستگاه الکتریکی ولتاژ کم استفاده می کند

در بیشتر موارد ، پس از عمل نیازی به بخیه نخواهید داشت.

استفاده از اسید برای درمان زگیل تناسلی

گاهی برای درمان زگیل های خاص از اسید تریکلرواستیک یا بی کلرواستیک اسید استفاده می کنیم . بیمار هفته ای یک بار مراجعه می کند و اسید را روی زگیل ها اعمال می کنیم و اجازه می دهیم تا خشک شود و مراحل پیشرفت ازبین رفتن زگیل ها را هر هفته ارزیابی می کنیم . اصولا اسید روی زگیل های کوچک و مرطوب بهتر عمل می کند و در زگیل های واژن ، گردن رحم و مقعد قابل استفاده است.

درمان زگیل داخلی

اگر زگیل واژینال یا دهانه رحم دارید ، درمان های توصیه شده عبارتند از:

1- کرایوتراپی

2- برداشتن جراحی

3- محلول اسید

اگر زگیل در مجرای ادرار خود دارید (لوله ای که ادرار را از کلیه ها به مثانه شما منتقل می کند) ، بهترین گزینه های درمانی شما کرایوتراپی یا برداشتن جراحی است.

عوارض جانبی درمان زگیل تناسلی چه هستند؟

عوارض جانبی روش های مختلف درمان زگیل تناسلی بسیار کم هستند. آین عوارض می توانند شامل تغییر رنگ پوست یا زخم شدن باشند ، به خصوص اگر مدت کافی برای فاصله بین جلسات درمان نداشته باشید.در بین روش های درمان زگیل تناسلی کرایو تراپی با دستگاه و نیتروٓن با خلوص بالا کمترین عارضه را از خود به جا می گذارد.

گاهی بیماران از درد خفیف و مزمن در محل درمان زگیل تناسلی شکایت دارند. درمان زگیل مقعد به خصوص وقتی این زگیل های اطراف مقعد زیاد باشند اجابت مزاج را گاهی با مشکل روبرو می کند. در موارد بسیار کمی بیمارانی که زگیل مقعد دارند پس از مدتی فیستول پیدا می کنند.

اگر زگیل تناسلی درمان نشود ، چه می شود؟

زگیل های تناسلی ممکن است به تنهایی از بین بروند یا یکسان بمانند. ولی در بیشتر موارد اگر تحت درمان قرار نگرفتید، بعد از مدتی زگیل های تناسلی بیشتری یا بزرگتری در محل ایجاد می شود.

کرایوتراپی زگیل تناسلی ؟

دستگاه مخصوصی به نام کرایوپروب ، زگیل را فریز می کند. سرما برای 10-20 ثانیه اعمال می شود. اگر زگیل زیادی دارید ، یا بزرگ هستند ، ممکن است ابتدا با بی حسی موضعی منطقه را بی حس بکنیم .

درمان زگیل تناسلی با گیاهان دارویی

اگر شما دچار زگیل های آلت تناسلی شده اید باید حتما به فکر درمان آن باشید. یکی از درمان های پیشنهادی، درمان زگیل تناسلی با گیاهان دارویی و به روش خانگی است.اگر شما دچار زگیل آلت شده اید نگران نباشید. ابتدا باید بدانید که تنها نیستید و این بیماری شیوع نسبتا بالایی دارد. در مرحله بعد باید به فکر درمان بیماری باشید تا ویروس گسترش نیابد. یکی از درمان های پیشنهادی، درمان زگیل های آلت تناسلی با گیاهان دارویی و به روش خانگی است.

گاها شنیده می شود که زگیل تناسلی حتما منجر به سرطان دهانه رحم را می شود وعاملی قطعی برای آن است. این موضوع صحت ندارد و تنها انواع بسیار محدودی از 120 نوع ویروس HPV ممکن است توانایی ایجاد سرطان را داشته باشند.

نکته مهم این است که باید حتما زگیل تناسلی را درمان کنید. گرچه این بیماری هنوز یک درمان قطعی ندارد اما بهتر است در صورت ابتلا به پزشک مراجعه کنید و زگیل های به وجود آمده را از بین ببرید تا از شیوع بیشتر آن جلوگیری شود. بسیاری از بیماران سابقه درمان زگیل های آلت تناسلی با گیاهان دارویی در خانه را دارند و اغلب نتایج امیدوار کننده نیست. در ادامه به مواردی از درمان زگیل های آلت تناسلی با گیاهان دارویی اشاره می شود.

1. درمان زگیل تناسلی چای سبز :

بر طبق برخی تحقیقات اثر مثبت چای سبز بر درمان و از بین بردن زگیل های تناسلی اثبات شده است. برای درمان زگیل های آلت تناسلی با چای سبز باید عصاره آن را به صورت موضعی استفاده نمایید. ترکیبات موثر چای سبز در برخی پماد ها به فروش می رسد که می توانید طبق دستور پزشک از این پماد بر روی زگیل ها استفاده نمایید. همچنین می توانید چای سبز دم کرده را در خانه با چند قطره روغن نارگیل مخلوط کنید و بر روی زگیل ها بزنید.

2. درمان زگیل تناسلی سرکه سیب :

در برخی از داروهای تجویزی توسط پزشک از اسید ها برای از بین بردن زگیل های آلت تناسلی استفاده می شود. از آن جایی که سرکه سیب نیز یک اسید است می توانید از آن برای درمان خانگی زگیل تناسلی استفاده کنید. یک پنبه یا پد را در سرکه سیب خیس کنید و بر روی زگیل ها قرار دهید و این کار را تکرار نمایید.

3. سیر :

یکی دیگر از انواع درمان زگیل های آلت تناسلی با گیاهان دارویی استفاده از سیر است. سیر تاثیرات درمانی فوق العاده ای دارد و گیاه بسیار مفیدی برای بدن محسوب می شود. بهتر است حتما آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید. به منظور استفاده آن به عنوان درمانی برای زگیل تناسلی می توانید عصاره آن را خریداری نمایید و بر روی زگیل ها بمالید. و یا می توانید حبه های سیر کاملا خرد و له کنید و با کمی روغن نارگیل مخلوط کنید و با پد یا پنبه روی زگیل ها بزنید.

4.فولات و ویتامین B-12 :

دانشمندان معتقدند که ممکن است بین کمبود فولات و ویتامین B-12 با افزایش احتمال ابتلا به زگیل های آلت تناسلی ارتباطی وجود داشته باشد. بنابراین بهتر است از لحاظ کمبود این دو ماده و سایر ویتامین ها حتما چکاپ شوید و در صورت کمبود ویتامین شروع به مصرف قرص های مولتی ویتامین کنید تا از این طریق بتوانید با زگیل های آلت تناسلی مبارزه و یا از آن پیشگیری نمایید.

5.درمان زگیل تناسلی روغن درخت چای :

یکی دیگر از انواع درمان زگیل های آلت تناسلی با گیاهان دارویی استفاده از روغن درخت چای است. روغن درخت چای تاثیرات درمانی زیادی دارد و عموما به عنوان ضد قارچ شناخته می شود. اما این روغن مفید توسط برخی پزشکان به عنوان درمانی برای از بین بردن زگیل های تناسلی نیز معرفی شده است.

روغن درخت چای کمی تند است و ایجاد حس سوزش و التهاب می کند. بنابراین بهتر است آن را با یک روغن دیگر مانند روغن نارگیل رقیق نمایید. به عنوان مثال دو قطره روغن نارگیل را با یک قطره روغن درخت چای مخلوط کنید و سپس مستقیما بر روی زگیل ها بزنید.

سوزش و التهابی که این روغن ایجاد می کند می تواند زگیل ها را کوچک و کوچک تر کند. توجه داشته باشید که روغن درخت چای را باید فقط به صورت موضعی استفاده نمایید و به هیچ عنوان آن را نخورید یا وارد واژن نکنید. برای درمان بهتر است به صورت چند هفته مکرر از آن استفاده نمایید.

برخی افراد ممکن است به روغن درخت چای حساسیت نشان دهند. برای تست حسایت پیش از استفاده روغن در ناحیه تناسلی بهتر است آن را بر روی بخش کوچکی از بازوی خود تست کنید و اگر بعد 24 ساعت حساسیتی مشاهده نشد از آن برای درمان زگیل تناسلی استفاده کنید. با گذشت چند هفته از استفاده اگر التهاب زگیل ها خیلی شدید بود مصرف این روغن را قطع کنید.

6.سبزیجات :

خوردن سبزیجات همواره برای شما مفید خواهد بود. همچنین می توان آن ها را به نوعی، درمان زگیل تناسلی با گیاهان دارویی در نظر گرفت. سبزیجاتی مانند : کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، گل کلم و... حاوی I3C هستند که می تواند به درمان زگیل های تناسلی کمک کند. بهتر است تا روزی 4 یا 5 وعده سبزیجات را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

7.رژیم غذایی و سبک زندگی :

برای درمان زگیل تناسلی بهتر است به بدن خود کمک کنید. وقتی بدن شما به یک ویروس آلوده می شود دائما در حالت بحرانی قرار دارد و در حال مبارزه است. بنابراین شما باید به سیستم ایمنی بدن کمک کنید تا بتواند عوامل بیماری زا را از بین ببرد. نباید با خوردن غذاهای مضر و سنگین و غیر مفید وضعیت را برای بدن خود بدتر کنید. همچنین استعمال دخانیات نیز همواره در روال طبیعی کار اندام ها اختلال ایجاد می کند. بنابراین مهم است که در هنگام بیماری بدن خود را برای درمان تقویت کنید.

مواد خوراکی که بهتر است در دوران بیماری و یا زندگی عادی در رژیم غذایی خود بگنجانید شامل موارد زیر است :

-مواد حاوی آنتی اکسیدان مانند : گیلاس – آلبالو – گوجه فرنگی – زغال اخته – کدو حلوایی – فلفل

-سبزیجات با برگ تیره مانند اسفناج و کلم

-غلات کامل

-بادام ها

-لوبیا

-گوشت با چربی کم

مواد خوراکی که بهتر است در دوران بیماری و یا در زندگی عادی از رژیم خود حذف کنید شامل موارد زیر است :

-مواد غذایی که ممکن است برای شما حساسیت زا باشند. مانند : لبنیات، سویا، ذرت، مواد افزودنی و نگهدارنده

-غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید و ماکارونی

-گوشت قرمز

-غذاهای فرآوری شده با چربی های ترانس

-کافئین و سایر محرک ها

در پایان :

باید توجه داشته باشید که در صورت استفاده از موارد گفته شده نباید تصور کنید که زگیل های آلت تناسلی را به طور کامل درمان کرده اید. شما در وهله اول باید برای تشخیص زگیل های آلت تناسلی به پزشک مراجعه کنید و مواردی که پزشک به شما توصیه می کند را انجام دهید. سپس می توانید در کنار آن ها به درمان خانگی زگیل تناسلی نیز روی آورید. درمان زگیل تناسلی با گیاهان دارویی یک روش غیر تهاجمی است که می تواند کاملا موثر باشد.

عدم پیشگیری و درمان زگیل تناسلی چه عواقبی دارد.

مطابق ارزیابی مرکز کنترل بیماری های آمریکا CDC با واکسن نه گانه ویروس پاپیلوما بیش از 80٪ از سرطانهای دهانه رحم قابل پیشگیری هستند و نسبت به واکسن چهارگانه قبلی 15٪ محافظت بیشتری دارند. متاسفانه واکسن نه گانه در حال حاضر در ایران موجود نیست ولی به زودی در ایران نیز در دسترس خواهد بود.
واکسن 9 گانه به طور بالقوه می تواند از بروز 18 ٪ سرطان های واژن ، 14٪ سرطان های آلت تناسلی زن ، 9٪ سرطان های آلت تناسلی مرد ، 8٪ سرطان های مقعد و 6٪ سرطان های دهان جلوگیری کند.
زنانی که پاپیلوماویروس نوع 16 یا 18 داشتند ، غالباً در سنین جوانی نسبت به زنانی که سایر انواع پاپیلوما ویروس را دارند به سرطان دهانه رحم مبتلا می شوند
تاثیر واکسن های HPV برای جلوگیری از سرطانهای دهانه رحم ، آلت تناسلی زن و مرد و مقعد در نژاد های گوناگون یکسان است.
ویروس پاپیلوما در 91٪ از سرطانهای دهانه رحم و مقعد ، 75٪ از سرطانهای واژینال ، 70٪ از سرطانهای دهانی ، 69٪ از سرطانهای آلت تناسلی زنان و 63٪ از سرطانهای آلت تناسلی مرد مشاهده شده است بنابراین پیشگیری و درمان زگیل تناسلی باید ازاولویت ها باشد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (80 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (40 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
جمع و جور کردن بدون عیب و نقص اتاق به سبک نبات خانوم، دختر بانمک شاهرخ استخری+ویدیو/ بیچاره اون عروسکا که دست و پاشون له شد😂 ماجرای بدن رنجور سردار آزمون چیست؟ شناور سپاه از خط استوا عبورکرد/ اولین ماموریت در نیمکره جنوبی + فیلم شلیک موشک بالستیک از این شناور ماجرای مفقود شدن کارگر شهرداری؛ جستجو ادامه دارد خلاقیت بی نظیر یک طراح مبل راحتی با الهام از مدل عقرب سیاه/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس خلاقیت منحصربفرد یک ایرانی برای ساختن قلیان با آفتابه حماسه آفرید/ این عتیقه فروشی نیست+عکس رونمایی از چهره جذاب و بدون ریش و سبیل عباس کاکاوندی، بازیگر داعشی سریال پایتخت/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست!+عکس 4 زنگ خطر که باید قبل از خشک شدن گیاهان به آن توجه کنید موثرترین روش های از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه چرا ابروهام رنگ فیبروز و هاشور رو نمیگیره (ویدئو)سکانس خنده دار خواستگاری قل مراد از فروغ در سریال باغ مظفر/شفیعی جم باز هم ملت رو از خنده روده بر کرد خلاقیت هوشمندانه اُوستا نقّاش برای رنگ آمیزی3 بعدی اتاق کودک/ وقتی استعداد تو خون آدم باشه میشه همین+ عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 16 اریبهشت 1403 فال شمع یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 + فیلم فال قهوه با نشان روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به کیک تولد 48 سالگی و 2طبقه کریم باقری/ شیک در عین سادگی+ عکس خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! شاهرخ‌خان در تهران دستگیر شد عکسی از خانه ابدی علی طباطبایی و پدربزرگش که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... لحظه هولناک سقوط دکل برق روی یک خودرو وسط جاده؛ انفجار مخزن! +ویدئو نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز پاشا جمالی، مهیار سریال نون خ+عکس/ چه مبلمان خوش رنگ و باکلاسی😍 فریبا نادری: همسرم منو نمیگرفت تا اینکه گریه و زاری کردم گفتم من جوونیمو برات گذاشتم+ویدئو مادرانگی و بچه داری کیوت حدیث میرامینی، روشنکِ سریال دلنوازان/ ماشالا چه بچه بانمکی+عکس صحبت های خنده دار آقای قرائتی: به رهبر گفتم برای بچه های مدرسه پول بدیم طلبه بیاد نماز بخونه گفت نمیخواد نماز برای خداست گفتم پول تاکسیشو باید بده +ویدئو😂👌 خلاقیت خنده دار مهندس ایرانی در پیوند موفقیت آمیز پیکان به پرشیا حماسه آفرید+عکس/ شرکت بنز باید سازنده اینو استخدام کنه تغییر استایل سامان صفاری، امیر سریال دلدادگان در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس انتخاب بازیگران منوچهر هادی در فیلم جدیدش بدون حضور یکتا ناصر +عکس/از جواد خیابانی تا حمید گودرزی... نگاهی به سفر رهبر انقلاب به لرستان با ماشین معمولی و فقط با یک راننده/مردم لُر جواهرند +عکس این زن اولین واردکننده تاکسی به تهران بود/ یک تاکسی سهم پسرانی که متاهل می شدند+عکس (عکس) گریه های تلخ محمود احمدی نژاد در روز تشییع پیکر برادر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است روزی روزگاری 21 مغازه پالان‌دوزی در بازار طهران قدیم+عکس/نعل و میخ؛ ابزار یک شغل پردرآمد محبوب‌ترین سکه طلا در بازار ایران این سکه است آیا فرزندتان یک استعداد استثنایی است؟ به دنبال این نشانه‌ها باشید! راز چهره‌ی نیاکان ما فاش شد / چهره نئاندرتال 75 هزار ساله بازسازی شد! + تصویر معمای جالب ریاضی که از 1000 نفر 1 نفر توانست به آن پاسخ دهد (ویدئو) تمرینات سخت و نفس‌گیر رانندگان فرمول یک!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...