هزینه یک خانواده پنج نفره در شب یلدای ۱۴۰۰

  یکشنبه، 28 آذر 1400 ID  کد خبر 183801
هزینه یک خانواده پنج نفره در شب یلدای ۱۴۰۰
سفره شب یلدا برای یک خانواده پنج نفره، امسال دست‌کم ۶۰۰ هزار تومان هزینه دارد. وقتی از عبارت دست‌کم استفاده می‌کنیم، یعنی در محاسباتمان فقط انار، هندوانه، آجیل و کیک را لحاظ کردیم و گرنه با اضافه شدن خوراکی‌های دیگری مثل دو سه قلم میوه، لبو، کدو حلوایی و باسلوق و ... مخارج طولانی‌ترین شب سال به ۸۰۰ هزار تومان نزدیک می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از فرارو، خانواده پنج نفره ایرانی در شب یلدا به دو کیلو انار و یک هندوانه متوسط احتیاج دارد و این دوتا میوه برای آن ها حدود ۱۵۰ هزار تومان آب می خورد. یک کیلو آجیل چهار مغز در خشکبار فروشی ها تقریبا ۳۰۰ هزار تومان ارزش دارد و کیک یک و نیم کیلویی تزئین شده مخصوص شب چله، ۱۶۰ هزار تومان قیمت خورده است. جمع چیز هایی که گفتیم همان ۶۰۰ هزار تومان می شود اما با اضافه شدن یک کیلو لبو، یک دانه کدو حلوایی، باسلوق، پشمک و دو سه قلم میوه، خرج خانواده پنج نفره ایرانی برای شب یلدا به ۸۰۰ هزار تومان نزدیک می شود.

قیمت انار و هندوانه شب یلدا

قیمت انار در میوه فروشی های مرکز شهر کیلویی ۳۵ هزار تومان است. البته در میادین میوه و تره بار قیمت هر کیلو انار از ۳۵ هزار تومان کمتر است و در برخی از میوه فروشی های بالای شهر ارزش این میوه خیلی بیشتر از این حرف ها است. یک خانواده پنج نفره ایرانی شب یلدا احتمالا به دو کیلو از این میوه احتیاج دارد و به این ترتیب برای خرید انار باید ۷۰ هزار تومان پرداخت کنند. هندوانه پای ثابت میوه های شب یلدا به حساب می آید. یک هندوانه متوسط میناب احتمالا شش تا هشت کیلو وزن خواهد داشت و خرید این یکی می تواند ۷۵ هزار تومان تمام شود. پس تا به اینجای کار برای خرید انار و هندوانه شب یلدا باید ۱۴۵ هزار تومان درنظر بگیریم.

قیمت آجیل شب یلدا

قیمت یک کیلو پسته معمولی به ۲۵۰ هزار تومان رسیده است. گردو کیلویی ۳۰۰ هزار تومان، بادام ۳۵۰ هزار تومان و فندق هم ۲۵۰ هزار تومان ارزش دارند، اما یک خانواده پنج نفره ایرانی اگر خیلی آجیل خور باشند، شب یلدا نهایتا به یک کیلو نیاز پیدا می کنند. وقتی راهی خشکبارفروشی ها می شویم و ۲۵۰ گرم از هر محصول برمی داریم، موقع حساب کردن باید چیزی حدود ۳۰۰ هزارتومان کارت بکشیم. تاکید می کنیم این قیمت ها برای آجیل معمولی نوشته شده و نمونه های با کیفیت بالا می توانند قیمت بیشتری داشته باشند. یک نکته دیگر می ماند. الان که به طولانی ترین شب سال نزدیک می شویم بسته های چهارمغز مخصوص شب یلدا را در آجیل فروشی ها آماده کرده اند. قیمت بسته های نیم کیلویی تقریبا ۲۰۰ هزار تومان است و برای خرید بسته های یک کیلویی هم باید بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کرد.

قیمت شیرینی و کیک شب یلدا

قیمت ارزان ترین شیرینی تر به ازای هر کیلو ۶۰ هزار تومان است. اگر سراغ مدل های گران قیمت مثل شیرینی تر میوه ای یا دبل چاکلت برویم، باید حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ هزار تومان بپردازیم اما خرید یک کیلو شیرینی رولت که از نظر قنادی ها فروش بیشتری برای شب یلدا دارد، بین ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان تمام می شود. اگر به جای شیرینی تر دنبال شیرینی خشک برویم، آن وقت برای تهیه یک کیلو از مدل دانمارکی باید حدود ۶۰ هزار تومان کنار بگذاریم. بعضی ها برای شب یلدا اعتقادی به شیرینی ندارند و اهل خرید کیک هستند. در قنادی ها کیک یک و نیم کیلویی و تزئین شده مخصوص شب یلدا را ۱۶۰ هزار تومان قیمت گذاشتند.

قیمت دیگر خوراکی های شب یلدا

کدو حلوایی، لبو، پشمک، باسلوق و ... هم می توانند در سفره شب یلدا باشند. یک کدو حلوایی متوسط که شاید دو و نیم کیلو وزن داشته باشد، ۴۰ هزار تومان فروخته می شود، لبو را کیلویی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان در میوه فروشی ها می توانید تهیه کنید، نیم کیلو باسلوق حدود ۵۰ هزار تومان فروخته می شود و بسته های ۳۵۰ گرمی پشمک در سوپرمارکت ها ۲۵ هزار تومان قیمت دارد. برخی دوست دارند سبد میوه شان به جز انار و هندوانه، سیب و خیار و پرتقال و خرمالو هم داشته باشد. میوه هایی که به ترتیب کیلویی ۲۰، ۲۵، ۱۵ و ۳۵ هزار تومان ارزش دارند و می توانند هزینه های سفره شب یلدا را افزایش بدهند.

هزینه سفره شب یلدا برای خانواده پنج نفره

کالا

قیمت

دو کیلو انار

۷۰ هزار تومان

یک هندوانه متوسط

۷۵ هزار تومان

یک کیلو آجیل چهارمغز

۳۰۰ هزار تومان

یک و نیم کیلو کیک

۱۶۰ هزار تومان

دو و نیم کیلو کدو حلوایی

۴۰ هزار تومان

یک کیلو لبو

۱۵ هزار تومان

نیم کیلو باسلوق

۵۰ هزار تومان

یک کیلو پرتقال، سیب، خیار و خرمالو

۹۵ هزار تومان

جمع

۷۷۰ هزار تومان


21 دیدگاه
  دیدگاه ها
نرجس
3 سال پیش

حالا بلخره کم یازیاد این که عکسشو بگیری ویه سری رو شرمنده خانوادش کنی درسته
H
3 سال پیش

ما که شب یلدا رو عالی گرفتیم
اعظمی
3 سال پیش

ما خونه مادر شوهرم با برادر شوهرهام جمع شدیم ونفری صد تومان دادن همه چیز خریدن
بازدیدکننده
3 سال پیش

با سلام شب یلدا نیاز به هیچ چیز خاصی ندارد وقتی عزیزانمان کنارمان باشند شیرینی و انار و آجیل مهیاست . خانوده ۴ نفره ما با سفره یلدایی شاد صداوسیما بدون هیگ میز و سفره ای در خانه بسیار شیرین و به یاد ماندنی هست. کافیست خانوده ای داشته باشی که با آنها تا پاسی از شب با برنامه های شاد رسانه شاد باشی برای شادی نیاز به‌خرج و مخارج نیست . پول و هزینه ها را در جای خود برای معیشت و رفاه خرج کنیم درست تر هست . چه بسیار خانواده هایی که ممکن است خرج های میلیونی کنند اما خوشبختی را احساس نکنن.
The Devil's Dakhi
3 سال پیش

در پاسخ به: 🥺🥺🥺🥺🥺🥺
😭😭
The Devil's Dakhi
3 سال پیش

وای خدا
The Devil's Dakhi
3 سال پیش

تسلیت میگم عزیزم انشالله غم‌ آخرتون باشه 🖤 🖤 🖤
بازدیدکننده
3 سال پیش

در پاسخ به: اخ اخ اخ،😭
😔😔😪😪
بازدیدکننده
3 سال پیش

خدا کمک کنه
بازدیدکننده
3 سال پیش

در پاسخ به: 😪😪😪😪😪
ما که پدر نداریم منم تحت پوشش بهزیستی هستم از خانه ایتام برامون میوه اوردن مردم پولشون کجا بود که خرج یلدا کنن
آیلین
3 سال پیش

واقعا نمیدونم چی بگم 💔💔💔🥲
مهم نیس
3 سال پیش

هرکی یه نظری داره نظر من این یلدا بهانه فقط برای اینه که دور هم باشیم همین وگرنه کیک و شیرینی و اجیل چیزیه که گرونه و بابا ها شرمنده خانواده میشن 😔😔😔
بازدیدکننده
3 سال پیش

خدا صبر بده
بازدیدکننده
3 سال پیش

خوالان ماباید چیکارکنیم باپول
م.م
3 سال پیش

احساس بدبختی شدیدی بهمون دست داده،چون ما فقط ۳ قلم بسیار ناچیز اینها رو خریدیم و اونم واسه دل بچه مون،
ستایش محمودی
3 سال پیش

هه فکر کردن مابی پولیم. ما شب یلدا بهتر از این گرفتیم. بعد فکرمیکنن مابی پولیم.
بازدیدکننده
3 سال پیش

ما ک مثل خیلی سال ها یلدا نداشتیم چون پول نیم کیلو میوه هم نشد بخریم آجیل و شیرینی و... پیشکش! عید نوروز سال بعد هم همینطور مثل سال های گذشته و امسال بدون میوه و... کرونا که این دو سه ساله آمده برای ما بهتر شده هم مجبور به پذیرایی نیستیم و مهمان نمیاد و بخاطر نداشتن وسیله نقلیه نمیریم جایی ... گرانی باشه بدون پدر باشی و پنج نفر به سختی زندگی، بهتر از این نمیشه
بازدیدکننده
3 سال پیش

اخ اخ اخ،😭
Eli
3 سال پیش

هیع 😭😭😭😭
فریبا ریگی
3 سال پیش

🥺🥺🥺🥺🥺🥺
فاطمه
3 سال پیش

😪😪😪😪😪
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (371 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس