حقایقی درباره سیاست های بسته بندی آمازون از زبان جف بزوس

  سه شنبه، 17 اسفند 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
حقایقی درباره سیاست های بسته بندی آمازون از زبان جف بزوس
ساعد نیوز : گمان نمی کنم کسی باشد که اسم فروشگاه بزرگ اینترنتی ای مثل آمازون را تا کنون نشنیده باشد. آمازون یکی از بزرگ ترین آنلاین شاپ هایی است که در آمریکا، شهر واشنگتن واقع شده  که ارسال محصولات را به سراسر جهان انجام میدهد.

گمان نمی کنم کسی باشد که اسم فروشگاه بزرگ اینترنتی ای مثل آمازون را تا کنون نشنیده باشد. آمازون یکی از بزرگ ترین آنلاین شاپ هایی است که در آمریکا، شهر واشنگتن واقع شده که ارسال محصولات را به سراسر جهان انجام میدهد.

جف بزوس از بنیان گذاران کمپانی آمازون است، این شرکت در 5 جولای سال 1994 تاسیس گشت که در مراحل اولیه کار خود، فقط قطعات و لوازم مربوط به کامپیوتر را به فروش می رساند ولی حالا به یک فروشگاه اینترنتی زنجیره ای تبدیل شده است که در تمامی کشورهای جهان شعبه دارد.

دلیل نامگذاری این کمپانی که با حرف A بزرگ شروع میشود اول بودن این حرف در الفبای لاتین است و نام اصلی آن یعنی آمازون نشان دهنده بزرگی و وسیع بودن آمازون میباشد.

هم چنین علامتی که روی جعبه های آن چاپ میگردد که با یک فلش از حرف A تا Z کشیده شده است، عنوان کننده آن است که آمازون بدون هیچ گونه تعصبات ذهنی یا نژادپرستی آماده خدمت رسانی به عموم مردم است.

این کمپانی به قدری بزرگ و وسیع است که توانسته یک تنه پاسخگوی افراد و مشتری های مختلف از سراسر جهان باشد. پکیجینگ، خدمات ارسال، نحوه برخورد با مشتریان توسط مامورهای انتقال دهنده و همه اجزای این کمپانی به قدری دقیق انجام می شود که اگر فردی حداقل یکبار از آنجا خرید کرده باشد به دنبال فروشگاه اینترنتی دیگری نخواهد رفت.

این شکل از اعتماد سازی باعث شده است که آمازون غول آنلاین شاپ شود، به گونه ای که رقابت با آن به قدری سخت است که شرکت های دیگر به پای آن هم نمیرسند.

زمانی که یک کمپانی بزرگ و سرشناس میشود، شرکت ها و کارخانجاتی که با او همکاری میکنند نیز از معروف ترین های حوزه خودشان هستند. برای مثال جناب آقای لویس ناویلر بنیان گذار PKG از بزرگ ترین تولیدی های بسته بندی در آمریکا میباشد که با آمازون همکاری دارد.

بهتر است بدانید این کمپانی به قدری پر قدرت در حال توسعه است که یک تولیدی برای ساخت جعبه های بسته بندی آن کافی نمیباشد. او همچنین با شرکت West Rock نیز در حال همکاری است که پاسخگوی تقاضاهای بیشمار مشتریان خود باشد تا بتواند به موقع و سر وقت مرسولات را به دستشان برساند.

تا کنون با خود فکر کرده اید که چه چیزی بالاتر و شکوهمند تر از آن میتواند باشد که همه چنان به کسب و کارتان اعتماد داشته باشند که حتی فاصله زمانی و مکانی را در نظر نگرفته و محصولات موردنیازشان را از کمپانی شما خریداری کنند؟

البته اگر از حق نگذریم، آمازون شبانه روز در تلاش است که رضایت مشتریان را کسب کند تا در خرید دوباره باز هم سراغی از آمازون بگیرند.

این شیوه اعتماد سازی و جلب رضایت مشتری در کنار کیفیت و دقیق بودن مراحل سفارش و ارسال، بخش عظیمی مربوط به سیاست گذاری های این کمپانی میباشد. مگر میشود که بدون فکر و برنامه ریزی به این حجم از قدرت رسید. مگر میتوان میلیون ها سفارش در کمتر از یک دقیقه را کنترل کرد، آن هم بدون داشتن یک برنامه منظم؟!

آمازون چگونه آمازون شد؟

تصویر

این قسمت از مقاله شاید برایتان هیجان انگیز باشد. همه ما فقط میدانیم یا شنیدیم که فروشگاه آنلاینی وجود دارد که بسیار قدرتمند و معروف بوده و آمازون نام دارد ولی شاید هیچ گاه راجع به سیاست گذاری هایی که باعث این قدرت و شکوه شده است اطلاعاتی نداریم.

آیا تا کنون فکر کردید که چگونه و از کجا شروع شد؟ با چه ترفندهایی و چگونه آمازون توانست به این میزان معروف و محبوب شود؟

فروشگاه های اینترنتی دیگری مثل علی بابا نیز در حال انجام فعالیت های مشابه آمازون هستند ولی چرا هیچ کدامشان مثل آمازون محبوبیت ندارند؟ در این قسمت به این مسئله می پردازیم و برایتان توضیح می دهیم گه چگونه آمازون، آمازون شد؟

آیا آمازون از جعبه های جادویی استفاده میکند؟

تصویر
یکی از اصلی ترین رکن های موفقیت یک فروشگاه اینترنتی، بسته بندی مناسب است. در این فروشگاه ها مشتری کالای موردنیاز خود را در سایت همان کمپانی انتخاب کرده و می داند که قصد خرید چه چیزی و با چه ویژگی هایی را دارد.

بنابراین، تنها چیزی که به حفظ ماهیت محصول کمک میکند، یک بسته بندی مناسب و با کیفیت است. آمازون نیز از اهمیت این موضوع کاملا آگاهی دارد. به همین دلیل برای محصولات مختلف بسته بندی هایی با جنس های متفاوت و سایزهای متنوع در نظر گرفته است.

برای مثال هیچگاه یک وسیله شکستنی یا گران قیمت را درون جعبه ای نمی گذارند که احتمال آسیب رسیدن به آن وجود داشته باشد. و برای هر محصولی با توجه به صرفه اقتصادی که دارد یک پک مناسب در نظر میگیرد.

جعبه ات را اهدا کن!

تصویر

شاید شنیدن این جمله اندکی عجیب به نظر برسد، منظور از اهدا بسته بندی چیست؟ آیا آمازون از افرادی که خرید کرده اند، بسته بندی هایشان را پس میگیرد و دوباره درون آنها سفارشات نفرات بعدی را قرار میدهد؟

این شاید اولین چیزی باشد که به ذهن خواننده خطور کند.، که آمازون با آن قدرت و معروفیت چرا میخواهد جعبه ها را پس بگیرد؟

در جواب این سوالات باید بگوییم که آمازون قصد ندارد جعبه های خود را پس بگیرد.Give Back Box کمپینی می باشد که به تازگی راه اندازی شده است. این کمپین اهداف طولانی مدتی دارد که آمازون منتظر بازخوردهای آن میباشد.

هدف اصلی این کمپین آن است که افراد جعبه های خود را بعد از آنباکسینگ دور نیندازند و آنها را اهدا کنند. حتی میتوانید وسایل و لوازمی را که از آنها استفاده نمیکنید را نیز درون جعبه گذاشته و به آمازون ارسال کنید تا گروه خیران در این زمینه یا شناسایی افراد نیازمند، وسایل مناسب را به آنها اهدا کرده و جعبه ها را بازیافت کنند.

البته این کمپین برای کسانی که هدفمند و مستمر اینکار را انجام میدهند تخفیفاتی در نظر میگیرد که پنل کاربریشان ثبت میگردد. هر چه تعداد این کارتن ها بیشتر باشد، تخفیفات روی اجناس بالاتر خواهد رفت.

این کمپین به صورت جهانی انجام میگیرد چرا که آمازون بالای 175 شعبه در سراسر جهان دارد و این موضوع بسیار میتواند به حفظ طبیعت کمک کند.

بسته بندی های متناسب با پالت های مخصوص حمل و نقل؛ یک فکر بکر

تا کنون اسم بسته بندی های اولیه و ثانویه به گوشتان خورده است. موادغذایی، لوازم آرایشی و کرم ها، گوشی های موبایل یا قطعات سخت افزاری و غیره همگی دارای یک پک اولیه هستند که محصول اصلی درونشان قرار میگیرد و پس از آن درون جعبه و کارتن مخصوص قرار گرفته و پک میشوند.

محصولاتی که قرار است منتقل شوند معمولا از طریق راه های آبی، هوایی یا زمینی حمل و نقل می شوند که در تمامی موارد چه درون هواپیما، کشتی و کانتینرهای جاده ای باید بر روی پالت های مخصوص سورت شده و به مقصد برسند.

این مدل حمل و نقل، یکی از اصولی ترین و امن ترین راهکارهای ارسال میباشد که مرسولات را به دست مشتریان میرساند.

در ایران نیز فروشگاه های اینترنتی زیادی وجود دارند که یکی از بزرگ ترین آنها دیجی کالا میباشد که بصورت وسیع کار پخش محصولات را انجام میدهد که در سراسر ایران شعبه دارد. این شرکت ها برای عرضه محصولاتشان نیازمند یک بسته بندی مناسب هستند.

کارتن سازی های زیادی در زمینه تولید جعبه و کارتن فعالیت دارند. کارتن سازی هایی مثل کارتن ساز، زرین کارتن و کارتن سازی آوین پک از جمله کارخانجاتی هستند که با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ها، لباس محصولات شما را به بهترین نحو تولید، آماده و برایتان ارسال میکنند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
برادر رهبر معظم انقلاب: من چون برای خانه‌ام فرش خریده بودم تا مدت‌ها خجالت می‌کشیدم آقا و برادرزاده‌هایم را دعوت کنم چون خانه رهبری گلیم و موکت است (689 نظر) تذکر جدی علی دایی به آقای کمدین: دفعه آخرت باشد که ادای من را درآوردی! (310 نظر) (فیلم) صحبت های شنیده نشده از شهربانو منصوریان در مورد زندگی گذشته اش / افتخار می‌کنم یه روز نون نداشتم بخورم، برای یه لقمه نون جنگیدم / تو مزرعه کار می‌کردم، خدمتکاری می‌کردم ... (178 نظر) هانیه‌سادات رئیسی: این 100 روزی که از شهادت پدرم گذشت برای ما 100 سال بود+ویدیو/ آه از ته دل دختر رئیس‌جمهور شهید با یاد کردن از پدرش (168 نظر) داریوش ارجمند: من تحت تأثیر دو «علی» هستم؛ علی خامنه‌ای و علی شریعتی (106 نظر) شعرخوانی زیبا و تحسین برانگیز رهبر معظم انقلاب: سعدی اگر عاشقی کنی و جوانی️ عشق محمّد بس است و آل محمّد+ویدیو (95 نظر) آتشبازی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان در استیج انتخابی مستر المپیا در هند +فیلم/ غول بابلسری مثل یک شیر داره لرز به تن رقبا می اندازه (91 نظر) رضا عطاران: بچه خیلی دوست دارم اما قبل از ازدواج با همسرم توافق کردیم بچه دار نشویم! (88 نظر) خلاقیت زیبای یک جوان غیرایرانی برای نقاشی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی دیوار حیاط/ من عاشق آن رهبر نورانی خویشم+عکس (77 نظر) نگاهی به خانه زهره حمیدی با ظروف مِسی و حس و حال زندگی +عکس/ روحش شاد و مسیرش فرق در نور (73 نظر) ژیلا صادقی : هر وقت دلم برای امام رضا(ع) تنگ میشه خود آقا میفهمه و هیچوقت سلام منو بی جواب نگذاشته (62 نظر) پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم (55 نظر) جشن تولد 38 سالگی الیکا عبدالرزاقی با تدارکات عاشقانه امین زندگانی در خانه اصیل و دلبازشون/ مبارکا باشه+عکس (47 نظر) مروری بر تصاویر محسن رضائی در دوران جنگ / از حضور در پشت مسلسل تا برنامه ریزی جنگ در سنگر با هاشمی رفسنجانی و پذیرایی با نخود و کشمش (37 نظر) کریم باقری: در صف نان بربری و سنگگ شاطرها خارج از نوبت می‌خواهند لطف کنند و نان بدهند اما نمی‌گیرم و می‌گویم دوست دارم در صف بایستم+عکس (37 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) رونمایی از عروس ترکیه‌ای خاندان احمدی‌نژاد + تصاویری از لباس عروسی ساده او
(عکس) بوسه پدرانه سید محمد خاتمی بر گونه دخترش نرگس / نرگس خاتمی عروس کیست؟
(ویدئو) حقایق جالب و دیدنی از طلای شناور نایاب در سطح دریا/ با دیدن این شیء در دریا سریعا آنرا بردارید!
(ویدیو) یادی کنیم از گفتگوی جنجالی مرحوم آزاده نامداری با یک مرد 3 زنه 😱/ شنیدین چی گفت؟ تنها سرگرمیش همینه!
(ویدئو) شعبده بازی های دهه شصتی اینبار در خارج از کشور!/ مردی که بدون ابزار شعبده های زیبایی را انجام میدهد!
(ویدئو) میلیاردر‌هایی که بچه‌هاشون از ارث و میراث پدرشون محروم شدند!
(ویدئو) جمله عاشقانه محمدرضا علیمردانی به همسرش در برنامه خندوانه/ همسرم مریم خانوم میگم که بدون بزرگترین عشق در زندگیم هستی
(ویدئو) علت عجیب سوسن پرور برای گوش نکردن به موزیک / یه چیزی گفت که حامد آهنگی ترکید از خنده🤣
(تصاویر) خودکشی زیباترین گدای میلیونر تهران رسانه‌ای شد
(ویدئو) این مرد بدون حرف زدن و با ساز با شما سخن میگوید!/ مردی که با نواختن آهنگ هرکلمه میتوانست با شما حرف بزند بدون حتی ذره ای لب زدن!
گزارش تصویری از دورهمی چهره‌های شناخته شده در رستوران شیک محمدرضا گلزار با نام زیبای "انار" و چیدمان و نورپردازی رویایی/ چه سقف هنری و جذابی!
(تصاویر) کوچه پس کوچه های خونه ی جومونگ و یانگوم اینا! ایرانی ها این کوچه ها رو مثل کف دستشون میشناسن
ویدیوی دیده نشده از ابراز عشق پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرک و میش" ، به گلاره عباسی با خرد کردن پیاز / نخ دادن به سبک یک دهه شصتی🤣
(عکس) استایل شیک و کژوال پیمان معادی در جشن فارغ التحصیلی دختر قدبلندش در خارج از کشور
دفترچه انتخاب رشتۀ کنکور 1403 منتشر شد/ همراه فایل دانلود
منتخب روز   
از پوشیدن کفش ایرانی و نشستن در ردیف آخر جلسه انجمن اولیا و مربیان تا سوار شدن به ارزان ترین ماشین ایرانی و عدم استفاده از منبر در تدریس؛ در مروری بر سهم آقازادگی فرزندان رهبر معظم انقلاب+عکس شهاب حسینی: وقتی پدرم فوت کرد دیوانه شدم، دست روی دلم نگذارید که اشکم در میاد رهبر معظم انقلاب: فروهر قبل از انقلاب دوست ما بود، اول انقلاب همکار ما بود و بعد دشمن ما شد، دشمنی بی‌ضرر و بی‌خطر+ویدیو رهبر معظم انقلاب در مواجه با هنرمندی که موی بلند داشت: چقدر این مدل مو به شما میاد+ ویدیو/تحت تاثیر قرار گرفتن با جمله رهبر فرزانه فرود اضطراری در قزوین؛ از کار افتادن موتور هلی کوپتر هاشمی رفسنجانی که پسرش محسن هم همراه او بود هوش ادبی رهبر انقلاب گم شده سایه را به او بازگرداند / پیام ابتهاج به آیت الله خامنه‌ای: حیف است وقت ایشان که صرف این امور جزیی شود مهران رجبی، کمدین معروف: حضورم در بیمارستان موجب خنده رهبر معظم انقلاب شد قرائت فاتحه رهبر انقلاب و مسئولان کشور بر مزار پدرانشان؛ از مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید رئیسی تا حسن روحانی و خاتمی+عکس رو شدن مشکل الیکا عبدالرزاقی با وسایل همسرش امین زندگانی در برنامه دورهمی / مدیری میگه امین رو با همین میخ کج بپذیر😂 تصویری از غیرت مثال‌زدنی رهبر معظم انقلاب نسبت به زن ایرانی در میان جمعیت+ویدیو/ حایل کردن دستشان برای برخورد نکردن محافظشان با بانوی کرمانشاهی چقدر رهبر معظم انقلاب را می‌شناسیم؟+ویدیو/ دیدن و شنیدن این صحبت‌ها را از دست ندهید مزاح و شوخی رهبر معظم انقلاب با اعضای دولت مسعود پزشکیان حین سخنرانی+ویدیو