دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

‍ این اتفاق ذبح منشور ملل متحد پای اهداف سیاسی آمریکا بود! 

پنجشنبه، 24 آذر 1401
کد خبر: 234477
تعلیق ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد در حالی توسط محور شیطانی دشمنان ملت ایران به رهبری ایالات متحده آمریکا به نتیجه رسید، که هیچ شاهد و مدرکی در این تصمیم مورد استناد قرار نگرفته است. ساعدنیوز در گفتگوی اختصاصی با دکتر زهرا شیخی عضو فراکسیون زنان مجلس یازدهم به این مسأله پرداخته است.

جای شرمساری برای جامعه بین المللی است که حتی سفرای دولت های اروپایی به نمایندگی ایران گفته اند که این اقدام آمریکا خلاف مقررات و بی سابقه است ولی ما نمی توانیم با آن مخالفت کنیم!

ساعدنیوز: اقدام دشمنان ملت ایران به رهبری آمریکا برای حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل که با تحسین معاندین همراه بوده با چه اهدافی صورت گرفته و چه پیامی دارد؟

دکتر زهرا شیخی: در ادامه جنگ ترکیبی علیه ملت ایران، عضویت ایران در کمیسیون مقام زن در حالی لغو شد که به استناد آمار بین المللی، وضعیت زنان در جمهوری اسلامی همواره روندی رو به رشد داشته و در مقایسه با بسیاری از کشورهای عضو این کمیسیون جایگاه بالاتری دارد. اقدامی که بر خلاف فلسفه وجودی تشکیل سازمان ملل و اصل چندجانبه گرایی بوده و نشان از تصمیم سیاسی واشنگتن و تحمیل اراده آن بر سایر کشورها دارد و بدتر اینکه دبیرکل سازمان ملل در قبال این بدعت خطرناک سکوت کرده است.

قطعا این اقدام آمریکا منجر به پذیرش رویه ای خواهد شد که در آینده علیه هر دولت مستقلی که در برابر باج خواهی آمریکا بایستد، استفاده می شود. و جای شرمساری برای جامعه بین المللی است که حتی سفرای دولت های اروپایی به نمایندگی ایران گفته اند که این اقدام آمریکا خلاف مقررات و بی سابقه است ولی ما نمی توانیم با آن مخالفت کنیم!

از سویی؛ اگر طراحان این قطعنامه حقیقتا بابت وضعیت زنان در جامعه ایران نگرانی داشتند، باید موارد ادعایی خود را با سند و مدرک در کمیسیون مذکور طرح کرده و بابت آنها پاسخ می شنیدند نه اینکه عضویت ایران را معلق کنند. بدیهی است اگر فرضا قرار بر اصلاح یک روند غلط هم باشد، طبعا این اتفاق با حضور ایران در کمیسیون مذکور امکان پذیر خواهد بود، چه، اگر ایران مشارکتی در جلسات کمیسیون نداشته باشد قطعا تعهدی هم بر اجرای مصوبات نخواهد داشت.

از سوی دیگر؛ لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن در حالی رقم خورده که قطعا اولویت های جدی تری با توجه به جنایات گسترده علیه زنان مانند آنچه از سوی رژیم صهیونیستی در فلسطین یا آنچه درباره زندانیان زن در آمریکا رخ می دهد، وجود داشت. تردیدی نیست که تصویر ارائه شده از وضعیت زن ایرانی فقط و فقط محصول تحریف واقعیات و تصویرسازی های جعلی رسانه ای است و متاسفانه در این پرونده باز هم شأن و جایگاه یک نهاد حقوقی بین المللی به پای مطامع سیاسی و یکجانبه گرایانه کشورهای زورگو و متجاوز ذبح شد.

** این گفتگو توسط دکتر علی پیری مدیر مسئول ساعدنیوز انجام شده است.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(فیلم) خودزنی هوادار دو آتیشه نساجی در حاشیه بازی با پرسپولیس / اگه نرم تو استادیوم خودمو میکشم!
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات