حرف های عجیب همسایه‌ها درباره قتل بابک خرمدین

  چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400 ID  کد خبر 151645
حرف های عجیب همسایه‌ها درباره قتل بابک خرمدین
ساعد نیوز : ماجرای ناپدید شدن مرموز یکی از خواهران بابک خرمدین این پرونده را پیچیده کرده است.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، روز پس از قتل هولناک بابک خرمدین به دست پدر و مادرش، محوطه بلوک c ۲ شهرک اکباتان کاملا ساکت و آرام است.

درست مثل همه ظهر ها که رفت وآمد در اینجا کمتر است و بیشتر ساکنان یا در خانه هایشان مشغول استراحت هستند یا هنوز از محل کار به خانه برنگشته اند. در این میان تنها نشانه ها از ماجرای این جنایت که چند روز پیش در یکی از واحد های این بلوک رخ داد، ۲ حجله است که عکس بابک خرمدین، کارگردان و مدرس سینما روی آن به چشم می خورد و یکی را در مقابل ورودی بلوک قرار داده اند و دیگری را مقابل مجتمعی که خانواده خرمدین ساکن آن هستند. بعضی همسایه ها حاضر نیستند درباره اتفاقی که در نزدیکی شان رخ داده حرف بزنند و آن هایی هم که صحبت می کنند، هنوز در شوک هولناک ترین جنایتی هستند که در این محله رخ داده است.

همه ساکنان بلوک از ماجرای قتلی که در همسایگی آن ها رقم خورده باخبرند. مخصوصا اعترافات عجیب پدر و مادر آقای کارگردان در روز دوشنبه در دادسرای جنایی تهران. جایی که پدر بابک در حالی که از قتل پسرش خدا را شکر کرد و گفت: ما با پسرم اختلاف عقیده داشتیم و با اینکه او کارگردان و مدرس بازیگری بود، در سال های اخیر مدام با ما بدرفتاری می کرد و حتی گاهی من و مادرش را کتک می زد. او هنرجویانش را که همه شان دختر های جوان بودند به خانه می آورد و به اتاقش می برد و مادرش را مجبور می کرد از آن ها پذیرایی کند. او با من و مادرش مثل کلفت رفتار می کرد و آبروی ما را به خطر انداخته بود.

اعترافاتی که مادر بابک نیز آن ها را تأیید کرد و مدعی شد پسرش روزگار را برای آن ها تیره و تار کرده بود و ارتباط خارج از عرفش با دختران زیادی که همراه او به خانه می آمدند، عاصی شان کرده و برای همین بود که نقشه قتلش را کشیدند.

اما همسایه ها، برخلاف ادعا های پدر و مادر بابک، معتقدند تصویری که آن ها از پسرشان عنوان کرده اند، با آنچه آن ها دیده بودند کاملا متفاوت است.

مقابل بلوک، زن میانسالی که به گفته خودش از بدو ساخت شهرک اکباتان با خانواده اش در اینجا ساکن شده اند می گوید بابک و خانواده اش را می شناخته است. او توضیح می دهد: بابک از دوستان صمیمی پسرم بود. آن ها از کودکی باهم دوست بودند. با هم مدرسه می رفتند و این اواخر هم با هم دوچرخه سواری می کردند. آن ها از اینجا با دوچرخه می رفتند پارک چیتگر و برمی گشتند.

زن میانسال هنوز در شوک قتل صمیمی ترین دوست فرزندش است. او ادامه می دهد: بابک خیلی بچه خوبی بود. خیلی مودب و آرام بود. بچه من با هر کسی دوست نمی شد و به خاطر همین مطمئن هستم بابک ظاهر و باطنش یکی بود. همیشه پسرم از او تعریف می کرد و این هایی را که راجع به او می گویند باورم نمی شود. او پسری سر به زیر، آرام، مهربان و مودب بود و نمی توانم قبول کنم پدر و مادرش را اذیت می کرده و روزگار آن ها را سیاه کرده بود.

حرف های زن تمام نشده که مردی میانسال در حالی که پاکت های بزرگ خرید در دستش است از راه می رسد. او ساکن طبقه پنجم است. یعنی یک طبقه پایین تر از محلی که جنایت در آنجا رخ داده بود. او و خانواده اش حدود ۸سال است که در این مجتمع ساکن شده اند و در این مدت چندین بار بابک و مادرش را دیده است، اما پدر خانواده را زیاد نمی شناسد و ندیده است. می گوید: آخرین باری که بابک و مادرش را دیدم حدود ۲۰روز پیش بود. داشتند باهم برای خرید به فروشگاه می رفتند. بابک پسر آرامی بود. به نظر می رسید رابطه خیلی خوبی با مادرش دارد و مطمئن هستم اعترافات پدرش درست نیست. در این ۸سالی که ما اینجا ساکن شده ایم، هرگز رفتار بدی از مقتول ندیده بودم.

بابک با افراد زیادی ارتباط نداشت

یکی از مهم ترین بخش های اعترافات پدر مقتول در دادسرا، ارتباطات نامتعارف پسرش با دختران بود و اینکه او با این بهانه که آن ها شاگردانش هستند، این افراد را به خانه می آورد. اما یکی از پرسنل انتظامات می گوید مقتول ارتباطات چندانی نداشت. با افراد زیادی رفت وآمد نداشت و او هرگز ندیده بود که وی با دختران مختلفی در رفت وآمد باشد.

حرف های این مرد را دختر جوانی که از شاگردان مقتول بوده نیز تأیید می کند. او و تعداد دیگری از همکلاسی هایش صبح امروز (سه شنبه) با هماهنگی هم به شهرک اکباتان آمده بودند و برای یادبود او اقدام به نصب هر دو حجله ای کرده بودند که در محوطه بلوک c ۲ به چشم می خورند. دختر جوان می گوید: از وقتی خبر قتل استادمان را شنیدیم، شوکه شدیم. برای همین هماهنگ کردیم و امروز به اینجا آمدیم و در یادبود او این حجله ها را نصب کردیم.

او ادامه می دهد: هنوز باورم نمی شود استاد آرام ما دچار چنین سرنوشت هولناکی شده باشد. ما در کلاس ها چیزی جز آرامش از او ندیدیم. گاهی وقت ها آنقدر آرام حرف می زد که حتی صدایش هم به سختی شنیده می شد. هیچ وقت لحن تندی نداشت و فرد محجوب و باحیایی بود.

دختر جوان اعتراف پدر مقتول درباره رفتار او را در روزنامه ها خوانده است. با این حال می گوید: هیچ وقت نمی شود باطن آدم ها را از روی ظاهرشان قضاوت کرد. شاید این سکه روی دیگری هم داشته، اما آنچه اطمینان دارم این است که ظاهر استاد و رفتارش طوری بود که همه ما که دانشجوی او بودیم، او را فردی آرام و محجوب می شناختیم و برای همین هم بود که امروز به اینجا آمدیم تا برای یادبودش اقدام به نصب این حجله ها کنیم.

معمای خواهر ناپدیدشده

یکی از ابهاماتی که پرونده قتل بابک خرمدین را پیچیده کرده، ماجرای ناپدید شدن یکی از خواهرانش است. موضوعی که هم اکنون پلیس و تیم جنایی نیز در حال تحقیق روی آن هستند و ممکن است روند رسیدگی به این پرونده را وارد فاز تازه ای کند. یکی از ساکنان بلوک c ۲ که این خانواده را به خوبی می شناسد، می گوید: بابک خواهری به اسم آزیتا دارد. او چند سال پیش ازدواج کرد، اما بعد از شوهرش جدا شد و دیگر نه او را دیدیم و نه شوهرش را. هردویشان ناپدید شدند و حالا هم مطالبی در شبکه های اجتماعی خوانده ام که نوشته بودند احتمال کشته شدن این دختر هم به دست پدرش مطرح شده است. نمی دانم این مسئله چقدر جدی است، اما مطمئن هستم که اگر بابک هم از چند سال پیش همانند خواهرش از خانواده جدا می شد و مستقل زندگی می کرد، این اتفاق هرگز رخ نمی داد.

ساکنان بلوک c ۲ شهرک اکباتان تا حالا شاهد چنین اتفاقی در محل زندگی شان نبوده اند. آن ها در سال های گذشته دیده بودند که دو سه نفر از دختران یا پسران جوان شهرک با پریدن از طبقات بالایی مجتمع ها دست به خودکشی زده اند، اما اینکه پدر و مادری با هم همدست شوند و پسرشان را به قتل برسانند برایشان کاملا شوکه کننده است و منتظرند هرچه زودتر ابعاد پنهان این پرونده آشکار و مشخص شود که انگیزه اصلی در پرونده قتل مرد کارگردان چه بوده است.


17 دیدگاه
  دیدگاه ها
ناشناس
3 سال پیش

چ را الکی گیر می دی و سوال پیچ می کنی،من کی گفتم این پدر قاتل آدم خوبیه. اگه متن رو درست خونده باشی می بینی که منم همین رو گفتم این مرحوم سادگی کرده وبا پدرش زندگی می کرده ،اگر ذات اون رو می شناخت باید به یه بهانه ای خیلی زودتر از اون جدا می شد .اینطور آدم ها لیاقتشون هست که تنها باشن .اگر زودتر اون آدم رو ترک می کرد الان زنده بود .اون مرده هم کسی کنارش نبود که سو استفاده کنه و آسیب بزنه ،اون پدر لیاقت لیاقت زندگی و خانواده رو نداشت مقصره وباید مجازات بشه
Sogol
3 سال پیش

وای خدایا خودت رحم کن بهمون😢 آدم کشتن شده مثل آب خوردن😢 اینا هیچ عذاب وجدانی ندارن!؟😢
شهروند
3 سال پیش

بله دقیقا⁦👌🏻⁩
بازدید کننده
3 سال پیش

بنظرت کی تو این چیزا تاثیر داره؟ مگه بچه خودش تربیت میشه؟ بچه رو کی تربیت و بزرگ میکنه؟ خود پدرش یه نمونه ی کامل فساده
بازدید کننده
3 سال پیش

احسن درسته نباید به گم شدن ناگهانی داماد و برادرش مشکوک میشد واگر شک کرده بود باید به پلیس می گفت تا خون دو نفر هدر نشه واگر پیگیر گم شدن خواهرش میشد و پدر دستگیر می شد حالا خودش زنده بود پس خودشم تقصیر کاره که بی تفاوت بوده 👏🏻👏🏻👏🏻
ترانه
3 سال پیش

وای چه اتفاقایی پیش میاد خدایا خودت رحمی کن ب حال مااا 🥺🥺🥺🥺
🌹❤
3 سال پیش

من شنیدم که داماد خواهرزاده پدر ( قاتل ) بوده
بازدیدکننده
3 سال پیش

ما حق نداریم کسی را بخاطر بد بودن یا گناهکار بودن بکشیم پدر و مادر بابک اگر بخاطر پسرشون اذیت میشدن باید خانه را ترک می کردن نه اینکه عزیزانشونو بکشن
بك شهروند
3 سال پیش

من موندم خونواده ي دوماد چرا پيگير مفقودي پسرشون نشدن؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مگه همچين چيزي ميشه؟؟؟
ناشناس
3 سال پیش

این آدم اگر پیگیر مفقود شدن داماد و خواهرش می شد شاید والدینش رو می شناخت و ازشون جدا می شد .من نمی گم این مرحوم شمر بوده ولی بی گناه بی گناه هم نبوده و اشتباهاتی حتما داشته .بعلاوه آدم هایی مشابه این آدم هیچ وقت نمی تونن با همه بد باشن .همسایه ها که زیاد این آدم رو نمی دیدن بعلاوه به خاطر افکار عمومی نمی تونسته بادوستاش بد خلقی کنه .آشناها که با هاش زیر یک سقف زندگی نکردن از دور ودر حد سلام علیک و احوال پرسی همه خوبن .برخی زیر زیرکی کار می کنن به ظاهر خوب نشون میدن به هر کی زورشون رسید بدمیکنن
ناشناس
3 سال پیش

به هر حال بابک خرم پاک و معصوم وبی گناه هم نبوده .اونم تربیت شده همون افراد بوده .تو سینما هم مشکلات زیاد هست که افرادی مثل شهره قمر ،هانیه توسلی و نواب و....و....هم اعتراف کردن ..ما هم تو این جامعه هستیم و داریم می شنویم و می خونیم .این مرحوم چقدر بی تفاوت بوده که به مفقود شدن خواهر دامادشون عکس العمل نشون نداده ،آدم ۴۷ ساله چرا عذب بوده یا میشناخته خانوادش رو ولی جدا و مستقل نمیشده امکان داره پدرش در جنگ شیمیایی اعصاب وروان شده باشه ... پدرش کار غلط کرده به جای کشتن بهتر بود شکایت میکرد 🦄😳
بازدیدکننده
3 سال پیش

الهی آمین,خدا رحم کنه, این فرد اگه دوباره برگرده به جامعه دوباره دست به چنین کارای وحشتناکی خواهد زد چون براش اصلا مهم نیست و شب راحت سرشو رو بالشت میزاره و میخوابه, چون چند سال از گشتن دخترش و دامادش گذشته و اصلا پشیمان نبوده که دوباره دست به چنین کاری زده , پس این دو فرد بیمارن
بازدیدکننده
3 سال پیش

ادم از سایه خودشم میترسه
🌹❤
3 سال پیش

همه همسایه هاشون دارن میگن آقای بابک خرمدین این اخلاق خوبو داشته رفتارش خوب بوده حتی شاگرداشون هم گفتن محجوب و باحیا بودن اونوقت پدرشون که حتی شایسته این اسم نیستن گفتن فساد اخلاقی😐شما خودتون منبع فسادین هم شما و هم همسرتون که ایشون هم شایسته اسم مادر نیستن
بازدید کننده
3 سال پیش

من که عمرا باور کنم این پدر و مادر از سلامت روانی برخوردار باشن
شهروند
3 سال پیش

پدرش واقن عوضی بوده دختر ودامادشم کشته این پدر روباید صدبار اعدام کرد خدایااین ادم روبه بدترین وجه ممکن نابودکن ....... الهی امین🤲📿
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (621 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (7 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب در خواستگاری دختر حداد عادل: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه ندارم دخترتان حاضر به ازدواج با پسرم است؟
حشمت الله فلاحت پیشه: آراء قالیباف در هر 2 سبد پزشکیان و جلیلی ریخته خواهد شد
شهاب حسینی برای سومین بار پدر شد +عکس/مادر شدن ساناز ارجمند همسر جدید آقای بازیگر
شهید رئیسی چرا گفت :«دفعه بعد خودم باید پشت فرمون بشینم»؟
بازگشت دوباره کامبیز دیرباز اینبار با "شغال"! / جدیدترین سریال این بازیگر
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس