۵ حقیقت درمورد خیانت که همه متاهلین باید بدانند

  شنبه، 21 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
۵ حقیقت درمورد خیانت که همه متاهلین باید بدانند
ساعد نیوز : واژه‌ای که هیچ مرد یا زن متاهلی نه انتظار شنیدنش را دارد و نه دوست دارد به گوشش بخورد. بااینکه ۹۰ درصد از افرادیکه در یک تحقیق شرکت کرده بودند اعتقاد داشتند که «خیانت» کار درستی نیست اما هر روز آمار خیانت در همه جای دنیا در حال افزایش است.

واژه ای که هیچ مرد یا زن متاهلی نه انتظار شنیدنش را دارد و نه دوست دارد به گوشش بخورد. بااینکه ۹۰ درصد از افرادیکه در یک تحقیق شرکت کرده بودند اعتقاد داشتند که «خیانت» کار درستی نیست اما هر روز آمار خیانت در همه جای دنیا در حال افزایش است.

تصویر

پنج حقیقتی که همه افراد متاهل باید درمورد خیانت بدانند

۱. آمار نشان می دهد که در آمریکا ۴۰-۲۵ درصد از زنان و ۶۰-۵۰ درصد از مردان طی دوران ازدواج خود مرتکب خیانت می شوند. خیانت به دلایل مختلف اتفاق می افتد که اینها مهم ترین دلایلی هستند که می شنویم:

  • نیازهای احساسی و جنسی من در زندگی زناشویی ام برآورده نمی شود.
  • از ازدواجم خسته شدم، احساس می کنم که زنم/شوهرم من را دوست ندارد.
  • سعی کردم با او صحبت کنم اما هیچ تغییری در رابطه مان ایجاد نشد.
  • احساس ناامیدی می کردم و از تلاش کردن خسته شده بودم.
  • کار او برایش مهم تر از من بود.
  • بچه ها برای او مهم تر از من بودند.
  • او به حرف هایم گوش نمی کرد؛ مهربان نبود.
  • او تمایلی به رابطه جنسی نداشت. به زور با من رابطه جنسی برقرار می کرد؛ نمی توانسم او را شاد کنم؛ هیچ کدام از کارهایم در نظر او خوب نبود.
تصویر

بعد یک روز شروع به حرف زدن به کسی از جنس مخالف خودش می کند، چه سر کار، چه در محل، در رستوران یا حتی اینترنتی و برای او از نارضایتی که از زندگی زناشویی خود دارد صحبت می کند. آن فرد با همدردی به حرف های او گوش می دهد و بعد پیوند احساسی صمیمی تری بین آنها ایجاد شده، از مرزها می گذرند و کم کم خیانت اتفاق می افتد.

۲. در آمریکا ۸۵ درصد از خیانت ها در محیط کار آغاز می شوند. به مقدار زمانی که با همسرتان و مقدار زمانی که سر کار و با همکارانتان می گذرانید فکر کنید. بیشتر اوقات روز سر کار هستید، با همکارانتان فراز و نشیب های پروژه های مختلف را پشت سر می گذارید. ارتباطات زیاد، مسافرت و نزدیکی غیرقابل اجتناب می تواند موجب بروز دوستی و وابستگی های احساسی خارج از ازدواجتان شود. محل کار موقعیت هایی برای آشنا شدن با آدم هایی خارج از خانواده برای شما فراهم می کند. در جوامع غربی وارد شدن خانم ها به بازار کار، یکی از دلایل بالا رفتن آمار خیانت از جانب زنان بوده است. جای تعجب نیست که چرا در غرب محل کار یکی از متداول ترین محل ها برای شروع خیانت است.

۳. بی وفایی احساسی بسیار مخرب تر از بی وفایی جسمی برای ازدواج است. طنازی ها سر کار کم کم تبدیل به قرارهای ناهار بیرون از شرکت، فرستادن پیامک و ایمیل و از این قبیل می شود. به تدریج جزئیات ریز زندگی تان را برای او بازگو می کنید. پنهان کردن این راز از همسرتان بسیار هیجان انگیز می شود و با خودتان توجیه می کنید که این «خیانت» نیست چون هیچ ارتباط جنسی با آن فرد ندارید. اما وابستگی احساسی که با او پیدا کرده اید می تواند برای ازدواجتان بسیار مخرب باشد. هرچه صمیمیت شما با کسی خارج از ازدواجتان بیشتر شود، عمق ارتباط قلبی و فکری تان با همسرتان بیشتر به خطر می افتد. و طولی نمی کشد که خیانت جنسی هم به آن اضافه خواهد شد.

۴. اینترنت، ایمیل، موبایل و فیسبوک خیانت کردن را برای افراد آسان تر کرده است. کنجکاوی که برای پیدا کردن دوستان بچگی یا دوران دانشگاه دارید می تواند برای زندگی زناشوییتان بسیار خطرناک باشد، مخصوصاً اگر در ازدواجتان احساس کمبود هم داشته باشید. خاطرات رمانتیک قبلی شما را به عواقبی غیرقابل پیش بینی می کشاند با یک کلیک موس و بدون هیچ نیت پلید به دنبال یک عشق گذشته می گردید. برداشتن قدم بعدی و ایمیل زدن یا درخواست دوستی دادن در فیسبوک هم به نظرتان هیچ صدمه ای به زندگی تان نمی زند. اما همین کار کوچک می تواند منجر به پیش آمدن جریان غیرمنتظره ای از اتفاقاتی شود که برای ازدواجتان جالب نخواهد بود. در میان نگذاشتن این با همسرتان هم می تواند یک «خیانت اتفاقی» به شمار رود. و باید بدانید که طنازی کردن و صحبت های جنسی در ایمیل و پیام و ویدئو و عکس هم خیانت به شمار می رود.

۵. ۶۵ درصد از ازدواج ها بعد از خیانت متلاشی می شوند. ۳۵ درصد از زوج ها بعد از خیانت به زندگی خود ادامه می دهند. برای بعضی خیانت موجب برهم خوردن قرارداد بینشان می شود و طرفی که به او خیانت شده دیگر نمی تواند تحت هیچ شرایطی آن موقعیت را تحمل کند. برای خیلی ها هم آن خیانت بلیط برنده ای برای خارج شدن از آن ازدواج است. زوج هایی هم هستند که مطمئن نیستند و می خواهند بعد از خیانت هم ازدواجشان را حفظ کنند و به همین دلیل پیش مشاوران مختلف می روند.

همیشه جای امید هست. زوج های زیادی بوده اند که توانسته اند بعد از خیانت زندگی شان را نجات دهند. با صرف وقت، مشاوره، صبر و تلاش زوج ها می توانند از این اتفاق بعنوان فرصتی برای عمیق تر کردن رابطه شان و ساختن زندگی بسیار قوی تر و نزدیک تر از قبل استفاده کنند.


8 دیدگاه
  دیدگاه ها
Faran
4 سال پیش

بهانه برای خیانت زیاده مهم اینه انسانیت وشعورداشته باشیم ازشیطان اطاعت نکنیم عشق ازبهشت اومده ودشمنش شیطانه
ز ری
4 سال پیش

تا با کفش های کسی راه نرفته ایم هیچ گاه قضاوتشان نکنیم، من هم خیانت دیدم با وجود اینکه هیچ کمبودی از طرف من نبود، بخشیدم با همه ی وجودم وبا همه ی عشقم، باز خیانت دیدم مکرر... دیگه نتونستم ادامه‌ بدم و جدا شدم، شاید اگه اون زندگی رو ادامه میدادم خودم هم دست به خیانت میزدم، حلال منفور رو به حرام زیبا ترجیح دادم
بازدیدکننده
4 سال پیش

عشق حرمت داره خیانت خیلی بده.نگاه کردن ب همسر قبل از اینکه فک کنی بهترینه کجا؟ و بعد از اینکه بفهمی بهت خیانت کرده کجا.عشق رو با خیانت نکشیم.عشق درمانگره
ندا
4 سال پیش

خدابهت صبربده بدترحالت ممکنخ
حامد
4 سال پیش

اینیکه میگی دیگ بخشش نیست.شوهرت بهت خیانت کرده صد درصد مشکل از خودت بوده و براش کم گذاشتی.خانواده بیچارش چه گناهی دارن آخه؟
الخلج
4 سال پیش

اینها که خواندید همه در خارج اتفاق افتاد ه ولی در ایران بد تر از انش هم وجود دارد مراقب همسرانتان باشید خواسته‌های جنسی آنها را با کمال میل بر طرف کنید تا چشمشان سیر شود آنقدر با آنها نزدیکی کنید تا هر موقع جنس مخالف دیدند پا به فرار بگذارند
صدف
4 سال پیش

اگه بخشیدی چرا دیگه نفرین میکنی پس خودت مشکل داری
ناشناس
4 سال پیش

من خیانت دیدم و زندگی ام را حفظ کردم ولی روزی هزار بار به شوهرم و خانواده اش نفرین می کنم.
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (643 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (49 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان