هاشور ابرو و هر آنچه که لازم است بدانید!

  یکشنبه، 30 خرداد 1400   زمان مطالعه 9 دقیقه
هاشور ابرو و هر آنچه که لازم است بدانید!
هاشور ابرو که نوعی تاتو محسوب میشود، این روزها با استقبال زیادی از طرف بانوان روبرو شده است.از هاشور ابرو در زیبا کردن ابرو ، پرپشت و قرینه کردن ابرو ها و در نهایت زیباتر به نظر رسیدن ابروها استفاده میشود و همه این موارد از مزایای هاشور ابرو هستند.

هاشور ابرو از روش های مرتب سازی و قرینه سازی ابرو است که طرفداران بسیاری در بین خانم های ایرانی دارد. هاشور نوعی تتو است که در طی آن خطوط نازک مویی شکلی به صورت نچرال در بین ابرو ها زده می شود تا آن ها را قرینه تر و پر پشت تر نشان دهد. این امر باعث پُرتر نشان دادن ابرو در خانم هایی می شود که با کم پشتی ابرو مواجه هستند. هاشور ابرو به طور کلی به افرادی توصیه می شود که از کم پشت بودن ابروهای خود ناراضی بوده، آرایش روزانه یا چند بار تجدید آرایش در روز برایشان دشوار است و افرادی که مدل ابروی خود را دوست ندارند یا به هردلیلی تمایل دارند شکل آن را برای مدت زمان طولانی تغییر دهند.

انواع تکنیک های هاشور ابرو عبارت اند از

امروزه از تکنیک های جدیدتری مانند هاشور ابرو که عیوب تاتو معمولی را برطرف کرده است استفاده می شود. اگر شما هم از آرایش روزانه ابروهایتان خسته شده اید و به دنبال یک روش دائمی مطمئن برای پرپشت و خوش حالت کردن ابروهای خود هستید تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

1 . میکروبلیدینگ ابرو

در تمامی تکنیک های هاشور ابرو ابتدا از بی حسی موضعی برای کاهش درد و ناراحتی استفاده می شود. در این روش از قلمی به نام بلید برای ایجاد هاشور استفاده می شود ، ظاهر این قلم شبیه به تیغ بوده و سوزن های آن در یک ردیف چیده شده اند. پس از بیحس شدن ناحیه مورد نظر و قرینه سازی ابرو ، میکروبلیدر ( کسی که میکروبلیدینگ انجام می دهد ) تارهای بسیار نازک و سطحی میان ابروها ایجاد می کند. مدت زمان ماندگاری میکروبلیدینگ ابرو با توجه به شرایط مختلف مانند جنس پوست ، شرایط آب و هوایی و غیره بین 6 الی 12 ماه متغیر است.

2 . میکروپیگمنتیشن ابرو

میکروپیگمنتیشن ابرو با استفاده از دستگاه مخصوص و وسایل یکبار مصرف و استریل شده انجام می شود. در این روش پس از بیحس شدن ناحیه مورد نظر پیگمنتر ( کسی که میکروپیگمنتیشن انجام می دهد ) با دستگاه مخصوص تارهایی شبیه به مو در نواحی خالی و کم پشت ایجاد می کند. در این روش رنگدانه ها به عمق بیشتری از پوست نفوذ کرده و به همین مدت زمان ماندگاری میکروپیگمنتیشن بیشتر از میکروبلیدینگ است که به حدود 12 الی 24 ماه می رسد.

3 . فیبروز ابرو

روش انجام فیبروز دقیقا مشابه میکروبلیدینگ بوده و تنها در نوع دستگاه با یکدیگر تفاوت دارند. در فیبروز ابرو تیغه های بسیار نازک جایگزین سوزن شده و همین امر به طبیعی تر به نظر رسیدن ابروها کمک می کند. همچنین در این روش رنگدانه ها نسبت به میکروبلیدنگ در عمق کمتری از پوست نفوذ کرده تا مدت زمان ماندگاری آن کمتر از روش مشابه خود باشد.

چه افرادی نمی توانند هاشور ابرو انجام دهند؟

  • خانم های باردار و شیرده
  • افرادی که داروهای خاص مانند قرص های اعصاب و روان استفاده می کنند.
  • افرادی که به بیماری های خاص مانند فشار خون ، دیابت و ناراحتی های قلبی و عروقی مبتلا هستند.
  • کسانی که مواد مخدر مصرف می کنند.
  • کسانی که دچار مشکلات پوستی هستند.
  • افرادی که بدنشان به مواد شیمیایی مانند رنگ حساس است.

نکته :علاوه بر موارد ذکر شده اگر در دوران عادت ماهیانه هستید و یا پوستتان دچار آفتاب سوختگی شده بهتر است تا زمان بهبودی کامل انجام هاشور ابرو را به تعویق بیندازید.

هاشور ابرو چه مزایایی به همراه دارد؟

  • ظاهری زیبا به ابروها می بخشد.
  • ابروها حالت طبیعی خود را از دست نمی دهند.
  • روش مناسبی برای تغییر حالت و عیوب ابروها می باشد.
  • زمان آرایش صورت را تا حد زیادی کاهش می دهد.
  • ابروها را قرینه می کند.

هاشور ابرو​ چگونه انجام می شود؟

قبل از هر چیز بهتر است به این موضوع بپردازیم که اصلا هاشور ابرو چیست ؟ هاشور ابرو در واقع با استفاده از شبیه سازی مو در نواحی کم پشت ابرو باعث می شود تا ابرو پرپشت به نظر رسیده و زیباتر شود. روش کار هاشور بدین صورت است که در ابتدا به وسیله خط کش اندازه پیشانی سنجیده می شود و پس از آن توسط شابلون یا مداد ابرو، مدل ابرو طراحی می شود. اینک با استفاده از دستگاهی به نام میکروپیگمنتیشن که در انتهای آن یک سوزن ویژه تعبیه شده است و درون آن از رنگ ها اف و جی استفاده می شود، هاشور زدن شروع شده، کادر ابرو طراحی می شود و درون آن نیز با رنگ پر می گردد.

به منظور کاهش درد، هاشور کار بر روی ابروها پماد بی حسی موضعی مالیده و اجازه می دهد این پماد به مدت 15 دقیقه بر روی ابروها باقی بماند. پس از آن از طریق نوعی قلم که در انتهای آن حدود 15 سوزن ریز وجود دارد با دقت شروع به هاشور زدن ابرو می کند. در آخر به منظور جلوگیری از ورم ناحیه هاشور زده شده بر روی آن پماد ویتامین A قرار می دهد.کل این فرایند بین 20 تا 30 دقیقه به طول می انجامد. هاشور برای تثبیت رنگ نیاز به جلسه ترمیمی دارد که معمولا این جلسه 3 ماه بعد از جلسه ابتدایی صورت می گیرد. در اینصورت ماندگاری ابرو به حدود 2 سال نیز می رسد و در صورت درخواست دوباره فرد ترمیم می گردد.اگر فرد از انجام هاشور پشیمان شد می تواند با استفاده از کرم پاک کننده هاشور ابرو و روش های دیگر تا حدودی اثر آن را برطرف کند.

هاشور ابرو

هاشور ابرو به افراد زیر توصیه نمی شود !!!

گاهی افراد دچار مشکلات موقتی هستند که لازم است تا اتمام و یا بهبودی آنها از هاشور ابرو صرف نظر کنند. این دسته از افراد عبارتند از:خانم های شیرده. چرا که در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی، پوست در مقابل رنگ پذیری مقاومت عجیبی از خود نشان می دهد!خانم هایی که دوران عادت ماهیانه خود را سپری می کنند. در این دوران نیز درست مثل مورد قبل بدن از نظر هورمونی تغییر کرده و به سختی رنگ می پذیرد یا اصلا رنگ نمی گیرد.افرادی که مدت زیادی نیست که لیفت و یا بوتاکس انجام داده اند.کسانی که به عفونت باکتریایی مبتلا هستند و یا در پوست خود دچار التهاب و آفتاب سوختگی می باشند.علاوه بر موارد ذکر شده در برخی از افراد مشکلاتی وجود دارد که باعث می شود که آنها تا همیشه از انجام هاشور ابرو منع شوند. این دسته عبارتند از:

  • افرادی که به دلایل از داروهای ضد انعقاد خون استفاده می کنند. در این افراد زخم ها به این سادگی ها التیام پیدا نمی کنند.
  • افرادی که به بیماری های فشار خون و یا مشکل قلبی دچارند چرا که در این افراد امکان استفاده از لیدوکائین و مواد بی حسی به هیچ وجه امکان پذیر نیست.
  • کسانی که هموفیلی هستند یا به بیماری های ایدز، هپاتیت و همینطور بیماریهای جنسی مبتلا می باشند.
  • کسانی که به بیماری ها خود ایمنی مبتلا هستند. سیستم ایمنی ضعیف در این افراد مانع از انجام هاشور ابرو می گردد.

چند نکته ای که باید در هنگام هاشور ابرو رعایت کنید

  1. قسمتی را که می خواهید تاتو کنید ۱ الی ۲ هفته از اشعه uv آفتاب سوختگی در امان باشد.
  2. چند روز قبل از تاتو از خوردن برخی مسکن ها و آنتی بیوتیک ها که ممکن است خون شما را رقیق کند خودداری کنید.
  3. در دوران قاعدگی از زدن تاتو اجتناب کنید.
  4. بعد از تاتو از پماد استریل چشمی ویتامین A استفاده کنید،زیرا بقیه پمادها دارای مواد نفتی هستند.

هاشور ابرو تا چه مدت می ماند ؟

برای آنکه بدانید هاشور ابرو تا چه مدت دوام دارد باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که بر میزان ماندگاری رنگ تاثیر گذار هستند، برای ماندگاری هاشور ابرو نمی توان زمان دقیق اعلام کرد اما در هاشور به روش میکروپیگمنتیشن بین ۶ ماه تا ۳ سال و در روش میکروبلیدینگ تا ۱ سال شاهد ماندگاری خواهید بود. در افرادی که پوست چربی دارند شاهد ماندگاری کمتری خواهید بود. اگر هاشور با رنگ تیره تری زده شود ماندگاری بیشتری نیز خواهد داشت و در نهایت روش میکروپیگمنتیشن دارای ماندگاری بیشتری نسبت به روش های دیگر خواهد بود.

عوارض جانبی هاشور ابرو

عوارض هاشور ابرو موضوعی است که در این مقاله قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. هاشور رنگدانه هایی بوده که به وسیله سوزن های مخصوص به پوست تزریق می گردد. در واقع هاشور ابرو نوعی آرایش نیمه دایٔم بوده که باعث زیبایی صورت می شود. هاشور ابرو برای آن دسته از بانوانی که دارای ابروهای نازک و کم پشت هستند بسیار مناسب بوده و باعث پرپشت نشان دادن ابرو و حالت دار شدن آن می شود. هاشور ابرو اگر در یک مرکز معتر و مناسب و بهداشتی و زیر نظر یک متخصص این کار انجام گردد دارای کمترین عوارض ممکن می باشد ولی اگر در یک مرکز نامعتر و بدون رعایت اصول بهداشتی انجام گردد می تواند دارای برخی عوارض باشد.

ایجاد حساسیت و آلرژی

یکی از عوارض به وجود آمده در هاشور ابرو، ایجاد آلرژی و حساسیت های پوستی می باشد. رنگ دانه های موجود در هاشور ابرو می تواند باعث ایجاد حساسیت های پوستی گردد. این رنگ دانه ها با ورود به داخل پوست باعث تورم و پخش شدن رنگدانه ها در اطراف ابروها شده و تا زمانی که این رنگ دانه ها داخل پوست هستند این عوارض از بین نمی رود. بنابراین بهتر است قبل از انجام هاشور با آرایشگر خود مشورت کرده تا از ایجاد این عوارض پیشگیری نمایید.

جلوگیری از رشد ابروها

از دیگر عوارض به وجود آمده در اثر هاشور، آسیب به ابروها می باشد. در صورتی که هاشور ابرو به درستی و به طور صحیح انجام نشود می تواند باعث ریزش ابرو ها و نازک شدن آن ها شود بنابراین لازم است هاشور ابروها را به دست افراد حرفه ای سپرده تا از بروز این مشکل جلوگیری شود. علاوه بر آن به دلیل وارد شدن رنگ های شیمیایی به ریشه ابروها، باعث نازکی و کاهش استحکام آن شده و بهتر است پس از هاشور ابرو آن را تقویت نمایید. برای این کار ابروها را هر روز با استفاده از مسواک به آرامی ماساژ بدهید تا خون در زیر آن ها جریان پیدا کند.

ایجاد عفونت

به وجود آمدن عفونت های پوستی از دیگر عوارض هاشور ابرو به حساب می آید. با توجه به این که در هاشور ابرو برای وارد کردن رنگ به داخل پوست خراش هایی ایجاد می شود، در صورت بهداشتی نبودن محیط و لوازم استفاده شده در این روش، باعث ایجاد عفونت می شود. بنابراین باید در انتخاب کلینیک بسیار دقت نمایید.

ترسیم ناصحیح ابرو

از آن جا که ترسیم هاشور با استفاده از دست انجام می شود، یک سهل انگاری کوچک می تواند باعث نافرم شدن ابروها گردد و این اشتباه قابل جبران نمی باشد. بنابراین بهتر است هاشور ابروهای خود را به آرایشگران متخصص و حرفه ای بسپارید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (142 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW