ساعدنیوز
ساعدنیوز

جاذبه های توریستی مهم کشور زامبیا

  شنبه، 20 دی 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
جاذبه های توریستی مهم کشور زامبیا
در این مقاله میخواهیم جاذبه های توریستی زامبیا را به شما همراهان همیشگی معرفی کنیم . مطمئا این اطلاعات برای افرادی که قصد سفر به این کشور آفریقایی را دارند مفید است.

زامبیا

زامبیا کشوری است درقلب آفریقا است که کمی تمایل به جنوب این قاره دارد. وسعت زامبیا ۷۵۲٬۶۱۸ کیلومتر مربع است که سی و هشتمین کشور بزرگ دنیا است. مساحت زامبیا کمتر از نصف مساحت ایران ما است. جمعیت این کشور در حدود ۱۱٬۶۶۸٬۰۰۰نفر است و به عنوان هفتاد و دومین کشور جهان از نظر جمعیت است. اگرچه وسعت این کشور زیاد است اما این تعداد جمعیت به نسبت وسعتش برای این کشور کم است. پایتخت این کشور آفریقایی شهر لوساکا است.

مهمترین شهرهای زامبیا بعد از لوساکا پایتخت آن اندولا، کیتوه، کابوه، موفولیرا، لوانشیا و کالولوشی است و مهمترین رودخانهٔ این کشور زامبزی است که از جمهوری دموکراتیک کنگو و آنگولا وارد زامبیا می شود وبعد از زیمبابوه به موزامبیک و سپس به اقیانوس هند می ریزد.

بررسی های محققان و باستان شناسان که در این منطقه انجام شده نشان می دهد که انسان های اولیه و بقایای آن ها در این سرزمین بوده اند و حضور آن ها به حدود دو میلیون سال قبل می رسد. مردم ساکن در سرزمین زامبیا از مردم خویسان بودند که در قرن سیزده میلادی با کوچ قوم بانتو در این منطقه ساکن شدند.

کاشفان اروپایی در قرن هیجدهم به این نقطه رسیدند و در قرن نوزدهم این کشور به استعمار کشور انگلیس در آمد. زامبیا در سال ۱۹۶۴ استقلال خود را اعلام کرد. سال ۲۰۱۰ سالی بود که بانک جهانی اعلام کرد که زامبیا سریع ترین اصلاحات اقتصادی را اجرا کرده است.

حکومت این کشور از نوع جمهوری است. مذهب مردم زامبیا شامل کلیساهای مختلف است و پروتستان، کاتولیک رومی و… است. زبان رسمی در این کشور انگلیسی است و زبان های محلی دیگر از جمله نیانجاه بمبا و تونگا هم از زبان هایی است که به آن حرف می زنند. واحد پول زامبیا کواچا است. آب و هوای زامبیا استوایی است و فصل های مرطوب آن از نوامبر تا آوریل است.

قله ای بدون اسم در کوه ها موچینگا قرار دارد که ارتفاع آن ۲۱۶۴ متر است. شعار ملی مردم زامبیا یک زامبیا، یک ملت است و سرود ملی مردم زامبیا، برخیز و از زامبیا نغمه سرا، سرفراز و آزاد، است

جاهای دیدنی زامبیا

آبشار ویکتوریا

تصویر
بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی زامبیا آبشار ویکتوریا است که جذابیت و زیبایی آن قابل وصف نیست و فقط باید به آن نگاه کرد و لذت برد. این نقطه از جهان یکی از جاهایی است که به صورت طبیعی زیبا است و هر گردشگری را به خودش جذب می کند.

موزه ملی لوساکا

تصویر
اگر شما از آن دسته از گردشگران و بازدیدکنندگانی هستید که علاقه به دیدن آثار گذشتگان هر کشوری دارید و از دیدن آثار تاریخی و باستانی لذت می برید سری به موزه ملی لوساکا (لوزاکا) بزنید. در موزه ملی لوساکا می توانید از آثار و اشیای مختلف تاریخ و گذشته کشور زامبیا که در آن نگهداری می شود دیدن کنید و غرق در گذشته و تمدن شهر لوساکا بشوید. در موزه ملی لوزاکا زامبیا تاریخ کشور آفریقا و تاریخ طبیعی این کشور را مشاهده می کنید و همچنین با آثار قبیله ای مردم آفریقایی، نوع زندگی و آداب و رسوم آن ها و لباس های اقوام کشور آفریقا آشنا می شوید.

پارک ملی لانگوا جنوبی

تصویر

یکی از بهترین پارک های ملی زامبیا لانگوا پارک است که در آن زرافه و بوفالو ها دیده می شود. پلنگ های زیادی هم در این پارک وجود دارد، همچنین گله فیل ها و حدود ۴۰۰ نوع پرنده در این پارک وجود دارد.

دریاچه کاریبا

تصویر

بزرگترین دریاچه ی مصنوعی جهان کاریبا است و بین زامبیا و کشور زیمبابوه است. جانوران گوناگونی مثل فیل، کرگدن، باکلان، بوفالو، تمساح نیل، اسب آبی و انواع پرندگان در این دریاچه وجود دارد. این دریاچه غروب زیبایی دارد.

راه آهن لیوینگستون

تصویر

قدیمی ترین و بزرگترین و بهترین موزه در کشور زامبیا این مکان است. در این موزه بخش هایی مثل باستان شناسی، تاریخ و تاریخ طبیعی وجود دارد و آثار قبیله ای مردم آفریقایی و نوع زندگی آفریقایی ها و لباس هایشان در این موزه وجود دارد. همچنین لوکوموتیوهای زیبای قرن نوزدهم در آن نگهداری می شود.

پل آبشار ویکتوریا

تصویر

قدم زدن بر روی این پل و دیدن این آبشار یکی از لذت بخش ترین لحظه های زندگی شما است. دیدن این پل برای گردشگران جاذبه زیادی دارد و هر سال تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان برای دیدن این پل که یکی از جاذبه های دیدنی زامبیا است به این نقطه سفر می کنند.

موزه لیوینگستون زامبیا

تصویر

این موزه یکی از موزه های اصلی زامبیا است که آثاری از گذشته و تاریخ زامبیا در آن وجود دارد.

پارک ملی کافو

تصویر

از قدیمی ترین و بزرگترین پارک های زامبیا این پارک است علاوه بر اینکه پارک ملی زامبیا است و یکی از جاذبه های دیدنی زامبیا محسوب می شود یکی از مناطق دیدنی و مهم قاره ی آفریقا هم به حساب می آید. مساحت قابل توجه و وجود انواع گونه های زیستی، در پارک ملی کافو این پارک را به یک نقطه دیدنی تبدیل کرده است. کافو از نظر حیات وحش تنوع زیادی دارد و همین مساله باعث شده صنعت توریسم در سال های اخیر در این نقطه رشد کند و بیشتر از گذشته مورد توجه گردشگران قرار بگیرد.

فستیوال ها و رویدادها و جشن ها در زامبیا

جشنواره کومبوکا: همانطور که در سفر به زامبیا خواهید دید، این کشور دارای جشنواره های طولانی و مراسم سنتی زیادی است. هنگامی که قبیله Kuomboka ، پادشاه خود را با کرجی بر روی رودخانه منتقل می کنند، یکی از دیدنی ترین نمایش­ هاست.
نام کومبوکا به معنی "خارج شدن از آب" است و جشنواره سنتی مردم Lozi در زامبیای غربی، پادشاه و همسرش را با دو کرجی جداگانه حمل می­کنند. بارگاه پادشاه بر روی کرجی، بزرگتر از بارگاه همسرش است. بارگاه او که "نالیکوآندا" نامیده می­شود دارای یک مدل فیل در قسمت بالا است و توسط اعضای ویژه و منتخب قبیله حمل می­شود. بازدید کنندگان وی در سواحل رودخانه زامبیزی در حالیکه لباس سنتی لزی پوشیده اند، برای استقبال از رهبر خود پس از یک سفر شش ساعته، صف آرایی می کنند.
در سفر به زامبیا، برای شرکت در کومبوکا، با پرواز داخلی به مونگو سفر کرده و سپس در حوالی بندر با یک قایق به سمت لیالوی Lealui حرکت نمایید.
جشنواره لیکومبی لیا میز: مراسم Likumbi Lya Mize توسط مردم لووال استان شمال غربی برگزار می­شود. از نظر تاریخی، ورود دوباره پسرانی که در خدمت "موکاندا" بودند و به جامعه بازگشته اند، جشن گرفته می­شود. در سفر به زامبیا، در این مراسم شرکت نمایید. این مراسم چهار روزه، شامل رقص مردان "مکیشی" با ماسکهایی است که به نشانه نمایندگی از ارواح اجداد خود، بر صورت دارند. این جشنواره در ماه آگوست در منطقه زامبیزی واقع در میز، پایتخت اصلی استان شمال غربی برگزار می­گردد.

فصول مناسب سفر به زامبیا

توجه داشته باشید که هنگام برنامه ریزی سفر به زامبیا، زمان درستی برای سافاری زامبیا انتخاب نمایید، زیرا برخی از اقامتگاه ها در فصل بارانی به دلیل جاری شدن سیل در خطر قرار می­گیرند.
بهترین زمان برای بازدید از آبشار ویکتوریا در سمت زامبیا در پایان فصل بارندگی یعنی از ماه مارس تا ماه می است که رودخانه زامبیزی در ظرفیت کامل قرار دارد و آبشارها در دیدنی ترین موقعیت خود قرار دارند.
اگر در طول فصل خشک سفر به زامبیا را برنامه ریزی کنید (مخصوصاً در ماه­های اکتبر و نوامبر) ممکن است آبشار از سمت زامبیا ریزش زیادی نداشته باشد، در این صورت برای دیدن آبشارهای اصلی باید به کشور همسایه یعنی زیمبابوه سفر کنید. برخی از فعالیت ها مانند قایق سواری در آب­های سفید فقط در شرایطی که سطح آب پایین است، ارائه می­شود و این هم زمان مناسبی برای پرش در استخر شیطان است. استخر شیطان یک استخر سنگ طبیعی است که درست در لبه آبشارهای ویکتوریا واقع شده است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (457 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (126 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (104 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (19 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (17 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت و هنرنمایی پسر بچه با دریل روی کابینت‌های آشپزخانه شان+ویدیو/ چهره مامانش بعد دیدن این حماسه دیدنیه غوغای آوازخوانی ترانه سلطان قلبم توسط پسر ایرانی در متروی چین/ یه دل میگه برم..برم یه دلم میگه نرم..نرم+ویدئو (ویدئو) عاشقانه ترین سکانس سریال شهرزاد/ بیا این لحظه رو وصل کنیم به همزادش تو گذشته دور (عکس) اوستون اورونوف، بازیکن محبوب پرسپولیسی ها در حال بچه داری / مهاجم گلزن پرسپولیس چه خونه ای برای خانومش درست کرده ... (عکس) میز شام عاشقانه اوستون اورونوف برای همسرش با گل های رز قرمز / چقدر عشقولانه نگاه خانومش می‌کنه 🥰 (عکس) تصویر دیده نشده از عروسی جلال الدین ماشاریپوف، ستاره استقلال در یک تالار شیک و جذاب / فقط کلی پول این گل آرایی ها شده ... (عکس) تبریک تولد اینستاگرامی گلزن امشب استقلال برای رونالدو / ماشاریپوف نشون داد واقعا هم بازی رونالدو بوده .... فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر ماجرای خنده دار بچه دار شدن پدر حاج آقا قرائتی بعد از یک اتفاق عجیب/ بعد از 45 سال بلاخره...+فیلم مبلمان خاص و بوهم خونه عروس شیرازی محمود پاک نیت به سبک نچرالیسم/ ای جانم چه دختر خوشگلی 😍+عکس خاطره خنده دار حامد آهنگی از اولین تجربه جریمه شدنش در خیابان یک طرفه/ فقط مدل خندیدنش که خداست😂+ویدئو نگاه عاشقانه شهاب حسینی به هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق/ عاشقانه های هانده ارچل و شهاب حسینی ارزش صد بار دیدن رو داره شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم
تیتر امروز   
همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2)
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...