ساعدنیوز
ساعدنیوز

مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری روسیه

  پنجشنبه، 30 خرداد 1398   زمان مطالعه 14 دقیقه
مکانهای دیدنی و جاذبه های گردشگری روسیه
در این بخش از مقاله جاذبه های گردشگری روسیه را برای شما عزیزان معرفی می کنیم.

مسکو

مسکو به عنوان پایتخت روسیه مهم ترین شهر در روسیه است. این موضوع تنها به خاطر وجود مسائل سیاسی نیست. این شهر با جمعیتی بالغ بر 12 میلیون نفر به خاطر تلاش های هنری آن، از جمله باله ، سمفونی و هنر شناخته شده است.گنبد های پیازی شکل کلیساهای تاریخی آن، خط افق را پر می کنند.

شکوه کرملین و میدان سرخ قابل توجه، یکی از بزرگترین میادین در جهان بوده و جزو مناظری است که نباید بازدید آن ها را از دست داد.شواهد دیگری که نشان می دهد گذشته ی مسکو همیشه هم خیلی تمیز نبوده را می توان در موزه های گولاگ و جنگ سرد دید.

تصویر

دانشگاه دولتی مسکو

«دانشگاه دولتی لومونُسُـف مسکو» (The Lomonosov Moscow State University) از دیدگاه بسیاری از دانشجویان یکی از بلندترین ساختمان آموزشی در جهان است که دارای معماری فوق العاده و بی نظیر است.

این دانشگاه قدیمی در سال ۱۷۵۵ در بالای تپه ای به اسم «تپه گنجشکان» (Sparrow Hills) بنا شد که ساختمان اصلی آن به سبک معماری گوتیک و باروک است و یکی از هفت آسمان خراشی است که به دستور «ژوزف استالین» (Joseph Stalin) در مسکو ساخته شد.

برج اصلی آن ۲۴۰ متر ارتفاع دارد و تا سال ۱۹۹۰ بلندترین ساختمان اروپا بود. این مجموعه دیدنی آنقدر بزرگ است که به گفته بسیاری ۱۸ سال طول می کشد تا از همه اتاق ها و مناطق آن بازدید کنید.

تصویر

بنای یادبود فتح فضا

این بنای تاریخی منحصر به فرد که در بخش شمال شرقی مسکو قرار دارد، به افتخار برنامه های فضایی روسیه در سال ۱۹۶۴ ساخته شد که دارای ۱۰۷ متر ارتفاع است؛ جنس آن از تیتانیوم ساخته شده است و موشکی را نشان می دهد که در راه رسیدن به فضاست.

در زیر این بنای یادبود موزه ملی فضا قرار دارد که به تازگی درهای آن برای بازدید عموم گشوده شده است. پارک VDNK در مجاورت این منطقه قرار دارد و جاذبه های فضایی بسیاری را در آنجا می توان مشاهده کرد.

تصویر

برج مخابراتی اوستانکینو

«برج مخابراتی اوستانکینو» (Ostankino Tower) برج رادیویی و تلویزیونی در مسکو است که دارای ۵۴۰ متر ارتفاع است و بلندترین برج در اروپا و یازدهمین برج بلند دنیا محسوب می شود.

دیدن منظره شهر از بالای این برج، شگفت انگیز است؛ قسمت هایی از برج از شیشه ساخته شده است و قدم زدن در آن جا اگرچه با کمی ترس همراه است ولی به مانند قدم زدن در آسمان است و تجربه بی نظیری را برای بازدیدکنندگان ایجاد می کند.

تصویر

آرامگاه لنین

«آرامگاه لنین» (Lenin Mausoleum) آرامگاه اولین رهبر اتحاد جماهیر شوروی «ولادیمیر لنین» (Vladimir Lenin) است که در میدان سرخمسکو و در نزدیکی «کاخ کرملین» (Kremlin Palace) قرار دارد.

جسد لنین پس از مرگ مومیایی شد و در زیر بقعه ای به نام قبر سرخ در خارج از کاخ کرملین نگهداری می شود. این منطقه همچنان تحت نظارت تدابیر امنیتی است و در ساعات مشخصی برای بازدید عموم باز است.

بازدیدکنندگان در هنگام ورود باید ادای احترام کنند و عکسبرداری از آن ممنوع است. همچنان بعد سال ها صف های طولانی برای دیدن لنین در محفظه ای شیشه ای تشکیل می شود.

تصویر

هفت خواهران یا آسمان خراش های استالین

یکی از جاذبه های دیدنی که در شهر مسکو به چشم می خورد «هفت خواهران یا آسمان خراش های استالین» (The Seven Sisters or Stalin Skyscrapers) است که به سبک معماری استالینیستی سخته شده است و امروزه آن ها به عنوان هتل ها، آپارتمان ها و دانشگاه ها استفاده می شوند.

این ساختمان های هفت گانه عبارتند از ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو، مجتمع مسکونی در بلوار «کاتلنیچسکایا» (Kotelnicheskaya)، هتل اوکراین، ساختمان وزارت خارجه روسیه، مجتمع مسکونی در میدان «کودرینسکایا» (Kudrinskaya)، ساختمان اداری مسکونی برج دوشکین (Dushkin) نزدیک دروازه های سرخ و هتل «لنینگراد» (Leningradskaya).

تصویر

متروی مسکو

متروی مسکو یکی از دیدنی ترین ایستگاه های مترو جهان است که نقاشی های زیبا بر روی دیوارها و دکوراسیون داخلی آن، نظیر لوسترها که در آنجا نصب شده است بسیار باشکوه است و آن را به یکی از جاذبه های گردشگری در این شهر تبدیل کرده است طوریکه هر یک از ایستگاه ها داستان تاریخی مختص به خود را برای شما تعریف می کند.

متروی مسکو که یکی از قدیمی ترین خطوط متروی شهری در جهان به حساب می آید دارای ساختار ریلی عجیب و هوشمندانه است. معماری متروهای مسکو بر روی تاریخ و فرهنگ این کشور تمرکز دارد و با توجه به نزدیک شدن به جام جهانی ۲۰۱۸ متروی مسکو شاهد سرمایه گزاری های بیشتری بوده است.

تصویر

کلیسای سنت باسیل

یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری شهر مسکو و نماد کشور روسیه «کلیسای سنت باسیل» (Saint Basil's Cathedral) است که قدمتی ۴۵۰ ساله دارد و به دستور «ایوان مخوف» (Ivan the Terrible) در میدان سرخ مسکو ساخته می شود.

گنبدهای رنگارنگ این کلیسا بسیار اعجاب انگیز است و شعله های درخشان آتش در آتش بازی را در ذهن تداعی می کند که به سمت آسمان روانه است. این کلیسا در سال ۱۹۲۹ تبدیل به موزه شد و سالانه گردشگران بسیاری از این بنای منحصربه فرد دیدن می کنند.

تصویر

کلیسای جامع مسیح منجی

«کلیسای جامع مسیح منجی» (Cathedral of Christ the Saviour) یکی از دیدنی ترین جاذبه های مسکو است که در بخش شمالی رود موسکوا و در جنوب غربی کرملین قرار دارد و داستان های بسیاری برای نقل کردن دارد.

گفته می شود پس از شکست ناپلئون در روسیه به افتخار مسیح و نجات مردم در جنگ، این کلیسا ساخته شد که ارتفاع آن نزدیک به ۱۰۳ متر است و همچنین به عنوان بلندترین کلیسای ارتدکس جهان شناخته می شود.

تصویر

مجسمه بزرگ پیتر یکم

این مجسمه یک بنای تاریخی با ۹۸ متر ارتفاع است که به افتخار ۳۰۰ سال نیروی دریایی روسیه که توسط «پیتر یکم» (Peter the Great) تاسیس شده بود ساخته شد.

نزدیک به ۱۰۰۰ تن وزن این بنای یادبود است که شامل ۶۰۰ تن فولاد ضد زنگ، برنز و مس است. این مجسمه در کنار رود موسکوا و جنوب کرملین قرار دارد.

تصویر

آرامگاه سرباز گمنام و شعله جاویدان

این مقبره یادبودی از سربازان کشته شده در جنگ جهانی دوم است که در کنار آن یک جایگاه ستاره شکل برای مشعل وجود دارد که همیشه روشن است. این آرامگاه نمادین در کنار مقبره لنین قرار دارد.

تصویر

کاخ کرملین و میدان سرخ

یکی از جاذبه های فوق العاده در مسکو که نباید دیدن آن را از دست داد کاخ کرملین است که پربازدیدترین نقطه در این شهر است. این کاخ در قسمت شرقی میدان سرخ قرار دارد و میزبان تزارهای روسیه بوده است.

این کاخ از قصرها و کلیساهای متعددی تشکیل شده است و محل اسکان روسای جمهور روسیه است. دیوارهای کرملین و برج های آن توسط طراحان ایتالیایی ساخته شده است.

از بخش ها و دیدنی های این کاخ هر چه گفته شود باز هم کم است و این مجموعه باشکوه و همچنین میدان سرخ محل برگزاری کنسرت ها و مراسم های بسیاری بوده است.

تصویر

مجسمه یادبود مادر میهن روسیه

این مجسمه غول آسا در اواخر دهه 50 میلادی به یادبود کشته شدگان جنگ جهانی دوم ساخته شد. نام این مجسمه به عنوان بلندترین تندیس یادبود در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسیده است. زن نماد روسیه بعد از مجسمه آزادی با اختلاف 85 متر بلندترین بنای یادبود دنیاست یکی از مناطق دیدنی روسیه به شمار میرود.مامیف کورگن (MamayevKurgan) یادگار جنگ استالینگراد است و یادبود های سربازانی را که کشته شدند در بر دارد. مجسمه مامیف کورگن در کنار مجسمه مادر روسیه که شمشیری را در دست دارد قرار گرفته است.

تصویر

حلقه طلایی

حلقه ی طلایی روسیه شامل چند شهر قدیمی است که به همراه یکدیگر ظاهری زیبا به روسیه داده اند.این حومه زیبا پر از باغ گیلاس، کلبه های عجیب و جالب، گنبد پیازی شکل و کلیساهای شمایلی است که حاوی قدیمی ترین هنر این کشور بوده و این منطقه را به بهترین نقطه برای بازدید تبدیل کرده است.

این ناحیه به عنوان قدیمی ترین ناحیه ی روسیه امروزه توانسته است توریست های بسیاری را به خود جلب کند. روش سنتی برای بازدید از شهرها و شهرستان های کوچک باعث ایجاد یک حلقه در جهت عقربه های ساعت شده که از مسکو آغاز شده و به آن نیز ختم می شود.

ولادیمیر، سوزدال ، کوستروما، یاروسلاول، روستوف از جمله شهرهای این حلقه ی زیباست. کلیساهای سنگ سفید ، صومعه ها و قلعه ها تنهای برخی از مناظر دیدنی در این ناحیه است.

تصویر

سن پترزبورگ

دومین شهر بزرگ روسیه یعنی سنت پترزبورگ ممکن است به عنوان لنینگراد شناخته شده باشد اما بیشتر افراد آن را با نام تولدش یعنی سنت پترزبرگ می شناسند. این شهر در سال 1703 توسط زار پتر کبیر بنا نهاده شد، سنت پترزبورگ پس از آن پایتخت امپراتوری روسیه بود. نام آن در سال 1924 به لنینگراد تغییر کرد.

به خاطر موقعیت آن در رودخانه ی نوا که به خلیج فنلاند ریخته و سپس وارد دریای بالتیک می شود، این شهر موقعیتی عالی برای کشتی های کروز بوده و محبوب ترین مکان در روسیه است.

این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی روسیه شناخته شده و دارای یکی از بهترین مجموعه های هنری در جهان است.خیابان نوسکی معروف ترین خیابان خرید و خوردن نهار در این شهر است.

تصویر

موزه ملی هرمیتاژ و قصر زمستانی سنت پترزبورگ روسیه

موزه ملی هِرمیتاژ درون قصر با ابهت و باشکوه زمستانی، یکی از غنی ترین موزه های دنیاست. در موزه هرمیتاژ بیش از سه میلیون اثر هنری مربوط به دوران مختلف، با سبک و فرهنگ قرن های متفاوت به نمایش گذاشته شده است. شاید برایتان بسیار عجیب و باورنکردنی باشد که بدانید برای دیدن دقیق و کامل همه آنها، حدودا یک سال وقت لازم است! بنابراین توصیه ما استفاده از یک راهنما برای صرفه جویی در وقت است.

تصویر

خیابان نوسکی پراسپکت سنت پترزبورگ روسیه

خیابان نِوسکی پِراسپِکت از زمان شروع قرن نوزدهم تا به امروز، جذاب ترین و معروف ترین محل خوشگذرانی در شهر سن پترزبورگ می باشد. خیابان 4 کیلومتری پراسپکت پر از بناهای تاریخی و جذابیت های بی شمار است. این خیابان همچنین یک مکان ایده آل برای سرگرم شدن با تفریحات شبانه محبوب اهالی سن پترزبورگ و توریست ها می باشد. در این خیابان مغازه، سوغات سرا، رستوران و کلوپ و بار فراوان وجود دارد.

تصویر

کلیسای جامع کازان سنت پترزبورگ روسیه

کلیسای کازان که به آن کلیسای لیدی کازان هم می گویند، یکی از بزرگترین شاهکارهای معماری کلاسیسیم روسی است. کلیسای کازان همچنین یکی از بزرگترین عبادتگاه های روسیه می باشد. کلیسای کازان که در شاهراه خیابان نِوسکی قرار دارد، محل دفن فیلد مارشال کوتوزوف نیز می باشد. کلیسای کازان تنها کلیسای دایر (در حال کار) ارتدوکس در بخش مرکزی شهر سن پترزبورگ می باشد.

تصویر

اداره نیروی دریایی سنت پترزبورگ روسیه

اداره نیروی دریایی سن پترزبورگ توسط پیتر بزرگ در سال 1704 تاسیس شد. ساختمان نیروی دریایی از مایل ها دورتر به راحتی به خاطر منار مخروطی طلاکاری شده اش قابل مشاهده است. ساختمان نیروی دریایی زمانی دژی با باستیون (سنگر و استحکامات) بود و بعدها به مهمترین مرکز کشتی سازی روسیه تبدیل شد؛ در حال حاضر از این ساختمان به عنوان دانشکده نیروی دریایی استفاده می شود و همچنین ساختمان وزرات دریایی روسیه نیز می باشد. ساختمان دریاسالاری سن پترزبورگ به خاطر موقعیتی که دارد یک بنای برجسته محسوب می شود.

تصویر

دژ پیتر و پل سنت پترزبورگ روسیه

دژ پیتر و پل در یک جزیره کوچک اولین قلعه ای است که توسط پیتر اول همزمان با پایه ریزی شهر جدید سن پترزبورگ ساخته شده است. زمانی از این دژ به عنوان زندان زندانیان سیاسی استفاده می شد. در یک دوره هم یک مکان مذهبی بود. در حال حاضر یک مجموعه مهم توریستی در سن پترزبورگ است که کلیسای جامع سنت آپوستل پیتر ویل را همراه با گالری ها، موزه ها و منظره زیبای رود در آن ببینید.

تصویر

تئاتر مارتینسکی سنت پترزبورگ روسیه

مارتینسکی قدیمی یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی سن پترزبورگ و یکی از بزرگترین تئاترهای موزیکال دنیاست. به تئاتر مارتینسکی به پاس بزرگداشت سرگی کیروف، اپرای کیروف و تئاتر باله هم می گویند. این ساختمان برجسته نئوکلاسیک در میان روس ها و توریست ها به خاطر اپرا و باله ی معروف اش، همینطور تزئینات و دکور داخلی منحصر بفردش، بسیار محبوب است.

تصویر

کلیسای جامع اسحاق سنت پترزبورگ روسیه

کلیسای جامع اسحاق یکی از زیباترین و مهمترین کلیساهای شهر سن پترزبورگ است. 200 سال قبل، کلیسای سنت اسحاق چهارمین کلیسای بزرگ دنیا و بزرگترین کلیسای جامع امپراتوری روسیه بود. در حال حاضر سنت اسحاق یکی از جاذبه های برتر گردشگری سن پترزبورگ است که در آن هنر بصری روسیه قرن هجدهم به بهترین شکل نشان داده شده است.

تصویر

قصر کاترین و پارک تزارسکو سنت پترزبورگ روسیه

قصر کاترین و پارک تزارسکو یک روستای معروف دوره امپراتوری در سن پترزبورگ است که واقعا ارزش دیدن دارد. در این روستای معروف قصر کاترین با اتاق بی نظیر کهربایی و پارک بزرگی پر از بناهای یادبود جالب و منحصر بفرد، مجسمه، آثار هنری و ساختمان های کوچک وجود دارد. مهم نیست که چه فصل از سال است، چشم اندازهای دیدنی و تماشایی پارک تزارسکو فراوان اند.

تصویر

قصر بزرگ و پارک پیتر هوف سنت پترزبورگ روسیه

پارک پیترهوف باغ بزرگ و زیبایی است که برای پیتر اول ساخته شد. بعدها به این باغ یک قصر بزرگ با معماری استادانه اضافه شد. پیترهوف یکی از مهمترین بناهای تاریخی به سبک معماری قرن های هجدهم و نوزدهم است. مساحت این پارک 1000 هکتار است، که 5 قصر، تعداد زیادی آبنمای طلایی، هزاران نقاشی، مجسمه و آثار هنری را در خود جای داده است. پارک پیترهوف یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری دنیا و سن پترزبورگ روسیه محسوب می شود.

تصویر

کلیسای جامع نیروی دریایی در جزیره کرون استات سنت پترزبورگ روسیه

کلیسای جامع سنت نیکولاس سن پترزبورگ در جزیره کوتلین در خلیج فنلاند قرار دارد. کلیسا در واقع دژ دفاعی جزیره به حساب می آید. زمانی سنت نیکولاس پایگاه اصلی نظامی ناوگان دریایی بالتیک بود. در حال حاضر کلیسای سنت نیکولاس یک مرکز تازه ی توریستی با یک تاریخ نیروی دریایی قابل توجه است. سنت نیکولاس یک کلیسای برجسته با معماری سبک بیزانس است. یک سفر یک روزه به جزیره کوتلین برای کسانی که علاقه مند به دیدن مشهورترین بناهای تاریخی سن پترزبورگ هستند، خالی از لطف نخواهد بود.

تصویر

سوچی

سوچی در دریای سیاه بزرگ، مقصد ورزش های زمستانی است و در واقع میزبانی المپیک زمستانی 2014 نیز بر عهده ی این شهر بود. علاوه بر اسکی ، سوچی میزبان مسابقه ی فرمول 1 جایزه بزرگ روسیه است و در سال 2018 نیز میزبان جام جهانی خواهد بود. علاوه بر برف زمستانی ، این شهر دارای آب و هوای نیمه گرمسیری و سواحل بزرگی است.

این اقامت گاه ساحلی در روسیه بهترین مکان برای بازدید در زمستان های سرد و تابستان های گرم است. قدم زدن در پشته های خاکی دریا تجربه ی بسیار لذت بخشی خواهد بود. این شهر همچنین میزبان شمالی ترین مزارع چای در منطقه است.

تصویر

ولیکی نووگورود

ولیکی نووگورود در قرن دهم بنا شده و یکی از قدیمی ترین شهرها در شمال دور روسیه است. ولیکی نووگورود ادعا می کند از زمان دعوت شاهزاده روریک اسکاندیناوی به حکومت روسیه برای ایجاد یک خاندان حاکم که 750 سال به طول انجامید ، زادگاه روسیه بوده است.

مناظر برتر در این شهر شامل کلیسای جامع سنت سوفیا و برج ناقوس،چشمه ی بازرگانان وموزه هایی همچون موزه ی آهن ، سفال و تاریخ است. شهر ولیکی نووگورود در دریاچه ایلمن واقع شده و بهترین مکان برای خوردن سوپ روسی و خرید عسل طبیعی است.

تصویر

کازان

کازان یا همان غازان،گاهی اوقات به عنوان استانبول ولگا خوانده می شود زیرا این شهر محلی است که فرهنگ اروپایی و آسیایی به خوبی در کنار هم دیده می شود. این شهر پایتخت تاتارستان بوده و شهری دوست داشتنی است که در آن برج کلیسا و مناره ها خط افق را پر می کنند.

این شهر همچنین به عنوان سومین پایتخت روسیه، پس از مسکو و سنت پترزبورگ شناخته شده است و ساکنان آن از بالاترین استانداردهای زندگی در روسیه لذت و بهره می برند.مناظری که می توان از آن ها دیدن کرد شامل باقی مانده یکاخ کرملین قازان که توسط ایوان مخوف نابود شد، مسجد کول شریف، و خیابان بومن به عنوان یک خیابان خرید عابر پیاده است.

تصویر
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (276 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (204 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (94 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (82 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (77 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (73 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (57 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (55 نظر) گشت و گذاری در روستای محل تولد محمود احمدی نژاد؛ از گلایه پسرعموی بقالش تا شغل آهنگری پدرش در روستا (54 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (53 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (46 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (42 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (38 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (37 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (36 نظر)
دیگران می‌خوانند   
بازیگران مجرد سریال گیلدخت از گلنار تا زهرمار خان !! +عکس حضور پرشور چهره های سیاسی در مراسم ختم پدر محمود احمدی نژاد/ از حداد عادل و اژه ای تا خاتمی و رهبر معظم انقلاب +عکس راه های جلوگیری از لیز خوردن ماشین فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 سکانس خنده دار لیسانسه ها: وقتی رفیقت یه لیس بیشتر بستنی نمیخواد +ویدئو ماشین عجیب و ضد گلوله محمدرضا گلزار سوپر استار ایرانی/ آیسان خانومم سوار این ماشین میشه یعنی!! +عکس (عکس) رونمایی از پدر و مادر واقعی زهرمارخان سریال "گیلدخت"، امین میری/ چه ژستی هم گرفتن، معلومه حسابی عاشق هم بودن! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری و علی شادمان در گذر زمان/ انگار آدم متفاوتی شدن +عکس ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید تصویر جدید یکتا ناصر با غمی عمیق در چهر ه اش / تاثیر اتفاقات اخیر بر روحیه خانم بازیگر عکس جدید شهرام لاسمی بازیگر شخصیت قلقلی / بعد از 38 سال اصلا تکون نخورده شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد (ویدئو) درخواست علیرضا حقیقی از علی دایی و کریم باقری برای ساخت مجسمه طلا! گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس دلتنگی سوزناک نجم الدین شریعتی، مجری برنامه سمت خدا برای مادرش وسط برنامه + ویدئو (ویدئو) درگیری مهرانه مهین ترابی و منوچهر هادی سر صحنه فیلمبرداری حلقه ازدواج دوم حامد سلطانی مجری برنامه سال تحویل +ویدئو / زیبایی خاص یک انگشتر عقیق فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری نگاهی به امضای منحصر به فرد و زیبای داریوش فرضیایی، عموپورنگ پرانرژی بچه های ایرانی+عکس خلاقیت خنده دار هموطن ایرانی در ساخت توالت فرنگی با صندلی شکسته حماسه آفرید+عکس/ مغز نیست که دنیای ایده ست😂 ترفندهایی برای افزایش ماندگاری رژ لب رونمایی از معدل حیرت انگیز سردار آزمون ستاره تیم ملی در اول ابتدایی/ با این نمره شاگرد اول کلاس بود+عکس فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 اسکرین شات از صفحه کامپیوتر و لپ تاپ با 4 روش تمیز کردن سینی فر تنها در 3 حرکت بیش از 10 اشتباه خانم‌ها هنگام کار با جاروبرقی غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 نگاهی به مراسم عروسی برادر فرزاد حسنی با رونمایی از استایل دامادگونه آقای مجری+عکس/ مبارک باشه جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی به سوال امتحانی درس علوم+عکس/با این جواب داغ بر دل معلم زدی فقط ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای حل مشکل تیر چراغ برق شهرداری حماسه آفرید/ مهندس تویی بقیه اداتو درمیارن😂 (ویدئو) سفری شیرین به گذشته ها، این مدل پیام بازرگانی رو کیا یادشونه؟/حتما با صدا تماشا کنید تا خاطراتتون زنده بشه😍
تیتر امروز   
ماجرای علاقه زیاد سردار سلیمانی به نوه هاش / کسی جرئت نداشته در خانه حاجی چیزی به آن‌ها بگوید شاهزاده قجری طپانچه را روی دست منشی‌اش آزمایش کرد مرگ اسرار آمیز دو جوان در پایتخت فال روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 غار جهنم بردسکن؛ چشم اندازی به زیبایی‌های پنهان ایران فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 12 اردیبهشت ماه 1403 جوان‌ترین و مسن‌ترین استاد نمونۀ کشور معرفی شدند فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403+فیلم 25 داوطلب متخلف کنکور بازداشت و در اختیار نیروهای امنیتی قرار گرفتند گربه‌ی گم شده به طور عجیبی هزاران کیلومتر دور تر در آمازون پیدا شد+ عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی سولماز آقمقانی،لیلای سریال سه در چهار و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی رابطه دردسرساز سحر دولتشاهی و پیمان معادی خارج از اتاق درمان جنجال به پا کرد!
منتخب روز   
(ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده