هنگام خرید اتو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  یکشنبه، 30 بهمن 1401   زمان مطالعه 20 دقیقه
هنگام خرید اتو به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
اتو دستگاهی است که از آن برای صاف کردن و آهار دادن چین و چروک لباس، پارچه، پرده و غیره استفاده می‌شود. اتوکشی نه تنها برای زیباتر جلوه دادن به پوشاک و پارچه‌ها انجام می‌شود بلکه به‌خاطر دمای بالای فلز کف اتو، باکتری های روی پوشاک نیز کشته می‌شوند که این به بهداشت لباس کمک می‌کند. در ادامه راهنمای انواع اتو و مواردی در خرید این دستگاه ذکر شده است.

خرید اتو بخار چه ضرورتی دارد؟

همه ما در زندگی روزمره خود ممکن است به لوازم برقی بسیاری نیاز پیدا کنیم. بعضی از این وسایل در منزل ضروری هستند و بعضی دیگر به گونه ای هستند که خرید آنها چندان ضرورتی ندارد. اما به راستی اتو در کدام دسته قرار می گیرد؟ ضروری ها غیرضروری ها؟ تصور کنید یک روز صبح از خواب بیدار شدید و یک قرار کاری مهم دارید. لباس مورد نظرتان را انتخاب کرده و ناگهان متوجه چروک های واضح روی لباستان می شوید. اینجاست که مشخص می شود اهمیت اتوبخار چیست. حال که متوجه اهمیت این دستگاه کوچک، اما کار راه انداز شدید، با هم نگاهی می اندازیم به راهنمای خرید اتو بخار. در این قسمت به شما کمک می کنیم تا در هنگام خرید اتو خوب، مهمترین نکات و ویژگی های یک اتو مناسب خود و خانوادتان در نظر گرفته و بهترین انتخاب را داشته باشید.

راهنمای خرید اتو

در زمانی نه چندان دور از اتوی زغالی استفاده می‌ شد. ولی با توجه به ایجاد گاز سمی از این اتو و رشد و پیشرفت صنعت برق، اتوی زغالی کنار گذاشته شد و جای آن را اتوی برقی گرفت. در ضمن امروزه اتوها را طوری می سازند که بتوان از آن هم به عنوان اتوی خشک و هم به صورت اتوی بخار استفاده کرد. در کل چهار نوع اتو داریم که شامل اتو خشک و بخار ، اتوی پرسی ، اتو با مخزن مجزای بخار و بخارگر می باشد و ما در این مبحث جهت آشنایی بیشتر هر یک را بطورمختصر توضیح می دهیم

اتوی خشک یا معمولی

اتوی خشک برای اتو کردن پارچه‌های غیر پشمی مناسبتر است. این نوع اتو در مدلها و طرح‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود. از مزایای اتوی خشک ساختمان ساده‌تر ، قیمت ارزان ، تعمیر و بکارگیری راحت‌تر آن است. این سری اتو دارای ولتاژ برق 220 ولت و معمولا دارای توانهای 1100 وات طراحی شده است کف این اتوها از استیل ساخته شده است و دارای درجه حرارت 85 تا 210 درجه سانتی گراد می باشد تقریبا وزن اتوی خشک 2.7 کیلوگرم نیز می باشد.

مزایا

معایب

مصرف انرژی کم

عدم داشتن مخزن آب

گرم شدن سریع

وزن سنگین

مناسب برای اتو کردن پارچه‌ غیر پشمی

نیاز به اتوکشی بیشتر لباس

قیمت نسبتا پایین

نیاز به تلاش جسمی بیشتر

استفاده آسان و بدون دردسر

دشوار بودن تنظیمات دما

اتوی بخار

برای ایجاد فشار بیشتر اتو به پارچه های پشمی بایستی وزنه یا کفه سنگین‌تر استفاده شود از این رو اتوهای بخار طراحی شد که با توجه به بکارگیری نیروی بخار سبک تراند و همچنین از ایجاد سوختن احتمالی پارچه جلوگیری می کند. مشخصات اتوی بخار همیشه بر روی آن توسط کارخانه سازنده حک می شود این اتو دارای ولتاژ 220 ولت و با توان حداقل 1800 وات و حداکثر 2600 وات طراحی شده است طول سیم این سری اتوها حداکثر 2.3 متر و مخزن آب آنها حدود 300 میلی لیتر می باشد کف این اتوها از جنس تفلون یا سرامیک و در مدلهای ارزان تر استیل بوده و همراه با روزنه های ریز و درشت که تا نوک اتو را تحت پوشش قرار می دهد ساخته شده اند.

پوستر اتوی بخار

اتوی پرسی

استفاده از دستگاه های اتو پرس از زمان تولید آنها بشدت در حال افزایش است و این به دلیل کارایی خوب و به صرفه بودن آنها است که نیاز به پرداخت هزینه اضافی به خشکشویی ها را برطرف می کند. اتوپرس ها امروزه دارای ویژگی های بیشماری هستند که موجب می شود کیفیت کارآنها تا حد کار یک اتوکشی حرفه ای بالا رود. با وجود اینکه در حال حاضر تقریبا در هر خانه ای اتو بخار وجود دارد، ولی تهیه یک اتو پرس تجربه ی متفاوتی را بوجود می آورد که تهیه آن را منطقی می کند. استفاده از اتوپرسی کار ساده ای است. تنها کافی است که لباس یا پارچه را بین دو صفحه اتو قرار داده و اتو کردن را آغاز کنید. شلوار و پیراهن به احتمال زیاد جز آسانترین مواردی هستند که می توان از اتو پرس در مورد آنها استفاده کرد. گفته می شود که بلوز خانم ها با توجه به بافت نازک آنها جز مواردی است که اتو کردن آن توسط اتو پرس می تواند با مشکل مواجه شود. صفحه بزرگ در دسترس اتو پرس که گاهی تا 10 برابر بزرگتر از اتو بخار عادی است، به شما امکان استفاده سریع و بهینه از آن را می دهد و موجب صرفه جویی زیادی در وقت شما می شود. البته با توجه به قیمت اتو پرس که معمولا بیشتر از 200 هزار تومان است، باید قبول کرد که ممکن است برای همه قابل تهیه نباشد. اما برای کسانی که از اتو زیاد استفاده می کنند به صرفه بوده و تهیه آن توصیه می شود. بدون شک به خشک شویی سپردن لباس هزینه زیادی دارد و بنابراین حتی اگر شما از اتو پرس یک یا دو بار در هفته برای اتوکردن شلوار، پیراهن یا بلوز ازآن استفاده می کنید به مرور زمان وهزینه صرف شده برای خرید آن جبران خواهد شد. اتو پرس برای جلوگیری از چروک شدن لباس از فشار زیاد بخار در دماهای بالا استفاده می کند، ولی باید در نظر داشت که از چروک درآوردن پارچه های ضخیم ساخته شده از مواد طبیعی نظیر پنبه و کتان سخت تر خواهد بود. بعضی از آنها به بخار پرشدت و اضافه بر حد عادی آن نیاز خواهند داشت. زمانی که پارچه و لباس خود را برای اتو بر روی اتوپرس قرار می دهید، اطمینان حاصل کنید که کاملا صاف باشد؛ در این صورت چین و چروک ناخواسته برروی لباس وجود نخواهد داشت. دستگاه های اتو پرس جدید دارای امکانات مدرن و صفحه نمایش های دیجیتال هستند که به شما امکان کنترل درجه حرارت را بسته به نوع و جنس پارچه می دهند. اتو پرس ها با استفاده از کلید های مختلف این امکان را به استفاده کننده می دهند که به سادگی درجه حرارت را تنظیم کند. مخزن آب دستگاه حتما باید دارای نشانگرهایی باشد که میزان آب باقی مانده را نشان دهد بدون اینکه نیاز به باز کردن درپوش آن باشد. بسیاری از مدلها به اندازه ی کافی آب در مخزن خود دارند به صورتی که شما می توانید بیشتر از 1.5ساعت به اتو کردن بپردازید بدون اینکه نیاز به وقفه برای پر کردن مخزن آب باشد. در مواردی حجم مخزن آب اتو به حدود 1 لیتر نیز می رسد. از مزایا دستگاه اتوپرس موارد متعددی ذکر شد اما این دستگاهها دارای اشکالاتی نیز می باشند اول اینکه دستگاه معمولا باید بصورت ثابت در یک مکان قرار داده شود اندازه دستگاه خصوصا پس از اتصال بر روی پایه بزرگ و سنگین بوده وامکان جمع کردن دستگاه پس از استفاده وجود ندارد از طرف دیگر در بخشهایی از لباس اطراف تکمه لباس و نواحی دوخته شده منحنی بطور کامل اتوکشی نمی شود و برای تکمیل کار اتوکشی شاید به یک اتوی ساده نیز احتیاج شود.

مزایا

معایب

سرعت اتو کشی بالا

مصرف بالای برق

خستگی کمتر افراد

وزن بسیار سنگین

سرعت بالای رسیدن به دمای مورد نظر

عدم امکان جابجایی

مناسب برای مصارف زیاد و صنعتی

قیمت گران تر از سایر مدل ها

دارای تنظیمات دمای پیشرفته

اشغال فضای زیاد

دارای ایمنی در حین کار

مصرف آب بیشتر

پوستر اتوی پرسی

اتو مسافرتی

اتوهای مسافرتی از جمله مدل های جدیدتری هستند که می توانند برای بسیاری از افراد کاربردی واقع شوند. در ادامه مزایا و معایب استفاده از این اتوها را برای شما بیان کرده ایم.

مزایا

معایب

اندازه کوچک و وزن سبک

عدم وجود ویژگی بخار در برخی مدل ها

عدم اشغال فضای زیاد

سرعت اتوکشی پایین

جابجایی آسان

مخزن کوچک تر از اتو معمولی

قیمت ارزان

کارایی کمتر

در راهنمای خرید اتو مسافرتی به بررسی ویژگی های این محصول پرداخته ایم:

  • اتوهای مسافرتی از جمله مدل های کوچک و جمع و جوری هستند که می توانند به راحتی حمل شوند.

  • کسانی که قصد رفتن به را دارند، می توانند به راحتی این اتو را درون ساک خود قرار داده و حمل نمایند.

  • این مدل اتو نسبت به اندازه کوچک خود از کارایی مناسبی برخوردار می باشد.

اتو با مخزن مجزای بخار

دستگاههای اتو که دارای مخزن مجزای بخار هستند لذت اتو کشی با بخار فراوان را مهیا می کنند. عملکرد این نوع اتو به این شکل است که در کنار بخش اتو یک مخزن تعبیه شده این مخزن از طریق یک سیم و یک شیلنگ به دسته اتوکشی متصل است .بخار مورد نیاز در مخزن دستگاه که معمولا بر روی میز و قرار می گیرد و بصورت ثابت است تامین می شود و بخار از طریق لوله ای به اتو منتقل می شود. از مزایایی که برای دستگاههای اتو با مخزن بخار مجزا می توان نام برد شامل ، امکان اتوکشی با حجم زیاد بخار ، امکان اتوکشی با صفحه سرد اتو و فقط توسط بخار ( در بعضی از مدلها ) که این ویژگی خصوصا برای کت و شلوار مناسب است و از برق افتادن پارچه جلوگیری می کند. بر طرف شدن راحت چروک انواع البسه با توجه به اتوکشی با حجم بالای بخار ، مخزن بزرگ آب و عدم نیاز به پرکردن دائمی مخزن در استفاده طولانی تر ، می باشد.

مزایا

معایب

امکان اتوکشی پر بخار و قدرتمند

مصرف برق زیاد

دارای ظاهر و عملکرد حرفه‌ ای‌

اشغال زیاد فضای در مدل مخزن دار

آسان‌ بودن اتوکشی

عدم امکان جابجایی مدل مخزن دار

ایجاد بخار بسیار زیاد

قیمت بالای مدل مخزن دار

فعالیت بدنی کمتر از مدل خشک

بیشتر بودن زمان گرم شدن صفحه

مرطوب کردن خودکار لباس

وزن بالاتر از اتو خشک

بخارگر

بخارگر دستگاهی است که فاقد هیچ صفحه داغ اتوکشی است و فقط بخش تامین کننده بخار دارد. در واقع اتوکشی فقط بایستی توسط بخار انجام شود ویژگی استفاده از دستگاه بخارگر تامین حجم زیاد بخار، ایمنی کامل در اتوکشی انواع البسه خصوصا لباسهای گران قیمت مانند لباس عروس، لباس شب و ... چرا که در این دستگاه هیچ صفحه داغی در بخش اتوکشی وجود ندارد و دسته اتوکشی از جنس پلاستیک بوده . از دیگرمزایای این دستگاه امکان اتوکشی عمودی برای پرده، اتوکشی البسه بر روی تن مثلا بخشی از کت که پوشیده شده و چروک می باشد می تواند توسط فرد دیگری اتو شود همین ویژگی استفاده از این دستگاه را در فروشگاههای البسه رایج کرده است.

پوستر اتوی بخارگر

هنگام خرید اتو بخار باید به چه ویژگی‌هایی توجه کنید؟

قبل از خرید دستگاه، تهیه یک چک لیست از ویژگی‌هایی که باید در اتوبخار به دنبال آن باشید، بسیار بهتر از نگاه کردن به مارک‌ها است. هنگامی‌که مدل‌های مختلف اتو بخار را با این ویژگی‌ها مقایسه می‌کنید، انتخاب اتو بخار مناسب برای شما آسان‌تر می‌شود. هر یک از ویژگی‌هایی که در این قسمت معرفی می‌شود به شما کمک می‌کند اتو بخاری را انتخاب کنید که برای شما کاربردی‌تر و مفیدتر باشد.

طراحی سیم اتو بخار

اکثر اتوهای سنتی دارای سیم معمولی هستند. گاهی اوقات، این سیم می‌تواند مانع شما شود و اجازه نمی‌دهد از محدوده دسترسی آن خارج شوید. برای انعطاف پذیری و آزادی بیشتر ، می‌توانید اتو بخاری تهیه کنید که سیم آن به طور کامل در تمام جهات می‌چرخد و دردسر سیم را به حداقل می‌رساند. به خاطر داشته باشید که ممکن است همیشه نتوانید میز اتو را نزدیک پریز برق قرار دهید. به همین دلیل باید به طول سیم هم توجه کنید. همچنین مطمئن شوید که سیم قابلیت چرخش 360 درجه را دارد تا بتوانید از اتو در هر موقعیتی که برای شما راحت‌تر است استفاده کنید. اکثر اتوهای بخار به همراه سیم‌های جمع شونده عرضه می‌شوند. اگر اتوی شما سیم جمع شونده ندارد، بهترین راه برای نگهداری آن این است که سیم را دور دستگاه بپیچید و در مکان مورد نظر خود قرار دهید. اما باید منتظر بمانید تا اتو ابتدا خنک شود وگرنه سیم را می‌سوزانید. بنابراین برای سهولت در نگهداری، بهتر است اتویی با سیم جمع شونده در نظر بگیرید. سیم هنگام استفاده در داخل اتو جمع می‌شود و از آن در برابر حرارت دستگاه محافظت می‌کند. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب اتوبخار به طراحی سیم توجه کنید. یک گزینه دیگر این است که سیم را به طور کامل کنار بگذارید. اتوی بی سیم روی یک صفحه گرم می‌شود و فقط چند دقیقه گرما را حفظ می‌کند؛ بنابراین باید مرتباً به صفحه برگردانده شود. اما حداکثر آزادی حرکت را به شما می‌دهد زیرا هیچ سیمی برای درهم پیچیدن در آن وجود ندارد.

وزن و اندازه

ویژگی دیگری که در راهنمای خرید اتو بخار باید به آن پرداخته شود، وزن و اندازه اتو بخار است. به خاطر داشته باشید که این احتمال وجود دارد که مجبور شوید تقریباً به طور روزانه از اتوی بخار خود استفاده کنید. علاوه بر این، اگر تعداد لباس برای اتو زیاد باشد، باید به مدت طولانی از دستگاه خود استفاده کنید. به همین دلیل شما باید اتو بخاری را انتخاب کنید که اندازه آن کوچک‌تر و وزن آن سبک‌تر است. این امر به شما اطمینان می‌دهد که می‌توانید از اتو بخار برای مدت زمان طولانی استفاده کنید و کاملاً راحت باشید.

قابلیت تولید بخار عمودی

بهتر است به طور خاص اتو بخاری را انتخاب کنید که بتواند بخار عمودی تولید کند. به این ترتیب می‌توانید پارچه‌هایی مانند پرده را حین آویزان بودن به راحتی اتو کنید. اتو بخار باید بتواند به اندازه کافی بخار برای اتوکشی پرده‌ها و سایر پارچه‌هایی که به صورت عمودی آویزان هستند، تولید کند. همچنین می‌توانید از اتو بخارهای عمودی استفاده کنید که دارای طراحی ضد چکه و صفحه استیل ضد زنگ هستند و می‌توانند در حالی که به صورت عمودی نگه داشته می‌شوند بخار تولید کنند.

ظرفیت مخزن آب

هرچه ظرفیت مخزن آب بیشتر باشد، کمتر باید آن را پر کنید. همچنین باعث می‌شود که بخار برای مدت زمان طولانی‌تری تولید شود زیرا آبی که در اتو وجود دارد، زیاد است. به همین دلیل است که هنگام انتخاب اتو بخار، همیشه باید دستگاهی را انتخاب کنید که ظرفیت بالاتری را برای شما فراهم می‌کند.

ویژگی خاموش شدن خودکار

خاموش شدن خودکار یک ویژگی مهم ایمنی است که در بسیاری از اتوهای بخار با سیم جمع شونده وجود دارد و در این بخش از راهنمای خرید اتو بخار به آن می‌پردازیم. این ویژگی باعث می‌شود که هر زمان اتو بخار برای مدت زمان زیادی ثابت بماند، به خودی خود خاموش ‌شود. برخی از اتوهای بخار دارای قابلیت خاموش شدن خودکار هستند که وقتی روی پایه خود ایستاده‌اند، فعال می‌شود. از سوی دیگر، برخی از اتوهای بخار هنگامی‌ که روی صفحه یا در بغل قرار می‌گیرند، ویژگی خاموش شدن خودکار آن‌ها فعال می‌شود. همچنین اتوهای بخاری وجود دارند که در صورت ثابت ماندن به مدت طولانی در هر 3 موقعیت خاموش می‌شوند. این امر باعث می‌شود که هدر رفت انرژی وجود نداشته باشد و احتمال وقوع آتش سوزی به صفر برسد. امروزه با شیوه‌های شلوغ زندگی، از یاد بردن خاموش کردن اتو هنگامی‌که برای خروج از خانه عجله دارید امر غیرممکنی نیست. با ویژگی خاموش شدن خودکار می‌توانید خیالتان راحت باشد که در صورت فراموشی، اتو به صورت خودکار خاموش می‌شود. اتوهایی وجود دارند که نه تنها فاقد خاموش شدن خودکار هستند، بلکه دارای چراغ روشن هم نیستند. در این حالت تنها راهی که می‌توان گفت اتو روشن یا خاموش است، احساس گرما است. خاموش شدن خودکار یک ویژگی ضروری است که حتماً باید آن را در نظر بگیرید.

توان اتوبخار

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اتوبخار که باید در راهنمای خرید اتو بخار به آن پرداخته شود، توان اتو بخار است. هرچه توان اتو بخار بیشتر باشد، تولید گرما بهتر خواهد بود. هرچه تولید گرما بهتر باشد، مقدار بخار تولید شده بیشتر خواهد بود. علاوه بر این، وات بالاتر تضمین می‌کند که دمای کفی اتو با سرعت بیشتری افزایش می‌یابد. توان یکی از مهمترین ویژگی‌های اتو بخار است که همیشه باید به آن توجه کنید. هرچه درجه قدرت بیشتر باشد، تولید گرما بهتر خواهد بود که در اتو کردن حتی پارچه‌های سنگین هم به شما کمک می‌کند. اتو بخار 1700 واتی یکی از گزینه‌های مناسب در مورد اتو بخارهایی با توان بیشتر است. در حالت ایده آل، باید به انتخاب اتویی فکر کنید که دارای توان مصرفی بیش از 1800 وات است. این میزان اطمینان می‌‌دهد که اتو می‌‌تواند به سرعت گرم شود. به این ترتیب قادر خواهید بود چین و چروک پارچه‌های مختلف را از بین ببرید. علاوه بر این، به راحتی می‌‌توانید از آن برای پارچه‌های ضخیم‌تر هم استفاده کنید.

زمان گرم شدن اتو بخار

در حالت ایده آل، باید اتو بخاری را انتخاب کنید که بتواند در عرض 2 تا 3 دقیقه تا دمای مناسب گرم شود. به این ترتیب دیگر مجبور نیستید مدت زمان زیادی منتظر بمانید تا اتو گرم شود. علاوه بر این، چنین اتو بخاری می‌تواند بخار را به سرعت تولید کند و فشار بخاری را برای شما فراهم می‌کند که نه تنها سریع اتو کنید بلکه از تمام ویژگی‌های اتو در مدت زمان کوتاهی استفاده نمایید.

میزان تولید بخار

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که باید در نظر داشته باشید، میزان بخار تولید شده توسط اتو بخار است. شما باید اتویی را انتخاب کنید که حداکثر مقدار بخار را تولید ‌کند. این امر شما را قادر می‌سازد لباس‌های سنگین‌تر را به راحتی اتو کنید.

صفحه کفی اتو بخار

اولین ویژگی که اکثر افراد هنگام خرید اتو بخار به آن فکر می‌کنند، کفی اتو است. بررسی کیفیت کفی اتو در راهنمای خرید اتو بخار ضروری است و یکی از ویژگی‌های مهم اتو بخار است که قبل از خرید اتو باید به آن توجه کنید. کفی اتو به دلایل زیر اهمیت زیادی دارد:

  • هنگام اتوکشی گرما و بخار را به طور مساوی توزیع می‌کند.

  • مسئول اتوکشی صاف است.

  • کفی‌های خوب از ایجاد چین و چروک روی لباس جلوگیری می‌کنند.

  • کفی خوب نرم و روان روی پارچه می‌لغزد و اتو کشی را به یاد ماندنی می‌کند.

در حالت ایده آل، موادی که در کفی استفاده می‌شوند باید طبیعت غیر چسبنده داشته باشند. این امر تضمین می‌کند که حتی وقتی از اتو روی پارچه‌های ظریف استفاده می‌کنید، هیچ مشکلی به وجود نمی‌آید. مواد ایده‌آل کف صفحه باید از جنس استیل ضد زنگ یا سرامیک باشد. هر دوی این مواد به اندازه کافی برای صفحه اتو بخار مناسب هستند. به طور کلی چهار نوع کفی برای اتو وجود دارد:

  • کفی آلومینیومی

  • کفی نچسب

  • کفی سرامیکی

  • کفی استیل ضدزنگ

از خرید اتو با کفی آلومینیومی‌ به شدت خودداری کنید. اتوهای صفحه آلومینیومی ‌به هیچ عنوان توصیه نمی‌شوند زیرا با اصطکاک سر می‌خورند، با دکمه یا قلاب لباس به راحتی خراشیده شده و به سختی تمیز می‌شوند. در واقع، کفی آلومینیومی ‌ممکن است پس از مدتی چسبناک شده و احتمالاً باعث ایجاد چین و چروک بیشتر روی لباس شود. اما به دلیل قیمت پایین، اتوی آلومینیومی ‌بسیار محبوب است. کفی نچسب از صفحه آلومینیوم یا فلز با روکش نچسب تشکیل شده است. روکش نچسب باعث می‌شود که اتو به نرمی ‌روی پارچه حرکت کرده و تجربه کاربری خوبی ایجاد شود. کفی سرامیکی دارای پوشش سرامیکی روی صفحه آلومینیوم یا فلز است. سرامیک به طور طبیعی در توزیع گرما و بخار بسیار کارآمد است. اتو با صفحه سرامیکی سریع گرم می‌شود، حرارت را به صورت یکنواخت توزیع کرده و از ایجاد الکتریسیته ساکن جلوگیری می‌کند. این اتوها حتی وقتی روی دمای بالا قرار می‌گیرند به پارچه نمی‌چسبند. از بین همه مواد، کفی سرامیکی برای سر خوردن و اتو کردن بسیار مناسب است. اتو با صفحه استیل ضد زنگ همانند سرامیک، توزیع یکنواخت گرما را فراهم می‌کند زیرا استیل ضد زنگ یکی از بهترین رساناهای گرما است. این اتو در برابر زنگ زدگی مقاوم بوده و صفحه و پایه‌ای بسیار مقاوم و آسان برای نگهداری دارد اما معمولاً سنگین‌تر است. توجه داشته باشید که تمیز نگه داشتن یک صفحه نچسب معمولاً راحت‌تر از یک استیل ضد زنگ است، اما باید مراقب باشید که آن را خراش ندهید، زیرا این امر باعث می‌شود که اتو به مرور زمان کیفیت خود را از دست دهد. استیل ضد زنگ جلا داده شده می‌تواند به خوبی کار کند اما مستعد خراشیدگی و لکه‌گیری است. با اتو بخار عمودی می‌توانید بخار را بدون تماس با پارچه به منطقه چروکیده هدایت کنید.

طراحی ضد آهک

وقتی از اتو بخار به طور مداوم استفاده می‌کنید، کربنات کلسیم موجود در آب منجر به تولید رسوبات آهکی می‌شود. مشکل این است که اگر رسوب به میزان زیادی وجود داشته باشد، مقدار بخار تولید شده توسط اتو به شدت محدود می‌شود. به همین دلیل است که هر از گاهی مجبور می‌شوید اتو را تمیز کنید. با این حال، اگر نمی‌خواهید هر از گاهی دستگاه را به صورت دستی تمیز کنید، بهتر است اتو بخاری را انتخاب کنید که دارای ویژگی ضد آهک است. این ویژگی اجازه رسوب فلس‌های آهکی را نمی‌دهد. بنابراین، مقدار بخار تولید شده توسط اتو به هیچ وجه کم نخواهد شد.

طراحی ضد چکه

هیچ چیز بیشتر از این که آب به طور مداوم از اتو بخار روی لباس شما بچکد، نمی‌تواند اذیت کننده باشد. به همین دلیل بهتر است اتویی را انتخاب کنید که دارای ویژگی ضد چکه باشد. این ویژگی اطمینان می‌دهد که حتی اگر مخزن به طور کامل پر شده باشد، آب از بخار نشت نکند. همچنین قطرات آب از گوشه‌های اتو بخار به بیرون نمی‌ریزد.

تنظیمات دما

هر اتو بخاری باید دارای تنظیمات لازم برای حرارت کم، متوسط ​​و زیاد باشد. اگر بخواهید اتویی با گرمایش دقیق‌تر داشته باشید، احتمالاً با تنظیمات اضافی دما همراه خواهد بود. این ویژگی به ویژه در صورت اتوکشی انواع مختلف پارچه‌ها مفید است.

پوستر تنظیم دمای بخار

تنظیمات متغیر اتو بخار

اینکه بتوانید میزان خروج بخار از اتو را کنترل کنید، اهمیت بسیار زیادی دارد و بررسی آن در یک راهنمای خرید اتو بخار لازم است. در حالت ایده‌آل، باید اتویی را انتخاب کنید که به شما اجازه دهد مقدار متفاوتی بخار تولید کنید و لازم است توانایی کنترل مقدار بخار تولید شده را داشته باشید. دلیل این امر آن است که وقتی روی لباس‌های پارچه‌ای ظریف کار می‌کنید، اگر حداکثر مقدار بخار تولید شود، می‌تواند به راحتی لباس شما را خراب کند. از طرف دیگر، اگر سطح متوسط ​​بخار برای لباس‌های سنگین‌تر تولید شود، به هیچ وجه چین و چروک را از بین نمی‌برد. به همین دلیل سفارشی سازی تولید بخار همیشه یک ویژگی مورد نیاز است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید در مصرف بخار صرفه‌جویی کرده و آب مخزن را برای مدت زمان بیشتری نگه دارید. این کار نیاز به پر کردن مخزن را از بین می‌برد. همچنین کارایی مناسبی را حین استفاده از اتو برای شما فراهم می‌کند. بنابراین بهتر است اتو بخاری را انتخاب کنید که به شما اجازه می‌دهد میزان بخار تولید شده را کنترل کنید. بخار متغیر یکی از مهمترین ویژگی‌های اتو بخار است که باید به آن توجه کنید.

افشانه

بسیاری از اتوها دارای ویژگی اسپری هستند. مزیت اصلی این ویژگی آن است که می‌‌تواند لباس‌ها را قبل از اتو کشی مرطوب کند. این امر تضمین می‌‌کند که بتوانید حتی عمیق‌ترین چین و چروک‌ها را از روی سخت‌ترین پارچه‌ها صاف کنید.

انفجار بخار

اگر بخواهید پارچه‌های کتان یا پارچه‌های سنگین مانند جین را صاف کنید، یک فشار اضافی بخار برای از بین بردن چین و چروک‌های سرسخت عالی است. این ویژگی باعث خروج غلیظ بخار می‌شود که برای اتوکردن پارچه‌های طبیعی به خوبی کار می‌کند. انفجار بخار برای تمیز کردن دریچه‌های روی کفی اتو هم مفید است.

اندازه صفحه کفی

اندازه کفی ویژگی دیگری است که ذکر آن در راهنمای خرید اتو بخار ضروری است. اگر کفی اتو بزرگ باشد، به شما کمک می‌‌کند در مدت زمان کم‌تری سطح وسیع‌تری را بپوشانید. به همین دلیل بهتر است که اتو با کفی بزرگ‌تر را انتخاب کنید. علاوه بر این، با انتخاب اتو بخار با صفحه بزرگ‌تر می‌‌توانید مطمئن باشید که تعداد سوراخ‌ها برای خروج بخار هم زیادترند. این امر باعث می‌‌شود که بخار نه تنها بیشتر پخش شود بلکه مقدار بخار تولید شده هم بیشتر باشد. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که هر چه اندازه کفی بزرگ‌تر باشد، وزن اتو هم بیشتر خواهد بود. بنابراین باید اولویت خود را مشخص کنید و بین اندازه کفی و وزن اتو آنچه برای شما اهمیت بیشتری دارد را انتخاب کنید.

طراحی اتو بخار

شکل اتو بخار و طراحی آن هم اهمیت بسیار زیادی دارد. تنها زمانی که نگه داشتن اتو آسان است، می‌‌توانید از آن برای مدت زمان طولانی استفاده کنید. شما باید به مکانیک دسته و همچنین تنظیمات کنترل که روی بدنه اتو موجود است، توجه کنید. وقتی مکانیک دسته و دکمه‌های کنترل در سطح راحتی قرار داشته باشند، می‌‌توانید بدون هیچ مشکلی از اتو بخار برای مدت زمان طولانی‌تری استفاده کنید.

سخن پایانی

بنابراین برای خرید اتو بخار ابتدا باید ویژگی‌های مهم و انواع برندهای سازنده آن را بشناسید. سپس به مقایسه هرکدام با دیگری بپردازید تا بتوانید به انتخاب درستی دست پیدا کنید. برای خرید لوازم خانگی از جمله اتو بخار، هرگز عجله نکنید. وقت کافی برای شناخت و مقایسه اختصاص دهید و از کارشناسان مربوطه مشورت بگیرید. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (77 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (35 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (29 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (28 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (27 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (22 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر (22 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی جورجینا برای تولد رونالدو با طرح ورزشی مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (19 نظر) نگاهی به امضای زیبا و هنرمندانه ی آیتک سلامت ستاره چشم رنگی تیم ملی + عکس / شیک بودن در آیتک خلاصه می شود (18 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی و شاه نشین نسرین مقانلو در آخرین تولد پسر مرحومش ارشیا به سبک پادشاه روم باستان/ حوض مرمری و آبنمای 3 طبقه+عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هدیه خاص رهبر معظم انقلاب به الهام چرخنده/ رهبری فرموردند این خانم کیست؟ گفتم من سرباز شما هستم
برگزاری جلسه رفع موانع تولید باحضور رییس مرکز حل اختلاف کشور در گلوگاه مازندران
برگزاری آئین تکریم آزادگان رسانه ملی
گله و انتقاد یاسین سبزی پور سلامات، ریاست کمیته قهرمانان تمامی ورزش‌ها در اتحادیه و انجمن صنفی باشگاه‌داران خوزستان
تصادف زنجیره ای اتوبوس با بیش از ده خودرو در آزادراه کرج _ تهران 10 مصدوم برجای گذاشت+ویدئو
رونمایی از تندیس بی‌نظیر و متفاوت بیتا فرهی/چگونه قد، وزن و جزئیات ویژگی‌های در این مجسمه محاسبه شد؟+عکس
شرایط مربوط به طرح جذب و کسر خدمت سربازی فارغ التحصیلان دانشگاهی ‌
محمدمنان رئیسی: مدافعان وزیر راه سال دیگر او را استیضاح می‌کنند
معرفی همه همسران روسای جمهور ایران/ از همسر مشهدی احمدی نژاد تا فاطمه، همسر متخصص زنان، دکتر پزشکیان+عکس
چه کسانی پیشنهاد وزارت به رائفی پور دادند؟
قدرت‌نمایی پزشکیان مقابل تندرو‌های مجلس با یک «اقدامِ بی سابقه»
گنج یابی و جویندگی گسترده در فضای مجازی / حتی کتاب هم چاپ می‌کنند!
استقبال آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین از پهپادهای ایرانی
(ویدئو) ماندگارترین سکانس سریال پایتخت / یه ترکیه رفتن نقی هی به همه گیر میده؛ به ارسطو میگه کفشای سیندرلا چیه پوشیدی 😂
(ویدیو) نرگس محمدی،بازیگر جوکر2 : علی اوجی گفت زنم بشی تا 60 سالگی می خندونمت
منتخب روز   
شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت!