همه چیز درباره اسم ماهلین!

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 1 دقیقه
همه چیز درباره اسم ماهلین!
ماهلین اسم دخترانه ترکیبی از ماه (فارسی) + لین (ترکی) و مشابه اسم آیلین است. معنی اسم ماهلین به فارسی هاله ماه، خرمن ماه و روشنایی است.

ماهلین Mahlin اسم دختر جدید خوش آوا و محبوب در بین همراهان نام فارسی که مشاوره اسم داشتند از این اسم خیلی خوششان آمد. دلیلش هم خاص بودن، خوش آوایی و معنای زیبا و دلنشین ماهلين، این اسم دختر است.

ماهلین را می توان معادل فارسی اسم آیلین که نام ترکی دخترانه است دانست. اتفاقا آیلین هم چند سالی هست که بیش از پیش مورد توجه ایرانیان و پدر مادر های ایرانی، حتی فارسی زبانان برای انتخاب نام فرزند دختر قرار گرفته است. ماهلین از ترکیب ماه + لین ساخته می شود و به معنی هاله ماه است. در واقع معنی کلمه ماهلین می شود هاله ماه و جالب است که بدانید هاله ماه معادل خرمن ماه و واژه شایورد (که اسم پسر است) نیز می باشد.

ماهلین در فرهنگ اسم ها

  • اسم: ماهلین (دختر) (فارسی) (تلفظ: mahlin) (فارسی: ماهلین) (انگلیسی: mahlin)
  • معنی: هاله ماه

معنی اسم ماهلین

نام دخترانه /Māhlin/ ترکیبی از ماه (فارسی) + لین (ترکی) و به معنی هاله ماه، خرمن ماه، روشنایی است و در واقع مشابه اسم ترکی «آیلین» می باشد. نامعلوم بودن فراوانی این اسم نشان دهنده این موضوع است که ماهلین از اسامی جدید دختر است.

اسم های مشابه ماهلین

  • اسم های پسرانه : ماهان، مانا ، مانی، مهیار، مَهنام، میران، ماهِد، مبین، متین
  • اسم های دخترانه: آیلین، مهتاب، مهناز، مانلی، ماهرخ، ماهک، ماهور، مَهسا

ابجد اسم ماهلین

  • ابجد کبیر اسم ماهلین برابر است با: ۱۳۶
  • ابجد صغیر اسم ماهلین برابر است با: ۱۹

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان