هزینه دقیق ترجمه تخصصی مقاله

  یکشنبه، 06 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
هزینه دقیق ترجمه تخصصی مقاله
در این مطلب تصمیم داریم نحوه محاسبه دقیق هزینه ترجمه را برای شما عزیزان آموزش دهیم. میتوانید با برآورد دقیق هزینه ها به راحتی سفارش ترجمه دهید.

ترجمه تخصصی

امروزه با توجه به تخصصی شدن علوم در زمینه های مختلف، نیاز به ترجمه تخصصی (Specialized Translation) بیش از پیش احساس می شود. در سال های نه چندان دور مترجمین اکثراً در زمینه متن مورد ترجمه تخصص چندانی نداشتند و اکثر متون تخصصی توسط مترجمین عمومی و دانش آموختگان رشته مترجمی مورد ترجمه قرار می گرفتند.

علاوه بر این گسترش فناوری و چندشاخه شدن برخی علوم در زمینه ها و گرایش های مختلف نیز لزوم تسلط بر حوزه تخصصی متن مورد ترجمه را به همراه دارد. در حقیقت میتوان گفت ترجمه تخصصی در بهترین حالت می بایست توسط مترجمی انجام شود که در زمینه مربوطه تخصص داشته و بر آن کاملاً مسلط باشد. دستیابی به این امر معمولاً از عهده آن دسته از دانش آموختگان رشته و گرایش مورد نظر برمی آید که نسبت به زبان مبدأ و مقصد شناخت کامل داشته باشند تا بتوانند معادل صحیح اصطلاحات و کلمات را در فرآیند ترجمه تخصصی بکار برند.

چند نکته کلید و کاربردی برای ترجمه بهتر

  • استفاده از جملات کوتاه
  • ایجاد یک لغت نامه استاندارد
  • درک کردن تفاوت بین جملات معلوم و مجهول
  • توجه به چگونگی نوشته شدن تاریخ
  • ترجمه یک متن در زمان مشخص
  • اهمیت دادن به مسائل فرهنگی
  • تقلید کردن از سبک نویسنده اصلی
  • تفاوت قائل شدن بین ترجمه شفاهی و نوشتاری

تصویر

مراحل ترجمه تخصصی

با توجه به حساسیت های بالای ترجمه مقاله شما باید ترجمه را به صورت مرحله به مرحله و گام به گام پیش ببرید و سعی کنید حتما کیفیت را در هر مرحله در اولویت قرار دهید مراحل زیر مراحل استاندارد ترجمه میباشند و هر مرحله به نوبه خود اهمیت لازم برای ترجمه را دارد.

  1. خواندن متن
  2. خواندن مجدد متن
  3. مشخص کردن کلمات و عبارات ناآشنا
  4. استفاده از فرهنگ لغت
  5. ترجمه شفاهی
  6. ترجمه کتبی
  7. بازخوانی ترجمه
  8. وقفه
  9. روی آوردن مجدد به ترجمه
  10. ارزیابی

تصویر

نحوه محاسبه هزینه دقیق ترجمه

هزینه ترجمه یکی از مواردی است که برای فرد اهمیت به سزایی دارد و می خواهد قبل از ترجمه از هزینه دقیق ترجمه مطلع شود. اما هزینه ترجمه بر چه اساسی تعیین می شود و چگونه می توان هزینه ترجمه را برآورد کرد؟ هزینه دقیق ترجمه بر اساس معیارهایی من جمله تعداد کلمات, زمینه تخصصی مقاله, زمان ترجمه, سطح کیفی ترجمه و ... مشخص می شود.

تعداد کلمات

اغلب افرادی که سفارش ترجمه داده اند می خواهند با تعداد صفخات هزینه ترجمه را برآورد کنند اما این تصور به دور از ئاقعایت است و هیچ گاه نمی توان با تعداد صفحات برآورد دقیق هزینه را انجام داد به دلیل اینکه فونت و سایز نوشته در تعداد کلماتی که در یک صفحه قرار می گیرد تاثیر می گذارد و از طرفی برخی صفحات دو ستونه هستند و شما باید برا اطلاع از هزینه دقیق ترجمه تخصصی خود تعداد کلمات در اختیار داشته باشید. بیان دقیق تعداد کلمات به مترجم می تواند در برآورد دقیق هزینه تاثیر گذار باشد. با استفاده از نرم افزار ورد می توانید تعداد دقیق کلمات مقاله خود را محاسبه کنید.

زمینه تخصصی مقاله

با توجه به اینکه هر مقاله تخصصی می بایست توسط مترجم متخصص از حوزه مقاله مشخص شود از این رو لازم است زمینه موضوعی دقیق مقاله خود را بدانید و سعی کنید با توجه به حوزه موضوعی مقاله مترجم مناسب انتخاب کنید. زمینه مضووعی نیز در هزینه ترجمه تاثیر گذار است برخی از رشته ها دارای جداول و فرمول های تخصصی بسیاری هستند که ترجمه را به مراتب دشوار تر می کند و این نوع مقالات هزینه ترجمه بالاتری دارند اما مقالاتی که بخش های محاسباتی ندراند هزینه پایین تری دارند.

زمان ترجمه

اگر فرصت شما برای ترجمه محدود می باشد باید از ترجمه فوری مقاله برای ترجمه استفاده کنید کاهش زمان موجب عملکرد چندین برابر نویسنده می شود و نویسنده را وادار می کند که در زمان کوتاه تری با سرعت چند برابر مقاله را ترجمه کند و این باعث می شود هزینه ترجمه افزایش داشته باشد.

تصویر

سطح کیفی ترجمه

اغلب موسساتی که خدمات ترجمه ارائه می کند ترجمه مقالات و کتاب ها را در سه سطح انجام می دهند ترجمه طلایی, ترجمه نقره ای, ترجمه برنزی که شما باید برای مقالات تخصصی خود که قصد سابمیت به یک مجله را دارید از سطح کیفی طلایی ترجمه استفاده کنید. سطح کیفی طلایی ترجمه تعداد کلمات تخصصی بسیاری دارد و این نوع ترجمه برای ترجمه تخصصی مقالاتی که قصد سابمیت به مجلات را دارید به مراتب کاربردی تر است.

هزینه دقیق ترجمه با توجه به این عوامل تغییر می کند و برای اطلاع از هزینه های به روز شما باید حین تحویل فایل به مترجم از وی بخواهید که هزینه دقیق را برآورد کند و به شما اطلاع دهد. شبکه مترجمین اشراق به عنوان بزرگترین مرکز ترجمه رسمی در ایران قادر به ترجمه مقالات و متون تخصصی شما می باشد و می توانید برای خدمات ترجمه فوری و تضمینی از خدمات شبکه مترجمین اشراق کمک بگیرید. این مجموعه سالهاست به عنوان مرکز ترجمه رسمی در ایران شناخته می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (651 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (149 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (60 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان