ساعدنیوز
ساعدنیوز

هر آنچه از برند سامسونگ باید بدانید!

  شنبه، 04 دی 1400   زمان مطالعه 12 دقیقه
هر آنچه از برند سامسونگ باید بدانید!
سامسونگ مجموعه تجاری بزرگی است که از چند شرکت و واحد تولیدی در زمینه های مختلف تشکیل شده است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکت های کره جنوبی است که تقریبا یک پنجم کل صادرات کشور را با تمرکز بر صنایع الکترونیک، صنایع سنگین، ساخت و ساز و صنایع دفاعی بر عهده دارد. در ادامه مطلب بیشتر به تاریخچه و فعالیت این شرکت می پردازیم.

سامسونگ برندی است که همه با لوازم خانگی و گوشه های همراه , آن را میشناسند , سامسونگ سالهاست که در ایران فعالیت دارد و خود را به عنوان برندی با کیفیت و قابل اطمینان به مصرف کنندگان معرفی کرده است . در حال حاضر خانه ای در کشور وجود ندارد که یکی از محصولات این برند , در آن وجو نداشته باشد . سامسونگ با هوشمندی و تکیه بر محصولات با کیفیت خود را در بازار ایران و جهان معرفی کرد و به رقیبی جدی برای برندهای اروپایی و آمریکایی شده است
سامسونگ شرکتی کره ای و چند ملیتی است که چندین زیر مجموعه دارد و در بسیاری از صنایع جهان مشغول است .در ایران ما بیشتر با سامسونگ الکترونیکس آشنا هستیم و از محصولات و خدمات این بخش از این شرکت عظیم استفاده میکنیم و این در حالی است که سامسونگ در زمینه بیمه و خدمات مالی , ساخت چیپهای نیمه هادی , صنایع هوا فضا , صنایع کشتی سازی , صنعت ساختمان سازی فعالیت دارد . امروزه گروه سامسونگ شامل مجموعه ای از ۸۰ شرکت است که بزرگترین مجموعه تجاری-صنعتی در کره جنوبی محسوب می شود. شناخته شده ترین شرکت های زیرمجموعه سامسونگ عبارتند از:

  • سامسونگ الکترونیک (بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات جهان) بزرگترین شرکت گروه سامسونگ
  • صنایع سنگین سامسونگ (دومین شرکت بزرگ صنایع کشتی سازی کره جنوبی)
  • شرکت مهندسی سامسونگ و سامسونگ سی اند تی (به ترتیب سیزدهم و سی وششمین شرکت های بزرگ ساختمانی جهان)
  • سامسونگ کارت، سامسونگ فایر، سامسونگ لایف (چهاردهمین شرکت بزرگ بیمه عمر جهان)
  • اورلند، کره جنوبی (قدیمی ترین شهر بازی در کره جنوبی)
  • سامسونگ تکوین و چیل ورلدواید (پانزدهمین شرکت تبلیغاتی جهان)

شرکت سامسونگ

تاریخچه شرکت سامسونگ

آقای لی بیونگ چول تنها با 30000 وون (حدود 27 دلار)، سامسونگ را با عنوان یک شرکت بازرگانی مستقر در تایگو کره، در اول مارس سال 1938 بنیان نهاد. این شرکت کوچک در ابتدا تنها 40 کارمند داشت و به عنوان یک فروشگاه مواد غذایی و صادر کننده ی کالاهایی که در داخل و اطراف شهر تولید می شد مانند سبزیجات و ماهی خشک شده کره ای و همچنین رشته فرنگی، فعالیت می کرد.

سامسونگ خیلی زود رشد کرد و در سال 1947 به شهر سئول گسترش یافت، اما هنگامی که جنگ کره آغاز گردید این شهر را ترک کرد. پس از جنگ، لی یک شرکت تصفیه شکر را در بوسان تاسیس کرد که چیل جدانگ نامگذاری شد. این شرکت زمینه ی فعالیت خود را در زمینه منسوجات گسترش داد و به بزرگترین کارخانه تولید پشم در کره تبدیل شد.

تنوع در زمینه های فعالیت، یک استراتژی برای رشد سامسونگ بود و این شرکت فعالیت خود را در زمینه های بیمه، اوراق بهادار و خرده فروشی نیز گسترش داد. شرکت سامسونگ پس از جنگ و با تمرکز بر صنعتی شدن، نقش ویژه ای در بازسازی کره داشت.

اولین مغازه سامسونگ

ورود سامسونگ به صنعت الکترونیک

این شرکت در دهه 1960 با تشکیل چند بخش الکترونیکی وارد صنعت الکترونیکی شد. بخش های اولیه ی الکترونیکی شامل دستگاه های الکترونیکی سامسونگ، سامسونگ الکترومکانیک، سامسونگ کورنینگ و بخش نیمه هادی و مخابرات سامسونگ بود. شرکت سامسونگ، تاسیسات اولیه خود را در سال 1970 در شهر سووان کره جنوبی ساخت و از همانجا بود که شروع به تولید تلویزیون های سیاه و سفید کرد.

بین سال های 1972 و 1979، سامسونگ شروع به فروش ماشین لباسشویی کرده و نام شرکت به صنایع پتروشیمی سامسونگ و سپس به صنایع سنگین سامسونگ تغییر یافت. سامسونگ تا سال 1976، یک میلیون تلویزیون سیاه و سفید را به فروش رساند.

در سال 1977، شرکت سامسونگ شروع به تولید تلویزیون رنگی کرد و شرکت های سامسونگ کانستراکشن، سامسونگ فابن کمیکال و سامسونگ پرسیژن (که امروزه سامسونگ تک وین نامیده می شود) را راه اندازی کرد. تا سال 1978، سامسونگ 4 میلیون تلویزیون سیاه و سفید را فروخت و قبل از سال 1980، شروع به تولید انبوه اجاق مایکروویو کرد.

تلویزیون سامسونگ

ورود شرکت سامسونگ به صنعت مخابرات

در سال 1980، سامسونگ وارد صنعت سخت افزار مخابرات شد. در ابتدا سوئیچ بورد تلفن و سپس سیستم های فکس و تلفن را ساخت و در نهایت به تولید تلفن های همراه پرداخت.

در طول دهه 1980، شرکت سامسونگ الکترونیکس سرمایه گذاری قابل توجهی را در تحقیق و توسعه انجام داد. در طول این مدت، سامسونگ الکترونیکس به پرتغال، نیویورک، توکیو، انگلستان، شهر آستین و تگزاس گسترش یافت.

در سال 1987، با فوت آقای لی بایگ چول، گروه سامسونگ به چهار گروه تجاری شامل الکترونیک، مهندسی، ساخت و ساز و محصولات پیشرفته تقسیم شد. خرده فروشی، موارد غذایی، مواد شیمیایی، تدارکات، سرگرمی، کاغذ و مخابرات در گروه شینسه، گروه سی جی و گروه هانسول قرار گرفتند.

سامسونگ در طول دهه 1990 به عنوان یک شرکت بین المللی رشد کرد. بخش ساخت و ساز سامسونگ چندین پروژه ساخت و ساز برجسته از جمله یکی از برج های پتروناس مالزی، برج تایپه 101 در تایوان و برج خلیفه در امارات متحده عربی را اجرا کرد

بخش مهندسی سامسونگ، شرکت سامسونگ تک وین را نیز در بر دارد. این شرکت تولید کننده صنایع هوا فضا است و موتورهای هواپیما و توربین های گازی را تولید می کند و قطعات مورد استفاده در موتورهای جت در هواپیماهی بوئینگ و ایرباس را تامین می کند.

در سال 1993، سامسونگ بر صنایع الکترونیک، مهندسی و مواد شیمیایی متمرکز شد. در سازماندهی مجدد، 10 شرکت تابعه را فروخت و شرکت را کوچک تر کرد. سامسونگ با تمرکز مجددی که بر صنایع الکترونیکی داشت، در تکنولوژی ال سی دی سرمایه گذاری کرد و در سال 2005 به بزرگ ترین تولید کننده پانل های ال سی دی در جهان تبدیل شد.

همکاری شرکت سامسونگ و سونی

در سال 2006، شرکت سونی در تولید صفحه نمایش های ال سی دی با شرکت سامسونگ همکاری کرد. این امر مشکل فزاینده ای برای سونی شد که در پانل های ال سی دی بزرگ سرمایه گذاری نکرده بود. در حالی که این مشارکت پنجاه-پنجاه بود، سامسونگ یک سهم بیشتر از سونی داشت که به آن ها اجازه کنترل تولید را می داد. در پایان سال 2011، سامسونگ سهام شرکت سونی را خریداری کرد و کنترل کامل را در دست گرفت.

شرکت سونی

در سال های بعد، سامسونگ بر روی پنج کسب و کار اصلی از جمله تلفن همراه، الکترونیک و داروهای بیولوژیک (زیست داروها) متمرکز شد. در راستای سرمایه گذاری بر بخش داروهای بیولوژیک، سامسونگ یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت بیوژن انجام داد و 255 میلیون دلار برای تامین توسعه فنی و ظرفیت تولید داروهای بیولوژیک در کره جنوبی سرمایه گذاری کرد. شرکت سامسونگ تقریبا 2 میلیارد دلار سرمایه گذاری اضافی را برای پیگیری استراتژی رشد داروهای بیولوژیک و استفاده از مزایای سرمایه گذاری مشترک انجام داد.

سامسونگ بزرگترین تولید کننده تلفن همراه

همچنین سامسونگ به روند توسعه بازار تلفن همراه ادامه داده و در سال 2012 به عنوان بزرگ ترین تولید کننده تلفن های همراه شناخته شد. برای ماندن در صدر تولید کنندگان، سامسونگ 3 تا 4 میلیارد دلار را برای ارتقاء امکانات تولید نیمه هادی در شهر آستین تگزاس اختصاص داد.

سامسونگ در سپتامبر 2014 هدست Gear VR را معرفی کرد. Gear VR دستگاه واقعیت مجازی است که برای استفاده در گوشی گالکس نوت 4 طراحی شده است. همچنین در سال 2014، سامسونگ اعلام کرد که شروع به فروش فیبر نوری به شرکت تولید شیشه کورنینگ کرده است.

در سال 2015 سامسونگ بیشترین حق فروش را در بین شرکت های دیگری که در ایالات متحده بودند، کسب کرد و بیش از 7500 مجوز کاری در این سال به این شرکت اعطا شد.

سامسونگ در سال 2016 یک ساعت هوشمند برای تناسب اندام با نام Gear Fit 2 و همچنین هدفون بیسیم با نام Gear Icon 2 را روانه بازار کرد. در پایان همین سال، ساعت هوشمند Gear G3 معرفی شد. در اواخر سال 2017، این شرکت محصولات مختلفی از جمله گوشی گالکسی نوت 8 را عرضه کرد.

محصولات سامسونگ

در حال حاضر، با موفقیت هایی که شرکت سامسونگ در صنایع الکترونیک کسب کرده است، این شرکت به عنوان یک پیشرو در فناوری شناخته شده و جزء 10 برند برتر جهانی است.

سامسونگ غول کره ای

در حال حاضر زیرمجموعه ی الکترونیک و خصوصا گوشی موبایل و نیمه هادی ها، وظیفه ی اصلی کسب درآمد را برای غول کره ای بر عهده دارند. بخش موبایل سامسونگ در سال های اخیر به قدری رشد داشته که محصولات آن چند سالی است به عنوان پرفروش ترین گوشی های هوشمند در جهان شناخته می شوند. سامسونگ به عنوان یکی از باارزش ترین برندهای جهان در سال های اخیر، تأثیر زیادی در توسعه ی اقتصادی، سیاسی، رسانه ای و حتی فرهنگی کشورش یعنی کره ی جنوبی داشته است. کارشناسان معتقدند این شرکت نقشی مهم در انقلاب اقتصادی کره و تبدیل شدن آن از کشوری در حال توسعه به کشوری توسعه یافته داشته است. این انقلاب که با عنوان Miracle on the Han River شناخته می شود، پس از جنگ کره در دهه ی ۱۹۶۰ میلادی اتفاق افتاد. زیرمجموعه های سامسونگ یک پنجم از کل صادرات کره را به خود اختصاص داده اند و آمارهای منتشرشده، درآمد این هولدینگ را نزدیک به ۲۰ درصد از درآمد تولید ناخالص ملی کره عنوان می کنند.

سامسونگ و اپل

سامسونگ و اپل در بسیاری از موارد , ثبت حق مالکیت معنوی و قوانین با یکدیگر جنگ حقوقی دارند اما نکته جالب اینجاست که که در طی این سال ها سامسونگ همیشه یکی از اصلی ترین تأمین کنندگان قطعات مورد نیاز آیفون های اپل بوده است. طبق آخرین آمار از فروش هر گوشی آیفون ۱۰، درآمد ۱۱۰ دلاری نصیب سامسونگ می شود. این شرکت تولید صفحه نمایش OLED، حافظه ی فلش NAND و تراشه های DRAM آخرین محصول اپل را بر عهده دارد. محصولات قبلی اپل نیز با همکاری جدی سامسونگ در تولید همین قطعات و حتی پردازنده های آن ها تولید می شدند. اپل و سامسونگ نه تنها در ایالات متحده ی آمریکا بلکه در کشورهای دیگر اعم از ژاپن، آلمان، فرانسه، ایتالیا، هلند، استرالیا و انگلستان نیز دادگاه هایی بر ضد یکدیگر تشکیل داده اند. برخی از این دعاوی حقوقی هنوز در جریان است و دو شرکت با شکایت های متقابل سعی در شکست دیگری و حتی محدودیت فروش محصولات رقیب دارند. آخرین آمار از دعاوی حقوقی این دو غول دنیای گوشی هوشمند، به سال ۲۰۱۵ و توافق آن ها بر سر پرداخت مبلغ ۵۴۸ میلیون دلار توسط سامسونگ بازمی گردد. البته کارشناسان معتقدند این توافق پایان دعاوی دو شرکت نخواهد بود و شکایت های بعدی در راه هستند.

لی بیونگ چول

لی بیونگ چول در ماه فوریه ی سال 1910 در شهر Uiryeong در یک خانواده ی ثروتمند از قبیله ی گیونگجو به دنیا امد. او دوران دانشجویی خود را در دانشگاه واسدا شهر توکیو گذرانده است. اما به دلیل مرگ پدرش تحصیلاتش را به اتمام نرسانده است. و از فروش زمین هایی که بهش به ارث رسیده بود یک اسیاب برنج راه اندازی کرد. او در این کار موفق نبود به همین دلیل این کار را رها کرد و در شهر سئول یک مغازه به منظور صادرات محصولات راه اندازی کرد. او در این زمینه بسیار موفق بود. لی بیونگ چول در سال 1987 در سن 77 سالگی این دنیا را ترک کرد.

لی بیونگ چول

لی کان هی

لی کان هی در ماه ژانویه سال 1942 در شهر اوریئونگ به دنیا امده است.لی کان هی مدرک کارشناسی رشته ی اقتصاد را در دانشگاه واسدا و مدرک ارشدش را در دانشگاه جرج واشنگتن امریکا گرفته است. او سومین پسر لی بیونگ چول است. و به سه زبان چینی، کره ای و انگلیسی مسلط است. به دلیل اعتماد خیلی زیاد پدرش به او پس از مرگ پدرش به عنوان رئیس شرکت سامسونگ برگزیده شده است. او شرکت سامسونگ را تا به امروز خیلی خوب پیش برده است. او بیش از هر مدیر ارشد دیگری به فناوری و کسب دانش فنی دست اول تأکید دارد. مدیریت مؤثر لی در ۲ دهه گذشته توانسته است سامسونگ را که به عنوان یک فروشگاه بازرگانی تأسیس شده بود، به رقیب جدی معتبرترین و مطرح ترین پیشتازان فناوری دیجیتال و تولیدکنندگان وسایل صوتی و تصویری الکترونیک نظیر سونی و پاناسونیک تبدیل کند. او در سال ۱۹۹۳ در شهر فرانکفورت آلمان بیانیه معروف سامسونگ را صادر کرد و همه کارکنان را به یک انقلاب فرهنگی فرا خواند. او گفت که تغییر را از خود آغاز خواهد کرد، زیرا تنها حرف زدن کافی نیست. لی معتقد است که در هزاره جدید، قدرت آتش یک کشور به وسیله سطح فناوری آن مشخص می شود.

لی کان هی

سامسونگ و منابع انسانی

شعارهای سامسونگ از ابتدای تأسیس، توجه به منابع انسانی، کمک اقتصادی به جامعه و خرد ورزی بوده است. مدیرعامل شرکت معتقد است، موقعیت سامسونگ متکی به پنج ارزش است: کیفیت، خلاقیت، رقابت، فرهنگ و وحدت. در سال ۱۹۹۳، مدیرعامل شرکت برنامه هویت بخشی جدید را در پنجاه و پنجمین سالگرد تأسیس شرکت معرفی کرد. او اعلام نمود که شرکت نیازمند آن است که بازتاب های اخلاقی خود را ببیند. شرکت هایی که پایبند اصول اخلاقی نیستند، قادر به تولید محصولات با کیفیت نخواهند بود، زیرا از مشتریان و خواسته های آنان درک روشنی ندارند.
در سامسونگ هر تغییر به عنوان یک فرصت دیده می شود و به افراد امکان و اجازه اشتباه کردن داده می شود، به شرط آنکه آن اشتباه مستند و مکتوب شده و دیگر تکرار نشود. اصول جدید مدیریت سامسونگ مبتنی است بر اخلاق و قانون، احترام به ذی نفعان و مشتریان و پذیرش مسئولیت اجتماعی.
هشت شهر از کره ی جنوبی متعلق به شرکت سامسونگ است. دفاتر این شرکت در این هشت شهر قرار دارند. این شهر ها دارای امکانات زیادی از جمله بیمارستان، بانک، شهربازی، ورزشگاه و … هستند. در تمامی مسیر های این هشت شهر ایستگاه بازرسی وجود دارد، محصولاتی که در این شهر ها استفاده می شود نباید خارج شوند. تمامی کارمندان شرکت دارای خانه های گران قیمت و مراکز اموزشی مجهز برای فرزندانشان هستند. کارکنان موجود در این شهر ها اهمیت زیادی برای کارشان قائلند و با اشتیاق و علاقه ی فراوان کار می کنند. شعار شرکت سامسونگ توجه به منابع انسانی، کمک اقتصادی به جامعه و خردورزی است. این شرکت توجه زیادی به پنج اصل کیفیت، خلاقیت، رقابت، فرهنگ و وحدت دارد. و در تلاش است تا با توجه به این پنج اصل بهترین محصولات را تولید کند و خدمت بزرگی به جامعه ی بشری ارائه دهد.
تعداد کارکنان شرکت سامسونگ بیش ۴۲۷۰۰۱نفر است، که در سراسر جهان گسترده هستند. منابع انسانی از همان ابتدای تأسیس، در اولویت شرکت بوده اند.

فروشگاه سامسونگ

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (144 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (85 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (84 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (83 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (42 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (40 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (36 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (33 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (32 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (31 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (30 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (29 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (27 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (26 نظر)
دیگران می‌خوانند   
شباهت بی حد و اندازه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی به مادرش+عکس رونمایی از یک عکس نایاب و تاریخی از خلاقیت مردم دوران قاجار برای حمل جنازه/ بیچاره مُرده تا دفن بشه چی به سرش میومد!+عکس عکس تاریخی از یک دبیرستان پسرانه در تهران 90 سال پیش/ چه قوانین جالبی برای امتحان گرفتن داشتند! کولاک ژست های جذاب و جدید علیرضا بیرانوند، ستاره تیم ملی در صنعت مدلینگ/ چه استایل تابستونی خفنی+ویدیو (ویدئو)سکانس فراموش نشدنی از پشت صحنه در حاشیه/ترکیب جواد رضویان و مهران مدیری یعنی بمب خنده نگاهی به تابلوفرش وَاِن یَکاد المیرا شریفی مقدم در خانه اش/ هم اصالت هم دیانت +عکس خلاقیت خنده دار یک مادر در تبدیل نوزادش به تِی برای تمیز کردن خانه حماسه آفرین شد+ویدئو/هیتلر هم مغز تو رو نداشت! رونمایی از مادر واقعی ریما رامین فر، همای پایتخت +عکس/چه مامان زیبایی😍 خانه شیک و امروزی بهاره افشاری، بیتای سریال فاصله ها به سبک اروپایی/ دکوراسیون لوکس و باسلیقه خانم بازیگر+عکس نگاهی به لباس عروس و دسته گل با کلاس سوگل طهماسبی بازیگر سریال فاصله ها/ باز هم عکس عروس خانوم بدون حضور آقای داماد+عکس خلافیت منحصربفرد مادر باحوصله ایرانی برای خوراندن تخم مرغ به فرزند بد غذایش/ مادر نمونه سال+ عکس ویدئوی جذاب از همراهی جواد عزتی و الناز حبیبی در اکران تمساح خونی! شوکه کننده ترین سکانس برنامه "صداتو"/ افشاگری عجیب جوان خوش چهره و خوش صدای برنامه صداتو درباره ترانه معروف "تنهاترین عاشق" (ویدئو) شادترین لحظه برنامه "صداتو" با آهنگ محلی جنوبی / داور معروف دیگه نتونست جلو خودشو بگیره اومد وسط عکسی جنجالی از دوران جوانی مریم امیر جلالی / ماشالا خانوم بازیگر مثل قالی کرمان می مونه! (عکس) استوری جدید یوسف تیموری با پدرش/ شباهت عجیب وی به پدرش جلب توجه کرد!/چه میز غذای شیک و رنگارنگی! زهره فکور صبور، ستایش دلنوازان: مرگ آرومو خیلی دوس دارم و بدم میاد تو بستر مریضی بمیرم! +ویدئو خلاقیت بامزه و خنده دار یک پسربچه برای رای آوردن در انتخابات شورای مدرسه/ با این وعده شیرین حتما رای میاری😂+عکس (فیلم) لحظه وحشتناک ظاهر شدن یک فروچاله بزرگ در استرالیا! / خوب شد آدم اون دور و بر نبود (فیلم) تیدا سگ زنده یاب "سگی که قبل تر در حادثه متروپل کمک بسیاری کرده بود" برای یافتن کودک 4ساله مفقود شده در علفزارها! (عکس) جشن دندونی ساده و صمیمی سام نوه اکبر عبدی در خانه شان/ماشالا چه خونه لاکچری دارن، دیوارکوبهای نقره شون فقط! رونمایی از استایل شیک دامادی علی دایی در تالار/ مهریه عجیب همسر اردبیلی ابرستاره فوتبال ایران چیست؟+عکس استایل شیک و امروزی هادی کاظمی در جشن تولد همسرش سمانه پاکدل/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس (ویدئو) سکانس فوق خنده دار برنامه "شب آهنگی"/ بازم حامد آهنگی یک استعداد گوگولی و خوش انرژی دیگه رو کشف کرد، خدا حفظشون کنه (ویدئو) عجیب ترین و خاص ترین بستنی ایران/ خلاقیت بستنی فروش تهرانی مثل بمب صدا کرد (ویدئو) لحظه مواجه شدن یک معلم با هدیه غافلگیرکننده ای که مدرسه برایش تدارک دیده/ شما هم همچین هدیه ای میگرفتین اینقدر ذوق میکردین؟ ویدیویی از وحشتناکترین حادثه ای که ممکن است برای کودک شماهم بیفتد!/ برای هر مادر دارای کودک 1 تا 3 سال دیدن این ویدیو اجباری است! نحوه ساخت سرم پوست خانگی ضد چروک برای انواع پوست (چرب، خشک، مختلط و...) همسر سابق مهدی قائدی، ستاره معصومی، در کنار خواهرش که انگار دوقلوهای همسانند/ اینقدر شباهت طبیعیه واقعا؟ (تصاویر) پنت هاوس فوق لوکس کریم باقری/ نگاهی به خونه و زندگی پر زرق و برق فوتبالیست محبوب کشورمان (عکس) نگاهی به خونه زندگی شیک و مجلل علی دایی/ فقط تراس دلباز خونه شون! (عکس) نگاهی به خونه و زندگی شیک و طلایی مادر مهدی قائدی، فوتبالیست خوب کشورمان/ چه مادر خوش خنده ای داره، برادرش هم که کپی خودشه زیبایی خاص نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا در 7 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ ستاره سادات قطبی با گلدان های زیاد/ آدم اینجا باشه که پیر نمیشه +عکس صندلی 125 میلیون تومانی محمدرضا گلزار در آمریکا+ عکس حضور چهره های فوتبالی در منزل امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 عکسی از اولین روز مادر شدن همسر جوان حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله ها/ چه بچه ناز و دلبری داره ماشاءالله فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403
تیتر امروز   
فال روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 15 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 15 اردیبهشت 1403 فال حافظ با تفسیر شنبه 15 اردیبهشت 1403 + فیلم خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...