حرف های احساسی ناهید کیانی خطاب به هواداران داخل خودروی لاکچری اش +فیلم/ استایل شخصی گری قهرمان المپیک تحسین برانگیزه

  دوشنبه، 29 مرداد 1403
حرف های احساسی ناهید کیانی خطاب به هواداران داخل خودروی لاکچری اش +فیلم/ استایل شخصی گری قهرمان المپیک تحسین برانگیزه
ساعدنیوز: تقریبا یک هفته پیش بود که ناهید کیانی در پاریس با کسب اولین مدال نقره تاریخ زنان ایران در المپیک تاریخ‌سازی کرد. کاپیتان تیم ملی تکواندوی زنان ایران این‌بار برابر سوالات رسانه طرفداری حاضر شد تا گفتگویی با هم داشته باشیم.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، پنجشنبه 19 مرداد بود که ناهید کیانی در رقابت‌های وزن 57 کیلوگرم تکواندوی زنان المپیک 2024 پاریس با کنار زدن رقبا به فینال رسید و در نهایت با کسب مدال نقره برای اولین‌بار‌ ورزش زنان ایران را صاحب چنین عنوانی در المپیک کرد. پس از بازگشت از پاریس به ایران، این تکواندوکار 26 ساله میهمان گفت‌و‌گویی با رسانه طرفداری بود که در ادامه آن را می‌خوانید:

به شما سلام می‌کنیم؛ ضمن عرض تبریک مجدد بابت کسب مدال نقره و تاریخ‌سازی در پاریس، خوشحالیم که امروز میهمان ما برای این گفت‌وگو هستید.

من هم سلام عرض می‌کنم. متشکرم از تبریک‌تان و تمام حمایت‌هایی که از من شد. من هم خوشحالم که با شما گفت‌و‌گو می‌کنم.

به‌عنوان اولین سوال بفرمایید که روی سکو هنگامی که مدال نقره را روی گردن‌تان انداختند، اولین چیزی که به آن فکر کردید چه بود؟

خب من روی سکو اول از همه تصاویر تمام لحظاتِ تمرین‌هایی که داشتم از جلوی چشمانم رد شد. بعد به یاد خانواده‌ام افتادم و البته مردم که از بابت خوشحالی‌شان بسیار خوشحال بودم.

از تاثیر اتفاقات المپیک توکیو روی این المپیک بگویید. آن تراژدی تلخ و شمایی که حالا دوباره در المپیک بودید.

المپیک توکیو واقعا برای من مثل یک مربی بود. آن زمان فکر می‌کردم دنیا روی سرم خراب شده و همه‌چیز بد و حتی افتضاح است اما حالا فکر می‌کنم اگر توکیو نبود، شاید موفقیت در پاریس هم حاصل نمی‌شد. اتفاقات المپیک توکیو به من صبر را یاد داد و اینکه باید برای چیزی که می‌خواهم با تمام توان بجنگم. به من یاد داد که در این مسیر تنها هستم و باید با وجود این تنهایی خودم را بالا بکشم و قرار نیست هیچ‌کس در این مسیر دستم را بگیرد و در واقع خودم هستم و خودم. توکیو به من قدرت خاصی داد؛ وقتی بعد از آن شکست بلند شدم، خیز خیلی عجیبی داشتم چون دوست نداشتم هیچ‌وقت آن موقعیتی که داشتم به‌عنوان تکواندوکار المپیکی این کشور را از دست بدهم.

وقتی مشخص شد دوباره قرار است با کیمیا علیزاده بازی کنید، چه احساسی داشتید؟ احساس‌تان مثل توکیو بود یا دیگر برای‌تان فرقی نداشت؟

خب کیمیا دوست صمیمی من بوده و قطعا هیچ‌کس ترجیح نمی‌دهد مقابل دوست صمیمی‌اش مبارزه کند اما بعد از پیروزی مقابل کیمیا، قسمتی از انگیزه من برای فینال رفتن، باز خود کیمیا بود چون در این صورت او هم می‌توانست مدال بگیرد و هر دو نفرمان روی سکو باشیم؛ خداراشکر همین اتفاق هم افتاد. خیلی برای او خوشحالم و البته این حسی که با دوست صمیمی‌ات بازی داری هیچوقت تغییر نمی‌کند. همیشه در زمین و حین مسابقه یک حس عجیبی داری.

چند مرتبه هم شما و هم بقیه تکواندوکاران‌مان در لحظات پایانی راندها نتیجه را برگرداندند. طوری که ما جلوی تلویزیون تا آخرین لحظه امیدوار به کامبک شما بودیم. دلیل این موضوع چیست؟

اینکه بازی را در لحظات آخر برمی‌گرداندیم، دقیقا نشان‌دهنده آمادگی بالای روانی بود. چون برای‌مان مهم نبود چقدر تایم باقی مانده و با تمام وجودمان حتی در همان یک ثانیه پایانی هم می‌جنگیدیم.

در رابطه با مبینا نعمت‌زاده صحبت کنیم؛ او در گفتگوی اخیرش گفته‌است که با توجه به قدش احتمالا نمی‌تواند در وزن 49- کیلوگرم بماند. بنابراین باید به یک وزن بالاتر بیاید. شما در این باره چه احساس و نظری دارید. آیا رقابتی در راه است؟

خب تصمیم مبینا مثل هرتصمیمی که هر ورزشکار بابت حرفه‌اش می‌گیرد برای ما محترم است. اگر قرار بر این باشد، رقابت می‌کنیم و در آن زمان هرکس که لایق‌تر باشد به مسابقات اعزام می‌شود.

مردم از شما مدال طلای لس آنجلس را می‌خواهند. چه جوابی دارید که به آن‌ها بدهید؟

من به مردم قول میدم که تمام تلاشم را نه فقط در میدان المپیک که در هر میدانی که وارد می‌شوم بکنم ولی واقعا مدالش را به حکمت خدا می‌سپاریم. ما ورزشکاریم و بازی می‌کنیم و یک سر بازی برد است و یک سر آن باخت. هیچ چیز در ورزش قابل پیش بینی نیست اما من تمام تلاشم را مثل المپیک پاریس خواهم کرد.

حین بازی‌ها مسئله قد اذیت‌تان نکرد؟ تاکتیک و کیفیت بازی شما مشخص بود ولی به هرحال فاکتور قد هم نمی‌شود دست‌کم گرفت...

قطعا قد فاکتور مهمی‌ست اما شرط برد نیست و دلیل نمی‌شود که وقتی قدت بلند تر از حریفت است بازی را 100٪ برنده شوی. هوش فاکتور مهم تری است. قد من را اذیت نکرد زیرا من شرایط فیزیکی‌ام رو می‌دانم و به این شرایط در این وزن آگاهم و برایش کاملا برنامه‌ریزی کرده بودم.

از میزبانی فرانسوی‌ها بگویید. پاریسی‌ها چگونه بودند؟ بسیار به این موضوع نقد شده بود.

فرانسه در داخل دهکده میزبانی خوبی نداشت اما در روز بازی ما و درکل بازی‌های تکواندو از پرشورترین برگزاری‌ها را داشت و فکر می‌کنم این موضوع تا حدودی روی موفقیت ما هم اثر گذاشته بود؛ ولی بله، برگزاری و تدارکات دهکده‌شان چندان مناسب نبود.

مقداری از فضای المپیک و مسابقات فاصله بگیریم. تفریحات دیگر شما در کنار تکواندو چیست؟

جدای از تکواندو، به عنوان یک تفریح والیبال را هم‌ دوست دارم و چنانچه فرصتش پیش بیاید با دوستانم بازی می‌کنیم. در کل در زمان‌های آزاد وقت گذراندن با خانواده و دوستانم را ترجیح می‌دهم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (95 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (39 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (37 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (34 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (31 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (30 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (28 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار یک مادر ایرانی برای تزئین موز مهمانی حماسه آفرید/ مامان نگو هنرمند بگو+عکس (23 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (22 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (21 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (18 نظر) نگاهی به خونه زندگی اعیانی و شاه نشین نسرین مقانلو در آخرین تولد پسر مرحومش ارشیا به سبک پادشاه روم باستان/ حوض مرمری و آبنمای 3 طبقه+عکس (17 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب در مواجه با پذیرایی مفصل از ایشان در هواپیما: پذیرایی هواپیمای ما هم، مثل پذیرایی هواپیمای مسافربری باشد، نباید هیچ چیزی اضافه باشد
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
آموختن موسیقی، راه حلی برای درمان اختلال یادگیری کودکان
ناهید کیانی احساس قلبی اش درباره کیمیا علیزاده را فاش کرد
سرنوشت جالب اعجوبه کنکور سال 88 / در ایران ماند؟
پلیسِ شلیک کننده به آرزو بدری کجاست؟
(ویدیو) تولد 2 سالگی پسر شهربانو منصوریان، آرشام، با تم جذاب پسرانه در وسط یک استخر خیلی بزرگ و در کنار پدر و مادر قهرمانش/ دیدین خرس ملوان روی کیک تولدش چه بانمکه؟
(ویدئو) واکنش خیره‌کننده‌ی میمون‌های باغ وحش به شعبده بازی مرد جوان/ دیدین اون مرد چجوری ادای میمون رو درآورد؟😂 از خود میمونم میمون‌تر بود که🤣
(ویدئو) استوری کنایه آمیز شهربانو منصوریان به مبینا نعمت زاده/ اینبار با به رخ کشیدن پزشک جوان انگلیسی که مدال طلای المپیک 2024 را از آن خود کرد
(عکس) ترکیب رنگ مسحورکننده‌ی مانتوی بلوچ‌دوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر خوش‌سلیقه‌ی بهرام رادان/ میدونین چی باعث شده این مانتو اینقدر خاص باشه؟
نوه مصدق: پدربزرگم ترجیح می‌داد ایران فقیر ولی مستقل از امریکا و انگلیس باشد
تصاویر دیده نشده از کودکی بازیگر مردمی و با اخلاق جوکر2!/ الیکا عبدالرزاقی چه کوچولو بوده!😍
(تصاویر) دکوری‌های سنگی و شیک خانه‌ی مینا مختاری و بهرام رادان/ از شومینه پر از سنگ تا جا شمعی و میوه‌‌خوری سنگی/ حتی دکوری‌های اتاق پسرشونم مینیمال و باکلاسه
منتخب روز   
صورت زخمی و خونی آیت الله هاشمی رفسنجانی در بیمارستان +عکس/ تروری که ناموفق ماند خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!