ساعدنیوز
ساعدنیوز

هر آنچه که باید در مورد دستگاه بخور سرد و گرم بدانید!+ 13تفاوت این دو بخور

  چهارشنبه، 28 تیر 1402   زمان مطالعه 7 دقیقه
هر آنچه که باید در مورد دستگاه بخور سرد و گرم بدانید!+ 13تفاوت این دو بخور
به جرات می توان گفت که فواید بخور برای پوست، زیبایی و درمان انواع بیماری ها بر کسی پوشیده نیست و همین مسئله باعث رواج استفاده از بخور شده است. یکی از مهم ترین سوالاتی که در استفاده از بخور در ذهن مطرح می شود، این است که تفاوت بخور سرد و گرم در چیست؟ در ادامه ساعدنیوز به این سوال پاسخ خواهد داد. همراه ما باشید.

بسیاری از افراد هنگامی که برای خرید یک دستگاه بخور مراجعه می‌کنند، در انتخاب میان دستگاه بخور سرد و گرم دچار سردرگمی خواهند شد. در ظاهر هر دوی این دستگاه‌ها یک کار را انجام می‌دهند و تنها دمای رطوبتی که تولید می‌کنند، فرق دارد؛ اما، تفاوت قیمت میان این دو دستگاه نشان از عمیق‌تر بودن موضوع دارد. چه تفاوت‌هایی بین دستگاه بخور سرد و گرم وجود دارد؟ برای خرید کدامیک هزینه کنیم؟ کدامیک از آن‌ها برای شما مناسب‌تر است؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا در ضمن مقایسۀ این دو دستگاه، به پاسخ سوالات خود برسید.

دستگاه بخور

تفاوت‌های میان دستگاه بخور سرد با بخور گرم

در ظاهر تفاوت میان دستگاه بخور سرد و گرم تنها مربوط به دمای بخاری است که تولید می‌کنند؛ اما، این دو دستگاه از نظر عملکرد و سایر ویژگی‌ها هم با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند که در ادامه بررسی خواهیم کرد. البته در نظر داشته باشید که هر کدام از این دستگاه‌ها بسته به مدل و برندی که دارند، می‌توانند قابلیت‌های کمتر یا بیشتری مثل: افزودن عطر و گیاهان دارویی، چراغ شب خواب و حتی پخش موسیقی هم داشته باشند. همچنین بعضی از مدل‌ها مثل Totu Humidifier GXZ-J628 با داشتن باتری‌های قوی قابلیت حمل نیز دارند. تفاوت میان این دو دستگاه عبارتند از:

  • دستگاه بخور گرم، پس از رساندن آب به حرارت 100 درجۀ سانتی‌گراد، بخار گرمی تولید و در هوا منتشر می‌کند. به همین دلیل استفاده از آن در مناطق جغرافیایی سردسیر یا در فصل‌های سرد سال دلچسب‌تر است. در مقابل، دستگاه بخور سرد بیشتر برای استفاده در فصول گرم سال مناسب است و در فصول سرد برای استفاده از آن باید کمترین درجۀ ممکن را تنظیم کرد.

  • دستگاه بخور گرم صدای بیشتری در مقایسه با دستگاه بخور سرد تولید می‌کنند.

  • دستگاه بخور گرم یک تکنولوژی قدیمی است و برای تولید بخار نیاز به انرژی بیشتری دارد. در مقابل دستگاه بخور سرد، از روش جدید اولتراسوند استفاده می‌کند که موجب تولید ذرات بسیار کوچکتری از بخار آب خواهد شد که احتمال ورودشان به مجاری تنفسی بیشتر خواهد بود و درنتیجه اثربخشی سریع‌تری هم دارند. به علاوه، دستگاه بخور سرد خود انواع مختلفی مثل: پروانه‌ای، اولتراسونیک و تبخیری دارد که هر کدام قابلیت‌های متفاوتی دارند. برای مثال، دستگاه‌های تبخیری با توجه به میزان رطوبت هوا می‌توانند عملکرد خود را تنظیم کرده و میزان بخار کمتر یا بیشتری تولید کنند.

  • استفاده از دستگاه بخور گرم به دلیل دمای بالا دستگاه و بخار تولید شده می‌تواند در صورت سهل‌انگاری خطرآفرین باشد. این موضوع به خصوص برای خانواده‌هایی که کودک یا خردسالی در خانه دارند یک هشدار به شمار می‌رود؛ اما، استفاده از دستگاه‌های بخور سرد این معضلات را به همراه ندارد.

  • میزان مصرف انرژی دستگاه بخور سرد به مراتب کمتر از دستگاه رطوبت‌ساز گرم است.دستگاه بخور سرد به دلیل کم بودن دمای محفظه، محیط مناسبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها محسوب می‌شود که در صورت نگهداری نادرست و تمیز نشدن اصولی، احتمال انتشار این باکتری‌ها در هوا بسیار زیاد خواهد بود و می‌تواند به سلامتی انسان آسیب بزند

به همین دلیل باید به صورت مرتب آب مخزن دستگاه رطوبت‌ساز سرد را عوض کرد و محفظه را با آب و صابون شستشو داد. حتی توصیه می‌شود که تا جایی ممکن از آب‌های مقطر یا آب‌های جوشیده سرد شده برای پر کردن مخزن دستگاه بخور سرد استفاده شود. البته در نظر داشته باشید که انواع اولتراسونیک بخور سرد با حمله به دیواره سلولی، باعث از بین رفتن قارچ‌ها و باکتری‌ها خواهند شد.

در مقابل، بالا بودن دما در دستگاه رطوبت‌ساز گرم باعث از بین رفتن باکتری‌ها و قارچ‌ها خواهد شد و شرایط بهداشتی‌تری را برای محیط فراهم می‌کند؛ اما، مخزن دستگاه بخور گرم هم بعد از مدتی استفاده دچار رسوب و گچ گرفتگی می‌شود که تمیز کردن آن آسان نیست. امکان افزودن مواد دارویی گیاهی یا معطر در دستگاه‌های بخور گرم وجود دارد که در برخی از دستگاه‌های رطوبت‌ساز سرد باید از افزودن عطرها و اسانس‌ها پرهیز کرد.

  • امکان پخش مواد معدنی موجود در آب به همراه بخار تولید شده در دستگاه‌های بخور سرد وجود دارد که استنشاق این مواد برای کسانی که مشکل تنفسی دارند، معضلاتی را به همراه خواهد داشت. در صورتی که در بخار دستگاه رطوبت‌ساز گرم، مواد معدنی وارد نمی‌شود و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

دستگاه بخور سرد قیمت بالاتری در مقایسه با بخور گرم دارد. البته قیمت دستگاه‌های رطوبت‌ساز سرد تا حدی زیادی به برند، اندازه و قابلیت‌های آن‌ها بستگی دارد. برای مثال، برخی از مدل‌ها مثل: Baseus Mini را در اندازه‌های کوچکی طراحی شده‌اند که می‌توانید به راحتی از آن‌ها در خودروی خود هم استفاده کنید

  • دستگاه رطوبت‌ساز بدون افزایش دمای محیط و اتاق می‌تواند رطوبت لازم را در هوا ایجاد کند که از این نظر هم بسیاری استفاده از آن را ترجیح می‌دهند.

  • بخور تولید شده توسط دستگاه رطوبت‌ساز گرم می‌تواند منجر به ایجاد التهاب در مجاری تنفسی افراد شود که این مشکل در بخورهای سرد مشاهده نمی‌شود.

  • اثر بخشی و پوشش دهی دستگاه رطوبت‌ساز سرد نسبت به دستگاه بخور گرم بیشتر است و به همین دلیل توصیه می‌شود در محیط‌های بزرگ‌تر از این دستگاه استفاده شود.

  • به طور کلی ویروس‌ها در محیط‌هایی با رطوبت بالا دچار مشکل در عملکرد می‌شوند. از این نظر چه دستگاه بخور سرد و چه گرم هر دو باعث ویروس‌های موجود در فضای اتاق را از بین می‌برند و احتمال سرایت بیماری‌های ویروسی را کاهش می‌دهند. در میان دستگاه رطوبت ساز سرد به دلیل تولید ذرات بخار ریزتر، اثربخشی بیشتری از خود نشان می‌دهد.

تفاوت‌های میان دستگاه بخور سرد با بخور گرم

دستگاه بخور سرد یا گرم، کدامیک را باید در زمان بیماری استفاده کرد؟

تا این‌جای مقاله به تفاوت‌های عملکردی دو دستگاه پرداختیم؛ اما، هنوز جواب به مهم‌ترین سوال باقی مانده است. اینکه در زمان بیماری برای بهبود علایم و جلوگیری از سرایت یا برای شفاف سازی و مراقبت از پوست، از دستگاه‌های رطوبت‌ساز سرد استفاده کنیم یا دستگاه‌های بخور گرم؟

  • بخور سرد باعث از بین رفتن ویروس‌ها و میکروارگانیسم‌های معلق در هوای محیط خواهد شد و به همین دلیل در کاهش احتمال سرایت بیماری‌ها مختلف در بین اعضای خانواده موثرتر عمل می‌کند و در زمان‌هایی که یکی از اعضای خانواده به بیماری‌های مسری مبتلا شده، گزینۀ مناسب‌تری به نظر می‌رسد.

  • استفاده از دستگاه رطوبت‌ساز سرد برای افرادی که مبتلا به آسم، سینوزیت، حساسیت و آلرژی هستند، مناسب‌تر است و موجب کاهش علایم بیماری در آن‌ها خواهد شد.

  • افرادی که مشکلات ریوی دارند یا به بیماری‌های مثل سرماخوردگی یا آنفولانزا مبتلا می‌شوند، بهتر است از دستگاه‌های بخور گرم استفاده کنند. این دستگاه باعث نرم شدن مجاری تنفسی، تسکین گرفتگی بینی، درمان عفونت مجاری تنفسی، کاهش سرفه‌های خشک و بهبود سریع‌تر افراد مبتلا به سرماخوردگی خواهد شد. البته استفاده از دستگاه رطوبت‌ساز سرد هم برای بهبود علایم این بیماری‌ها بی‌اثر نیست و بسیاری از پزشکان این بخور را به بیماران خود توصیه می‌کنند.

اگر قصد دارید از رطوبت و بخار آب برای لطیف و شاداب‌ کردن پوست خود استفاده کنید، قطعا دستگاه بخور گرم به شما کمک بیشتری خواهد کرد، گرچه دستگاه بخور سرد هم موجب افزایش طراوت پوست خواهد شد. در هر حال توصیه می‌شود در کنار دستگاه‌های بخور برای شفاف سازی و لایه برداری از سلول‌های مرده پوست از دستگاه‌های پاک کننده صورت هم استفاده کنید.

  • اگر در سونا تنفس راحت و عمیق‌تری را تجربه کردید، احتمالا بخور گرم هم برای مجازی تنفسی شما بهتر خواهد بود و در مقابل اگر تحمل فضای سونا در مدت زمان طولانی را ندارید، بهتر است به فکر خرید دستگاه‌های بخور سرد باشید و فراموش نکنید که در هر صورت نباید به صورت مداوم از هر کدامیک از این دستگاه‌ها استفاده کرد.

دستگاه بخور

دستگاه بخور سرد برای من مناسب‌تر است یا دستگاه بخور گرم؟

دستگاه‌ بخور گرم قدیمی‌تر است و در مقایسه با بخور سرد، مصرف انرژی و تولید سرو صدای بیشتری دارد؛ اما، دستگاه بخور سرد یک تکنولوژی جدیدتر است و بدون افزایش دمای محیط می‌تواند فضاهای بزرگ را هم پوشش دهد. درعوض نیاز به تمیز کردن اصولی دارد و استفاده از آن با احتمال انتشار قارچ و میکروب همراه خواهد بود.

سخن پایانی

بنابراین به طور کلی استنشاق بخار سرد برای دستگاه‌های تنفسی انسان آسان‌تر است و بسیاری از افراد استفاده از آن را ترجیح می‌دهند. به علاوه این دستگاه می‌تواند موجب کاهش علایم بیماری‌های آسم، آلرژی و سینوزیت شود؛ در مقابل بخار گرم برای سرماخوردگی و آنفولانزا و همچنین شادابی پوست مناسب‌تر است؛ اما، به طور کلی تشخیص اینکه کدامیک از این دستگاه‌ها برای شما بهتر است، برعهده‌ی شما و پزشک‌تان است. اگر در اتاقک‌های سونا تنفسی بهتر دارید، احتمالا با دستگاه‌های بخور گرم راحت‌ترید و اگر برای تنفس در سونا به مشکل برمی‌خورید، دستگاه‌های رطوبت ساز گرم برای شما مناسب‌تر خواهند بود. اگر تجربۀ در مورد استفاده از این دستگاه‌ها دارید یا پزشکی به شما توصیه‌ای در این زمینه داشته است، با نوشتن آن در بخش نظرات به دیگران هم کمک کنید تا انتخاب بهتری میان دستگاه‌ بخور سرد و گرم داشته باشند. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (354 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (123 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (55 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (42 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (12 نظر) شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم (12 نظر) تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به یک مادر تُرک زبان+ویدیو/ توی خونه با بچه هاتون ترکی صحبت کنین فارسی رو در مدرسه یاد میگیرن (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
صحبت های خنده دار آقای قرائتی: با خنده سه تا قله رو فتح کردم از صدا و سیما تلویزیونو گرفتم از آیت الله گلپایگانی قم رو گرفتم و از رهبر پول رو گرفتم +ویدئو😂👌 (ویدئو) اقدام جدید و عجیب امیر تتلو در زندان؛ سرودن شعر در مدح حضرت علی (ع) کار زیبای باشگاه پرسپولیس: میزبانی از بانوی هوادار سرطانی +فیلم کیک تولد 3 بعدی ساره بیات برای عزیزترین کس زندگیش در فضایی رویایی و نورپردازی احساسی با شمع و آباژور+عکس/ چیدمان دکوریهاش حرف نداره رونمایی از ماشین خفنِ میلیاردی و لاکچری محمدرضا جهانبخش، برادر علیرضا جهانبخش +عکس رونمایی از وارث تخت و تاج مهرداد محمدی در یک خودروی لوکس فولکس واگن/ گلادیاتور استقلال پدر شد +عکس از حضور با استایل صدام در استادیوم آزادی تا اعلام تعداد شرکای جنسی مردان ترکیه ای در حواشی داغ امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ماجرای دستگیری هوادار مُسن سپاهان اصفهان چه بود؟ +جزئیات کامل اجرای شادی گل مهرداد میناوند توسط پژمان جمشیدی در برنامه خندوانه‎ زیبایی ببینیم: گزارش اختصاصی عباس قانع برای محمد مسافری، هوادار روشندل نساجی، در فولاد شهر پاسخ قاطعانه رهبر معظم انقلاب به ابراز ناراحتی قرائتی و درخواست او برای زمین نشستن؛ شوخی قرائتی با خندیدن رهبری صحبتهای عمیق و اعتقادی وحید شمسایی درباره گردنبند خاص و ویژه‌اش با محمدحسین میثاقی در آنتن زنده + ویدئو ویدیوی شوکه‌کننده از حضور یک شهروند با گریم صدام حسین در استادیوم آزادی! لحظات شاد و مفرح بارانا بیرانوند در یک کارناوال خارجی/ فقط اونجایی که می خواد شعر خارجی رو تکرار کنه تفریح لاکچری و پرهیجان طاها بیرانوند و پدرش علیرضا بیرانوند/ عجب دل شیری داره بیرو +فیلم فروشِ پیکان 1/5 میلیاردی در ایران که کارت و سندش به نام علی دایی است+ویدئو نگاهی به تراس خانه لاکچری علی سخنگو، پارسای سریال دلدادگان در یک روز بارانی +ویدئو نگاهی به چیدمان ساده و بدون زرق و برق اتاق مطالعه رهبر معظم انقلاب +عکس کودکی خیالی بازیگران سریال زندگی به شرط خنده!+عکس / بامزه ترین بازیگر کدام است؟ خواب هولناک و عجیبی که آیت الله هاشمی 6 ماه قبل از فوتش دید!/ از خداوند برای رفع شرم استمداد کردم و صدقه ای در نظر گرفتم و پس از نماز مجدد خوابیدم فوتبالیست هایی که به مکه مشرف شدند و حاجی شدند+عکس/ علی دایی، نیکبخت واحدی، مجیدی،قلعه نویی و... صحبت های قابل تامل پژمان بازغی درباره تربیت دخترش، نفس+ویدیو/ زیاد پدر سختگیری نیستم، باید آدم باشه! صحبت های جالب همسر محسن قرائتی: میگن خونه‌تون پاسدارانه، حاج آقا 3 تا زن داره+ویدیو عکاسی خاص فرهاد قائمی ستاره والیبال در لوکشین خاص و با ماشین لوکس/ تو عرصه مدلینگ هم موفق میشدن+ عکس نگاهی به کیک تولد مریم مومن بازیگر سریال بانوی عمارت با تصویری 3 بعدی از خودش با پوشش جنوبی/ مبارکاباشه +عکس تغییرات چهره یانگ می‌گیونگ بازیگر 62 ساله نقش بانو هن استاد یانگوم در سریال جواهری در قصر+ عکس رونمایی از کیک خاص و بی نظیر مرتضی پورعلی گنجی برای تولدش در رستوران شیک و باکلاس+ عکس فال انبیاء روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 تغییر چهره بازیگر سریال خانه به دوش بعد از سالها / عکس غلامحسین لطفی باجناق آقا ماشالله همه را شوکه کرد رونمایی از چهره نچرال زهره سریال فاصله ها در دنیای واقعی+ عکس کشف صدها مومیایی و تابوت باستانی در گورستان وسیع مصر+ فیلم شعرخوانی در حضور آیت الله خامنه ای و واکنش ایشان به نوای زیبا+فیلم ویدئویی به خاطره انگیز از جلسه انتخاب آیت الله خامنه ای به رهبری/ تواضع مثال زدنی رهبر انقلاب + فیلم (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (فیلم) اجاری آهنگ بهار دلکش استاد شجریان توسط حاج آقا قاسمیان، داور برنامه محفل روی آنتن زنده / انصافا ببین چه صدایی داره ... (عکس) رونمایی از پسر خوش تیپ و خوش خنده مجری برنامه محفل، رسالت بوذری / چه کلاه خاصی هم داره آقای مجری! خلاقیت منحصربفرد اداره ای دولتی در اهواز با قرار دادن تخته ای چوبی دم در ورودی برای چسباندن آدامس ارباب رجوع!+عکس/ استفاده 100 درصدی از مغز یعنی این👌 فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 تغییر چهره باورنکردنی آقا اصلان سریال خانه به دوش بعد از 20 سال/ گرد پیری بر صورت بازیگر خوشتیپ تلویزیون+عکس مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران
تیتر امروز   
از حضور با استایل صدام در استادیوم آزادی تا اعلام تعداد شرکای جنسی مردان ترکیه ای در حواشی داغ امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 خواب هولناک و عجیبی که آیت الله هاشمی 6 ماه قبل از فوتش دید!/ از خداوند برای رفع شرم استمداد کردم و صدقه ای در نظر گرفتم و پس از نماز مجدد خوابیدم فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم قتل هولناک زن جوان به دست پسرش/ حمله قاتل با اسید به پلیس فال انبیاء روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 خودکشی دانشجوی اردبیلی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران+عکس کشف شگفت انگیز ساعت طلای ثروتمندترین مسافر تایتانیک/ فروش یادگاری تاجر جوان با قیمت رکوردشکن و هوش پران+عکس پایان تلخ جستجو برای یافتن نوجوان 16 ساله در ارتفاعات قمصر پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی!
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...