ساعدنیوز
ساعدنیوز

جاذبه های گردشگری و تفریحی کوش آداسی ترکیه چیست؟

  شنبه، 10 آبان 1399   زمان مطالعه 11 دقیقه
جاذبه های گردشگری و تفریحی کوش آداسی ترکیه چیست؟
کوش‌آداسی با دیدنی‌های تاریخی، سواحل زیبا و جنگل‌های کاج کناره‌ی دریا، برای خود ترک‌ها هم شهری ییلاقی و تفریحی به حساب می‌آید. تابستان‌های گرم و آفتابی و زمستان‌های معتدل و بارانی، باعث شده سفر به کوش‌آداسی، هر موقع سال، جذابیت‌های خودش را داشته باشد.

کوش آداسی یکی از بهترین مقاصد مدیترانه ای برای کشتی های کروز در ترکیه است. این شهر بندرگاهی، تنها به علت خورشید، دریا و تعطیلات سرگرم کننده است. همچنین کوش آداسی به علت داشتن مراکز خرید مرقون به صرفه و سرگرمی های پر جنب و جوش شناخته می شود. این شهر در چند دهه اخیر تبدیل به مقصد مورد علاقه گردشگران اروپایی برای تعطیلات شده است. هتل های زیادی در نزدیکی سواحل شهر قرار دارند و این سواحل، در فصل اوج گردشگری بسیار شلوغ هستند. اما کوش آداسی تنها برای افرادی نیست که از سواحل لذت می برند، در نزدیکی این شهر جاذبه هایی عظیم و تاریخی مانند شهر قدیمی پریه نه (Priene) و زیبایی طبیعی شبه جزیره دیلک (Dilek) مکان هایی هستند که حتی ساحل دوست ترین، توریست ها را وادار به ترک ساحل و بازدید از آنها می کنند.

آب و هوای کوش آداسی

سواحل مدیترانه و دریای اژه از نظر آب و هوایی بسیار به هم شبیه اند، تابستان های گرم و زمستان های معتدل دارند. هوا در کوش آداسی در طول تابستان گرم (حدود ۳۰ الی ۳۵ درجه) و در زمستان هوا بارانی با میزان بارندگی بالاست. در ماه های جولای و آگوست دمای هوا به بالای 42 درجه سانتیگراد می رسد و اصلا برای سفر به کوش آداسی مناسب نیست. به طور کلی آب و هوای کوش آداسی در فصل بهار، پاییز و زمستان بسیار مطبوع است و بیشتر گردشگران این فصل را برای سفر به کوش آداسی انتخاب می کنند.

منطقه بندری

تصویر

اکثر جاذبه های توریستی کوش آداسی در منطقه بندری آن وجود دارد. کاروانسرای این منطقه در سال ۱۶۱۸ توسط اوزکو مهمت پاشا ساخته شده است. نمای این ساختمان در دهه ۱۹۶۰ بازسازی شده است و از سال ۱۹۶۷ با انواع هتل کلوپ کاروانسرای فعالیت میکند. در قسمت جنوب غربی این منطقه میتوانید خانه های چوبی سنتی متعلق به قرن ۱۹ را مشاهده کنید. دروازه جنوبی شهر قدیم نیز به عنوان یک اثر باستانی به خوبی حفظ شده و قابل بازدید است. منطقه بازار نیز که شامل انواع و اقسام سوغات های ترکیه است دقیقآ در مقابل همین منطقه بندری قرار دارد.

ساحل بانوان Kadınlar Denizi

تصویر

این ساحل که در دو کیلومتری شهر قرار گرفته محبوب ترین نوار ماسه ای است که دور کوش آداسی را احاطه نموده است. در این بخش انواعی از ورزش های آبی در دسترس هستند تا شما را فعال و خوشحال نگاه دارند. اگر گرسنه شدید می توانید به کافه های متعدد این ساحل مراجعه کرده و یا در صورت تمایل چتر و صندلی آفتاب کرایه کنید. تابستان ها این سواحل مملو از خانواده های محلی و گردشگران خارجی هستند. البته این سواحل در روزهای هفته کمی خلوت ترند اما در ماه های جولای و آگوست انتظار پیدا کردن فضای خالی در این ساحل را نداشته باشید.

Priene

تصویر

این بندر تاریخی بین سال های ۳۰۰ الی ۴۵ قبل از میلاد مسیح در روزهای اوج خود بود. ویرانه های شهر هلیستی Priene توسط مناظر بسیار زیبای کوهستانی احاطه شده و منظره ای بسیار خوش عکس است. این بندر تاریخی بین سال های ۳۰۰ الی ۴۵ قبل از میلاد مسیح در روزهای اوج خود بود، زمانی که لنگرگاه های آن پر از تاجران و معاملات تجاری بود. مسدود شدن رودخانه Meander با لجن و گل و لای، دلیل ویرانی شهر شد و در قرن دوم میلادی بود که Priene متروکه و خالی از سکنه شد. مهم ترین جاذبه این منطقه معبد آتنا است که معماری آن به سبک کلاسیک یونان طراحی شده است. اینجا تئاتر ۶۵۰۰ نفری هم دارد که به خوبی حفظ شده است. Priene یک روز فوق العاده ای را برای شما رقم خواهد زد، مخصوصا اگر در کنار آن از میلتوس (Miletus) هم بازدید کنید.

گوورجین آداسی از جاذبه گردشگری کوش آداسی

در قرن ۱۹ میلادی، در زمانی که قیام مورا از طرف عثمانی ها صورت گرفت، گورجین آداسی را مثل پاسگاه و کلانتری ساخته و قرار دادند تا از جزیره ها پاسبانی دهد. گورجین آداسی یکی از جاذبه های ترکیه و از جمله جاذبه های کوش آداسی است که حتما باید به آن سر زد.

پارک ملی پنینشولا Peninsula

منطقه مقدس واقع در روستای گوزل چاملی که در دامنه تپه دیلک پارک ملی Peninsula قرار دارد که به قرون 9-8 پیش از میلاد تعلق داشته. در آنجا در میان محیطی زیبا میتوان شگفت انگیز ترین منظره ها و تعدادی از نادرترین حیوانات وحشی در ترکیه شامل چیتای آناتولی و بعضی از آخرین باقیمانده های اسبهای وحشی را دید. این پارک حفاظت شده است.

3. پارک ملی دلتای آيدين - بيوک مندرس

به اين پارک ملی که در استان آيدين و در محدوده شهرستانهاي کوش آداسي و سکه قرار دارد، از طريق جاده کوش آداسي - سوکه قابل رفت و آمد مي باشد. فاصله اين پارک ملي تا کوش آداسي 28 کيلومتر و تا سوکه 34 کيلومتر است. بافت ژئولوژيکي شبه جزيره ديلک که از پيشروي کوه سامسون به درياي اژه بوجود آمده از توده هاي متعلق به دوران پالزوئيک، مزوزوئيک و نئوژن بوده که يکي از نواحي مندرس است. پلاژهاي شني، دره اي، سنگي مرتفع اين شبه جزيره بسيار جالب توجه است. بخش شمالي اين پارک ملي داراي يک پوشش گياهي بي نظير در منطقه مديترانه است. بويژه گياهان تيره شاه بلوط و دفنه و نيز کليه انواع گياهان مخصوص ناحيه مديترانه در اين شبه جزيره با طراوت و زيبايي خاصي ديده ميشود. شاه بلوط مخصوص نواحي جنگلي آناطولي شمالي، بيد، سرو و غيره تنها در اين منطقه از کشور در کنار هم وجود دارد. پارک ملي ، آخرين نقطه غربي آناطولي است که نسل آن در حال انقراض است. همچنين فک مديترانه و لاک پشتهاي دريايي که در کشورهاي مديترانه اي تحت حمايت و حفاظت قرار گرفته اند در کناره ها و سواحل اين پارک ملي امکان زاد و ولد و رشد يافته اند.که این مکان از بهترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی بسمار میرود.

منطقه مقدس واقع در روستاي گوزل چاملي که در دامنه تپه ديلک در محدوده شمال شرقي پارک ملي قرار دارد به قرون 9-8 پيش از ميلاد تعلق داشته و بعنوان محل کنفرانس هاي کنفدراسيون Panionion که مرکز سياسي و علمي ionia بوده مورد استفاده قرار مي گرفت. در اين پارک ملي گردشگاههايي براي استفاده روزانه وجود دارد و نيازهاي گردشگران را برآورده مي نمايد. همچنين بوفه و قهوه خانه صحرايي نيز وجود دارد. در اين مکان امکان پذيرايي در چادر و کاروان ها نيز وجود دارد.

شبه جزیره دیلک، زیباترین پارک کوش آداسی

تصویر

آیا مکان هایی که کوه به دریا و دریا به کوه می پیوندد را دوست دارید؟ گشت وگذار در پارک ملی دیلک در گوزلکاملی، فقط در ۲۳ کیلومتری جنوب، کوش آداسی ترکیه، ممکن است مکانی برای ماجراجویی بعدی شما باشد! این سفر روزانه، برای هرکسی که به پیاده روی در کنار ساحل تمایل دارد، فوق العاده است. پارک ملی شبه جزیره دیلک در کوش آداسی، از مهمترین میراث های طبیعی ترکیه با مساحت ۲۷ هکتار است که بزرگراه کوش آداسی به آن مسیری کوتاه دارد. امکان اقامت در پارک ملی در چادرها یا کاروانسراها وجود دارد و غذا هر زمان که اراده کنید در دسترس است. این پارک ملی زیبایی ترکیبی فوق العاده ای از گیاهان مدیترانه ای با سواحل تمیز به رنگ آبی و زمرد را به رخ طبیعت می کشد. ویژگی بارز این منطقه که آن را به یکی از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی تبدیل کرده، این است که تقریباً تمام گیاهان ترکیه می توانند در آنجا شکوفا شوند. شبه جزیره دیلک مثل یک باغ وحش در فضای باز و بدون قفس است که در آن می توانید کارهای زیادی انجام دهید: ماهیگیری، دوچرخه سواری، پیک نیک، پیاده روی در طبیعت، عکاسی، پیاده روی در حیات وحش، تماشای پرندگان، شنا، لذت بردن مناظر و پاراگلایدر از جمله کارهای جذابی است که تمام طول سال می توانید انجام دهید.

پارک آبی آدالند

یکی از جذاب ترین بخش های سفر به ترکیه، بازدید از پارک های آبی این کشور و انجام بازی ها و سرگرمی های متنوع آن است. شهر کوش آداسی دارای 3 پارک آبی است که یکی از آن ها آدالند نام دارد. پارک آبی آدالند یکی از محبوب ترین پارک های این شهر است که در 4 کیلومتری کوش آداسی واقع شده است. این پارک علاوه بر انواع بازی های آبی و سرسره های هیجان انگیز، نمایش دلفین ها را نیز برای علاقه مندان برگزار می کند.

معبد دیدایما

تصویر

معبد دیدایما، یکی از جاذبه های تاریخی شهر کوش آداسی است. این معبد یکی از مهم ترین بناهای مذهبی تمدن هلینمی ها بوده و دومین معبد بزرگ دوران باستان، پس از بنای دلفی در یونان، محسوب می شود. معبد دیدایما از زمان کنستانتین به بعد به تدریج رو به نابودی رفته و امروزه تنها خرابه هایی از آن باقی مانده است.

روستای کیرازلی کوش آداسی

تصویر

اگر در سفر خود به دنبال گذراندن وقت و تفریح در منطقه ای آرام، زیبا و دوست داشتنی هستید، بدون شک روستای جذاب کیرازلی مقصد شماست. این روستا توسط باغ ها و مناظر طبیعی و زیبا احاطه شده است که می توانید با سفر به آن تجربه خود از کوش آداسی را لذت بخش تر کنید. این روستا در فاصله 10 کیلومتری شرق کوش آداسی قرار گرفته است و می توانید در این منطقه به تفریح پرداخته، از بازارهای سنتی دیدن کرده و محصولات ارگانیک خریداری کنید.

شهر افه سوس

شهر افسانه ای افه سوس یکی از زیباترین شهرهای باستانی کوش آداسی است. این شهر در سواحل ایونیا ترکیه و بین شهر کوش آداسی و ازمیر واقع شده است. افه سوس که در قرن دهم قبل از میلاد مسیح بنا شده، بازمانده ای از شهری کهن مربوط به امپراطوری رم شرقی است. در کوه های شمال افه سوس، غاری وجود دارد که در افسانه ها عنوان شده، این همان غاری است که اصحاب کهف سال ها در آن به خواب رفته اند. از معبد آرتمیس می توان به عنوان یکی دیگر از جاذبه های توریستی شهر افه سوس کوش آداسی، نام برد. این معبد که با نام معبد مرمرین نیز معروف است، یکی از عجایب هفتگانه جهان به شمار می رود و گردشگران زیادی مشتاق بازدید از این معبد افسانه ای هستند. کتابخانه سلسوس از دیگر بناهای جذاب شهر افه سوس است.

ساحل عشق

ساحل عشق به خودی خود یک جاذبه بسیار مفرح و زیبا در کوش آداسی به حساب می آید. این ساحل تنها مختص حمام آفتاب و شنا نیست. بلکه انواع تفریحات آبی نظیر قایقرانی در این ساحل وجود دارند و کافه رستوران های اطراف ساحل از کیفیت بالایی برخوردار هستند و بهترین غذاها و صبحانه ها را برای مسافران آماده و سرو می کنند. هر آن چه که شادی و رضایت مسافران را فراهم کند، در ساحل عشق موجود می باشد.

غواصی

تصویر

هرساله غواصان بسیاری از سراسر دنیا به ترکیه می آیند تا در نقاط بکر و کشف نشده دریای مدیترانه به غواصی کردن بپردازند. در کوش آداسی سه ایستگاه در خلیج آن برای این کار وجود دارد که معروفترین آنها Aqua Adabanko است. غواصی یکی از تفریحات هیجان انگیز در کوش آداسی می باشد، می توانید با پوشیدن لباس غواصی به اعماق دریای مدیترانه رفته و زیبایی های کف دریا و موجودات دریایی را تماشا کنید. در کوش آداسی بسته به میزان مهارت، علاقه مندان را در این کار راهنمایی می کنند. از جمله این غواصی ها میتواند نمایشی، برای کسانی که تا به حال غواصی نکرده اند و غواصی با قایق برای غواصان مجرب باشد که به سمت صخره های زیر آب و کشتی های غرق شده می روند.

قایق های تفریحی کوش آداسی

از مهم ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری کوش آداسی می توان به قایق های تفریحی آن اشاره کرد. دلیل اصلی بسیاری افراد از سفر به کوش آداسی، تجربه سفرهای دریایی و لذت گذراندن وقت بر روی کروزهای دریایی و کشتی های تفریحی مدرن و پیشرفته است. در کوش آداسی می توانید در فصل های بهار و تابستان با این کشتی های تفریحی بزرگ و زیبا به سفرهای دریایی رفته و لذت یک سفر به یاد ماندنی را به خود هدیه دهید. برخی از این کشتی های تفریحی در برخی دوره ها سفرهایی مداوم به جزیره زیبای ساموس دارند. این جزیره، جزیره یونانی بوده که در دریای اژه و در نزدیکی کوش آداسی و غرب ترکیه قرار دارد. این جزیره از جذابیت بالایی برای گردگشران ترکیه برخوردار است و همواره میزبان تعداد زیادی گردشگر از کوش آداسی و سایر مناطق غربی ترکیه می باشد. همچنین اگر به بازی ها و ورزش های آبی، قایق سواری، ماهی گیری، گشت و گذار بر روی آب و تفریح و خوش گذرانی علاقه مندید، می توانید با قایق های بزرگ و کوچک بندر کوش آداسی دل خود را به دریا بزنید!

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (275 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (133 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (103 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (58 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (53 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (47 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (35 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (34 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (30 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (23 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده