هشدار به دختران استقلالی؛ اسم وریا غفوری را نیاورید!

  شنبه، 05 شهریور 1401 ID  کد خبر 220348
هشدار به دختران استقلالی؛ اسم وریا غفوری را نیاورید!
ساعدنیوز: به ورزشگاه که رسیدیم، چند نفری از مسئولان فدراسیون فوتبال آمدند و برای‌مان حرف زدند. یکی از آن‌ها که سمت بالایی داشت، گفت لطفا اسمی از سحر خدایاری، دختر آبی و البته وریا غفوری نیاورید. آن‌ها را تشویق نکنید تا دردسری درست نشود و بتوانیم برای بازی‌های بعدی هم مجوز ورود را راحت بگیریم

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرارو، بازی استقلال با مس کرمان شبیه هیچ کدام از آن بازی هایی که قریب به ۴۰ سال گذشته در فوتبال ایران برگزار شده، نبود. این دیدار تمام کلیشه های مرسوم یک رقابت فوتبالی، از برد و باخت گرفته تا سه امتیاز داشتن را در دل داشت؛ ولی روی سکو اتفاقی تاریخی رخ داده بود. در این بازی نزدیک به ۵۰۰ هوادار زن باشگاه استقلال برای اولین بار با تهیه بلیت به ورزشگاه رفته و تیم مورد علاقه شان را تشویق کردند. البته در بین آن ها افرادی هم بودند که با دعوت و گزینش به ورزشگاه رسیده بودند؛ ولی هرچه بود، این بازی خاص تر از چیزی شد که باید.

«من توانستم به سختی از سایت بلیت بخرم. مدام قطع و وصل می شد. قیمتش ۵۰ هزار تومان بود. فکر می کنم آخرین بلیت موجود را من خریدم؛ چون خیلی زود ظرفیت جایگاه تماشاگران زن تمام شد». این بخشی از صحبت های مریم است که توانسته یکی از ۵۰۰ زنی باشد که خودشان را برای تماشای بازی استقلال به ورزشگاه برساند. او می گوید: «گفته بودند که به پارکینگ شماره ۲۱ برویم. آنجا که رفتیم، اتوبوسی را گذاشته بودند و تأکید داشتند در اتوبوس منتظر باشیم تا به محض پرشدن به سمت ورزشگاه حرکت کند. اولش تقریبا همه ساکت بودند، ولی به محض اینکه انتظار طولانی شد، سروصدا بلند شد و همه آن هایی که در اتوبوس بودیم، خواستیم راننده زودتر حرکت کند تا شروع بازی را از دست ندهیم».

زنان ایرانی در شرایطی برای اولین بار برای تماشای یکی از بازی های لیگ برتر به ورزشگاه آزادی رفته بودند که باید و نباید هایی هم داشتند. نگار ۳۵ ساله می گوید: «به ورزشگاه که رسیدیم، چند نفری از مسئولان فدراسیون فوتبال آمدند و برای مان حرف زدند. یکی از آن ها که سمت بالایی داشت، گفت لطفا اسمی از سحر خدایاری، دختر آبی و البته وریا غفوری نیاورید. آن ها را تشویق نکنید تا دردسری درست نشود و بتوانیم برای بازی های بعدی هم مجوز ورود را راحت بگیریم».

نگار از لحظه ورود به ورزشگاه هم این طور می گوید: «فکر می کنم دستورالعمل مشخص نداشتند. نفر اولی که کیف ها را بررسی می کرد، به بطری آب معدنی کوچک و دستمال کاغذی توی کیفم کاری نداشت. نفر دوم، ولی بطری را گرفت و نفر بعدی هم گفت اجازه ندارید دستمال کاغذی همراه داشته باشید». مریم هم روایت دیگری از این لحظه دارد. «داشتم با گوشی ام فیلم برداری می کردم. یکی از خانم های انتظامات گفت دخترم چرا می خواهی برای خودت دردسر درست کنی. گفتم برای یادگاری است. سختگیری نکرد. با این حال لحظه ورود کیف ها را سفت و سخت می گشتند. رژ لب و عطر و وسایل آرایشی را گرفتند و گفتند به امانات تحویل بدهید. پرچم ها را هم با دقت بررسی می کردند».

برخلاف توصیه های اولیه که اسمی از دختر آبی و وریا غفوری نباشد، دخترانی که به ورزشگاه رفته بودند، هر دو طرف را تشویق کردند. اول جای خالی سحر و در دقیقه ۲۱، هم صدا با تماشاگران مرد، وریا غفوری، کاپیتان سابق استقلال را تشویق کردند: «وریای باغیرت، حرف تو حرف ملت». در این لحظه روی سکو دوگانگی شکل گرفته بود. آن هایی که با کاور های مشخصی به اسم همیار هوادار حضور داشتند، به مخالفت با افرادی پرداختند که در حمایت از وریا شعار می دادند.

مریم می گوید: «دو نفر از آن ها نزدیک ما بودند. یکی از آن ها چندان حساسیتی برای تشویق وریا نداشت، ولی نفر دیگر، با داد و فریاد می خواست که چنین شعار هایی سر داده نشود». حضور تماشاگران در جایگاه شماره ۵ ورزشگاه آزادی به قدری مهم بود که توجه عکاسان را به خود جلب کند و آن سکو را زیر ذره بین ببرد، ولی پرسشی که وجود داشت این بود که چه تعداد از افرادی که روی سکو بودند، به صورت گزینشی آمده بودند. نگار می گوید: «راستش را بخواهید، عدد دقیقی وجود ندارد، ولی می دیدم همین افرادی که به عنوان همیار هوادار آمده بودند، مدام از لیست حرف می زدند. مثلا می گفتند از لیستی که من داده بودم، چند نفر را خط زدند. آخر بازی هم یکی از این همیار ها سمت یکی از تماشاگران رفت و گفت اگر از لیست من آمده ای موقع خروج فلان جا منتظر بمان تا با بقیه برویم».

هیجان برای زنانی که برای اولین بار به تماشای بازی تیم محبوب شان نشسته بودند، به قدری بود که نتوان در چند سطر خلاصه اش کرد. از شعار های آن ها و البته بده بستان های شعاری که با جایگاه های روبه رو داشتند، می شد چنین موضوعی را تصور کرد. «به نظرم جو خوب بود. شعار تند و توهین آن چنانی نبود». این را مریم می گوید و ادامه می دهد: «البته در چند صحنه دو، سه نفری خیلی حرف های زشت زدند که بعید است پسر ها هم چنین چیز هایی را بگویند، ولی تعدادشان همین قدر اندک بود و با واکنش بقیه تماشاگران زن و تذکر آن ها هم روبه رو شدند».

بازی تاریخی با تک گل کوین یامگا به پایان رسید تا زنان استقلالی در دو ساعتی که در «آزادی» بودند، با خاطره خوش ورزشگاه را ترک کنند. شاید تنها مورد عجیب برای زنان همان چیزی باشد که نگار تعریف می کند. «عجیب ترین اتفاق برایم پایان بازی بود. وقتی بازی تمام شد و خواستیم از جایگاه به سمت بیرون ورزشگاه برویم، در یک مسیر تونل مانند به فاصله هر یک و نیم تا دو متر، نیرو های یگان ویژه خانم ایستاده بودند. استقلال برده بود و بعید بود اتفاق خاصی رخ دهد. نمی دانم چرا تعداد این افراد این قدر زیاد بود. البته کاری هم نداشتند و فقط توصیه می کردند که تماشاگران فیلم نگیرند. هرچند که اگر کسی هم به حرفشان گوش نمی کرد، اتفاق خاصی نمی افتاد و بیشتر سعی در حفظ آرامش داشتند».


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (90 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (73 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان