ساعدنیوز
ساعدنیوز

همه چیز در مورد جزئیات زندگی شخصی "کیمیا" / بیوگرافی "مهراوه شریفی نیا" دختر بزرگ "محمدرضا شریفی نیا" + عکس

  سه شنبه، 24 مهر 1403
همه چیز در مورد جزئیات زندگی شخصی "کیمیا" /  بیوگرافی "مهراوه شریفی نیا" دختر بزرگ "محمدرضا شریفی نیا" + عکس
ساعدنیوز: مهراوه شریفی نیا متولد 29 فروردین 1360 در تهران، بازیگر است .فارغ التحصیل لیسانس رشته موسیقی از دانشگاه هنر می باشد فرزند دو بازیگر سرشناس طلاق گرفته است و حالا در کنار بازیگری یک نوازنده حرفه ای پیانو می باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، مهراوه شریفی نیا متولد 29 فروردین 1360 در تهران است. پدرش محمدرضا شریفی نیا و مادرش آزیتا حاجیان بازیگر می باشند و یک خواهر بازیگر کوچکتر از خودش بنام ملیکا دارد. مهراوه شریفی نیا پس از گرفتن دیپلم ریاضی و فیزیک ، تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته موسیقی شاخه نوازندگی ادامه داده است و فارغ التحصیل همین رشته از دانشگاه هنر تهران می باشد.

م

مهراوه شریفی نیا به لطف پدر و مادرش بازیگری را از سن 8 سالگی با فیلم دزد عروسک ها در سال 68 در کنار مادرش شروع کرد و دو سال بعد در سریال امام علی در کنار پدرش ایفای نقش کرد و هم اکنون یکی از بازیگران موفق و محبوب به شمار می آید. همچنین او در حال حاظر به عنوان یکی از بهترین نوازنده های خانم پیانو به حساب می آید.

خانواده مهراوه شریفی نیا

مهراوه اولین فرزند محمدرضا شریفی نیا و آزیتا حاجیان می باشد که هر دو از بازیگران صاحب نام می باشند، تنها یک خواهر کوچکتر بنام ملکیا دارد که او هم بازیگر است.

پدر و مادر مهراوه شریفی نیا سال ها پیش از هم جدا شدند و مادرش بعد از طلاق با شخص دیگری بنام محمد کریمی ازدواج کرده است. مهراوه و خواهر کوچکترش ملیکا شریفی نیا بعد از اینکه پدر و مادرش از هم جدا شدند در کنار پدرشان به زندگی خود ادامه داده اند.

خانواده

ازدواج مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا ازدواج نکرده و مجرد می باشد. تابحال شایعات مختلفی از ازدواج او با پوریا پورسرخ منتشر شده که واکنش منفی هر دو مواجه هنرمند را در پی داشت، آقای پورسرخ می گوید کیمیا مثل خواهرش است. البته خواهر کوچکتر او در سال 1386 وقتی 19 ساله بود با شخصی بنام امیررضا طلاچیان که مهندس صنایع می باشد ازدواج کرده است.

علت ازدواج نکردن

در برنامه دورهمی با این سوال مهران مدیری مواجه شد که ازدواج کردید؟ مهراوه شریفی نیا در پاسخ با خنده گفت: شوهر گیر نمیاد. مدیری مجداد سوال کرد تو همین ماه 35 ساله میشی چرا ازدواج نمی کنی؟ مهراوه شریفی نیا مجددا با خنده گفت: شوهر خوب پیدا نمیشه! مدیری در اینجا پرسید: شوهر خوب به کی میگن؟ مهراوه شریفی نیا گفت: اینقدر درگیر کار بودم که تا حالا بهش فکر نکردم...

د

دنیای بازیگری مهراوه شریفی نیا

مهراوه شریفی نیا در 8 سالگی و با بازی در فیلم سینمایی دزد عروسک ها و درکنار مادرش آزیتا حاجیان وارد عرصه بازیگری شد. دزد عروسک ها فیلمی به کارگردانی محمدرضا هنرمند و بازیگری اکبر عبدی، آزیتا حاجیان و مهراوه شریفی نیا ساخته سال 1368 است.

او پس از آن در سال 1378 در فیلم سینمایی زیر پوست شهر در کنار باران کوثری به ایفای نقش پرداخت. زیر پوست شهر نهمین فیلم سینمایی رخشان بنی اعتماد در سال 1379 است.

در سال 1388 در سریال آشپزباشی با خواهرش ملیکا شریفی نیا همبازی شد. سریال آشپزباشی به کارگردانی علیرضا هنرمند و با بازی پرویز پرستویی ، فاطمه معتمد آریا ، مهراوه و ملیکا شریفی نیا از شبکه اول سیما پخش شد.

آشپز

او با بازی در فیلم سینمایی پشت در خبری نیست جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران را در سال 1389 از آن خود کرد.

در

مهراوه شریفی نیا در سریال در حال ساخت معمای شاه در نقش ثریا همسر محمدرضا شاه جلوی دوربین رفته است. در سریال معمای شاه مهراوه شریفی نیا و حدیث فولادوند نقش زن های محمدرضا پهلوی را بازی می کنند.

معمای شاه

مهراوه شریفی نیا به همراه مادرش آزیتا حاجیان در سریال کیمیا به ایفای نقش پرداخته که مهرماه 1394 از شبکه اول سیما پخش شد و در حال حاضر در شبکه آی فیلم ساعت 22:00 هر شب روی آنتن می رود.

داستان این سریال که فعلا نامش کیمیا است درباره تاثیر تحولات جامعه بر روابط خانوادگی است که این بار پدر و دختری را مقابل هم قرار داده است؛ دختر خانواده که کیمیا نام دارد پرسشگر است و معترض و در مقابل او پدری قرار دارد که نظامی، منضبط و پایبند به قانون است.

ک

ک

ک

فیلم شناسی مهراوه شریفی نیا

  1. 1371 قافله این عمر- مجید بهشتی

  2. 1374–1370 امام علی - داوود میرباقری

  3. 1374 شبحی در تاریکی- محسن شاه محمدی

  4. 1378 قصه های رودخانه سیاکیا - کمال تبریزی

  5. 1386 ساعت شنی- بهرام بهرامیان

  6. 1387 روز حسرت- سیروس مقدم

  7. 1388 آشپزباشی - محمدرضا هنرمند

  8. 1389 قلب یخی (فصل اول) - محمدحسین لطیفی

  9. 1390 قلب یخی (فصل دوم) - محمدحسین لطیفی

  10. 1391 خداحافظ بچه - منوچهر هادی

  11. 1393 لام تا میم - مرتضی فروزان

  12. 1394 کیمیا - جواد افشار

  13. 1394 معمای شاه - محمدرضا ورزی

فیلم های سینمایی مهراوه شریفی نیا

  1. 1368 دزد عروسک ها - محمدرضا هنرمند

  2. 1378 زیر پوست شهر - رخشان بنی اعتماد

  3. 1379 دختری به نام تندر- حمیدرضا آشتیانی پور

  4. 1379 به من نگاه کن- شهرام اسدی

  5. 1386 عروس زندان (تلویزیونی)- پرند زاهدی

  6. 1387 کابوس (تلویزیونی)- سیروس مقدم

  7. 1387 اخراجی ها2- مسعود ده نمکی

  8. 1387 اگر باران ببارد (تلویزیونی)- روح الله حجازی

  9. 1388 پشت در خبری نیست- شبنم عرفی نژاد

  10. 1389 یک عاشقانه ساده- سامان مقدم

  11. 1389 یک سطر واقعیت- علی وزیریان

  12. 1390 قصه ها- رخشان بنی اعتماد

  13. 1391 قصه عشق پدرم- محمدرضا ورزی

  14. 1395 پرسه درحوالی من- غزاله سلطانی

  15. 1396 درخونگاه - سیاوش اسعدی

مه

جنجال پخش شدن عکس های خصوصی اش

بعد از سریال کیمیا انتشار عکس های جنجالی و بی حجاب اش او را دچار حاشیه کرد، میزان انتقاد مردم به حدی شد که او چندین ماه شبکه اجتماعی خود را بست. وی در مصاحبه ای اعلام کرد گوشی اش هک شده و عکس ها لو رفته اند

مهراوه شریفی نیا با انتشار پستی در صفحه شخصی اش به این شایعه ها واکنش نشان داد او گفت : چه فرقی می کند سرقت مسلحانه از بانک یا دستبرد زدن به عکس ها و فایل های شخصی یک نفر و دستکاری کردن آن ها. صفحه اینستاگرام باعث شده است من بخش هایی از زندگی ام را با شما شریک شوم اما همیشه در همه تصاویر عمومی ، قوانین ، اعتقادات و شئونات خودم و جامعه را در نظر گرفته ام.

متاسفانه حدود 6 سال پیش شخصی تعدادی از عکس های کاملا خصوصی من را در اینترنت پخش کرد و افراد دیگری هم با دستکاری کردن این عکس ها به این فضا دامن زدند. من در آن زمان سکوت کردم تا حاشیه ای ایجاد نشود. اما آن شخص بیمار و کسانی که عکس ها را پخش کردند حسابشان با خدا است که بر همه ما آگاه و ناظر است.

اینکه از واژه کشف حجاب استفاده می شود باعث تعجب من است استفاده از واژه کشف حجاب برای عکس های خصوصی من که بدون خواست و رضایت من منتشر شده است درست و عادلانه نیست. کاش بیشتر مواظب قضاوت هامون باشیم.

مه

جوایز و افتخارات

  • تندیس انجمن و جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن / پشت در خبری نیست / چهارمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران (1389)

  • تندیس بهترین بازیگر زن درام تلویزیونی / خداحافظ بچه / جشن چهاردهم دنیای تصویر (1393)

  • تندیس بهترین و دومین بازیگر زن تلویزیون / کیمیا / سه ستاره (اسفند 1394)

  • جایزه بهترین بازیگر جشن حافظ (1396)

  • جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم دیاموند ایتالیا برای فیلم کوتاه پیاده (1398)

ش


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حمله محمدرضا شهبازی مجری صداوسیما به علی دایی پس از اظهاراتش راجع به غزه و لبنان: برای امنیت پول باید خرج بشه که وقتی گردنبند شما رو دزدیدند سه سوته دزد رو بگیرند+ویدیو (1605 نظر) رهبر معظم انقلاب : به یک مجلسی دعوت شدیم که در آن شراب سِرو می‌شد و ما نرفتیم بعد پیام دادند که شما بیایید و شراب نخورید+ویدیو (220 نظر) چیدمان شیک مبلمان ساده و خوش رنگ خانه بدون تجملات سید ابراهیم رئیسی/لوستر طلایی، فرش ایرانی، کتابخانه چوبی، جلو مبلی و عکس بزرگ آن شهید روی دیوار... (212 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا نجّار برای طراحی درِ توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (117 نظر) خانه سید محمد خاتمی زیر ذره‌بین؛ از مبلمان شیک و تابلوی تذهیب روی دیوار تا کاغذ دیواری ساده و میز چوبی گرد/ اصیل مثل خانه های ایرانی (107 نظر) همزاد پارسا پیروزفر، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (94 نظر) فنجان های چای و شیرینی مخصوص بیت رهبری برای پذیرایی از مهمان ها و هنرمندان/ ساده و باصفا به سبک خانه های قدیمی+عکس (94 نظر) اتاق کار ساده و محل استراحت بدون تجملات شهید سلیمانی در کرمان/ یادگاری به جامانده از سردار دلها و رهبر انقلاب که زینت بخش دیوار است+عکس (84 نظر) مونا فرخ آذری همسر علی دایی: علی همسر بسیار خوب و فداکاری است فقط یک ایراد بزرگ دارد! (75 نظر) صحبت های خنده دار حاج آقا قرائتی :پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر😂 (69 نظر) جشن تولد مجلل رضا گلزار، همسر جنتلمن آیسان آقاخانی/تزئین زیبای کیک شکلاتی با توت فرنگی (67 نظر) حامد سلطانی برای بار سوم پدر شد؛ نمایش قابی از تخت خواب فرزندش با صدای همایون شجریان +ویدیو/ قدمش مبارک باشه😍 (66 نظر) افسانه پاکرو: محمدرضاگلزار تنها پسر شایسته ایران است، چهره خوبی دارند +ویدئو (61 نظر) نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز قدرت الله ایزدی، پدیده فصل جدید جوکر2/ دیوار هنری و اصیل منزل با میناکاری های اصیل اصفهان+عکس (61 نظر) (فیلم) خوش آمد گویی ابراهیم تاتلیس خواننده ترکیه‌ای به احمدی‌نژاد در کنسرتش / هر چقدر مردم ایران منو دوست داشته باشن من دو برابر اون‌ها رو دوست دارم (56 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا اکرم عفیف به منفورترین بازیکن فوتبال برای ایرانی ها تبدیل شد؟/ سیر تا پیاز دلیل حرکات جنجالی بازیکنان تیم ملی بعد از شکست قطر در مقدماتی جام جهانی 2026
کتایون امیر ابراهیمی: ژن روسی در من از مادرم به ارث رسیده است موقعی که متوجه بیماریم شدم خیلی راحت با قضیه کنار آمدم+فیلم
لیست کامل هنرمندان معروف و محبوبی که فرزند یا خانواده شهید هستند/ از منوچهر هادی و سمانه پاکدل تا آزاده زارعی و محسن یگانه+عکس
رامبد جوان: فقط یک هفته طول کشید با نوید و محسن این فیلم را بسازم!/ خیابان ایتالیا را بستیم و هر ماشینی می‌آمد با یک ماشین قدیمی عوضش می‌کردیم...
ایده های جذاب و ترند برای دکوراسیون پاییزی خانه با رنگ های گرم و دوست داشتنی
درسی که ایرانی‌ها به اکرم عفیف دادند / ایران 4 - قطر 1
رونمایی از مدل سفرهای استانی رئیس جمهور پزشکیان
جنایتی که صدای آمریکا و انگلیس را هم درآورد!
زودپز ؛ موشک، دهه شصت و یک کمدی شلوغ!
کمند امیرسلیمانی: روبروی هم ایستاده‌ایم، نه کنار هم / بازخورد لالایی به اندازه پدرسالار است
خانم بالا زن صیغه ای ناصرالدین شاه: شاه لهجه‌ی دخترهای حرمسرا را تغییر می‌داد تا مثل دهاتی‌ها صحبت نکنند/ نمی‌خواستند خانم‌ها آن‌ها را نجس بخوانند/ تا مدت یک ماه از حجله رفتن خبری نبود
سلسله امویان چگونه به وجود آمد و سرانجامش چه بود؟
حکایت های خواندنی ؛ داستان موش آهن خوار ( از قصه های کهن پارسی)
گریه‌های سولماز غنی و عذرخواهی عرفان طهماسبی در حواشی داغ امروز چهارشنبه 25 مهر 1403
موضع دولت درخصوص قبولی دو سوم دانشجویان علوم پزشکی تهران با سهمیه‌های مختلف
منتخب روز   
انگشترهای رهبر معظم انقلاب زیر ذره بین ؛ از انگشتر فیروزه نیشابوری تا انگشتر عقیق کبود یمنی/ حقا که دستان با صلابت رهبری زینت بخش انگشتران اند برنده نوبل ادبیات امسال چه کسی بود؟ / "هان کانگ" موفقیت خود را با "گیاهخواری" شروع کرد (عکس) خلاقیت جذاب شهرداری تهران در طراحی بنری مشترک از پزشکیان و قالیباف به زبان فارسی و عبری (فیلم) وقتی منتالیست برنامه عمارت تو شبکه 3 لامپ رو با پیشونی روشن میکنه! (فیلم) هوش مصنوعی این نقاشی‌های معروف قدیمی رو زنده کرد / با این 5 ابزار هوش مصنوعی عکس عزیزانت رو که از دستشون دادی متحرک کن ... روستای تاریخی 7000 هزار ساله کندوان ؛ با خانه هایی در دل صخره هایش در آذربایجان شرقی حامد آهنگی: در زمان قدیم زمان مادربزرگ پدربزرگا هیچ کاری نبود جز بچه دار شدن! / فقط تولید می‌کردن، خدمات پس از تولید وجود نداشت، یه بار موقع زایمان میدیدنش، یبارم از سربازی مرخصی میومد! پاسداشت مقام والای حاج قاسم سلیمانی به سبک مسعود پزشکیان با سبد گل مملو از گل‌های داوودیِ زرد و سفید+عکس/عطر گل‌ها ادای دِینی به سردار دلها مهران مدیری به رامبد جوان : عاشق شدی ؟ آره خیلی زیاد؛ نگار خیلی آروم و درونی و ساکته چطور با تو سر میکنه؟ هشدار: فوراً بلاگرها را آنفالو کنید/ ساعت 12 شب صفحه‌ام را خصوصی می‌کنم و عکس‌های خیانتش را می‌گذارم! خانه سید محمد خاتمی زیر ذره‌بین؛ از مبلمان شیک و تابلوی تذهیب روی دیوار تا کاغذ دیواری ساده و میز چوبی گرد/ اصیل مثل خانه های ایرانی خانه مسعود پزشکیان زیر ذره‌بین؛ از مبلمان قدیمی و صنایع دستی اصفهان روی میز تا فرش تبریز اتاق نشیمن و دیوارهای گچیِ کنده شده، بدون کاغذ دیواری+عکس/ باصفا به سبک خانه‌‌های قدیمی