همه ی آنچه که باید قبل و بعد تزریق بلافیل بدانید !

  چهارشنبه، 04 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
همه ی آنچه که باید قبل و بعد تزریق بلافیل بدانید !
یکی از جدید ترین تکنیک های جوانسازی پوست تزریق ماده ای پر کننده به نام ژل بلافیل است که با استفاده از آن می توان تمامی چین و چروک های موجود بر روی پوست صورت به علاوه خطوط اخم و لبخند و جای زخم ها و اسکارهای قدیمی را به راحتی از بین برده و درمان نمود

یکی از جدید ترین تکنیک های جوانسازی پوست تزریق ماده ای پر کننده به نام ژل بلافیل است که با استفاده از آن می توان تمامی چین و چروک های موجود بر روی پوست صورت به علاوه خطوط اخم و لبخند و جای زخم ها و اسکارهای قدیمی را به راحتی از بین برده و درمان نمود .این فیلر تنها فیلر موجود در بازار است که در کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار گرفته و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا و اروپا می باشد .اما ژل بلافیل چیست و چگونه می تواند در جوانسازی پوست چنین معجزاتی را به همراه داشته باشد؟ عوارض بلافیل و نحوه استفاده از آن به چه صورت بوده و قیمت آن چگونه محاسبه می شود؟پاسخ تمامی این سوالات را می توانید در نوشتار امروز پیدا کنید .

ژل بلافیل ( Bellafill ) یکی از فیلرها یا مواد پرکننده تزریقی نسبتا ماندگار می باشد که برای جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد .این پر کننده کاربردهای بی شماری در زیبایی و جوانسازی پوست دارد که در زیر با آن ها آشنا می شوید:

تفاوت بلا فیل با ژوویدرم چیست ؟

حدوداً یک ماه قبل از بلافیل از شما تست آلرژی می گیرند تا مطمئن شوند بدن شما به آن واکنش نشان نمی دهد . سپس بعد از قطعی شدن نتیجه این پروسه را برای شما انجام می دهند اما در ژوویدرم ، هیچ تست آلرژی وجود ندارد زیرا این فیلر بسیار ساده و مخصوص استفاده عموم می باشد و بسیاری از افراد بعد از مشاوره کلامی، اقدام به انجام آن می کنند.

هر کدام از این پروسه ها چه مدت طول می کشد ؟

هر دو پروسه معمولاً حدود 10 الی 15 دقیقه زمان می برد اما اگر بخواهید تست را هم حساب کنید ، برای بلافیل به دو جلسه نیاز دارید اما در مورد ژوویدرم ، باید هر نه الی دوازده ماه یک بار به پزشک مراجعه کنید و فیلر را تمدید نمایید.

مقایسه نتایج بلافیل و ژوویدرم

بسیاری از بیماران بعد از تزریق بلافیل از آن راضی هستند . حدود 50 درصد از افرادی که مشکل آکنه دارند، برای این درمان اقدام می کنند . در مورد خط لبخند لیزر حدود 83 درصد از افراد از آن رضایت دارند اما هنوز هیچ شواهد تایید شده ای وجود ندارد که نشان دهد ژوویدرم می تواند زخم های آکنه ای را درمان کند.مدت زمان دوام ژوویدرم بین 9 ماه تا 2 سال می باشد . به همین دلیل بسیاری از افراد بلافیل را ترجیح می دهند . اگر چه ژوویدرم برای درمان چروک های عمیق و حجم دهی به لب ها نسبت به بلافیل مناسب تر خواهد بود.

چه کسانی نباید این دو روش را انتخاب کنند ؟

  • افرادی که دارای آکنه های فعال ، عفونت و یا تحریکات پوستی مانند جوش هستند ، نباید از بلافیل استفاده کنند.

  • همچنین آن هایی که عفونت های فعال ، تحریکات پوستی و آکنه دارند، نیز نباید از ژوویدرم استفاده کنند و بهتر است که از روش های جراحی بهره ببرند.

مقایسه عوارض جانبی

  • تقریباً سه درصد از بیماران بلافیل با برآمدگی و ورم در محل تزریق مواجه می شوند . همچنین ممکن است با قرمزی های خفیف ، ورم ، خارش و کبودی رو به رو خواهند شد.
  • فیلرهایی که از هیالورونیک اسید تشکیل شده اند مثل ژوویدرم، نیز ممکن است عوارض جانبی مثل کبودی ، قرمزی ، ورم ، درد، سوزش ، خارش و جوش را به همراه داشته باشند.
  • بعضی از عوارض های جانبی جدی تر آن ها نیز شامل جوش های زیر پوستی ، عفونت ، زخم ، واکنش های آلرژیک و گاهی اوقات در بعضی از موارد نادر، مرگ بافت می باشد.

هزینه ی بلافیل چقدر است؟

هزینه ی بلافیل نیز مانند دیگر پر کننده های پوست، با توجه به محل زندگی و دز تزریقی متفاوت است. دز تزریقی ایده آل در هر بیمار متفاوت است. برخی تنها یک سرنگ نیاز دارند، و برخی دیگر بیشتر از یک سرنگ.البته در مقایسه با دیگر پر کننده ها هزینه ی بلافیل بالا است ولی در طولانی مدت موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود – به بیان دیگر، شما به پیگیری های پس از درمان های زیادی به اندازه ی دیگر پر کننده ها نیاز ندارید یا حتی ممکن است به هیچ پیگیری پس از درمانی احتیاج نباشد.

مقایسه بلافیل با دیگر پر کننده ها

مزیت اصلی بلافیل این است که نسبت به دیگر پرکننده های صورت، مدت بیشتری باقی می ماند اما فقط برای درمان خط لبخند و انواع خاصی از جای جوش ها.این حقیقت که بلافیل مدت طولانی تری باقی می ماند نیز داری نقایصی است. پزشکان هشدار می دهند که در صورت تزریق هیچ راه برگشتی وجود ندارد. به عبارت دیگر، در صورتی که از نتایج تزریق راضی نباشید، چندین سال باید آن را تحمل کنید.دکتر هلی همچنان استاندارد طلایی رفع چین و چروک – بوتامس و دیگر تزریقات نوروتوکسین – را برای رفع هر گونه چین و چروک عضلات مانند خط اخم یا چروک های زیر چشم، توصیه می کند. او همچنین استفاده از پر کننده های اسید هیالورونیک مانند لوردرم و رستیلن را برای درمان چین و چروک بینی و لب و حفره های اطراف دهان، پیشنهاد می کند.اگر علاقه به انجام این تزریق دارید، حتما با یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک دارای بورد تخصصی درباره ی دغدغه های زیبایی خود و گزینه های درمان مشورت کنید.

مراقبت های پس از تزریق بلافیل

برای افزایش اثر بخشی و جلوگیری از بروز هر عارضه ناخواسته ای بهتر است به توصیه های پزشکتان پس از تزریق توجه نموده و از انجام آن ها غافل نشوید .ساده ترین و رایج ترین مراقبت های پس از تزریق ژل بلافیل شامل موارد زیر می باشد:

  • از استعمال دخانیات خودداری کنید.
  • از مصرف داروهایی مانند آسپرین ،وارفارین و سایر داروهای رقیق کننده خون پرهیز نمایید .
  • استفاده از کمپرس سرد و گرم را فراموش نکنید .
  • مصرف نمک را کاهش داده و محدود نمایید.
  • از فشار دادن و ماساژ ناحیه تزریق جدا خودداری کنیم.
  • در طی سه هفته اول تزریق استفاده از حمام های طولانی مدت ؛سونای خشک و بخار ممنوع می باشد.
  • پس از تزریق انجام ورزش های شدید بدنی ممنوع است.
  • در هنگام خواب با قرار دادن چند بالش سر را بالاتر از بدن نگهداشته و از خوابیدن به پشت و مواجهه صورت با بالش خودداری کنید .
  • تا ۲۴ ساعت بعد از تزریق از کرم های ضد آفتاب و لوازم آرایشی استفاده نکنیم.
  • در صورت تجویز داروهای آنتی بیوتیک آن ها را به صورت منظم و با دستور پزشک مصرف کنید .

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان