ساعدنیوز
ساعدنیوز

جنایتی که صدای آمریکا و انگلیس را هم درآورد!

  چهارشنبه، 25 مهر 1403 ID  کد خبر 413260
جنایتی که صدای آمریکا و انگلیس را هم درآورد!
ساعدنیوز: سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: «غیرنظامیان آواره در حمله هوایی اسرائیل به یک بیمارستان، زنده‌زنده می‌سوزند. آنچه اتفاق افتاد وحشتناک است.»

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، اسرائیل در این روزها زیر ضربات سنگین جبهه مقاومت به‌ویژه حزب‌الله لبنان قرار دارد. به‌طوری که بخش‌های قابل‌توجهی از سرزمین‌ها فلسطین دیگر برای اشغالگران صهیونیست قابل سکونت نیست و امیدی هم برای بازگشت به آن مناطق وجود ندارد. این دستاورد بزرگ حزب‌الله، در حالی به وقوع پیوست که مناطق مسکونی و غیرنظامیان را هدف قرار نداده است.

صهیونیست‌ها که زیر فشار شدید قرار دارند، به سراغ قتل‌عام مردم عادی و آوارگان غزه رفته‌اند. چند شب پیش، اسرائیل مجتمع بیمارستانی الاقصی در غزه را بمباران کرد. این اقدام علاوه بر هدف قرار دادن بیماران و کادر درمان، منجر به آتش‌سوزی چادر آوارگان فلسطینی و سوزاندن مردم آن شد. این جنایت به‌قدری هولناک بود که حتی صدای بی‌بی‌سی را هم در آورد.

انگلستان پایه‌گذار اصلی رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین فلسطین است. این انگلستان بود که صهیونیست‌ها را از سراسر اروپا جمع و وارد فلسطین کرد و در طول چند ده سال همواره انواع خدمات نظامی، اقتصادی و سیاسی برای اشغالگران ارائه داد. شبکه بی‌بی‌سی نیز متعلق به سازمان جاسوسی MI6 است. این شبکه لندنی در گزارشی نوشت: «شاهدان حمله هوایی اسرائیل به مجتمع بیمارستانی در غزه "خیلی‌ها را در حال سوختن دیدند."»

شدت جنایت جنگی اسرائیل در این حمله به‌قدری بود که بی‌بی‌سی در ابتدای گزارش خود نوشت: «هشدار: این خبر حاوی جزئیاتی است که ممکن است برای برخی ناراحت‌کننده باشد» و سپس ادامه داد: «شاهدان حمله هوایی اسرائیل و آتش‌سوزی متعاقب آن در یک اردوگاه چادری در مجتمع بیمارستانی در غزه در گفتگو با بی‌بی‌سی از وحشت و احساس درماندگی خود با دیدن مردمی که در شعله‌های آتش مجروح یا کشته شدند سخن گفته‌اند. یک مادر آن را "یکی از بدترین صحنه‌هایی که دیده‌ایم" توصیف کرد و یک دختر مجروح گفت صدای فریاد کسانی را شنید که مردم سعی داشتند آن‌ها را از چادر بیرون بکشند. یک مرد گفت که "درمانده شده بود" چون نمی‌توانست برای کسانی که در حریق جان باختند "کاری بکند".» بی‌بی‌سی اعلام کرد بیشتر قربانیان این بمباران، زنان و کودکان بودند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی بود که نیروهای حماس در محیط بیمارستان حضور داشتند اما بی‌بی‌سی می‌گوید: «گروه "پزشکان بدون مرز" (ام‌اس‌اف) که اعضای آن در الاقصی کار می‌کنند، به بی‌بی‌سی گفت که از وجود حماس خبر ندارد و افزود که "بیمارستان به‌عنوان یک محل درمان عمل می‌کند." آژانس امور انسان دوستانه سازمان ملل در بیانیه‌ای گفت "مردم در اثر سوختن مردند".»

موضع‌گیری‌های آمریکا در جنایات اسرائیل کاملا جانب‌دارانه است. آمریکا در واکنش به حملات وحشیانه اسرائیل به جنوب لبنان که درمجموع منجر به کشته و زخمی شدن 12 هزار نفر شد، اعلام کرده بود که اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند. اما جنایت آتش زدن چادر آوارگان و حمله به بیمارستان به‌قدری هولناک بود که سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا گفت: «به نظر می‌رسد غیرنظامیان آواره در حمله هوایی اسرائیل به یک بیمارستان، زنده‌زنده می‌سوزند. عمیقا ناراحت‌کننده است و ما نگرانی خود را با دولت اسرائیل در میان گذاشته‌ایم. آنچه اینجا اتفاق افتاد وحشتناک است، حتی اگر حماس در تلاشی برای استفاده از غیرنظامیان به‌عنوان سپر انسانی در نزدیکی بیمارستان فعالیت می‌کرد.»

سخنرانی چند ماه پیش نتانیاهو در کنگره آمریکا، با تشویق چندباره نمایندگان روبرو شد. با این حال نمایندگان آمریکا نیز به جنایت اخیر واکنش نشان دادند. کوری بوش، نماینده کنگره خواستار توقف کامل فروش تسلیحات به اسرائیل شد و گفت: «هیچ کلمه‌ای به‌اندازه کافی قدرتمند نیست که قتل‌عام و زنده سوزاندن انسان‌ها را نشان دهد.»

این جنایت جنگی در حوالی سالگرد جنایت بیمارستان المعمدانی رخ داد. سال گذشته در چنین روزهایی ارتش اسرائیل بیمارستان المعمدانی غزه را بمباران کرد که باعث شد تنها در یک ساعت، بیش از 1000 نفر شهید و زخمی شوند.

برچسب ها: اسرائیل غزه

  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حمله محمدرضا شهبازی مجری صداوسیما به علی دایی پس از اظهاراتش راجع به غزه و لبنان: برای امنیت پول باید خرج بشه که وقتی گردنبند شما رو دزدیدند سه سوته دزد رو بگیرند+ویدیو (1605 نظر) رهبر معظم انقلاب : به یک مجلسی دعوت شدیم که در آن شراب سِرو می‌شد و ما نرفتیم بعد پیام دادند که شما بیایید و شراب نخورید+ویدیو (220 نظر) چیدمان شیک مبلمان ساده و خوش رنگ خانه بدون تجملات سید ابراهیم رئیسی/لوستر طلایی، فرش ایرانی، کتابخانه چوبی، جلو مبلی و عکس بزرگ آن شهید روی دیوار... (212 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا نجّار برای طراحی درِ توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (117 نظر) خانه سید محمد خاتمی زیر ذره‌بین؛ از مبلمان شیک و تابلوی تذهیب روی دیوار تا کاغذ دیواری ساده و میز چوبی گرد/ اصیل مثل خانه های ایرانی (107 نظر) همزاد پارسا پیروزفر، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (94 نظر) فنجان های چای و شیرینی مخصوص بیت رهبری برای پذیرایی از مهمان ها و هنرمندان/ ساده و باصفا به سبک خانه های قدیمی+عکس (94 نظر) اتاق کار ساده و محل استراحت بدون تجملات شهید سلیمانی در کرمان/ یادگاری به جامانده از سردار دلها و رهبر انقلاب که زینت بخش دیوار است+عکس (84 نظر) مونا فرخ آذری همسر علی دایی: علی همسر بسیار خوب و فداکاری است فقط یک ایراد بزرگ دارد! (75 نظر) صحبت های خنده دار حاج آقا قرائتی :پیغمبر به پسره گفت مادر پیرتو شوهر بده گفت نمیشه اون حتی نمیتونه راه بره و مادره زد تو سر پسرش که خفه شو تو بهتر میفهمی یا پیغمبر😂 (69 نظر) جشن تولد مجلل رضا گلزار، همسر جنتلمن آیسان آقاخانی/تزئین زیبای کیک شکلاتی با توت فرنگی (67 نظر) حامد سلطانی برای بار سوم پدر شد؛ نمایش قابی از تخت خواب فرزندش با صدای همایون شجریان +ویدیو/ قدمش مبارک باشه😍 (66 نظر) افسانه پاکرو: محمدرضاگلزار تنها پسر شایسته ایران است، چهره خوبی دارند +ویدئو (61 نظر) نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز قدرت الله ایزدی، پدیده فصل جدید جوکر2/ دیوار هنری و اصیل منزل با میناکاری های اصیل اصفهان+عکس (61 نظر) (فیلم) خوش آمد گویی ابراهیم تاتلیس خواننده ترکیه‌ای به احمدی‌نژاد در کنسرتش / هر چقدر مردم ایران منو دوست داشته باشن من دو برابر اون‌ها رو دوست دارم (56 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا اکرم عفیف به منفورترین بازیکن فوتبال برای ایرانی ها تبدیل شد؟/ سیر تا پیاز دلیل حرکات جنجالی بازیکنان تیم ملی بعد از شکست قطر در مقدماتی جام جهانی 2026
کتایون امیر ابراهیمی: ژن روسی در من از مادرم به ارث رسیده است موقعی که متوجه بیماریم شدم خیلی راحت با قضیه کنار آمدم+فیلم
لیست کامل هنرمندان معروف و محبوبی که فرزند یا خانواده شهید هستند/ از منوچهر هادی و سمانه پاکدل تا آزاده زارعی و محسن یگانه+عکس
رامبد جوان: فقط یک هفته طول کشید با نوید و محسن این فیلم را بسازم!/ خیابان ایتالیا را بستیم و هر ماشینی می‌آمد با یک ماشین قدیمی عوضش می‌کردیم...
ایده های جذاب و ترند برای دکوراسیون پاییزی خانه با رنگ های گرم و دوست داشتنی
درسی که ایرانی‌ها به اکرم عفیف دادند / ایران 4 - قطر 1
رونمایی از مدل سفرهای استانی رئیس جمهور پزشکیان
جنایتی که صدای آمریکا و انگلیس را هم درآورد!
زودپز ؛ موشک، دهه شصت و یک کمدی شلوغ!
کمند امیرسلیمانی: روبروی هم ایستاده‌ایم، نه کنار هم / بازخورد لالایی به اندازه پدرسالار است
خانم بالا زن صیغه ای ناصرالدین شاه: شاه لهجه‌ی دخترهای حرمسرا را تغییر می‌داد تا مثل دهاتی‌ها صحبت نکنند/ نمی‌خواستند خانم‌ها آن‌ها را نجس بخوانند/ تا مدت یک ماه از حجله رفتن خبری نبود
سلسله امویان چگونه به وجود آمد و سرانجامش چه بود؟
حکایت های خواندنی ؛ داستان موش آهن خوار ( از قصه های کهن پارسی)
گریه‌های سولماز غنی و عذرخواهی عرفان طهماسبی در حواشی داغ امروز چهارشنبه 25 مهر 1403
موضع دولت درخصوص قبولی دو سوم دانشجویان علوم پزشکی تهران با سهمیه‌های مختلف
منتخب روز   
انگشترهای رهبر معظم انقلاب زیر ذره بین ؛ از انگشتر فیروزه نیشابوری تا انگشتر عقیق کبود یمنی/ حقا که دستان با صلابت رهبری زینت بخش انگشتران اند برنده نوبل ادبیات امسال چه کسی بود؟ / "هان کانگ" موفقیت خود را با "گیاهخواری" شروع کرد (عکس) خلاقیت جذاب شهرداری تهران در طراحی بنری مشترک از پزشکیان و قالیباف به زبان فارسی و عبری (فیلم) وقتی منتالیست برنامه عمارت تو شبکه 3 لامپ رو با پیشونی روشن میکنه! (فیلم) هوش مصنوعی این نقاشی‌های معروف قدیمی رو زنده کرد / با این 5 ابزار هوش مصنوعی عکس عزیزانت رو که از دستشون دادی متحرک کن ... روستای تاریخی 7000 هزار ساله کندوان ؛ با خانه هایی در دل صخره هایش در آذربایجان شرقی حامد آهنگی: در زمان قدیم زمان مادربزرگ پدربزرگا هیچ کاری نبود جز بچه دار شدن! / فقط تولید می‌کردن، خدمات پس از تولید وجود نداشت، یه بار موقع زایمان میدیدنش، یبارم از سربازی مرخصی میومد! پاسداشت مقام والای حاج قاسم سلیمانی به سبک مسعود پزشکیان با سبد گل مملو از گل‌های داوودیِ زرد و سفید+عکس/عطر گل‌ها ادای دِینی به سردار دلها مهران مدیری به رامبد جوان : عاشق شدی ؟ آره خیلی زیاد؛ نگار خیلی آروم و درونی و ساکته چطور با تو سر میکنه؟ هشدار: فوراً بلاگرها را آنفالو کنید/ ساعت 12 شب صفحه‌ام را خصوصی می‌کنم و عکس‌های خیانتش را می‌گذارم! خانه سید محمد خاتمی زیر ذره‌بین؛ از مبلمان شیک و تابلوی تذهیب روی دیوار تا کاغذ دیواری ساده و میز چوبی گرد/ اصیل مثل خانه های ایرانی خانه مسعود پزشکیان زیر ذره‌بین؛ از مبلمان قدیمی و صنایع دستی اصفهان روی میز تا فرش تبریز اتاق نشیمن و دیوارهای گچیِ کنده شده، بدون کاغذ دیواری+عکس/ باصفا به سبک خانه‌‌های قدیمی