دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

هشدار!به بهانه دریافت سود،ضرر نکنید 

شنبه، 22 بهمن 1401
کد خبر: 330081
ساعدنیوز: رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت:کاربران توجه داشته باشند که هرلینکی که برای آنان با عنوان ثبت نام،دریافت و یا واریز سود سهام عدالت با سرشماره شخصی ارسال می شود ، کلیک نکنند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ محسن محمودی در تشریح این خبر اظهار داشت: مجرمان سایبری در هر زمان و مکان دنبال فرصت مناسبی هستند تا از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری کنند و برای رسیدن به اهداف پلید خود از راه های مختلف اقدام به این کار می کنند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: کلاهبرداران با عناوین مختلف مانند ثبت نام،دریافت و یا واریز سود سهام عدالت لینک های جعلی را از طریق پیامک‌ با سرشماره شخصی و یا از طریق اکانت های جعلی برای کاربران فضای مجازی ارسال می کنند.

سرهنگ محمودی با بیان اینکه هدف ارسال‌کنندگان لینک‌های جعلی دسترسی به اطلاعات بانکی افراد است ادامه داد: شهروندان با کلیک کردن برروی لینک های جعلی و با وارد نمودن اطلاعات خواسته شده و یا نصب اپلیکیشن اعلامی،افراد کلاهبردار را در رسیدن به اهداف مجرمانه خود همراهی می کنند.

رئیس پلیس فتا استان افزود: چنانچه افراد پیام‌هایی تحت عناوین و موضوعات مختلف همچون دریافت و واریز سود سهام عدالت دریافت کردند که در آنها پرداخت مبلغی هرچند کم و یا سایر اطلاعات درخواست شده بود، آگاه باشند که تمامی آنها جعلی بوده و به هیچ وجه اقدام به کلیک کردن برروی این لینک ها را نکنند.

وی بیان داشت: کاربران هوشیار باشند هرگونه خبر در خصوص ثبت‌نام و یا پرداخت سود سهام عدالت را تنها از طریق رسانه‌های رسمی دنبال کرده و از ورود به سایت‌های مشابه و کلیک کردن بر روی لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی به جد پرهیز کنند.

این مقام انتظامی به کلاهبرداران فضای مجازی هشدار داد و گفت: هرشخصی که بخواهد با عناوین و ترفندهای مختلف اقدام به کلاهبرداری از هموطنان نمایند پلیس حتما در چهارچوب قانون با اینگونه افراد برخورد قاطع خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی به شهروندان و کاربران فضای مجازی توصیه کرد : بر روی پیامک ها و لینک های جعلی ارسال شده تحت هیچ شرایطی کلیک نکرده و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدید مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریتهای سایبری به شماره 096380 گزارش نمایند.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
نگاهی به کیک تولد خاص رضا اسدی ستاره سپاهان با طرح شامپیون/ مبارکا باشه +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس