جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی بانکوک

  پنجشنبه، 13 تیر 1398   زمان مطالعه 8 دقیقه
جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی بانکوک
بانکوک نظیر سایر شهرهای بزرگ و مدرن دنیا به داشتن ساختمان های عظیم، هتل های بسیار مجلل، مراکز خرید و نیز فرودگاهی مدرن و بین المللی افتخار می کند، ضمن آنکه زیبایی بافت و رسوم سنتی خود را حفظ کرده است.

وات آرون

وات آرون به معنی «معبد سپیده دم» یکی از معابد بودایی واقع در کرانه غربی رود چائو فرایا است. این معبد به عنوان یکی از زیباترین و منحصربه‌فردترین معابد در بانکوک شناخته می‌شود که از طراحی زیبا‌، منظره رودخانه و دورنمای جذابی برخوردار است. وات آرون مکانی عالی برای شروع بازدیدتان در بانکوک است . وات آرون درست بر روی رود وا فو بنا شده، بنابراین شما می‌توانید هم معبد و هم رودخانه را یکجا بازدید کنید. برای عبور از رودخانه نیز هرچند دقیقه یک بار قایقی عبور می‌کند.  

تصویر
 

باغ رز بانکوک

در ۳۰ کیلومتری بانکوک یکی از دیدنی ترین مکان های این شهر، رزگاردن (باغ رز) درکنار دریاچه زیبایی قرار دارد. بیشترین جاذبه این باغ در نمایش های فرهنگی تایلند است که شامل بوکس تایلندی، رقص سنتی این کشور،‌ مراسم عروسی تایلندی، شمشیربازی و نمایش فیل ها می شود. مساحت باغ رز حدود ۷۵۰ کیلومترمربع بوده و در آن صنایع دستی سنتی کشور تایلند نیز برای گردشگران به نمایش گذاشته شده اند.

تصویر
 

گراند پالاس و وات پراکائو

گراند پالاس و وات پراکائو واقع در بخش کهن شهر گراند پالاس (کاخ‌های پادشاهی)، مشهورترین نشان اختصاصی شهر بانکوک است. این بنا در سال ۱۷۸۲ ساخته شده و به مدت ۱۵۰ سال قصر تایکینگ بوده است .در اینجا چندین ساختمان قابل توجه هستند که درون مجموعه گراند پالاس وجود دارند . مهم‌ترین آن‌ها وات پراکائو است که به معنی «معبد بودای زمردین» است. برای وارد شدن به گراند پالاس و وات پراکائو شما باید لباس مخصوص به تن کنید. مردها‌، شلوار های بلند، لباس آستین بلند و کفش به‌پا می‌کنند و زن‌ها، دامن‌های بلند. شما نیز برای وارد شدن می‌توانید خارج از کاخ لباس مناسب اجاره کنید.

تصویر
 

شهر بازی دریم ورلد بانکوک 

شهربازی بانکوک با انواع بازی ها و سرگرمی های متعدد، ساعت های شادی را برای کودکان فراهم می کند: شهر برفی، تنگه باریک، اتومبیل عتیقه، گردباد، فرش پرنده، پیست اتومبیل رانی و بسیاری بازی های هیجان انگیز دیگر، سرزمین رویایی را به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران تبدیل کرده است! رویاهای کودکان در سرزمین رویاها، به حقیقت می پیوندند.

تصویر
 

مزرعه تمساح ها دربانکوک 

در ۲۵ کیلومتری جنوب بانکوک، بزرگترین مرکز پرورش و نگهداری کروکدیل ها در جهان قرار دارد که بیش از ۳۰ هزار تمساح را در خود جای داده است. در این مرکز که دارای گونه های مختلف تمساح آب های شور، آمریکای جنوبی و رود نیل است، همه روزه نمایش های متنوعی از این جانوران به همراه سایر جاذبه های حیات وحش برای بازدیدکنندگان اجرا می شود که محبوب ترین آن ها فیل سواری است. تمساح های این مرکز که بیش از ۳۰ سال است در محوطه ای وسیع و کاملا امن نگهداری می شوند، در اندازه های مختلف از چند سانت تا ۶ متر وجود دارند. محل پرورش تمساح ها در سال ۱۹۵۰ به منظور حفظ و تغذیه این حیوان که در خطر انقراض قرار داشت، ایجاد شد و در طول سالیان بعد به مکانی برای استفاده از گوشت و پوست این خزندگان خطرناک تغییر یافت. اکنون در این محل، محصولاتی ساخته شده از چرم یا پوست تمساح از قبیل کیف و کفش، عرضه می شوند.

تصویر
 

 بازار چاتوچاک

چاتوچاک، بزرگ‌ترین بازار آخر هفته‌ در تایلند است. این بازار مشهور حدود ۱۵۰۰۰ غرفه دارد و روزانه حدود ۲۰۰ هزار نفر از آن بازدید می‌کنند. چاتوچاک یکی از مشهور ترین بازارهای خیابانی جهان است و یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های توریستی بانکوک به شمار می‌رود.

تصویر
 

 وات فو

وات فو یا معبد بودای خوابیده یکی دیگر از معابد زیبای بخش کهن شهر بانکوک است.این معبد به دلیل مجسمه غول‌پیکر بودای خوابیده‌ای که ۴۶ متر طول دارد‌، مشهور و معروف است. وات فو در فاصله کوتاهی از گراند پالاس قرار دارد و درست روبه‌روی رود وات آردن بنا شده است. بنابراین شما می‌توانید به راحتی همه این بناهای زیبا را یکجا بازدید کنید.

تصویر
 

رود چائو فرایا

رود چائو فرایا از داخل بانکوک می‌گذرد و در نهایت به خلیج تایلند می‌ریزد. این رود مهم‌ترین خصیصه شهر بانکوک است و بازدید کردن از شهر از روی این رود سوار بر قایق تجربه بسیار دلچسبی است که می‌تواند به شما کمک کند دید بهتری از بانکوک داشته باشید؛ از یک سو آسمان‌خراش‌های بزرگ در امتداد رودخانه و از سوی دیگر خانه‌های شناور چوبی برخی بومی‌ها در کنار کانال های کوچک.

تصویر
 

بازار شناور

بازار شناور مکانی است که در آن محصولات‌، اغلب میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای پخته‌شده تایلندی روی قایق فروخته می‌شوند. مشهور‌ترین بازار شناور، بازار domnoen saduak است که در راچا بوری‌، نزدیک به بانکوک واقع است. شما کانال‌های باریک بازار را با هدایت قایق تور، گشت می‌زنید. با این که بازار از توریست‌ها پرشده، اما جو آنجا بسیار عالی است. کل بازدید‌، شروع شده از بانکوک تا بازار و برگشتن از آن، تقریبا نصف روز زمان می‌برد.

تصویر
 

کاخ پادشاهی بانکوک 

یکی از مکان هایی که هر گردشگری در تایلند از آن بازدید می کند، کاخ پادشاهی و معبد بودای زمردین است. این کاخ در واقع مجموعه ای از ساختمان های مختلف است که از اواخر قرن ۱۸ تا نیمه های قرن ۲۰ محل سکونت تمامی پادشاهان تایلند بوده اند. ساخت این کاخ با چوب در سال ۱۷۸۲ آغاز شد و در دوران تاجگذاری رامای اول به پایان رسید. این پادشاه در طول سلطنت خود آن را تبدیل به عمارتی مستحکم تر کرد. نقشه اولیه این کاخ از دوره آیوتایا Ayutthaya گرفته شده، ابتدا مساحت آن حدود ۵۱۰ کیلومترمربع بوده و در زمان سلطنت رامای دوم به اندازه کنونی خود یعنی ۶۰۰ کیلومترمربع رسیده است. ساختمان های متعدد این کاخ در دوران رامای اول ساخته شده اما پادشاهان بعدی بخش هایی ازآن را تغییر داده، نوسازی کرده یا به منظور ساخت بناهای جدیدتر، تخریب کرده اند. این کاخ در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده و گرداگرد آن را دیواری به طول ۱۹۰۰ متر فراگرفته است. آن سوی دیوار هم کانالی قرار دارد که در گذشته به منظور حفاظت از کاخ در برابر دشمنان ساخته شده و منطقه اطراف کاخ را به صورت جزیره در آورده است.

تصویر
 

بودای زمردی بانکوک

بودای زمردین مقدس ترین مجسمه بودا در کشور تایلند است و معبد آن در محوطه کاخ پادشاهی در شهر بانکوک واقع شده است. این بودای نشسته که از یشم سبز ساخته و با لباسی زرین پوشیده شده، ۴۵ سانت بلندی دارد. بودای زمردین از تاریخچه ای طولانی برخوردار است. بر اساس افسانه ها، این بودا سال ۴۳ قبل از میلاد در هند ساخته شده و پس از ۳۰۰ سال برای در امان ماندن ازجنگ داخلی به سریلانکا برده شد. پس از آن شاه برمه، فرستاده ای را برای بازگرداندن آن به سیلان فرستاد اما کشتی حامل آن گرفتار توفان شد و درکامبوج لنگر انداخت. در سال های بعد پس از گذر از لائوس، به ایالت چیانگ رای در شمال تایلند رسید.

در آن زمان حکمران چیانگ رای آن را مخفی کرد ولی در سال ۱۴۳۴ به علت برخورد صاعقه به معبد، این بودا کشف شد. سپس به شهر چیانگ مای برده شد و تا سال ۱۵۵۲ در آنجا ماند. سرانجام در قرن ۱۸، رامای اول که در آن زمان فرمانده بود، با تصرف بودای زمردین، آن را به ایالت خود آورد و پس از آنکه به پادشاهی رسید، این بودا را در مراسمی با شکوه در سال ۱۷۸۴ به کاخ خود در بانکوک کنونی منتقل کرد. این بودا سه لباس زرین دارد که بر حسب تغییر فصل توسط پادشاه تایلند طی مراسم خاصی تعویض شده و دو لباس دیگر در مجموعه کاخ به نمایش گذاشته می شوند.

تصویر
 

موزه ملی و Wang Na پالاس

تاریخ‌دوستان می‌توانند نیمی از روز خود یا شاید بیش‌تر را به گشت‌و‌گذار در موزه ملی بگذرانند. تا میانه‌های دهه‌ی ۱۹۷۰، این‌جا تنها موزه تایلند بود و این مسئله توضیح می‌دهد که چرا کلکسیونی به چنین وسعتی در آن وجود دارد. خوشبختانه، این‌جا هم برای بازدیدکنندگان هم به زبان تایلندی و هم به زبان انگلیسی راهنما دارد. پس قرار نیست به خاطر مشکل زبان، چیزی را از فرهنگ باستانی و معاصری که در این موزه عرضه می‌شود از دست دهید.

بنای قدیمی Wang Na پالاس، توسط رامای اول ساخته شد و زود به یک سند تاریخی برای فرهنگ تایلندی تبدیل شد. بازدیدکنندگان می‌توانند لباس‌های درباری، صنایع دستی متاثر از مذهب و همین‌طور لوازم جشن‌های آیینی، سرامیک‌ها، بازی‌ها، سلاح‌ها و آلات موسیقی و تاج سلطنتی تایلند را در این‌جا ببینند. به‌علاوه بخش جالبی هم وجود دارد که در آن مجسمه‌های بودا با توجه به دوره زمانی ساخت آن برای تماشا وجود دارد.

تصویر
 

جاده khaosan

شاید باید آن را مشهور‌ترین خیابان بانکوک معرفی کرد .khaosan خیابان کوتاهی است حدود یک کیلومتر در شمال گراند پالاس. این خیابان محل‌های اقامت ارزانی را برای باربر‌ها و دیگر افراد با بودجه کم پیشنهاد می‌کند، آژانس‌های مسافرتی که تمام نیاز های شما را برطرف می‌کنند و مغازه‌هایی که تقریبا همه چیز می‌فروشند.

تصویر
 

 جاده‌ی یائومارت (محله چینی ها)

جاده یائومارت، در واقع خانه چینی‌های ساکن در بانکوک است و همچنین یکی از مکان‌ها و جاذبه‌های توریستی محبوب است که شهرت آن به دلیل رستوران‌های زیادی است که در آن وجود دارد.

تصویر
 

خانه جیم تامسون

جیم تامسون یک تاجر آمریکایی، مالک یک شرکت ابریشم بود و به عنوان یک سرگرمی، مجموعه ای بزرگ از هنر آسیای جنوب شرقی داشت. امروزه خانه جیم تامسون به همراه کلکسیون قابل توجهی، به عنوان یک موزه شناخته می‌شود و یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی تایلند است. بازدید درون خانه توسط تور به همراه راهنما انجام می‌گیرد. 

تصویر
 

باغ وحش بانکوک - تایلند

بزرگترین باغ وحش آزاد تایلند با مساحت ۲۰۰۰ کیلومترمربع در خارج از شهر بانکوک قرار دارد. این مکان دارای دو بخش اصلی است: یکی محل نگهداری حیوانات وحشی و دیگری پارک آبی که گونه های متعددی از حیوانات دریایی در آن وجود دارند. در این پارک وحش آزاد، گردشگران به دنیای حیوانات کمیاب نزدیک شده و تغذیه شیر و ببر را از نزدیک می بینند. اصلی ترین جاذبه این باغ وحش، محوطه ای است که در سال ۱۹۸۸ ایجاد شده و در آن می توان حیوانات وحشی را در زیستگاه طبیعی خود دید. مسیر بازدید از این محل ۸ کیلومتر بوده و ۴۵ دقیقه به طول می انجامد. هیجان انگیز ترین بخش بازدید از دنیای وحش زمانی است که گردشگران وارد جنگلی گرمسیری می شوند که در آن تمساح های گرسنه و گوریل ها منتظر آن ها هستند.

تصویر
 

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (583 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (49 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) نگاهی به استایل محرمی متفاوت بازیگران معروف و محبوب ایرانی/ از هادی کاظمی و مهدی پاکدل تا المیرا شریفی مقدم+عکس (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان